Autor |
Witam. 924 '81 |
SamuraY
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11 |
Dodane dnia 08-09-2011 21:39 |
|
|
Witam serdecznie. Przeniosłem rozpoczęty temat z wątków powitalnych.
Mianowicie stałem się posiadaczem Porsche 924 z 1981 roku.
Niewątpliwa jest naprawa paru elementów. Nie będę ukrywał że w mechanice jestem zielony i nic na to nie poradzę.
po paru jazdach odkryłem następujące problemy. Zaczynając po kolei:
-Jak odpalam to muszę z delikatnym gazem bo inaczej zaskakuje na 1.5 sekundy i gaśnie (znaczy dalej słychać tylko to yrzy szy szy rzy (no wiecie to od zapłonu))
-Kiedy jadę i wrzucę luz bądź go po prostu wysprzęgle to (najczęściej choć zdarzają się jazdy ze tak nie ma) spada z obrotów do zera i gaśnie (tak jakby się może dławił alebo co)
-jeżeli w w/w sytuacji nie zgaśnie to i tak silnik pracuje na 1100 obrotów
-pedal hamulca za pierwszym nacisnieciem nie hamuje.. (dopiero minimalnie przy samej glebie) jak do podpompuję dwa razy to juz jest ladny (na chwile) i dziala dobrze
- Chodzi obrzydliwie nie równo i czasem jak przyspieszam to szarpie (tak jak na L'ce bywało jak za mało gazu i za szybko sprzęgło) lecz nie gaśnie
Elektryka:
-samowłaczajace się (losowo) wycieraczki.
-losowo działająca lampka (ta pomiędzy kierowca a pasażerem na dachu
-lampka kontrolna od hamulca ręcznego nie zawsze się gasi
hmmm. to chyba tyle.
Cholera jak to przeczytałem jeszcze raz to się przeraziłem. co ja kupiłem. Aczkolwiek radość z jazdy teraz i tak jest wiec mam nadzieje że te problemy są w miarę proste i Panowie/Panie podciągną mnie na duchu i powiedzą że i tak kupiłem dobry egzemplarz.
jeżeli będą jakieś pytania to oczywiście (w miarę umiejętności opisze dokładniej. W najbliższym czasie (i ładnej pogodzie o która ciężko) porobię zdjęcia silnika. Liczę na pomoc i z góry dziękuje
SamuraY
SamuraY
924 '81
Edytowane przez SamuraY dnia 08-09-2011 21:41 |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 08-09-2011 21:56 |
|
|
nie przejmuj się, najważniejsze że kolejne prosię ma troskliwego opiekuna. a silnik zawsze można w najgorszym razie wymienić.
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 08-09-2011 22:33 |
|
|
Tak jak pisałem wcześniej:
Hamulce - odpowietrzyć
Rozruch - skończył się thermo time switch od wtrysku rozruchowego - sprawdzić i wymienić lub przerobić na włącznik manualny
Praca na 3 cylindry - świece, przewody, kopułka
Silnik gaśnie - nieszczelność w przewodach przy dolocie, lub np. spadł przewód podciśnienia
To są podstawy.
Co do mrugającej kontrolki - nie łączy przewód lub poluzowało się mocowanie na którym jest zamontowany włącznik (przy ręcznym) - wystarczy zajrzeć i będziesz wiedział w czym problem
Lampka - wyjąć i przeczyścić styki.
Z wycieraczkami różnie może być - od przełącznika po sam silnik. Na odległość można tylko zgadywać.
Jeśli takie detale Ciebie przerażają, to zapraszam do tematu z moim autem
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego" |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
SamuraY
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11 |
Dodane dnia 08-09-2011 23:00 |
|
|
Niewątpliwie popłakałem się czytając twój Temat. Do teraz nie jestem pewien czy ze śmiechu (idealny styl i kompozycja) czy ze strachu (ile rzeczy może być złe) czy z głupoty poprzednich właścicieli...
a Wiesz może skąd można dostać to cale groźnie brzmiące TTS?
SamuraY
924 '81 |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 09-09-2011 00:21 |
|
|
Na początek hamulce! Jeżeli są aż tak zapowietrzone to radzę się tym zająć jak
najszybciej, bo z tego co piszesz nie są bezpieczne. Wygląda faktycznie na
zapowietrzone.
Co do silnika, to tak jak Mammoth napisał. Zobaczyć czy dolot jest szczelny.
Proponuje zapoznać się z konstrukcją (i kolejnością) dolotu z dokumentacji
od 924 (Haynes lub PET). Najlepiej byłoby zobaczyć czy działa poprawnie KJET.
W powitalnym wątku pisałeś o wymianie pompy paliwa. Skoro auto jeździ to
pompa pracuje poprawnie. Aby KJET działał potrzebuje dużego ciśnienia paliwa.
Zobacz może jeszcze w jakim stanie jest palec, kopułka i świece.
Będzie dobrze. Ja bym się na razie na TTS nie nastawiał. Nie jest tanie a na początek
nie ma co się bawić z drogie naprawy. Ja też muszę lekko gaz nacisnąć jak
odpalam, odpaliłby ale tak robi to od razu.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 09-09-2011 00:21 |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
SamuraY
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11 |
Dodane dnia 09-09-2011 07:34 |
|
|
wiesz.... pompę po prosty widziałem i ma dziurę.. xD no znaczy nie dziura ale trochę się sączy....
no zgadzam się że hamulce niebezpieczne dlatego na razie nim nie jeżdżę... (kurrrrr... de)
mam manuala oryginalnego.. ale do 80 rocznika.... to duża różnica?
SamuraY
924 '81 |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 09-09-2011 10:41 |
|
|
SamuraY napisał/a:
wiesz.... pompę po prosty widziałem i ma dziurę.. xD no znaczy nie dziura ale trochę się sączy....
no zgadzam się że hamulce niebezpieczne dlatego na razie nim nie jeżdżę... (kurrrrr... de)
mam manuala oryginalnego.. ale do 80 rocznika.... to duża różnica?
A Ty przypadkiem przez manual nie masz na myśli czegoś takiego?
Don't panic!
miniver dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 09-09-2011 11:13 |
|
|
SamuraY napisał/a:
a Wiesz może skąd można dostać to cale groźnie brzmiące TTS?
Ten element występował w wielu autach i jeśli z nowym będzie problem, to możesz poszukać używki. Lista aut, w których to było montowane jest tutaj:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=2485&rowstart=0
Jednak tak jak Qbak napisał: tym się teraz nie przejmuj. Silnik się uruchamia więc bez paniki. Na początek trzeba sprawić aby zaczął chodzić na wszystkie cylindry. Tak więc sprawdź świece/przewody/kopułkę. To są absolutne podstawy. Oby tylko nie okazało się, że problem jest bardziej poważny, ale nie ma się co martwić na zapas
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego" |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
SamuraY
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11 |
Dodane dnia 09-09-2011 13:23 |
|
|
miniver napisał/a:
SamuraY napisał/a:
wiesz.... pompę po prosty widziałem i ma dziurę.. xD no znaczy nie dziura ale trochę się sączy....
no zgadzam się że hamulce niebezpieczne dlatego na razie nim nie jeżdżę... (kurrrrr... de)
mam manuala oryginalnego.. ale do 80 rocznika.... to duża różnica?
A Ty przypadkiem przez manual nie masz na myśli czegoś takiego?
nie.... mam na myśli takie coś. (nie wiem czy to dobre czy nie) "Owners Workshop Manual"
SamuraY
924 '81 |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
SamuraY
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11 |
Dodane dnia 09-09-2011 13:25 |
|
|
[img]http://img508.imageshack.us/img508/9064/20110909131924.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
SamuraY
924 '81 |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 09-09-2011 16:55 |
|
|
To jest to o czym wspominał kolega Qbak - czyli "Haynes" do 924/931 rocznikow 1976-1980. wg mnie jest bardzo dobry, bo mimo ze wielu napraw w nim nie opisano to jest wykonany dosc dokladnie i mozna wiele dzieki niemu zrobic... Slyszalem coprawda ze w niektorych manualach Haynesa brakuje np. niektorych fragmentow "rytualu" skrecania silnika po remoncie ktore usprawniaja regulacje.. nie mniej jednak mozna sie na nim spokojnie oprzec, tym bardziej jezeli masz kogos znajacego model, z kim moglbys sie skonsultowac..
inna sprawa to to czym sie rozni Twoj rocznik od poprzednikow - to juz musialby Ci podpowiedziec ktos inny.. ja nie mam pojecia
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało..
Edytowane przez Jarzyna dnia 09-09-2011 16:56 |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
SamuraY
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11 |
Dodane dnia 19-09-2011 18:57 |
|
|
Dziś Oddałem W dobre ręce moje prosie...
znaczy do mechanika... <bez obaw panowie>
teraz tylko czekać no i płacić...
będę zainteresowanych informował na bieżąco...
Od razu mam pytanie... czy istnieją takie opony jak Uniwersalne?? bo okazało się że moje zostały wyprodukowane 30 tygodnia 98 roku i muszę kupić dwa komplety letnie i zimowe... słyszałem ze można to jakoś połączyć, coś wiadomo na ten temat??
SamuraY
924 '81 |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
pit
Użytkownik
Postów: 333
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.03.08 |
Dodane dnia 19-09-2011 19:28 |
|
|
witaj samuray.jakiś czas miałem problem z dostaniem się na forum i dlatego przeoczyłem twoje powitanie no i lokalizacje.Jakby co to w miarę mozliwosci słuze pomocą .
|
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 19-09-2011 19:48 |
|
|
Istnieją takie opony, do Porszaka nie polecam. Pewnie chciałbyś troszkę poszaleć
autem. Dojedź (na spokojnie) te opony i kup zimówki. Najlepiej nowe, ale można
dostać dobre używki. Kraz takie kupił rok temu i chyba jest zadowolony. Na lato
kupisz letnie. Wiem, że wyjdzie drożej, ale może uda się że wyjdzie tylko trochę
drożej a rozwiązanie o wiele lepsze.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 19-09-2011 21:03 |
|
|
Nawigator 2 Dębica całoroczne
Jeżdżę na takich już kilka lat i to nie jednym samochodem . Nie znam lepszych jeśli chodzi o całoroczne .
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
SamuraY
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11 |
Dodane dnia 19-09-2011 21:38 |
|
|
pit napisał/a:
witaj samuray.jakiś czas miałem problem z dostaniem się na forum i dlatego przeoczyłem twoje powitanie no i lokalizacje .Jakby co to w miarę mozliwosci słuze pomocą .
ooo to wspaniale... pomocna dłoń.. a z której części p-ń jesteś??
SamuraY
924 '81 |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
SamuraY
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11 |
Dodane dnia 19-09-2011 21:41 |
|
|
Dojedź (na spokojnie) te opony i kup zimówki.
brzmi logicznie ale to rozwiazanie nie jest mozliwe bo one juz prawie pękają... nie zwrócilem na to uwagi wczesniej ale jak mi mechanik pokazal to fakt.... lada moment mogą paść... A co polecacie jako zimówki??
SamuraY
924 '81 |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
SamuraY
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11 |
Dodane dnia 20-09-2011 23:43 |
|
|
dla zainteresowanych... (powinno byś "wszystkich"
wrócił od mechanika... kopułka, przewody, świece, cewka, palec, nowiótkie
ale jest pewien problem... przelewa go benzyną wręcz zalewa, no potop (prawie szwedzki). Mechanik powiedział coś (nie zrozumiałem do końca) ze K-JET, ze jakiś czujnik i przelewa... i tu pytanie.. czy to jest własnie to wspomniane TTS? i jak i skąd to dorwać... Słyszałem ze Golfie GTI to było...
a i ta kopuła i reszta zrobiona za 300 zł. to rozsądna cena?? (nie śmiac się... pierwszy raz naprawiałem samochód u mechanika i nie znam cen xD)
SamuraY
924 '81 |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 20-09-2011 23:58 |
|
|
robocizna + części za kwotę, którą podałeś to (bardzo!) rozsądna oferta.
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 21-09-2011 00:21 |
|
|
SamuraY napisał/a:
dla zainteresowanych... (powinno byś "wszystkich"
wrócił od mechanika... kopułka, przewody, świece, cewka, palec, nowiótkie
ale jest pewien problem... przelewa go benzyną wręcz zalewa, no potop (prawie szwedzki). Mechanik powiedział coś (nie zrozumiałem do końca) ze K-JET, ze jakiś czujnik i przelewa... i tu pytanie.. czy to jest własnie to wspomniane TTS? i jak i skąd to dorwać... Słyszałem ze Golfie GTI to było...
a i ta kopuła i reszta zrobiona za 300 zł. to rozsądna cena?? (nie śmiac się... pierwszy raz naprawiałem samochód u mechanika i nie znam cen xD)
A zalewa na jednym cylindrze czy na wszystkich?
Don't panic! |
|