Autor |
944 turbo Łódź |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 07-03-2012 15:09 |
|
|
Muszę w końcu założyć mój wątek. I tu zadawać pytania bo mnożę wątki w dziale technicznym... Opis dodam później.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 944 turbo Łódź |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 07-03-2012 15:11 |
|
|
No i właśnie. Jak to jest, że do normalnej temp auto dochodzi mi po kilkunastu km względnie staniu w korkach. Termostat ma kilka miesięcy, kupiony w transaxle store. Spalił po mieście 21 litrów... Podjerzewam, że to związane z tym niedogrzaniem.
Jest jakiś inny powód możliwy niż termostat ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: 944 turbo Łódź |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 07-03-2012 15:35 |
|
|
Może być wiele przyczyn:
- czujnik temperatury silnika
- przepływka
- sonda lambda
- podciśnienia
- regulator ciśnienia paliwa
- "ciężka noga"
A jak z mocą i pracą samego silnika, jest ok??
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: 944 turbo Łódź |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 07-03-2012 17:23 |
|
|
Jak Ty się nim poruszasz na tych kołach zimą? Zmieniałeś opony? Bo te, które miałeś latem nie sprawiają wrażenia śniegoprzyczepnych
Auto super. Tworzycie z Ogestem mocny duet czarnych 944 jeżdżących po łódzkich ścieżkach. A co do spalania, to mój też kiedyś tyle palił (no może nie 20, ale niewiele mniej) i po Twojej naprawie zdecydowanie osłabł mu apetyt - mimo iż wigoru nabrał... jestem więc przekonany, że ze swoim też sobie poradzisz. Choć zimą w mieście to może i ten wynik nie jest wcale niczym szczególnym - tym bardziej, że wątpię, abyś uprawiał ecodriving
Bluebird Tomek dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 944 turbo Łódź |
tetsumaru
Użytkownik
Postów: 1093
Miejscowość: Łódż
Data rejestracji: 17.11.09 |
Dodane dnia 07-03-2012 17:56 |
|
|
Termostat latwo sprawdzic . Zobacz czy po odpaleniu zimnego silnika nie nagzrewa sie rownoczesnie z silnikiem gumowy przewod przed chlodnica . Mozna do tego celu uzyc termometru laserowego .
Kilkanascie kilometrow na rozgrzanie prosiaka to troche sporo ...
Moj sie rozgrzewa po okolo 5 km przy minusowych temperaturach .
Jest :
944 2,7 1982 czerwony
944 2,5 1986 biały
928 S4 1990 srebrny
Było :
944 2,5 1984 czerwony |
|
Autor |
RE: 944 turbo Łódź |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 07-03-2012 18:42 |
|
|
Najbardziej prawdopodobna przyczyna niedogrzania to termostat - to że nowy nie oznacza że nie może być np wadliwy. Dobrze był zamontowany (uszczelki itp)?
Druga przyczyna ale nieco mniej prawdopodobna to termostat chłodnicy oleju - zewnętrzna chłodnica jest dość wydajna ale raczej nie wydaje się możliwym żeby mogła aż tak chłodzić silnik. Warto jednak IMHO sprawdzić.
Inne pomysły jak np że jest tak bogata mieszanka że silnik się słabo nagrzewa wydają mi się mało prawdopodobne.
Spalanie w mieście jak na dłubane turbo i zimę może być prawdziwe. Moja S2 w mieście w korkach paliła 15-18l/100 (w lecie!!!).
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: 944 turbo Łódź |
Bingo
Użytkownik
Postów: 80
Miejscowość: Nowy Targ
Data rejestracji: 22.11.11 |
Dodane dnia 07-03-2012 19:28 |
|
|
W przypadkach kiedy autko pali podejrzanie dużo polecam zacząć od analizatora spalin. Analiza wiele mówi na temat spalania i jak są anomalia wtedy szuka się przyczyny
Porsche 944 2,5 85-sprzedane
Aktualnie Jaguar X-Type |
|
Autor |
RE: 944 turbo Łódź |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 07-03-2012 19:34 |
|
|
Bingo napisał/a:
W przypadkach kiedy autko pali podejrzanie dużo polecam zacząć od analizatora spalin. Analiza wiele mówi na temat spalania i jak są anomalia wtedy szuka się przyczyny Uwaga w Turbo jest oddzielna rurka do sondy pomiedzy glowica a nadkolem...i tam nalezy 'wetknac' pomiar na koncu wydechu ,za turbina bedzie zafalszowany.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: 944 turbo Łódź |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 07-03-2012 20:29 |
|
|
To auto nie ma zwykłego przepływomierza tylko maf kit od lindsey racing więc skład się nie opiera na sondzie tylko jak sobie ustawię pokrętałkami. Ale mam wpiętą sondę (wąskopasmową co prawda) w oryginalne miejsce tam gdzie była i mam podgląd sygnału tej sondy. Nie jest jakoś bogato ustawiony wydaje mi się. Czyli termostat jednak.
A tego termostatu od chłodnicy oleju gdzie szukać ?
ps. Andrew - mocy nie brakuje raczej Bluebird - wiosna za kilka dni, nie opłaca mi się zmieniać opon ale fakt, że raz już jechałem Piłsudskiego bokiem a potem tyłem Nie wystarczyła lekka kontra Trochę się utemperowałem po tym...
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: 944 turbo Łódź |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 07-03-2012 20:41 |
|
|
I jeszcze jedno - zawisłem ostatnio tylnym kołem na pochyłości i nie mogłem wyjechać. Kręciło się jedno koło. Czy to znaczy, że jednak nie mam tej szpery 40-60 ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: 944 turbo Łódź |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 07-03-2012 21:32 |
|
|
Blokada dyfra 40-60 oznacza procent NM przekazywany na kolo o lepszej przyczepnosciw stosunku do kola o mniejszej. Jezeli jedno kolo ma 0 przyczepnosci to po zerwaniu wstepnego "zlepienia" plytek ok 25NM zostaje przekazywane 60% z 0 co latwo wyliczyc
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: 944 turbo Łódź |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 07-03-2012 21:40 |
|
|
Termostat układu olejowego jest w wymienniku ciepła/podstawce chłodnicy oleju,
czy jakby to inaczej nazwać. Numer części 95110715501, około 70e w ASO.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 944 turbo Łódź |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 07-03-2012 21:59 |
|
|
tona napisał/a:
Bingo napisał/a:
W przypadkach kiedy autko pali podejrzanie dużo polecam zacząć od analizatora spalin. Analiza wiele mówi na temat spalania i jak są anomalia wtedy szuka się przyczyny Uwaga w Turbo jest oddzielna rurka do sondy pomiedzy glowica a nadkolem...i tam nalezy 'wetknac' pomiar na koncu wydechu ,za turbina bedzie zafalszowany.
Mam plan założyć sondę AFR w miejscu fabrycznej lokalizacji (tak jak u jurasa). Przemyśleć to jeszcze raz?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 944 turbo Łódź |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 08-03-2012 08:40 |
|
|
Lindsey zaleca tak: http://www.lindseyracing.com/LR/Parts/WBO2LOCATION.html czyli za turbo tam gdzie jest niższe ciśnienie.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: 944 turbo Łódź |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 08-03-2012 08:47 |
|
|
Chlopaki ale ja pisalem o sondzie diagnostycznej u pana na stacji -takiej wtykanej w koncowke wydechu zeby sprawdzic czy mozna wam podbic przeglad.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Edytowane przez tona dnia 08-03-2012 09:06 |
|
Autor |
RE: 944 turbo Łódź |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 08-03-2012 10:31 |
|
|
Aaa. Teraz załapałem. To jeszcze raz poproszę Tona o wykład czy mam szperę czy nie Bo w końcu nie wiem...
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: 944 turbo Łódź |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 08-03-2012 14:35 |
|
|
Kiedy na Ulezu urwalem przegob auto tez nie jechalo. Jezeli na jednym kole masz przyczepnosc 0 to na drugie bedzie przekaywane 40% z 0. Jezeli chcesz sie przekonac o dzialaniu szpery to ustaw jedno kolo na poboczu o slabej ale jednak jakiejs tam przyczepnosci a drugie na drodze i daj FP - jezeli masz szpere kolo na jezdni bedzie piszczalo jesli nie masz to cala para uleci w kolo na poboczu.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: 944 turbo Łódź |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 08-03-2012 22:31 |
|
|
z tym spalaniem to temat bardzo aktualny.. mi turbina dzis przy zwyklej jezdzie spalila 25l/100km... masakra jakas.. wczesniej nie udalo jej sie az tyle nawet kiedy ja palowalem.. w sobote bede u diagnosty, to sprawdze co tam wydycha..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: 944 turbo Łódź |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 09-03-2012 00:07 |
|
|
Jarzyna - jakie masz odczucia z jazdy? Nie gaśnie Ci auto na wolnych? Diagnosta Ci pewnie tyle powie, że spaliny żadnych norm nie spełniają. Za bogatą mieszankę to można po wyglądzie samych świec poznać
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 944 turbo Łódź |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 10-03-2012 10:01 |
|
|
simprez - fałszywy alarm przez ten prawie rok bez porschaka odzwyczaiłem się od przeliczania, bo zegary u mnie wyskalowane są w milach ;D więc pali 25l/100mil czyli... 15.5l/100km.. a to już jest chyba w miare jak na mieszane-miejsko-korkowe jeżdżenie
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|