Autor |
Pumba - '84 Porsche 944 SC |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 06-11-2011 21:35 |
|
|
No to jeszcze raz, od początku
Rozmawiałem z Drwalem o skrzyni do czerwonego i wspomniałem, że szukam 944 I serii w stanie nieciekawym ( Bardzo podoba mi się Ciachowe, ale raz, że nie jest w stanie nieciekawym, a dwa - że mnie na nie nie stać ). Drwal pogrzebał w poczcie i znalazł mi adres do gościa, który jakiś czas temu miał zielone 944 na sprzedaż.
Był wtorek.
Poprzedni właściciel szybciutko na maile odpisywał. W środę cena była wstępnie uzgodniona.
W czwartek zarezerwowana laweta, w piątek o 22.30 wyjazd.
W sobotę o 7-mej rano obudziłem Drwala na kacu, zabrałem od niego skrzynię, o 9-tej byłem już przy 944.
Na zdjęciach auto nie prezentowało się źle. Było wiadomo, że silnik zalewa się benzyną ( a był wymieniany ), a lakier jest paskudny i na dodatek autko było lekko obtłuczone... Natomiast to, co ujrzałem... Ola mówi, że jeszcze nigdy z taką miną na Porsche nie patrzyłem.
Pod maską - bałagan. Połamane wentylatory, brak osłon rozrządu, przewody podciśnienia biegnące wszędzie. Jakieś kable do ręcznego włączania wentylatorów. Wiecznie otwarte światła... Z silnika olej cieknie każdym możliwym otworem. Ze skrzyni z resztą też. Jedna z podłużnic wygląda na lekko klepaną.
W środku - Odrobinę lepiej, ale fotel kierowcy podarty. Jakieś włączniki nie wiadomo skąd i po co.
Progi będą domagać się dopieszczenia, ale tragedii nie ma. Jedynie wygląda na to, że ktoś go chciał niewłaściwie podnieść i z lekka w 2-3 miejscach się lekko wybrzuszyły.
Zawieszenie zastane, aż piszczało. Hamulce do roboty, tarcze w stanie złym.
W paru miejscach szpachli było grubo, aż popękało. Drzwi słabo spasowane. Generalnie trzeba go ogołocić z farby i zobaczyć, co jest grane. Chyba był bordowy, nie sprawdziłem, czy ma naklejkę z tyłu.
Plusy to porządek w papierach i fakt, że jest to pierwsza seria. Niewiele elektryki.
Kurczę, jechałem po auto z niesprawnym silnikiem, a tu... powiedzmy - słabo.
Poszedłem do telefonu ( właściciel za granicą ), trochę się potargowałem z właścicielem, a później jeszcze nie podjąwszy decyzji wróciłem do 944. Pogapiłem się jeszcze trochę, podłączyłem swój akumulator ( ten, który był ducha wyzionął )... Odpalił, ale na 3 gary i bez wciśniętego gazu gasł od razu. Stanu skrzyni nie dało się skontrolować - ruszał na 1-ce i tyle.
Byłem bliski powiedzenia 'pass', ale jakoś nie mogłem go tam zostawić na dalszą pastwę jakichś 'mechaników'. Więc go zabrałem.
Na lawetę się wkulał o własnych siłach. Papierologia, mocowanie i w drogę.
@Bluebird - nie oglądałem Mam Talent - 1200 kilometrów po Polsce w 20 godzin lawetą bez radia i ograniczoną szybkością do 110 km/h jest trochę męczące. A najgorsza jest autostrada... 160 kilometrów drogi, gdzie naokoło nic się nie dzieje (chyba, że Cię Ferrari wyprzedza, ale to tylko bardzo krótki moment ), nikt nie wkurza i nie podnosi ciśnienia... Olę teraz 'kość ogonowa' boli, tak komfortowa wycieczka była.
Nie zrobiłem zdjęć, bo zająłem się dziś wrzucaniem skrzyni do czerwonego - niestety w pojedynkę, więc trochę mi zeszło ( a bez komplikacji się nie obeszło ). Jak skończyłem - już było znów ciemno.
I tak to właśnie było. A teraz będą dłuuugie miesiące prac.
Cel - wydmuszka. Przed wyjazdem miałem nadzieję, że będę nim jeździł już w przyszłym sezonie, ale to raczej mało realne. Choć, kto wie...
Edytowane przez Pumba dnia 10-04-2012 22:47 |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 06-11-2011 22:21 |
|
|
Przede wszystkim gratulacje! Auto trafiło w dobre ręce.
Coś mi się wydaje że niekoniecznie ktoś zmieniał lakier, bo przecież kto by chciał
zielone?! Czerwone, białe lub czarne - to rozumiem
To teraz fotek nie wrzucisz do weekendu pewnie, bo rano ciemno. Wieczorem też.
Ja bym na Twoim miejscu "pojechał" na geometrię i zobaczył czy jest sens zaczynać
prace i inwestować (to tak odnośnie tej podłużnicy). Żeby się za 2 lata nie okazało,
że nie można ustawić geometria lub zostawia 4 ślady, etc. Oby było wszystko ok!
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 06-11-2011 22:24 |
|
|
powodzenia - oby auto porafiło się odwdzięczyć za tyle uczucia zainwestowanego już na starcie.
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 06-11-2011 22:31 |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 06-11-2011 22:29 |
|
|
Gratulację ! Pokaż foty z teraz, żebyśmy mogli oglądać metamorfozę No i "rispekt" za męską, szybką decyzję
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 07-11-2011 08:36 |
|
|
Qbak napisał/a:
To teraz fotek nie wrzucisz do weekendu pewnie, bo rano ciemno.
Ja bym na Twoim miejscu "pojechał" na geometrię i zobaczył czy jest sens zaczynać
prace i inwestować
Ad. b ) Ex-właściciel twierdził, że proste - ale naturalnie sprawdzę, jak tylko uda mi się go zmusić do jazdy.
Ad. a) Wkulam go dzisiaj do garażu, to cyknę parę fotek.
Uratujemy skurczybyka.
Edytowane przez Pumba dnia 07-11-2011 08:37 |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 07-11-2011 08:40 |
|
|
Gratuluję spontaniczności! Masz serce do aut, kobietę, która Cię wspiera w tej pasji - więc będzie dobrze! A, że "Mam talent" nie oglądałeś to wiem, oglądałeś zapewne galę walk MMA na tvn turbo Trzymam kciuki za projekt wyścigówki!
|
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 07-11-2011 09:30 |
|
|
Z opisu wynika, że to paździerz... Czy to była super okazja cenowa czy po prostu miłość od pierwszego wejrzenia bo nadal nie rozumiem
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 07-11-2011 09:39 |
|
|
Dobre pytanie. Nie mam pojęcia.
Pewnym tłumaczeniem mogłoby być to, że mi szkoda czerwonego na wydmuszkę, a tu nie będę miał żadnych skrupułów przy realizacji najbardziej nawet dziwnej koncepcji.
A poza tym - lubię dłubać.
Na początek go odpalę i sprawdzę jak jeździ. Jak będzie dobrze, a wygląda baza naprawdę okej, będzie o czym pisać.
|
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
chipis
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 21.02.09 |
Dodane dnia 07-11-2011 10:23 |
|
|
Pumba,
ale w CA CUP uciekniesz z naszej klasy i grupy. Rocznik 1984 to czeka Cię grupa II i klasa do 3000. Z Mercedesem Miziaka i Caprikami...
|
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 07-11-2011 10:27 |
|
|
gratuluję i powodzenia!
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 07-11-2011 10:51 |
|
|
chipis napisał/a:
Pumba,
ale w CA CUP uciekniesz z naszej klasy i grupy. Rocznik 1984 to czeka Cię grupa II i klasa do 3000. Z Mercedesem Miziaka i Caprikami...
Chipis - wiem, ale i tak na CA jeżdżę dla rywalizacji w Pucharze 924, a tu sytuacja się nie zmieni. Dalej będę Cię ścigał
|
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 07-11-2011 11:09 |
|
|
Hehe, czyli większa szanse na dobry wynik! I do tego dochodzi walka z nami w grupie,
ale pamiętaj że zawsze możesz poprosić o przeniesienie się do inne grupy, z tego co
wiem to często przychylali się do takiej prośby. Wtedy masz wybór którym autem
możesz jechać, obydwa będą w klasie III-3000
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 07-11-2011 12:09 |
|
|
Pumba napisał/a:
A poza tym - lubię dłubać.
... i do tego jestem troszkę masochistą - powinieneś dodać
Jeśli buda jest prosta to w sumie materiał do dłubania jak ulał. I tak wyrzucisz większość ze środka, zamiast wyszpachlowanych paneli można dać laminaty, silnik i tak wymaga przejrzenia, itp
To że trafisz do klasy II-3000 to tylko zaleta - w III-3000 masz Cichego, Jurka, Gazika, w przyszłym sezonie pewnie dołączy jeszcze Lamer, jest spora grupa 2.5 no i nie można zapominać o innych niemieckich wynalazkach ze stajni BMW/MB - ogólnie masakryczna konkurencja...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 07-11-2011 19:49 |
|
|
Oj, nie troszkę...
Wturlaliśmy go dziś do garażu, na kanał.
Progi miejscami pognite. W bagażniku dziury, sporo szpachli i innego ustrojstwa. Bity z tyłu z każdej strony. Z progami nie jest najgorzej, ale też trzeba się przyjrzeć.
Punkty podporowe z przodu pognite całkiem. Do spawania.
A najgorsze, progi przy tylnej belce już pognite dość znacznie. A to grubsza sprawa.
Mała galeria:
https://picasaweb.google.com/102765929959498793813/Porsche944?authuser=0&authkey=Gv1sRgCIimx7ncp_q1TA&feat=directlink
Silnik generalnie twierdzi, że nie ma ciśnienia oleju (kontrolka smarowania) , a poza tym zalewa się, jak wściekły, benzyną. Jutro demontuję dolot i sprawdzam, co to w ogóle jest.
Mój Ojciec za to twierdzi, że jemu się zielony bardziej podoba i jeżeli już, to z niego zrobić dupowóz, a czerwonego zakatować... Kto by pomyślał...
|
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 07-11-2011 20:23 |
|
|
Nie to, że jakoś specjalnie na kolorach się znam, ale mam sentyment do pewnej barwy i powiem Ci, że na moje oko na tle tej trawy to on bardziej na niebieskiego niż zielonego wygląda - witaj w klubie bluebirdów
|
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 07-11-2011 20:25 |
|
|
Kobieta twierdzi, że to jest turkus, tudzież morska zieleń. Na wszelki wypadek, przyznam jej rację - bo czyta forum
|
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 07-11-2011 20:34 |
|
|
Gratulacje Pumba
Widze, ze nie bedziesz sie nudzil dlugimi zimowymi wieczorami
Pracy sporo ale czasu do wiosny tez wiec spokojnie dasz rade.
Pozdrowienia
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 07-11-2011 21:47 |
|
|
dzięki za fotki - po opisie brzmiało groźniej - dasz radę
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 08-11-2011 20:19 |
|
|
Bestia przemówiła na 4 gary. Dalej zalewa paliwem, ale chodzi.
Założyłem listwę wtryskową ze swojego starego silnika - nowego typu - potrzebna była przejściówka, ale na razie działa. Co ciekawe, wtryski starego, czy nowego typu - leją, jak cholera. Nie wiem, co ten komputer tam wyprawia...
A teraz zagadka. Silnik ma numer XW017328. To znaczy - tyle jest w miejscu, w którym powinno być coś na kształt M44/0X. Czy ktokolwiek jest w stanie określić mi, czy to jest M44/01, M44/03, czy M44/05?... Kompa mam od M44/01 ( numer kończy się na .00 )
Najbardziej rozbawiła mnie dotąd zamontowana kopułka oraz palec od 924 i jakieś no-name kable zapłonowe, kiedy w bagażniku była całkiem sprawna kopułka, palec od 944 i przewody Beru.
|
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 08-11-2011 20:28 |
|
|
To faktycznie turkus A telefony to faktycznie 16? Jakiś mały rant mi się wydaje. Chyba że mają duże ET i dystanse. Ogólnie nie jest zły. Na oko przynajmniej
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|