Autor |
RE: 924 '80 VIP3R |
Kris
Użytkownik
Postów: 181
Miejscowość:
Data rejestracji: 13.03.15 |
Dodane dnia 18-11-2015 09:50 |
|
|
Witam, pozwole sobie kontynuować ten wątek.
Jak je kupiłem, było w stanie dobrym, na plus przede wszystkim wnętrze i niespękana deska, ciekawa historia auta i książka serwisowa prowadzona prawie 20 lat w Niemczech, zdrowy silnik i jak dla mnie to, że nie auto nie ma zbędnych dodatków (targi, szyb elektrycznych itp.).
Na minus stan błotników i nadkola, i jakieś drobne rzeczy do poprawy. Tak jak pisał Viper, auto wymagało woskowania co 2 tygodnie, żeby czerwony przypominał czerwony.
Po zakupie zrobiłem:
- przewody zapłonowe, świece, palec, kopułka
- wymiana rozrządu, oleje, filtry
- uszczelnienie przewodu paliwowego
- tylny wahacz
- nowy akumulator (poprzedni był za duży) regeneracja alternatora+rozrusznika
- przekaźnik pompy paliwa zdążył paść
- światło cofania, wywalenie alarmu i systemu grającego po podłączeniu do telefonu, montaż radia blaupunkt z 79`
- licznik chodzi na nowej zębatce
- no i szeroko pojęta blacharka + lakierowanie została zrobiona.
Do zrobienia na pewno został wydech, chciałbym zakupić kompletny, mój się cały czas sypie a do tego ma tylko 2 tłumiki. Generalnie po usunięciu usterek i podstawowym serwisie samochodem zrobiłem +/- 5kkm bez większych przygód, w tym byłem nim w trasie na wakacjach ~2tys. km.
[img]http://i68.tinypic.com/2uz8o5g.jpg[/img]
Edytowane przez Kris dnia 26-11-2015 13:34 |
|
Autor |
RE: 924 '80 VIP3R |
Kris
Użytkownik
Postów: 181
Miejscowość:
Data rejestracji: 13.03.15 |
Dodane dnia 18-11-2015 09:56 |
|
|
Teraz jest już tak:
[img]http://i65.tinypic.com/or4bw9.jpg[/img]
[img]http://i67.tinypic.com/vjcps.jpg[/img]
[img]http://i63.tinypic.com/244utg6.jpg[/img] |
|
Autor |
RE: 924 '80 VIP3R |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4768
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 18-11-2015 09:56 |
|
|
wydech kup Walkera, chyba dobra opcja cena/jakość, jeżeli nie chesz rzeżbić z customowymi wydechami za grubą kasę
mam taki już trzeci rok i nie ma się do czego przyczepić
ja kupowałem tu:
http://allegro.pl/tlumik-koncowy-porsche-924-2-0-125km-od-75-89-rok-i5750437546.html
a wogóle to fajne autko .. dużo frajdy
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ...
Edytowane przez Olo924 dnia 18-11-2015 09:57 |
|
Autor |
RE: 924 '80 VIP3R |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 18-11-2015 17:10 |
|
|
nareszczcie założyłeś
jak chcesz kontynuować to wyeedytuję temat wątku
jak pisałem - baardzo się cieszę że auto do Ciebie trafiło - poza tym że o nie dbasz to wiem że używasz do wycieczek - pochwal się też
to auto naprawdę fajną historię na przestrzeni lat zbiera i jest w dobrych rękach na dalszą część podróży
(to naprawdę bardzo budujące )
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: KRIS 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 18-11-2015 17:30 |
|
|
Widziałem parę miechów temu (wcale nie tak dawno!) i tera paczę, że wypiękniała ta Piękna! Świetnie się prezentuje! Gratulacje
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: KRIS 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
qvo vadis 924
Użytkownik
Postów: 336
Miejscowość: Małopolska Chrzanów / Tomelilla- Szwecja
Data rejestracji: 16.08.06 |
Dodane dnia 18-11-2015 19:06 |
|
|
Witam, po sprzedaniu mojego "prosiaczka" pozostało mi wiele nowych częsci , także kpl wydech fabrycznie nowy oddam za 300 zł, mam także oryginalną / sprowadzona z Niemieć / tkanine wypełnienie foteli , taką jak masz w swoim porszaku. Ktos zainteresowany - dzwonić po 22 listopada .608370929, pozdrawiam
Były:Moskwicz 412-1970, 126P-1976,Opel Rekord-1962,Mikrus 300-1958,Mercedes 300TD-1983,Opel Kadet-1980,Porsche 924-1977,MB 123-1985.924-1980 sprzedane
Jest: MB w210, 2,2 CDI, 2000r.I moje marzenie- FORD JUNIOR z 1932r. |
|
Autor |
RE: KRIS 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 18-11-2015 19:25 |
|
|
O, to wydech już masz
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: KRIS 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
Kris
Użytkownik
Postów: 181
Miejscowość:
Data rejestracji: 13.03.15 |
Dodane dnia 18-11-2015 20:16 |
|
|
Dzięki Viper, narazie do jednej dłuższej wycieczki służyło - na Chorwację. Zrobiłem tam 2100 kilometrów, obyło się bez żadnych przygód, nawet te 35-40 stopni dało się wytrzymać bez klimy, przy odpowiednim operowaniu nawiewem, szybami i lodówką. W sumie na cały czas otwartych światłach z non-stop włączoną dmuchawą, gpsem, radiem i kilkoma zjazdami z głównej trasy w tereny górzyste, spalanie zamknęło się w 8.1l/100km, a oleju wzięło około 2 litrów.
qvo vadis - na wydech jestem w 100% chętny.
Tapicerkę planuję zmienić na czerwoną kratę, ale to temat na przyszły rok, póki co i tak jestem zaskoczony stanem foteli, poza jednym odejściem materiału od tej niby skóry na fotelu pasażera i małym przetarciem "skóry" na fotelu kierowcy to są w super stanie.
Dzięki Simprez, aż ciężko było auto poznać po tym jak je odebrałem.
Pozdrawiam. |
|
Autor |
RE: KRIS 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 18-11-2015 22:00 |
|
|
Gratulacje zakupu auta tak na start
Widać, że dostało w Twoich rękach drugie życie. Prace blacharskie
dużo zmieniły na plus! Przemysł zrobienie progów w czarnym baranku
tak jak było w oryginale.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: KRIS 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
Kris
Użytkownik
Postów: 181
Miejscowość:
Data rejestracji: 13.03.15 |
Dodane dnia 19-11-2015 17:00 |
|
|
Już to przemyślałem Qbak, będą oczywiście na czarno,
a baranek jest w tej chwili na progach
W zasadzie jeszcze powinienem wrzucić te listwy boczne, co były oryginalnie,
ale bez nich auto wcale gorzej nie wygląda (no i cena tych listew powala - ponad 600zł) |
|
Autor |
RE: KRIS 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 19-11-2015 18:13 |
|
|
A ja się cieszę, że kolejne porsche opuszcza Ziemię Sandomierską w 'nowych szatach'. Staram się doglądać wszystkich prac, bo po pierwsze to lubię, a po drugie zawsze zostaje jakaś dokumentacja. Ładnie wyszedł |
|
Autor |
RE: KRIS 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1399
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 19-11-2015 18:17 |
|
|
Moze pomaluj jeszcze tylne bebny na czarno, zeby sie nie wstydzic ze w sportowym Porsche masz tylna belke od "dostawczaka"
Ladnie go odchuchales
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: KRIS 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 19-11-2015 18:25 |
|
|
Fajny egzemplarz poszedł w dobre ręce, bardzo dobrze mu się wygląda . No i dłuższe trasy tym autem to czysta przyjemność. Baranek można pomalować na czarno. Do listew też zachęcam, wiem, że wielu lubi 924 bez listew, ale ja jednak bardzie lubię z listwami .
Jakiej firmy kupiłeś kable zapłonowe? Spisują się jak na razie?
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: KRIS 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 19-11-2015 21:42 |
|
|
Listwy boczne jakiś czas temu kosztowały nawet więcej niż 600zł
w komplecie, teraz trzeba kupować na sztuki i cena robi się dopiero
wysoka. Sam żałuję że nie kupiłem jak były zestawy...
Teraz można już tylko przyjemności z użytkowania 924 życzyć
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: KRIS 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
Kris
Użytkownik
Postów: 181
Miejscowość:
Data rejestracji: 13.03.15 |
Dodane dnia 19-11-2015 22:54 |
|
|
O tak, bez kontaktu Cyryla by się nie obyło. Malować bębnów nie chcę, zresztą nie przeszkadza mi wspólne pochodzenie części i całego samochodu z VW/AUDI, myślę zresztą, że najfajniejsze Porsche właśnie takie były, moim zdaniem, 356, 914, 924.
Przewody na początku kupiłem NGK, ale nie wchodziły w kopułkę,
teraz jeżdżę na Janmor, póki co nic złego się nie dzieje, ale mam je dopiero od 4-5 miesięcy.
Set of moldings (listwy) nr. 30 (31-35) nr: 477 853 995 696,- Qbak ja taką informację dostałem co do listew, wydaje mi się, że tu chodzi o obie strony. Ale nie zmienia to faktu, że jest to dość sporo za kawałek plastiku. |
|
Autor |
RE: KRIS 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 20-11-2015 00:08 |
|
|
Tak, to jest numer części zawierający obie strony. Napisałeś 600zł, więc odpisałem
że więcej. Tylko teraz już nie są takie zestawy dostępne (mam nadzieje że znów
będą za jakiś czas) i zakup pojedynczych sztuk jest o wiele droższy niż te 700zł
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: KRIS 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
Kris
Użytkownik
Postów: 181
Miejscowość:
Data rejestracji: 13.03.15 |
Dodane dnia 22-04-2016 18:03 |
|
|
Próbuję dojść do ostatecznego porządku z elektryką, potrzebowałbym pomocy - czy w drzwi biegły jakiekolwiek kable? Poza tymi od oświetlenia wewnętrznego? Nie mam el. lusterka i el. szyb. Którędy biegną przewody z pompy paliwa? Z góry dzięki za pomoc. |
|
Autor |
RE: KRIS 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 22-04-2016 22:40 |
|
|
Jeżeli nie masz Pan lusterków elektrycznych i szybów... To chyba nie muszą biec ( nigdy takiej fajnej oldschoolowej wersji nie miałęm )
Natomiast przewody do pompy paliwa i całej tylnej elektryki biegną od strony kierowcy pod dywanem - koło ręcznego i dalej do tyłu. Pompa paliwa sama w sobie zasilana była chyba zielonym przewodem 2,5mm*2, najgrubszym z całej wiązki.
Mam nadzieję, że mnie MadMax naprostuje, jeżeli źle pamiętam - akurat nie mam schematu na podorędziu...
Edytowane przez Pumba dnia 22-04-2016 22:41 |
|
Autor |
RE: KRIS 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
Kris
Użytkownik
Postów: 181
Miejscowość:
Data rejestracji: 13.03.15 |
Dodane dnia 22-04-2016 23:05 |
|
|
Dziękuję, u mnie biegną w drzwiach z dorzuconego centralnego zamka, który właśnie wyrzucam.
Po tych całych porządkach pod deską przestał mi palić, a akurat została luźna taka jedna wiązka, która podaje prąd w momencie rozruchu, podejrzewałem że coś od zasilania pompy zerwałem - jutro wrzucę zdjęcie tego, może powiecie mi czy to jakaś rzeźba - bo na taką wygląda. Samochód nawet nie zapala na holu, czyli chyba coś nie podaje paliwa.
Swoją drogą, potrafi ktoś to rozkodować?
http://screenshooter.net/102697000/scxivci
Edytowane przez Kris dnia 22-04-2016 23:09 |
|
Autor |
RE: KRIS 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 22-04-2016 23:49 |
|
|
Tabliczka znamionowa mocowana gdy auto schodziło z taśmy. VIN był nadawany później, a to należy rozumieć w kategorii "tabliczki znamionowej produktu".
477 - typ, 012 - nie wiem , C1-kod lakieru. Na dole kolejno - tydzień, dzień, nr kolejny, rok modelowy (A= 1980).
Dane z dolnej linijki obliczamy od początku roku modelowego (nie kalendarzowego). Rok modelowy rozpoczyna(ł) się 1 sierpnia - w tym wypadku kalendarzowo był to więc 1 sierpnia 1979 r.
Przewód zasilania pompy paliwa - czarno-zielony o największej w wiązce grubości 2,5 mm*2 .
Edytowane przez konto_usuniete dnia 23-04-2016 00:05 |
|