Autor |
S2 91 - Szatan |
DaGrz
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Wolsztyn / Poznań
Data rejestracji: 02.04.12 |
Dodane dnia 07-07-2014 23:25 |
|
|
Witam,
w końcu znalazłem chwilę by przedstawić mojego nowego ulepa
Porsche to jednak taka choroba, która nie patrzy na portfel, ani na stan auta.
Przez cały tydzień wszyscy starali się mnie odciągnąć od tej decyzji, a do zdjęciami na których bardzo dobrze było widać stan auta, a to wyliczeniem potencjalnych kosztów.. Jednak ja, cały tydzień czekałem i katowałem F5 czy czasem ogłoszenie już przesłało być aktualne.
W międzyczasie jednak szykowałem Ekipę na wypad na wschodnie rubieże. Wyjazd rozpoczął się standardowo... od zaspania
Na szczęście nie tak dużego, by nie delektować się pustą trasą. O dziwo za Wisłą też są drogi i to nawet niezłe. Jednak podróże kształcą
Ok 12 meldujemy się na miejscu, po przejechaniu prawie 600km. GTA nas przejmuje i już po chwili widzimy prosiaka..
No i ogólnie, mnie wielkiemu optymiście szczęka opadła. Widać że auto nie używane, zaniedbane. Po dokłądniejszych oględzinach okazało się w jeszcze gorszym stanie niż na zdjęciach ( mimo że GTA starał się dokładnie opisywać problemy).
W czasie jazdy próbnej zabrakło paliwa Potem obiad, kilka telefonów i wracamy do właściciela. Z zamiarem, że jak nieopuści to jedziemy do domu bez...No i nie opuścił...Ale i tak emocje wzięły górę i go kupiłem.
Na pierwszej możliwej myjni trochę został odświeżony, przy płynnej jeżdzie silnik palił na 4 cylindy więc droga mijała szybko. Aż nie natrafiliśmy na mazowieckie i wielkie oberwanie chmury.. Na slickach był, to nawet tiry nas wyprzedzały
Jednak bezpiecznie dotarł do Poznania, i dzień później trafił dzięki uprzejmości Alana na warsztat.
Wrzucę 2,3 zdjęcia, ku pamięci i będę rozwijać ten wątek.
PS. Nie mam i nie będę miał w zamiarze obrażać poprzedniego właściciela. Widziałem co brałem, pokazuje raczej ku przestrodze.
M44/05 - Europe, manual. 84"
M44/41 - Europe, manual. 91"
DaGrz dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez DaGrz dnia 07-07-2014 23:29 |
|
Autor |
RE: S2 91 - Szatan |
DaGrz
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Wolsztyn / Poznań
Data rejestracji: 02.04.12 |
Dodane dnia 07-07-2014 23:26 |
|
|
wypruty
M44/05 - Europe, manual. 84"
M44/41 - Europe, manual. 91"
DaGrz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: S2 91 - Szatan |
DaGrz
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Wolsztyn / Poznań
Data rejestracji: 02.04.12 |
Dodane dnia 07-07-2014 23:26 |
|
|
Po zdjęciu obudowy wałków rozrządu.
M44/05 - Europe, manual. 84"
M44/41 - Europe, manual. 91"
DaGrz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: S2 91 - Szatan |
DaGrz
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Wolsztyn / Poznań
Data rejestracji: 02.04.12 |
Dodane dnia 07-07-2014 23:27 |
|
|
łącznik
M44/05 - Europe, manual. 84"
M44/41 - Europe, manual. 91"
DaGrz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: S2 91 - Szatan |
DaGrz
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Wolsztyn / Poznań
Data rejestracji: 02.04.12 |
Dodane dnia 07-07-2014 23:30 |
|
|
Na chwilę obecną czekam za sprężynami do zaworów, zna ktoś patenty na wymianę bez zdejmowania głowicy? ( Są na necie tutki, chciałbym raczej poznań Wasze opinie)
M44/05 - Europe, manual. 84"
M44/41 - Europe, manual. 91" |
|
Autor |
RE: S2 91 - Szatan |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 07-07-2014 23:32 |
|
|
Łącznik - oź kuźwa!
Śruby mocowania mostków wałków - nie dziwie się, oryginalne kosztują jakieś chore kwoty (którem onegdaj zmuszonym był uiścić).
Krzywki moich wałków mają przytarcia podobne do tych, które widać na wałku po lewej stronie - jak mocno mam się tym martwić?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: S2 91 - Szatan |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 07-07-2014 23:40 |
|
|
Ten łącznik o ile mnie pamiec nie myli jest oryginalny chlopaki. Z wykladzinami chyba bede mogl uratowac dupe...szyberdach znalazlem caly dobry plus druga podsufitka klapy w jeszcze lepszym stanie wiec nie jest tak zle . Niestety skaja wokół klapy jest do du...
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: S2 91 - Szatan |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 07-07-2014 23:55 |
|
|
Łącznik to fabryka Mnie też to kiedyś zaskoczyło.
Jeżeli chodzi o śruby mostków, śruba to śruba. Ważny jest moment dokręcenia,
u poprzedniego właściciela ważny był czas naprawy, więc pewnie poszło to co jest
pod ręką. Krzywki na pierwszy rzut oka wyglądają jak w każdym S2.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: S2 91 - Szatan |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 08-07-2014 08:57 |
|
|
E łącznik fabryka... ja opaski ze swojego palcami zdjąłem - rozsypały się przy dotknięciu
Ale zakres roboty masz gruby
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: S2 91 - Szatan |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 08-07-2014 15:05 |
|
|
Ej, żartujecie z tym łącznikiem, że to fabryka nie ?
ja nie mogę w S2 to dali do wiwatu...
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: S2 91 - Szatan |
DaGrz
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Wolsztyn / Poznań
Data rejestracji: 02.04.12 |
Dodane dnia 12-07-2014 17:33 |
|
|
Po wymianie sprężyny gaśnięcie na 3 cylindrze wyeliminowane, jednak stukot cały czas jest.
Jakieś sugestie?
M44/05 - Europe, manual. 84"
M44/41 - Europe, manual. 91" |
|
Autor |
RE: S2 91 - Szatan |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 12-07-2014 21:43 |
|
|
No i tu zaczynają się schody...
jeśli szklanki robione to raczej nie one, choć to zależy skąd stuka..
Czeka Cię chyba weryfikacja motoru.
Stukać może tłok o zawór, tłok o blok jeśli nikasil wytarty, albo panewki tak korbowe jak i główne...
może też pukać wał, jeśli pieścienie ustalające położenie wału są zjechane...
Qbak z Michałem pewnie są w stanie rozwinąć temat.
możliwości jak widać jest dużo, pytanie co i jak i skąd...
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: S2 91 - Szatan |
DaGrz
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Wolsztyn / Poznań
Data rejestracji: 02.04.12 |
Dodane dnia 13-07-2014 14:03 |
|
|
Panewki raczej odrzucam, cisnienie oleju stabilne, i brzmi troche inaczej niż w moim poprzednim przypadku.
Co do reszty, podejrzewał przekrzywiony zawór, jednak by to sprawdzić głowice muszę juz zdjąć.
M44/05 - Europe, manual. 84"
M44/41 - Europe, manual. 91" |
|
Autor |
RE: S2 91 - Szatan |
DaGrz
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Wolsztyn / Poznań
Data rejestracji: 02.04.12 |
Dodane dnia 15-07-2014 19:08 |
|
|
Czy tam ma być taka szczelina?
M44/05 - Europe, manual. 84"
M44/41 - Europe, manual. 91"
DaGrz dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez DaGrz dnia 15-07-2014 19:11 |
|
Autor |
RE: S2 91 - Szatan |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 15-07-2014 19:19 |
|
|
Wał w S2 ma nacięcie fabrycznie ale nie wiem czy tak to wygląda.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: S2 91 - Szatan |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 15-07-2014 20:19 |
|
|
Tak to wygląda. I co ciekawe nie założy się takiego wału do Turbo.
Myśleliśmy z Michałem w jakim celu było to nacięcie i wymyśliłem sobie (nie wiem
czy Michał się pod tym podpisuje), że może przy wypadku przejmował na siebie
energię?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: S2 91 - Szatan |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 15-07-2014 21:05 |
|
|
A czemu się nie założy do turbo? U mnie wszedł zwykły.
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: S2 91 - Szatan |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 15-07-2014 21:24 |
|
|
Ten przecięty wał jest zaspawany na końcach przecięcia taką łatą.
W turbo trzeba tam zamontować wieszak do wastegateu obejmą wokół wału.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: S2 91 - Szatan |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 16-07-2014 09:24 |
|
|
Szukacie na sile 'patentow' lepiej pokaz co to zz plecionka na wydechu...to wlasnie jest patent.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: S2 91 - Szatan |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 16-07-2014 09:45 |
|
|
Oj tam szukacie... ja wielokrotnie łapałem się na myśli że to nie może być tak oryginalnie bo to przecież porsche a nie zaporożec i wielokrotnie się myliłem
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|