Autor |
924 Qbaka |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 07-08-2008 16:42 |
|
|
Witam w wątku poświęconym mojemu 924
Auto zakupiłem 2 sierpnia 2008 roku. Dwa dni wcześniej pojawiło
się na allegro. Było blisko, musieliśmy jechać (tutaj ogromne podziękowania
dla Abelarda, za nerwy, za jeżdżenie ze mną). Andrzej po obejrzeniu, powiedział:
bierz! . Jazda próbna. Dzień namysłu, pojechałem, jazda próba nr 2 i wziąłem
Aha, dostałem drugi komplet pająków z czarnym środkiem. Brakuje niestety dwóch
kompletów kapselków.
Rocznik 1983, Targa, lusterka elektryczne, roleta bagażnika
Kolor Platinium Metalik LM8U. Lakier raczej oryginalny, choć oczywiście sporo
poprawek nie najlepszej jakości. Na razie nie jest to dla mnie ważne.
Wnętrze jak to wnętrze
Jadę do mechanika w sobotę, zobaczymy
Autko jak dla mnie świetnie jeździ, bardzo ładnie się zbiera z niskich obrotów,
Abelard też jeździł i stwierdził, że jest tak jak być powinno (chyba, że mnie
nie chciał dobijać)
No dobra, będę uzupełniał, zmieniał i takie tam
Teraz czas na zdjęcia
Do ostatniego zdjęcia pasuje mi tylko jeden komentarz.
"The roads are awaiting, so is your Porsche"
edit: Zrobiłem mały edit poprawiający wyświetlanie zdjęć.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 07-06-2011 23:00 |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 07-08-2008 17:57 |
|
|
gratuluję
fajny kolorek
znalazłem tylko 2 minusy:
1 wycieraczka na tylnej klapie
2 spojler na tylnej klapie
wnętrze ma fajne -ładny kolor chodników szkoda że deska brązowa ale foteliki masz za to w najlepszym wzorze choć ciężko je będzie naprawić
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 07-08-2008 18:53 |
|
|
Auto mi się spodobało, ba sam chciałbym już stać przed dylematem kupna, ale widać że przyjdzie mi jeszcze czekać i czekać...
Wracając do 924, jeździ ok, nie ma tylnego stabilizatora, ale to pewnie kwestia czasu, w targę też nie celowaliśmy, ale dobrze że manualna i jak zauważyłem bardzo się spodobała. Samochód generalnie w dobrym stanie, co prawda lista spraw do zrobienia jest standardowa, ale fakt że auto było/jest bliskie oryginału wzięło górę.
W tej chwili samochodzik przechodzi psychoterapie w moim tajnym, ukrytym garażu...standardowe techniki zaklinania przeciw wszelakim chorobą, rozmowy z doktor Ally McBill itp...
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 07-08-2008 19:03 |
|
|
Qbak napisał/a:
Do ostatniego zdjęcia pasuje mi tylko jeden komentarz.
"The roads are awaiting, so is your Porsche"
True... True...
Autko wygląda całkiem OK.
Don't Call Me Zombie!!! |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 07-08-2008 20:46 |
|
|
Ladny egzemplarz,ile zaplaciles ?
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 07-08-2008 22:28 |
|
|
Wygląda wyśmienicie! A że kolor zdecydowanie szampański, to chyba nawet domyślam się jak mogą przebiegać tajemne obrzędy zaklinania świeżego zakupu...
Jeszcze raz gratulacje świetnego wyboru!
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 08-08-2008 00:39 |
|
|
Dzięki
Dziś tylko przedbiegi były, jutro główna impreza
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 15-07-2009 09:27 |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Adam
Użytkownik
Postów: 200
Miejscowość: Olsztyn
Data rejestracji: 02.06.07 |
Dodane dnia 08-08-2008 07:54 |
|
|
Ładna sztuka, gratuluję zakupu
Spróbuj ratować fotele, jeżeli nie ma jeszcze braków to dobry tapicer je naprawi.
...
---924 LeMans |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 08-08-2008 09:56 |
|
|
no pozazdroscic, gratulacje
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 08-08-2008 10:09 |
|
|
gratuluje, wreszcie masz swoją skarbonkę !
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 11-08-2008 19:07 |
|
|
Dzięki
W piątek było oblewanie, świętowanie, cuda i inne rzeczy.
W sobotę był wyjazd do mechanika, głowa bolała..., ale już tydzień
na to czekałem. Całe szczęście po głębszych oględzinach głowa mnie
nie bolała
W zasadzie wszystko z autem w porządku. Wiadomo, że są rzeczy które
się zawsze zużywają, ale jak na ten wiek - wybaczamy im
Na pierwszy ogień miał iść silnik z racji problemów z ciśnieniem oleju
po przegonieniu auta (choć to chyba standard?).
Dlatego zabieram się za zawieszenie, bo amorki są już wysłużone.
Plan jest na żółte Koni, najniższa ceną jaką znalazłem to 1600zł za komplet:
tył: 26-1029 Sport
przód: 8641-1038 Sport
Już coś tam czytałem na forum o sprężynach firmy:
LESJÖFORS 4569704 za 335,12zł (w intercars - za cały komplet, dają -30mm)
Rozumiem, że takie zestawienie to tylko pierwszy stage, ale chyba nie muszę
jeszcze martwić się o inne elementy zawieszenia, że będą za długie? za krótkie?
I chciałbym się jeszcze dowiedzieć czy wystarczy wymienić amorki (w razie
nie dostania na czas sprężyn) i tak jeździć na starych sprężynach?
Teraz proszę o rady co przy okazji takiego zabiegu dobrze by było wymienić.
Myślę o takich elementach jak łożyska, gumy zawieszenia?
Aha, i na koniec, choć najważniejsze, hamulce tył. Jakaś regeneracja, wymiana?
Przód na razie zostanie chyba, dopóki nie zajdę tarczy, chyba że budżet pozwoli
Piszcie, piszcie, bo tak na prawdę to nie wiem co robić
edit: Usunąłem zdjęcia z kanału. Po czasie stwierdzam, że nie wnosiły nic do
tematy, choć wtedy wydawało mi się, że cuda można z nich wyczytać
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 23-02-2010 15:33 |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 11-08-2008 20:07 |
|
|
a jak tam hamulce?dobrze hamuje?jesli nie to mozna by bylo pokusic sie o sprawdzenie zaciskow/klockow/szczek i pomierzyc grubosci tarcz?Drogie te koni ale to standard,jakbys kupil wczesniej auto zalapalbys sie na zolte koni sport ktore kosztuja normalnie 1800zl za 700zl (sam kupilem za 600zl).
Nie slyszalem o przeciwskazaniach do stosowania starych sprezyn z nowymi amorkami...sam tak przynajmniej zamierzam zrobic(nowe amorki i stare sprezyny).
Pojedz na stacje diagnostyczna i niech Ci wylapia wszystkie luzy. Zregeneruj alternator,rozrusznik i pompe wody bo zapewne te elementy nie byly od nowosci jeszcze ruszane...a jak tam rozrzad?kurcze juz mi sie nie chce pisac heh .
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 11-08-2008 21:40 |
|
|
przemek84 napisał/a:
Zregeneruj alternator,rozrusznik i pompe wody bo zapewne te elementy nie byly od nowosci jeszcze ruszane....
Mógłbyś rozwinąć tą myśl? Po co ma to regenerować jeśli wszystko jest sprawne?
Jedyne co trzeba wymienić (chyba każdy to potwierdzi) i jest absolutną podstawą to pasek rozrządu (o filtrach chyba wspominać nie trzeba)..a później to już będzie wychodziło co trzeba wymienić |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 11-08-2008 22:12 |
|
|
jak juz pasek rozrzadu to rowniez rolki napinajace i prowadzace. Pompe wody lepiej zregenerowac przy robieniu rozrzadu bo wychodze z zalozenia ze jak sie robi kilka rzeczy w obrebie jednego tematu to lepiej by to bylo zrobic kompleksowo.
Regeneracja alternatora i rozrusznika to raczej cel zapobiegawczy niz mus. U siebie mimo ze okazalo sie ze alternator ladowal(a akumulator sie zjebal) zregenerowalem go ....a bylo co regenerowac!.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 12-08-2008 03:35 |
|
|
w 2.0 paska nie trzeba zmieniać do póki się sam nie zerwie
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 12-08-2008 08:49 |
|
|
hades307 napisał/a:
w 2.0 paska nie trzeba zmieniać do póki się sam nie zerwie
W ten sposób podchodząc do auta, to wogóle nic nie trzeba wymieniać, bo po co? Jak się coś urwie to dopiero wtedy myślisz o wymianie? Twój pojazd musi być w bardzo ciekawym stanie. |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 12-08-2008 09:50 |
|
|
nie nie - jeśli chodzi o rozrząd przemek miał na myśli: wymień podstawowe rzeczy, ale na wszelki wypadek musisz być przygotowany na dodatkowe koszty, że jeśli np. pompa wody cieknie, itp.
głupotą jest wymiana pompy wody od razu, ale lepiej po prostu namierzyć gdzie można kupić pompę / zregenerować, a później się za to zabierać, żeby w razie przecieków itp móc od razu się tym zająć
Qbak - już teraz kupujesz amorki i sprężyny, czy to plany na przyszłość?
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 12-08-2008 10:17 |
|
|
Auto nie wymaga wymiany paska czy rolki, poprzedni właściciel (a dokładniej właścicielka zadbała o to ). Podstawy pod kontrolą.
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
mihmih
Użytkownik
Postów: 66
Miejscowość:
Data rejestracji: 07.08.08 |
Dodane dnia 12-08-2008 10:44 |
|
|
hades307 napisał/a:
w 2.0 paska nie trzeba zmieniać do póki się sam nie zerwie
hehe dlaczego nie trzeba przecież zerwany pasek to unieruchomione auto i jeśli daleko od domu to duży problem. A drugą sprawą jest remont silnika po zerwanym pasku... czy w 924 jest inaczej ?
...było...
924
1980r
Zapraszam www.aerograf.kalisz.pl |
|
Autor |
RE: 924 Qbaka |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 12-08-2008 12:41 |
|
|
Zgadza się, podstawy są pod kontrolą.
przemku84, gdzie tak tanio dostałeś koni, rozumiem, że to już niemożliwe?
igor, no cóż, nie będę ukrywał, że amorki są już raczej do wymiany. Dlatego
postanowiłem, że jak już kupować, to pro
Jakbym chciał jechać na Poznań, to z tym co mam w zawieszeniu raczej
szału nie będzie (pamiętasz swoją czarnulkę? ). Natomiast inna kwestia
czy jak się tak wykosztuje to dam rade przyjechać na tor...
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 12-08-2008 12:47 |
|