924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor The Second 944
grafffik
Użytkownik



Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09
Dodane dnia 26-08-2009 01:46
To może i ja zostawie w tym dziale kilka słów..

nauczony awaryjnością poprzedniego egzemplarza oglądałem od dobrych kilku m-cy, oglądałem prosiaki z zaciekłością od kilku dobrych m-cy.. po nauczce z poprzedniego prosiaka, miałem pewne obawy czy znowu odnajdę się w tym aucie, ale że jako do jazdy na codzien mam inne i do katownia mam inne, w końcu znalazłem egzemplarz w miarę zadbany i w ludzkiej cenie... bym mógł pokonywać piękne kilomtetry na trasie z nowego mieszkanka na lotnisko co drugi dzień, przyjechało ze mną z daleka do wawy..... jako że powrót był ok 360KM i dojechał prosiak dojechał bez żadnych problemów... dostałem do niego oryginalne instrukcje itp z 1984r. które wyglądają po prostu jak nowe. miły szczegół, a cieszy. Mimo że auto jest z 1984r. posiada elektryczne lusterka, podgrzewane oczywiście też, elektryczne szyby elektryczną targę, elektryczną klapę bagażnika, no i wycieraczkę na tylnej szybie.

Silnik:
zero jakichkolwiek wycieków, naprawdę coś pięknego biorąc pod uwagę do że ma 25 lat... następnego dnia po kupnie wymieniłem wszystkie filtry no i jak na razie 3000km przejechanych i nie spalił ani grama oleju...
Strojenie AFR przyniosło oczekiwany skutek i spalanie spadło z 15L/100km na magiczne 8.44L/100km, z którą to wartością jeszcze zejdę niżej jak mnie najdzie żeby ciągnąć się jak emeryt prawym pasem...muszę tylko beret jakiś znaleść...
Bolączką jak na razie jest listwa wtryskowa... pojawiła się mała dziurka, przez którą tydzień temu ociekło mi 9L paliwa w ciągu 15km przejechanych... listwę oddałem do zrobienia, koszt niewielki bo 30zł i śmiga...ł...bo znowu coś się wilgoci tym razem przy trzecim wtrysku (wczesniej było przy pierwszym), czyli przy mocowaniach listwy do głowicy smiley ale wrócę z wakacji to zrobię... bo czasu ostatnio mało.. spalanie pewnie jeszcze bardziej spadnie smiley
Wymieniłem mu też złącza od wtrysków, bo stare były połamane i zdarzało się że potrafiły spać z wtrysku i chodził na 3 garach.. nowe złączki dobrać nie problem, w końcu niemiec smiley
Zawór sobie 1 cyka, ale mi to nie przeszkadza.. będzie cykać więcej to się wyreguluje... Licznik zamyka bez problemu także kondycje jeszcze ma. Do wymiany jest czujnik temperatury silnika. objawia się to tym że prosiak strzela focha na zimno i nie chce zapalać... dopiero kilka kropel benzyny w przepustnicy budzi go do życia. no i akumulator do wymiany... ostatnia moja przygoda z alternatorem go pogrążyła i wymaga doładowań co jakiś czas jak nie jeżdże

Zawieszenie:
Pojechałem na stacje kontroli pojazdów na shock tester, prżód wypadł wręcz super bo 83% i 84%. Tył trochę gorzej bo po 72%, ale do końca roku jeszcze pojeżdżą..
Jako że jestem zwolennikiem pełnej deski w aucie, przymierzam się do jakiegoś gwintu smiley

Koła:
seryjne 15stki chciałbym w najbliższym czasie zmienić na 16stki.
Po wakacjach wchodzą dystanse ze zmiennym rozstawem śrub na 5x100. tu pytanie, bo znalazłem robione na zamówienie za 720zł, ma ktoś namiary na coś tańszego, czy trzeba oszczędzać ?
Wybór felg 5x130 z porsche, q7 i tuarega mnie po prostu przygniata... a ceny...odpowiednie do aut....ehh..
Opony z przodu wymieniłem na nowe, bo stare były ścięte od środka (poprzedniemu właścicielowi nie chciało się poświęcić widać 10min w stacji kontroli pojazdów) Tył to UNIROYAL Rallye 550.
Na zimę wsadzam UNIROYAL MS plus 5 155, ponieważ przekonałem się o skuteczności tych opon już w innych autach. godne polecenia.

Wnętrze:
Środek w kolorze brązowym, fotele nie poprzecierane, jednakże wymagają drobnej kosmetyki. deska rozdzielcza wiadomo. standard.. zastanawiam się nad flokowaniem. koszt 400zł także bez tragedii, ale z drugiej strony straci na swojej oryginalności... na razie niech będzie jak jest.... Ha, w końcu mam roletę z tyłu. pamiętam moje boje z poprzednim egzemplarzem żeby to dostać smiley Dopieszczenia wymaga elektryka przycisków, która raz działa raz nie... np. szyby pasażera, targi.
Chciałbym też wzmocnić trochę też podświetlenie zegarów, no i chyba pożegnam się z zegarkiem w środkowym panelu i wstawię temperaturę oleju

Nadwozie:
Polerkę trzeba zrobić. tu ślad po antenie CB, tu jakaś ryska, no i sporo odprysków na masce i zderzaku....
kusi mnie oklejenie białą folią..ale cały czas rozważam za i przeciw..Drzwi w ogóle nie opuszczone, co świadczy że o autko było dbane. Zero szpachli, nie malowane, podłoga idealna.. czyli tak jak chciałem smiley Auto zostało wyprodukowane kiedy na naszych drogach panowały syrenki, trabanty, a jaruzel się woził moskwiczem który palił 100 na 100...ciekaw jestem czy miałby zdziwko jakby wiózł swoją partyjną dupę do KCPZPR i obok by mu śmigneło wiśniowe prosie....a zanim pały w niebieskich nyskach No magia oldtimera

Napęd:
Zero wycieków. dobrze jest.. trochę szumi jak się rozgrzeje, ale 25 lat robi w końcu swoje smiley

Wydech:
Przelot i to koniecznie. Wydech i silnik jest tak cichy że go w ogóle nie słychać.. już się raz oszukałem.. jadę trasą siekierkowską w w-wie, godz. może 17sta... i mijam autka, jeden za drugim, dziwie się cos się tak ciągną jak te ogóry smiley.. patrze na licznik a tu zonk..180km... fuck...wszystko jasne...
nie no naprawdę, wywalam ten wydech, bo się zabije i wkładam przelot jak najszybciej.. tego auta w środku po prostu nie słychać !

Tak się rozpisałem, to zarzucę kilka zdjęć smiley aa... i muszę go przerejestrować na dniach bo mnie w końcu skarbowy dorwie smiley

[img]http://img267.imageshack.us/img267/7041/porsche3.th.jpg[/img][img]http://img190.imageshack.us/img190/8164/porsche1o.th.jpg[/img][img]http://img190.imageshack.us/img190/6113/porsche2n.th.jpg[/img]

[img]http://img145.imageshack.us/img145/1746/55102838.th.jpg[/img][img]http://img190.imageshack.us/img190/4104/10185990.th.jpg[/img][img]http://img223.imageshack.us/img223/1266/65545023.th.jpg[/img][img]http://img145.imageshack.us/img145/9397/33645992.th.jpg[/img]

Oraz filmik, który już może widzieliście...
http://www.youtube.com/watch?v=q_ux-xDZ14Q

Dorzucam też fotki mojego poprzedniego Prosiaka, tak o.. bo to ładne autka... tylko serca potrzebują smiley
[img]http://img175.imageshack.us/img175/6565/dsc0258h.th.jpg[/img][img]http://img39.imageshack.us/img39/9968/dsc0262kkl.th.jpg[/img][img]http://img175.imageshack.us/img175/6240/dsc0179m.th.jpg[/img][img]http://img188.imageshack.us/img188/5486/dsc0191vqy.th.jpg[/img]
[img]http://img39.imageshack.us/img39/8982/dsc0196mbw.th.jpg[/img][img]http://img175.imageshack.us/img175/4776/dsc0205.th.jpg[/img][img]http://img175.imageshack.us/img175/6376/dsc0221.th.jpg[/img][img]http://img39.imageshack.us/img39/5601/dsc0243n.th.jpg[/img]
[img]http://img442.imageshack.us/img442/3774/dsc0244r.th.jpg[/img][img]http://img31.imageshack.us/img31/3703/dsc0251vlm.th.jpg[/img]




Edytowane przez grafffik dnia 26-08-2009 04:33
5835546 www.streetracing.waw.pl/forum/
Autor RE: The Second 944
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 26-08-2009 19:29
cześć!
Gratuluję fajnego autka! Daj więcej fotek, ale mniej obrobionych smiley Miło, że wróciłeś do jednie słusznej marki smiley
Regulacja luzów zaworów jest hydrauliczna, więc jeśli popychacze nie dają już rady, to jest klops, bo dostać nowe to problem - Piterson Ci to dobitnie wyłoży smiley
Co do problemów z ładowaniem:
Sprawdź napinacz alternatora!!! A jeśli masz też klimę, to oblookaj mocowanie kompresora do alternatora! Nie warto sprawy odkładać na później.
Zmiana rozstawu śrub i dodanie dystansów to dla mnie bez sensu pomysł. Najlepiej pasują oryginalne proszowskie felgi. W kwocie 800-1000zł z pewnością wyrwiesz coś przyzwoitego (Pitersonowe cupy np?).

Na koniec, jeśli to nie tajemnica, to przyznaj się gdzie dokładnie kupiłeś swojego II porszaka? Gdzieś koło Tarnowa? Pytam, bo w tamtej okolicy kuruje się mój szmergiel, może była okazja na jakiś mały spocik smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: The Second 944
grafffik
Użytkownik



Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09
Dodane dnia 27-08-2009 03:24
problem z alternatorem został juz rozwiązany smiley pomogła wymiana na nowy i wszystko śmiga smiley po prostu akumulator jest już do wymiany i tyle.
felgi porsche jakoś mi nie podchodzą, nie wiem czemu.. z boxtera jeszcze jako tako cena ok, ale to na razie plany..
prosiaka kupiłem własnie gdzies w okolicach tarnowa, a obecnie jest ze mną w warszawie smiley
co do popychaczy zaworowych, zaciekawiło mnie tgo co piszesz..
produkuje je RUVILLE kod produktu 266701.
tutaj znajdziesz katalog on-line
http://toc.ruville.de/toc/pl/D241F046B9713A1257E0FDD1A80AA25C.srv?view=VIndexFramesetJsp
można je dostać bez problemu w przyzwoitej cenie, wystarczy tylko trochę samozaparcia smiley




Edytowane przez grafffik dnia 27-08-2009 03:33
5835546 www.streetracing.waw.pl/forum/
Autor RE: The Second 944
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 29-08-2009 18:59
grafffik napisał/a:
co do popychaczy zaworowych, zaciekawiło mnie tgo co piszesz..
produkuje je RUVILLE kod produktu 266701.
tutaj znajdziesz katalog on-line
http://toc.ruville.de/toc/pl/D241F046B9713A1257E0FDD1A80AA25C.srv?view=VIndexFramesetJsp
można je dostać bez problemu w przyzwoitej cenie, wystarczy tylko trochę samozaparcia smiley


Samozaparcie... Jeśli znajdziesz komplet poniżej 1000 PLN to masz u mnie butelkę Whisky!

Jeszcze jedno pytanie - skąd S2? Auto ma zmieniony silnik czy tak pisze w dowodzie rejestracyjnym?
Autor RE: The Second 944
grafffik
Użytkownik



Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09
Dodane dnia 09-09-2009 01:56
S2 jest tylko na filmie smiley od tak fantazja mnie poniosła smiley
co do popychaczy FV i fota jak leżą nowe na masce wystarczy jak kupie ?


5835546 www.streetracing.waw.pl/forum/
Autor RE: The Second 944
grafffik
Użytkownik



Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09
Dodane dnia 18-09-2009 13:46
srebrny pojawil sie wczoraj na alledrogo smiley moze ktos sie skusi ?
http://moto.allegro.pl/item745594674_porsche_944_targa_1983r.html



5835546 www.streetracing.waw.pl/forum/
Autor RE: The Second 944
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 18-09-2009 16:11
ten srebrny cos czesto zmienia wlascicieli...rozmawialem z tym gosciem co go ma obecnie kilka msc temu to mowil ze ok.rok zajmie mu doprowadzanie go do dobrego stanu. Nie wiem czemu teraz skapitulowal a chwalil sie ze sporo w nim juz zrobil...


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.

Edytowane przez przemek84 dnia 18-09-2009 16:12
2457922
Autor RE: The Second 944
grafffik
Użytkownik



Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09
Dodane dnia 19-09-2009 00:56
srebrny był ostatnie 2 lata w posiadaniu właściciela któremu go sprzedałem i teraz on go sprzedaje. także chyba nie tak często....


no a co do wiśniowego..
listwa wtryskowa już zrobiona. tym razem koszt naprawy wyniósł aż 40zł smiley
prosiak dziś w prezencie dostał nowy czujnik temperatury płynu chłodniczego i czujnik wiatraka.
Zmieniłem dziś też olej na Valvoline 10w40 i niespodzianka. ciśnienie oleju na biegu jałowym wynosi 4,5 przy zimnym silniku i ok 3,5- 4 przy rozgrzanym. wcześniej ta wartość wynosiła w obydwu przypadkach 2.5.
I tu pytanie, czy jest dobrze czy jest źle ?
aa i takie pytanie. macie może jakiś patent na zmianę filtra oleju ? bo dzisiejsza wymiana należała do niezbyt szybkich.....godzina odkręcania z życiorysu...smiley
w poniedziałek jade znowu na strojenie AFR. zobaczymy jakie spalarnie będzie ze zrobioną listwą




Edytowane przez grafffik dnia 19-09-2009 13:43
5835546 www.streetracing.waw.pl/forum/
Autor RE: The Second 944
guzik
Użytkownik

Postów: 184
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 02.12.08
Dodane dnia 19-09-2009 07:05
Na wymianę filtra oleju patentu nie ma. wystarczy kupić w sklepie motoryzacyjnym nasadkę na klucz 1/2" na ten właśnie filtr i odkręcanie zajmie pół minuty z życiorysusmiley. koszt ok 80 zł


944-88- był
944-85- był
986-98- był
924-85- jest
MB190E -89-jest
Autor RE: The Second 944
grafffik
Użytkownik



Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09
Dodane dnia 19-09-2009 13:09
takie coś ?
http://moto.allegro.pl/item734383798_klucz_pazurkowy_do_filtra_oleju_50_120_mm_filtr.html


5835546 www.streetracing.waw.pl/forum/
Autor RE: The Second 944
guzik
Użytkownik

Postów: 184
Miejscowość: Lublin
Data rejestracji: 02.12.08
Dodane dnia 20-09-2009 10:44
O coś takiego http://allegro.pl/item720555701_nasadka_do_filtra_oleju_74_mm_x_14_kat_x_1_2.html. Z tym, że ja kupiłem wurtha ale jonnesway też jest przyzwoicie wykonany. Ten z twojego linka nie daje rady i może podrapać lakier pod maską i potem człowiek jest złysmiley


944-88- był
944-85- był
986-98- był
924-85- jest
MB190E -89-jest
Autor RE: The Second 944
grafffik
Użytkownik



Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09
Dodane dnia 26-09-2009 01:58
dzisiaj zauważyłem wyciek, moze inaczej, poci sie z pod aparatu zapłonowego. miał ktoś podobną sytuację ? tam jest jakas uszczelka ?


5835546 www.streetracing.waw.pl/forum/
Autor RE: The Second 944
grafffik
Użytkownik



Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09
Dodane dnia 11-11-2009 16:17
czy może mi ktoś podpowiedzieć na wyżej postawione pytanie ? simering ?

przez chrzczoną bezynę ze stacji Bliska, do wymiany poszła pompa paliwa i filtr paliwa.
Prosiak już się nie ksztusi, ale nadal coś jest nie tak bo ma czasami tendencje do ksztuszenia przy przyspieszaniu powyżej 3tys obrotów. na biegu jałowym wszystko ok.

dzisiaj wymieniłem filtr powietrza, olej (zalazłem minerał przez ten wyciek, Castrol 15w40) z filtrem Knechta, czujnik temperatury silnika,
czujnik wiatraka, bo potrafił się włączać sam z siebie i rozładować aku, a jak sie okazało miał po prostu zaśniedziałe styki.
wymieniłem także profilaktycznie świece na NGK.

prosiak nie odpala mi na zimnym silniku, np rano.
sytuacja wygląda w ten sposób że odpalam i zapala na 2sec i gaśnie. po czym nie można go odpalić dopuki nie poda mu sie troche benzyny bezpośrednio do przepustnicy.




Edytowane przez grafffik dnia 15-06-2010 12:35
5835546 www.streetracing.waw.pl/forum/
Autor RE: The Second 944
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 11-11-2009 18:44
944 nie ma K-jeta. Tu jest Motronic elektroniczny
Przypomina mi to przypadek kolesia o nicku Maxim z Wrocławia na forum PCP.
Jak znajdę chwilę wieczorem to przejrzę archiwum, w razie czego podam linka smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: The Second 944
grafffik
Użytkownik



Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09
Dodane dnia 12-11-2009 00:43
to jak mozesz to weź przepatrz, bo juz mnie prosiak wkurwia że nie chce od razu odpalać


5835546 www.streetracing.waw.pl/forum/
Autor RE: The Second 944
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 12-11-2009 10:16
Maxim wymienil tzn zregenerowal przekazniki i wymienil czujnik temp.silnika dajacy sygnal na DME i auto zaczelo mu normalnie chodzic. Tkacki cos jednak pisal ze to nie to i problem powroci ale jak narazie chyba nie narzeka i auto dalej jezdzi. Interesowalem sie tym tematem bo to bardzo popularny problem w 924 i czasami tez sie tyczy 944 (problem z odpaleniem na zimnym/cieplym silniku)...


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: The Second 944
grafffik
Użytkownik



Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09
Dodane dnia 13-11-2009 16:38
czujnik temperatury silnika wymieniłem od razu jak to zaczeło sie dziać ale problem pozostał. zastanawiam się czy to nie jest przypadkiem problem złego skłądu mieszanki. mam drugą przepływkę to może założe i zobacze jaki efekt.


5835546 www.streetracing.waw.pl/forum/
Autor RE: The Second 944
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 13-11-2009 17:16
moze byc przeplywomierz,jak wymienisz i podziala to raportuj tutaj bo b.ciekawi mnie ten problem gdyz predzej czy pozniej tez go bede mial.


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: The Second 944
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 13-11-2009 17:28
probelm Maxima jest opisany tutaj, może to coś pomoże
http://www.porscheclub.home.pl/forum/viewtopic.php?t=1586&postdays=0&postorder=asc&start=40



944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: The Second 944
grafffik
Użytkownik



Postów: 329
Miejscowość: Warsaw
Data rejestracji: 11.08.09
Dodane dnia 23-02-2010 10:45
przy okazji żeby nie było że nic się nie dzieje w temacie.. smiley

wpierw zdjęcie zanim spadł jeszcze śnieg smiley

[img]http://digart.img.digart.pl/data/img/vol1/16/18/miniaturki400/4491582.jpg[/img]

do auta wpadło lub wymienione:
przepływka (porsz)
nowy fotel kubełkowy + pasy 4pkt
nowe łożyska przód (transaxle.pl)
nowa uszczelka wymiennika ciepła (transaxle.pl)
nowy filtr oleju K&N Gold Performance (transaxle.pl)
nowy termowłącznik chłodnicy
nowe oringi na wtryskiwaczach
nowe złączki elektryczne wtryskiwaczy (stare były strasznie popękane)
cat-back 2,5" - niach niach niach smiley
wpadła także podkładka pod filtr oleju (nowa)
[img]http://www.streetracing.waw.pl/podkladka.jpg[/img]

fabryczne wskaźniki w środkowej konsoli zastąpione Auto Gauge
nowe ciśnienie oleju
nowa temperatura oleju
nowe podciśnienie.




Edytowane przez grafffik dnia 15-06-2010 12:46
5835546 www.streetracing.waw.pl/forum/
Strona 1 z 2 1 2 >