Autor |
Porsche 924 2.0 '80 |
pan_bulwa
Użytkownik
Postów: 33
Miejscowość: Oberschlesien
Data rejestracji: 21.05.18 |
Dodane dnia 29-05-2018 00:12 |
|
|
Cześć wszystkim! Jak już pisałem w dziale powitań, od zawsze marzyłem o posiadaniu klasycznych 4 kółek. Korzystając z okazji, że aktualnie pracuję na delegacjach w Niemczech zobaczyłem kilka samochodów na sprzedaż w okolicy, były one jednak trochę poza moim budżetem. Postanowiłem zatem posortować ogłoszenia na mobile.de nie wg odległości a wg ceny Kolejnym kryterium była kompletność oraz to czy jest na chodzie. Klik i oto na szczycie listy listy ukazało się srebrne 924 z tureckiego Autohausu za 1500 ojro, w odległości jedynych 400km. Handlarz przez telefon zapewniał, że samochód odpala i jedynie słabo wygląda z zewnątrz. Już na zdjęciach z ogłoszenia widać było, że ma sporo wgniotek i jest podpicowany sprayem, ale za ta cenę warto było zaryzykować wycieczkę.
[img]https://images84.fotosik.pl/1079/988b40e77076f925gen.jpg[/img]
Po przyjeździe i bliższych oględzinach okazało się, że prawie cały samochód jest pomalowany srebrnym sprayem. Lecieli po wszystkim, opony, komora silnika z wszystkimi wężami, pokrywa zaworów, przepustnica - zero litości. Auto ma wgnioty na wszystkich ćwiartkach w bardzo dziwnych miejscach typu słupek C czy okolice wlewu paliwa, jednak jest wyjątkowo równe. Zero śladów bicia wewnątrz, na kielichach, szpary raczej równe, drzwi zamykają się lekko. Silnik po podłączeniu kabli zagadał i trzymał równe obroty, pedał hamulca nie wpadał do podłogi, biegi wchodzą. Wewnątrz odziwo stan też nader przyzwoity: na desce 2-3 pęknięcia, podsufitka i boczki ok, poszycia foteli łatane ale trzymają się kupy.
[img]https://images81.fotosik.pl/1080/36e28571368bcd9dgen.jpg[/img]
Z minusów:
-silnik trochę dymi
-wilgoć na dywaniku pasażera (a w komorze silnika biteks, czyli była próba wyeliminowania przecieku-nieudana)
-światła się nie podnoszą (ale świecą)
-wycieraczki przód pogięte (nie wiem jak silniczek, wolałem nie włączać żeby nie porysować szyby)
-uszczelki okien pomalowane farbą i popękane
-brak siłowników maski (nie wiem, czy powinny być w każdym egzemplarzu, czy była to opcja)
-kontrolka ręcznego nie świeci
-brak plastikowej końcówki puszki powietrza (taka koślawa "trąba słonia" )
-brak pasów bezpieczeństwa z tyłu oraz zużyty pas bezpieczeństwa pasażera (słabo się zwija)
-mieszek wajchy biegów do wymiany
-brak dwóch dekielków felg (a dwa które są mają logo ATS a nie Porsche )
-brak emblematu na masce
[img]https://images81.fotosik.pl/1080/a26b262955fd7c6bgen.jpg[/img]
Po twardych negocjacjach udało się zbić cenę do 1000EUR, jak na sprawny samochód z dokumentami jest to chyba dobra cena
Auto jest z roku 1980, chyba w jednej z biedniejszych wersji: nie ma Targi, szyby na korbki, brak centralnego, brak wycieraczki z tyłu - nawet mi to nie przeszkadza, mniej rzeczy może się zepsuć!
Nigdy nie byłem zbytnik estetą, nie mam też ręki do blacharki, dlatego mój plan minimum to doprowadzić go mechanicznie do stanu używalności tak, by przejść przegląd techniczny i zarejestrować pojazd, jednak koledzy z pracy którzy mają doświadczenie z blachą, szpachlą i pistoletem lakierniczym już zapowiedzieli mi, że nie pozwolą aby pozostawić go w takim stanie wizualnym
Więcej zdjęć: https://www.fotosik.pl/u/b00lwa/album/2499442
Edytowane przez pan_bulwa dnia 29-05-2018 00:17 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.0 '80 |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 29-05-2018 07:49 |
|
|
No to do roboty i opisuj co robisz
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.0 '80 |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 29-05-2018 08:13 |
|
|
Gratulacje! Brak targi to akurat zaleta A felgi są ATS, to i takie dekielki mają.
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.0 '80 |
pan_bulwa
Użytkownik
Postów: 33
Miejscowość: Oberschlesien
Data rejestracji: 21.05.18 |
Dodane dnia 29-05-2018 10:36 |
|
|
Dzięki!
No to zaczynam pierwszą rundę pytań:
1. Gdzie na budzie znajdę VIN? W nowszych modelach był on widoczny na ścianie grodziowej, u mnie jest gumowa wyściółka komory silnika a pod nią brak VIN'u, jest tylko tabliczka znamionowa. Doczytałem że przed 1981 były w jakiś dziwnych miejscach.
2. Coś mi nie pasuje z moją puszką filtra powietrza. Oprócz tego, ze zamiast trąby mam jakieś kolanko to wydaje mi się mniejsza niż puchy które widzę na zdjęciach w necie.
Przykład:
[img]https://images81.fotosik.pl/1082/a9b63ae3e99666a8gen.jpg[/img]
Mój silnik:
[img]https://images82.fotosik.pl/1083/a6907b950ffb399egen.jpg[/img]
[img]https://images82.fotosik.pl/1083/a6907b950ffb399egen.jpg[/img] |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.0 '80 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 29-05-2018 10:50 |
|
|
oj ktoś nie szczędził tego spraya
vin powiniens znalezc pod ta srebrznaką na grodzi lub na obudowie kielicha - ale wydaje mi się ze moze byc problem bo nawalili tej farby równo...
ale nie wiem czemu jakloś sympatią bije mi od tego auta - fajnie że ej ratujesz
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.0 '80 |
slashpua
Użytkownik
Postów: 47
Miejscowość:
Data rejestracji: 16.06.15 |
Dodane dnia 29-05-2018 10:53 |
|
|
1 VIN powinien być na lewym kielichu jeśli patrzymy na auto z takiego punktu jak na zdjęciach (inaczej mówiąc kielich po stronie pasażera).
2 Mam auto z MY '80 i mam dokładnie taką samą puszkę |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.0 '80 |
pan_bulwa
Użytkownik
Postów: 33
Miejscowość: Oberschlesien
Data rejestracji: 21.05.18 |
Dodane dnia 29-05-2018 11:04 |
|
|
slashpua napisał/a:
1 VIN powinien być na lewym kielichu jeśli patrzymy na auto z takiego punktu jak na zdjęciach (inaczej mówiąc kielich po stronie pasażera).
2 Mam auto z MY '80 i mam dokładnie taką samą puszkę
AD 1. Będę musiał się bardziej przyjrzeć temu kielichowi, bo na pierwszy rzut oka nic tam nie widziałem
AD 2. Czyli trąbki ma nie być? Filtr powietrza będzie taki sam jak do nowszych 924 2.0 ? |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.0 '80 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 29-05-2018 11:15 |
|
|
Gratulacje
Powodzenia w przywracaniu do życia
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.0 '80 |
pan_bulwa
Użytkownik
Postów: 33
Miejscowość: Oberschlesien
Data rejestracji: 21.05.18 |
Dodane dnia 04-06-2018 20:09 |
|
|
Przeniosłem galerię na zdjęcia google, dajcie znać czy da się przeglądać album:
https://photos.app.goo.gl/CfegVwWZ8f3fLNKf1
Numery na kielichu odnalezione, zniknęły pod grubą warstwą farby - zgadzają się z tabliczką znamionową i papierami.
Jeszcze raz obfotografowałem auto w stanie "przed", a następnie zabrałem się za demontaż.
Fotele i tapicerka ze środka wyjęta w całości, trochę wypłowiała i z zapachem stęchlizny, ale po czyszczeniu powinna być ok.
Uszczelki szyb bocznych oraz drzwiowych w bardzo słabym stanie, ktoś pomalował je czarną farbą która tylko przyspieszyła proces starzenia się gumy. Jak się przedstawia dostępność oraz koszty tych uszczelek? Czy jest możliwość kupna nowych na jakiś stronkach lub w ASO? ile kosztują?
pan_bulwa dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.0 '80 |
michal951
Użytkownik
Postów: 907
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 03.12.11 |
Dodane dnia 04-06-2018 20:57 |
|
|
Hej ,gratuluje prosiaka o uszczelki i inne czesci pytaj najlepiej Kuby( Qbak).
out
924,944,944(3.0 vario),968,993
In
951 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.0 '80 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 04-06-2018 21:08 |
|
|
Gratulacje.
I wiele frajdy z pierwszego porszaka!
Jeździć, jeździć, jeździć. Póki jest pogoda.
Teraz tykać tylko drobne rzeczy. Grubsze tematy odłóż na jesień, zimę.
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.0 '80 |
hubjur
Użytkownik
Postów: 571
Miejscowość: Bystra
Data rejestracji: 30.08.14 |
Dodane dnia 04-06-2018 21:59 |
|
|
Gratulacje!
Powodzenia w walce.
924S 150KM
W124 150KM
Saab cabrio 96 kW |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.0 '80 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 04-06-2018 22:05 |
|
|
W sprawie części napisz do mnie PW. Co potrzebujesz i w jakiś ilościach
Wycenię i zobaczysz co chcesz a z czym jeszcze poczekasz. Ceny zaskakują i w górę
i w dół. Zależy od części. Ewentualnie pisz na maila j.kadziela@gmail.com
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.0 '80 |
pan_bulwa
Użytkownik
Postów: 33
Miejscowość: Oberschlesien
Data rejestracji: 21.05.18 |
Dodane dnia 04-06-2018 22:27 |
|
|
Do zimy nie czekam bo akurat teraz mam czas i możliwość popracować nad samochodem. Samochód aktualnie trzymam w Niemczech, gdzie jeżdżę na delegacje. Po pracy (a właściwie przed bo pracuję na popołudniu) z pomocą kumpli mam zamiar zająć się remontem blacharsko-lakierniczym. Dziś był początkowy demontaż i sprawdzenie najgorzej wyglądających punktów. Zaczęliśmy od tego:
pan_bulwa dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.0 '80 |
pan_bulwa
Użytkownik
Postów: 33
Miejscowość: Oberschlesien
Data rejestracji: 21.05.18 |
Dodane dnia 04-06-2018 22:30 |
|
|
Po zeszlifowaniu szpachli okazało się, ze buda nie wygląda aż tak źle. Po prostu zaprawka została spartaczona, na nią została naniesiona kolejna zaprawka, a potem kolejna dlatego element stracił kształt. Widać, że samochód był lekko uderzony w bok, pękła boczna szybka (odłamki szkła pod dywanikami) która została wymieniona na nową. Niby też Sekurit Sait-Gobain ale nowa szyba jest zdecydowanie cieńsza od oryginalnej oraz ma dużo jaśniejszy odcień.
pan_bulwa dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.0 '80 |
pan_bulwa
Użytkownik
Postów: 33
Miejscowość: Oberschlesien
Data rejestracji: 21.05.18 |
Dodane dnia 04-06-2018 22:47 |
|
|
Na odkrycie dalej czekają takie skarby:
pan_bulwa dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.0 '80 |
pan_bulwa
Użytkownik
Postów: 33
Miejscowość: Oberschlesien
Data rejestracji: 21.05.18 |
Dodane dnia 04-06-2018 22:47 |
|
|
I tutaj:
pan_bulwa dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez pan_bulwa dnia 04-06-2018 22:48 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.0 '80 |
pan_bulwa
Użytkownik
Postów: 33
Miejscowość: Oberschlesien
Data rejestracji: 21.05.18 |
Dodane dnia 04-06-2018 22:54 |
|
|
Niestety próba zmycia powłoki sprayowej zakończyła się niepowodzeniem. Co prawda nitro rozpuszcza spray, jednak jest go tak gruba warstwa, że doczyszczenie pochłonęło by chyba kilkanaście metrów kwadratowych szmat i wiele litrów rozpuszczalnika. Dużo łatwiej będzie zeszlifować całą budę i pomalować na nowo.
Udało mi się już zdemontować boczne szyby oraz listwy na krawędziach dachu. Zastanawiam się, czy jest jakiś patent na demontaż listew wokół szyby przedniej? Chciał bym uniknąć wycinania szyby, myślę ze po demontażu samych listew będzie się dało przyzwoicie polakierować samochód. Kolor oczywiście zostanie bez zmian.
Na masce naklejka Porsche, pod nią druga naklejka Porsche, pod nią naklejka z orzełkiem, a pod nim same bolce, które pozostały po oryginalnym emblemacie.
pan_bulwa dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez pan_bulwa dnia 04-06-2018 22:57 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.0 '80 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 05-06-2018 09:41 |
|
|
Listwy wokół szyby przedniej są montowane "na wcisk". Wyciąganie jest upierdliwe, bo zazwyczaj są już mocno związane przez zasiedzenie z blaszkami, w które były wciśnięte. Natomiast one blaszki często-gęsto już dawno zapomniały o swojej dawnej sprężystości i kształcie...
Blaszków jest zdaje się 16, można nabyć je w serwisie ( oryginalne są stalowe - ocynkowane ), bądź substytut u Qbaka ( nierdzewne, z odrobinę grubszej blachy ).
Off-top - Qbak, puszczać jakąś nową serię?
|
|
Autor |
RE: Porsche 924 2.0 '80 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 05-06-2018 17:01 |
|
|
Off-top, jakoś niespecjalnie, ale przeliczę i dam znać
A dodam jeszcze, że oryginały też u mnie są
Pan_bulwa, dziś postaram się podesłać na PW odpowiedź
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|