Autor |
RE: maloniak - 1977 - pomidor |
maloniak
Użytkownik
Postów: 398
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15 |
Dodane dnia 18-10-2018 08:58 |
|
|
Hey, od pewnego czasu pojawił się kłopot na "średnio" ciepłym.
zamontowałem zegar ciśnienia paliwa, i jak auto postoi około 30 min to ciśnienie 3,5 bara wiec nawet wtrysku nie otworzy. Wymieniłem pompę na taka, która powinna trzymać 5,5-6 (magneti marelli) . Cały czas to samo. Jest w Kjet zawór zwrotny, który reguluje ciśnienie i się za bardzo otwiera? czy to akumulatory zdechły? Wystarczy, że auto ostygnie od razu ciśnienie jest na poziomie 4,7-5 i pali od strzała. pomożecie? |
|
Autor |
RE: maloniak - 1977 - pomidor |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1543
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 18-10-2018 09:18 |
|
|
Masz coś do dupy z tymi ciśnieniami... Wtryski K-Jetowe otwierają się 2 bary z kawałkiem. Im większe ciśnienie, tym bardziej uboga mieszanka - czytaj, na zimnym silniku powinno być niższe, na rozgrzanym wyższe. Specyfikę określą wykresy dla numeru WUR który masz nabity / odlany na nim. Generalnie jak nie spada CI cisnienie drastycznie po 30 minutach (tylko trzyma 3.5bar) to dobrze - układ szczelny, ale coś z tymi ciśnieniami nie tak. Pytanie jeszcze w którym miejscu mierzysz to ciśnienie?
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: maloniak - 1977 - pomidor |
maloniak
Użytkownik
Postów: 398
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15 |
Dodane dnia 18-10-2018 10:34 |
|
|
kondzi napisał/a:
Masz coś do dupy z tymi ciśnieniami... Wtryski K-Jetowe otwierają się 2 bary z kawałkiem. Im większe ciśnienie, tym bardziej uboga mieszanka - czytaj, na zimnym silniku powinno być niższe, na rozgrzanym wyższe. Specyfikę określą wykresy dla numeru WUR który masz nabity / odlany na nim. Generalnie jak nie spada CI cisnienie drastycznie po 30 minutach (tylko trzyma 3.5bar) to dobrze - układ szczelny, ale coś z tymi ciśnieniami nie tak. Pytanie jeszcze w którym miejscu mierzysz to ciśnienie?
te 3,5 to tak sobie sam wymyśliłem trochę, zegar mam wpięty na trójniku za filtrem paliwa a przed Kjetem. Na zimnym zawsze jest 5 bar i w górę, i pali 100/100. Jak za zegarem zacisnę wężyk od razu jest 7 bar.
ale jak postoi 30-40 min, pokazuje na zapłonie pokazuje 3,5b i nic go nie zmusi, by nawet dał znak, że chce odpalić. Trzeba poczekać aż ostygnie jeszcze bardziej i wtedy ciśnienie rośnie.
Jak już łaskawie zapali, to chwila i od 4,5-4,7 robi się 5,2-5,5 i jak zgaszę to 20-30 sekund i jest zero na zegarze.
Edytowane przez maloniak dnia 18-10-2018 10:36 |
|
Autor |
RE: . |
maloniak
Użytkownik
Postów: 398
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15 |
Dodane dnia 18-10-2018 11:11 |
|
|
czy dobrze myślę, że to zawór zwrotny ? Sprawdzam zero prądu na tym czujniku
maloniak dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: maloniak - 1977 - pomidor |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1543
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 18-10-2018 12:57 |
|
|
maloniak napisał/a:
kondzi napisał/a:
Masz coś do dupy z tymi ciśnieniami... Wtryski K-Jetowe otwierają się 2 bary z kawałkiem. Im większe ciśnienie, tym bardziej uboga mieszanka - czytaj, na zimnym silniku powinno być niższe, na rozgrzanym wyższe. Specyfikę określą wykresy dla numeru WUR który masz nabity / odlany na nim. Generalnie jak nie spada CI cisnienie drastycznie po 30 minutach (tylko trzyma 3.5bar) to dobrze - układ szczelny, ale coś z tymi ciśnieniami nie tak. Pytanie jeszcze w którym miejscu mierzysz to ciśnienie?
te 3,5 to tak sobie sam wymyśliłem trochę, zegar mam wpięty na trójniku za filtrem paliwa a przed Kjetem. Na zimnym zawsze jest 5 bar i w górę, i pali 100/100. Jak za zegarem zacisnę wężyk od razu jest 7 bar.
ale jak postoi 30-40 min, pokazuje na zapłonie pokazuje 3,5b i nic go nie zmusi, by nawet dał znak, że chce odpalić. Trzeba poczekać aż ostygnie jeszcze bardziej i wtedy ciśnienie rośnie.
Jak już łaskawie zapali, to chwila i od 4,5-4,7 robi się 5,2-5,5 i jak zgaszę to 20-30 sekund i jest zero na zegarze.
W złym miejscu cisnienie mierzysz. Zegar trzeba wpiac pomiedzy rozdzielacz i WUR. Są 2 cisnienia do zmierzenia - systemowe, to ma około 5.5-6 bar zazwyczaj (zablokowany doplyw do WUR) oraz cieple/zimne (paliwo idzie do WUR i to on ustawia cisnienie), tutaj jest w zaleznosci od temp i parametrow WUR gdzies 2.5-3.5 bar zazwyczaj. Poszukaj w manualach jak procedura wyglada, sprawdz parametry dla Twoich komponentow, albo daj to do sprawdzenia komus, kto sie na tym zna :-)
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: maloniak - 1977 - pomidor |
maloniak
Użytkownik
Postów: 398
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15 |
Dodane dnia 18-10-2018 14:17 |
|
|
Ok, dzięki za wskazówki, sprawdzę ciśnienia i dam znać |
|
Autor |
RE: maloniak - 1977 - pomidor |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 18-10-2018 14:18 |
|
|
Regulator ciśnienia "systemowego" na które się skarżysz jest wkręcony w rozdzielacz - a po wykręceniu wygląda tak (może masz upaprany i się przytyka ?) :
To co pokazałeś na foto to jest zawór upuszczający ciśnienie przy rozruchu ciepłego silnika ale nie ciśnienie systemowe tylko "sterujące" (co ma na celu większe wychylenie tarczy przepływomierza i wzbogacenie mieszanki na ciepłym silniku).
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Edytowane przez juras dnia 18-10-2018 14:19 |
|
Autor |
RE: maloniak - 1977 - pomidor |
maloniak
Użytkownik
Postów: 398
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15 |
Dodane dnia 18-10-2018 15:33 |
|
|
juras napisał/a:
Regulator ciśnienia "systemowego" na które się skarżysz jest wkręcony w rozdzielacz - a po wykręceniu wygląda tak (może masz upaprany i się przytyka ?) :
To co pokazałeś na foto to jest zawór upuszczający ciśnienie przy rozruchu ciepłego silnika ale nie ciśnienie systemowe tylko "sterujące" (co ma na celu większe wychylenie tarczy przepływomierza i wzbogacenie mieszanki na ciepłym silniku).
czyli zasilanie powinno na nim być, kiedy jest ciepły, sprawdzam na nim i cały czas brak prądu jakiegokolwiek, mogę podpowiedź w którym miejscu w rozdzielaczu jest ten regulator wkręcony ?
Edytowane przez maloniak dnia 18-10-2018 15:39 |
|
Autor |
RE: maloniak - 1977 - pomidor |
maloniak
Użytkownik
Postów: 398
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15 |
Dodane dnia 18-10-2018 17:09 |
|
|
To jest to?
maloniak dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez maloniak dnia 18-10-2018 17:11 |
|
Autor |
RE: maloniak - 1977 - pomidor |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 18-10-2018 18:44 |
|
|
Tak to jest to.
Co do tego zaworu upuszczającego ciśnienie sterujące - on zdaje się załącza się tylko na włączonym rozruszniku pod warunkiem że czujnik termiczny który jest w gumowej rurce z tyłu głowicy jest załączony.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: maloniak - 1977 - pomidor |
maloniak
Użytkownik
Postów: 398
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15 |
Dodane dnia 18-10-2018 20:27 |
|
|
To raczej był czysty, będę obserwował. Dziś zrobił kółko, i po wyczyszczeniu tego zawodu ciśnienie nie spadło niżej niż 5b na wejściu do kjeta. Pali na widok klucza. Potestuje i dam znać |
|
Autor |
RE: :) |
maloniak
Użytkownik
Postów: 398
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15 |
Dodane dnia 18-10-2018 20:32 |
|
|
Ale jak już zapali, to wygląda
maloniak dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: maloniak - 1977 - pomidor |
maloniak
Użytkownik
Postów: 398
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15 |
Dodane dnia 23-08-2019 00:20 |
|
|
maloniak dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez maloniak dnia 23-08-2019 00:24 |
|
Autor |
RE: maloniak - 1977 - pomidor |
white924
Użytkownik
Postów: 121
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 03.12.18 |
Dodane dnia 23-08-2019 16:38 |
|
|
Ej a gdzie jest ten zawór ? Bo u mnie lipa na ciepłym Na zimno lux petarda.
Prosiaczek biały 1984 2.0 <3
www.dawidpoznanski.pl
https://www.instagram.com/bialeprosie924/
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10966 |
|
Autor |
RE: maloniak - 1977 - pomidor |
maloniak
Użytkownik
Postów: 398
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15 |
Dodane dnia 25-08-2019 11:06 |
|
|
white924 napisał/a:
Ej a gdzie jest ten zawór ? Bo u mnie lipa na ciepłym Na zimno lux petarda.
W rozdzielaczu k-jeta taka śruba od przodu |
|