Autor |
944 US Cancan |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 02-12-2016 08:42 |
|
|
Jako że jestem kiepski w pisaniu rzewnych historii o ocalaniu samochodów przez zapomnieniem to napiszę po prostu o aucie które kupiłem dość niedawno wiadomo od kogo
Pokrótce:
- 944.2
- wersja US rok 1986
- silnik 2,5
- tapicerka pełna skóra w rzadkiej opcji Cancan Red
- wyposażenie dość bogate (klima, tempomat, elektryka, wspomaganie, targa)
- wyblakłe cancanowe wykładziny
- felgi 15" teledials
poniżej galeria wstępna gdyż auto zagotowało płyn więc nie ruszałem z podwórka i nie miałem okazji bardziej wymyślnych zrobić:
Z rzeczy które udało mi się ogarnąć samemu to przede wszystkim usprawnienie targi (nie stykał mikrostycznik), rozkręcenie i wyczyszczenie boczków i podsufitki (teraz są czarne a nie szare), wymycie i wyszczotkowanie wykładzin (i tak je trzeba koloryzatorem do ładu doprowadzić). Zmieniłem filtr powietrza i świece (w filtrze mieszkało chyba jakieś zwierzątko )Rozkręciłem schowek i usprawniłem jego zawiasy gdyż się nie ruszały wcale a wcale, zrobiłem też nowy skórzany mieszek. Udało mi się też naprawić klamkę od kierowcy bo dość śmiesznie otwierałem auto przez bagażnik (okazało się że plastikowy łącznik spadł gdzieś do drzwi), niestety druga klamka popsuta na dobre więc można tylko od kierowcy otworzyć. Dzięki uprzejmości i zapasom Simpreza powymieniałem przyciski od sterowania na takie z nadrukami
Korzystając z zasobów domowych odnowiłem trochę kierownicę preparatem z czarnym pigmentem (Sapphire) - wygląda niebo lepiej ale i tak chyba pójdzie do obszycia.
Udało mi się też kupić radio takie w miarę z tamtych lat ale z cd i wyjściem AUX - Blaupunkt Munchen - czeka na montaż
No i tak zastał mnie śnieg więc inne prace muszą zostać przesunięte na inny termin.
Przedwczoraj auto wjechało na serwis gdzie pakiet startowy obejmuje:
rozrząd kompletny z nową pompą wody
paski napędowe
termostat
olej w silniku
płyn chłodniczy
nowe drążki kierownicze
regenerację przekładni
regenerację pompy wspomagania
ogólne ogarnięcie samochodu od spodu bo szczerze to kupiłem go na słowo pod spód nie zaglądając
Przy okazji demontażu przekładni od razu wymontowałem przednie wahacze i korzystając że wczoraj byłem w Łodzi zostawiłem je w Piotrkowie w Auto-Cel.
Nie powiem - chłopaki spisali się znakomicie i na powrocie mogłem odebrać piękne odnowione wahacze z nowymi sworzniami:
Z ciekawostek które wyszły na serwisie to:
- ogólny gnój pod spodem na mieszkach i sworzniach (jakby auto kiedyś stało bez kół w jakimś błocie - co może też być przyczyną skorodowanych osłon tarcz hamulcowych i gniazd amortyzatorów oraz nieco pogiętym spodem miski olejowe)
- lekka rdza od spodu na progach - chyba trzeba do blacharza i potem do konserwacji
- brakuje kawałka rurki od chłodzenia alternatora (jakieś kolanko nawet nie szukałem)
- ogólnie wycieki spod uszczelek (miski, dekla i jakiejś chłodniczki już nie pamiętam jakiej)
- silnik zagotował bo pękła rurka od chłodzenia silnika (była wypychana przez za długi filtr oleju (Simprez a ja myślałem że długi jest ten co kupiłem u Ciebie)
- i na koniec najlepsze - rozrząd chodził bez rolki prowadzącej - nie było jej (chwała mu za to że chodził bez tego )
- i chyba brakowało też śruby od napinacza paska
Marchewa pozabezpieczał wszystkie miejsca zapalne na zewnątrz więc przynajmniej tym się na razie nie martwię..
Z rzeczy które mogą wyjść a do których mam "szczęście" to sprzęgło które chyba dość wysoko bierze więc nie wiem czy nie będzie do wymiany niedługo. Na pewno do zrobienia układ hamulcowy bo nie wiadomo co tam siedzi - może wymiana przewodów na nowe, na pewno któryś zacisk jest mocowany metodą chałupiczą na śrubki i nakrętki. Chętnie oddałbym też skrzynię biegów do regeneracji (trochę luźno goni gałka zmiany biegów ale to inna sprawa zapewne). Nie wiadomo co z chłodnicą i wiatrakami ale to pamiętam z jazd próbnych po Jelczu - działało bez zarzutu.
Poza tym cieszy mnie że auto tak jak pisał Marchewa - w oryginale (wyposażenie zgodne z VIN), bezwypadkowe (nawet znalazłem papiery importowe z USA) i czarne
dalsze relacje z walką z samochodem przy okazji..
teraz trzeba do roboty żeby zarobić na dalsze prace przy aucie
a i jeszcze mi się przypomniało że mam pęknięty zbiorniczek na płyn spryskiwaczy - kleicie to czymś czy szukać nowego/używanego?
W sumie jako że mam akwarium to mogę pokleić silikonem tylko czy to długo wytrzyma na plastiku?
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl
Edytowane przez tsubasa dnia 24-03-2017 08:31 |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
kjubus
Użytkownik
Postów: 127
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16 |
Dodane dnia 02-12-2016 09:05 |
|
|
Oglądałem to auto u Marchewy i się poddałem, Cieszę się, że trafiło w ręce osoby która ma tyle zapału i doprowadzi go do stanu na jaki zasługuje. Rewelacyjna konfiguracja pojazdu
Porsche 924 '80 indischrot/LM3A |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
Cember666
Użytkownik
Postów: 618
Miejscowość: Wrocław / czasem Wałbrzych
Data rejestracji: 17.05.14 |
Dodane dnia 02-12-2016 12:50 |
|
|
Odnowisz skóry i będzie powalał
Apartamenty nad polskim morzem;
IG: morskie.grzybowo
Booking: https://www.booking.com/Share-4aX4H3
Garaż:
982C - MY18 718 Cayman |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
hubjur
Użytkownik
Postów: 571
Miejscowość: Bystra
Data rejestracji: 30.08.14 |
Dodane dnia 02-12-2016 20:31 |
|
|
Gratulacje
A co do
"Chętnie oddałbym też skrzynię biegów do regeneracji (trochę luźno goni gałka zmiany biegów ale to inna sprawa zapewne)"
To na pewno inna sprawa czyli luzy na drążku zmiany biegów. Jeżeli same biegi ładnie wchodzą to na pewno te luzy. Poszukaj na forum jest opisane jak to zrobić
924S 150KM
W124 150KM
Saab cabrio 96 kW |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 02-12-2016 21:40 |
|
|
Świetny wlepiaj foty i pracuj będzie fura!
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 03-12-2016 11:22 |
|
|
Wczoraj była akcja..
Oczywiście z terminem zawalił chłop od przekładni a trzeba było usunąć cancana z garażu więc po zrobieniu klamry na przednie koła żeby się nie rozjeżdżały każde w inną stronę udało się go wypchnąć i zaparkować pomiędzy młodszymi braćmi
z dobrych wiadomości może się okazać że zawalony olejem dół silnika jest z przeciekającej uszczelki chłodniczki oleju.. Dzięki szybkiej reakcji Qbaka i Tomka może koło środy (jak chłop od przekładni pozwoli) uda się go przywrócić do jezdności
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 07-12-2016 18:36 |
|
|
Odebrałem partsy z regeneracji
Co mnie cieszy to fakt że oba elementy mają nabitą tą samą datę produkcji czyli 11.85.. Ciekawe czy to są elementy które wyjechały z tym autem z fabryki..
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 07-12-2016 20:44 |
|
|
Podejrzewam, że tak - to oryginały fabryczne.
Pamiętam, jak kiedyś demontowałem tylną część podsufitki i zobaczyłem na niej pieczątki z datą produkcji (w okolicach moich urodzin )
Wygląd świetny, ale zapomniałem sprzedać Ci protip: zakład na specjalne zamówienie oferuje usługę: "zrobić tak, żeby wyglądało na nie robione". Tzn: brak ingerencji zewnętrznej na oryginalnych korpusach, czyli bez malowania po prostu. Wychodzi ciut taniej za usługę
Kurczę, nie mogę się doczekać, żeby w końcu zobaczyć CanCana na żywo!
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 09-12-2016 17:19 |
|
|
Auto odebrane.. radości nie było końca. Nie spodziewałem się że dzieciaki będą wolały jechać z tyłu w kubełkach niż z przodu
Kolejne do zrobienia do zdecydowanie hamulce bo jakby ich nie było wcale..
Pewnie komplet już razem z przewodami twardymi i miękkimi, regeneracją zacisków itp.. Pewnie już po nowym roku dalsze działania przy Cancanie..
Pytanie do Was.
Czy po latach przednie koła na zawieszeniu mogą się minimalnie poza zakres rozjeżdżać w negatyw? na geometrii tył wyszedł idealnie za to przód ma lekkie przekroczenia w zasadzie na granicy dobrego ustawienia.. obie strony tyle samo.. może być coś nie tak z mcpersonami np. ze starości?
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 09-12-2016 17:23 |
|
|
Ale 944 US wygląda super
Przód w 944 ma pełną regulację, można ustawiać sobie wszystko jak się podoba (kąty) |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 09-12-2016 17:32 |
|
|
Kwi... kwi!!! jak na prawdziwego prosiaka przystało...
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 09-12-2016 18:11 |
|
|
A jeszcze mam zgrzyt z paskiem wspomagania.
kupiłem Bosch AVX10x950 i nie pasuje (jest za szeroki, na długość jest ok). Co można założyć sprawdzonego?
No i jak to mawiają jak nie urok to sraczka poci się chłodnica i trochę kapie płyn - regenerować czy kupować nową? jak kupować to gdzie? za ile?
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl
Edytowane przez tsubasa dnia 09-12-2016 22:53 |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 09-12-2016 23:23 |
|
|
10x950 powinien pasować idealnie. Tylko może Bosch ma jakieś inne wymiary? Ja
oferuje Gates-a, tak jak w oryginale idą od Porsche, problemów nie ma.
Ja bym chłodnicę najpierw spróbował oddać do serwisu gdzie zajmują się chłodnicami,
najpierw niech zagniotą jeszcze raz i sprawdzą na szczelność. Nowa to spore kwoty.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 10-12-2016 09:25 |
|
|
tsubasa napisał/a:
(...) regenerować czy kupować nową? jak kupować to gdzie? za ile?
Jest w sumie już po sezonie, można próbować regenerować.
Ja próbowałem regenerować na wiosnę chłodnicę klimy i 2x się nie udało. W końcu kupiłem nową. I denerwowałem się bo miesiąc auto w warsztacie stało zamiast jeździć.
Ale w tych warunkach pogodowych czas nie jest ważny.
1989 944 2.7AT |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 10-12-2016 16:17 |
|
|
no właśnie tego się boję że ktoś będzie próbował regenerować..
gorzej że nigdzie nie widzę za bardzo dostępności chłodnicy.. intercars nie ma, iparts nie ma, transaxle też na braku.. nie ma ktoś jakiegoś leżaka w garażu?
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 11-12-2016 10:20 |
|
|
Regeneracja chłodnicy wody to nie powinien być problem. Warsztaciki naprawiają chłodnice od lat. Ja bym zaryzykował, tym bardziej, że masz problem z dostępnością.
Ja miałem problem, bo chłodnica klimy jest zrobiona z rogu jednorożca wzmacnianego światłem Jowisza i nikt za bardzo nie wiedział jak się za to zabrać.
1989 944 2.7AT |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
DjDarecki
Użytkownik
Postów: 648
Miejscowość: Pasłęk
Data rejestracji: 07.07.13 |
Dodane dnia 11-12-2016 11:08 |
|
|
W którym miejscu się poci?
Jak boki to można podgiąć mocniej boczne blaszki ściskające. |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
Tomek
Użytkownik
Postów: 559
Miejscowość: Szczecin
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 11-12-2016 13:05 |
|
|
tsubasa napisał/a:
gorzej że nigdzie nie widzę za bardzo dostępności chłodnicy.. intercars nie ma, iparts nie ma, transaxle też na braku.. nie ma ktoś jakiegoś leżaka w garażu?
Nowa chłodnica to nie problem - problemem jest jej cena.
Ja sprzedałem ostatnią ze starych zapasów (parę dni temu) za 1200 zł.
W tej chwili taką cenę nie kupię takiej chłodnicy w hurcie - cena jest wyższa.
Ceny chłodnic około 2 lat temu wzrosły o 100%.
Została mi jeszcze jedna do S2 i Turbo - cena 1650 zł - i za takie pieniądze też nie kupię nowej chłodnicy w hurcie - cena jest też wyższa.
Do automatu (944) cena jest już naprawdę zaporowa - 2300-2700 zł w hurcie.
TRANSAXLE - nowe części do Porsche
www.transaxle.pl |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 11-12-2016 14:54 |
|
|
DjDarecki napisał/a:
W którym miejscu się poci?
Jak boki to można podgiąć mocniej boczne blaszki ściskające.
na dole w rogu po jednej stronie.. podjadę na tygodniu do gościa od regeneracji chłodnic to zobaczę..
ma znaczenie czy chłodnica ma być do auta z klimą czy bez klimy?
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 11-12-2016 15:51 |
|
|
przy okazji rozkręcania wnętrza zrobiłem przegląd audio.. radio które mi przywiózł marchewex razem z autem poszło w odstawkę i udało mi się zakupić działające w pełni Blaupunkt Munchen z CD (ma też wyjście aux do podłączenia czegoś tam z muzyką. Jak na radio z początku lat 90ych nawet nieźle..
głośniki które zastałem w aucie docelowo zostaną - Alpine i JBL więc nie najgorsze. audio zapewne pójdzie przez jakiś wzmacniacz ale to pewnie na wiosnę będę się bawił bo na razie wychodzą mi inne nieprzewidziane wydatki a cancan pewnie jeszcze niejednym kaprysem mnie zaskoczy..
radio wygląda całkiem nie najgorzej.. kolor podświetlenia można ustawić na pomarańczowy..
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|