Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 29-12-2008 00:06 |
|
|
3
michal928 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 29-12-2008 01:14 |
|
|
Fajne widoki... Miło, że wklejasz aktualne zdjęcia.. W razie czego w Łodzi jest fabryka pierścieni tłokowych.
Aha, musisz sobie sprawić adekwatny breloczek
http://turbokeychains.com/
Don't panic! |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 29-12-2008 22:56 |
|
|
Korzystalem juz pierscieni lodzkiej primy, bylem zadowolony i prawdopodobnie w tym przypadku tloki rowniez pojda do nich na dorobienie pierscieni i obrobke rowkow. Ogromna zaleta jest to ze maja je w roznych rozmiarach i do kazdgo auta mozna cos dopasowac - kiedys juz zrobilem na nich silnik do 924 i sprawowaly sie dobrze. wkrotce wyjme tloki i bede wiedzial juz co robic. |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 30-12-2008 13:01 |
|
|
Silnik rozebrany. To co znalazlem:
michal928 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 30-12-2008 13:02 |
|
|
I to...
michal928 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 30-12-2008 15:11 |
|
|
michal928 napisał/a:
Bawiac sie w tunning mozna zalozyc te odprezone i podniesc lekko cisnienie doladowania ale na razie sciagne oryginalne tloki i zweryfikuje czy sa ok.
No to patrząc na ostatnie zdjęcia chyba nie będziesz miał wyboru. Który to był tłok? Jak wygląda gładź tego cylindra? |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 30-12-2008 16:17 |
|
|
wogole michal wiesz cokolwiek na temat przebiegu tego auta?to zapewne bedzie jego pierwszy remont silnika?jaki stan panewek korbowych i glownych?
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 30-12-2008 18:25 |
|
|
Ech... pomylilem sie - 87mm to oczywiscie drugi nadwymiar a tloki sa pierwszej grupy tolerancji... przebieg nieznany ale niestety te silniki nie sa zbyt trwale...
Edytowane przez michal928 dnia 30-12-2008 18:26 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 30-12-2008 19:24 |
|
|
odnosnie niezawodnosci silnikow 924 turbo to juz kiedys jak rozmawialem o tym z niezbyt lubiana osoba (Slawek "magik" twierdzil ze te silniki sie sypia b.szybko. Jak zapytalem co dokladnie w nich tak szybko pada i co sie sypie to odp. krotko i zwiezle "wszystko" lol ,jakis jego klient niby wpakowal 10K zl w remont 924 turbo MK I....
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 30-12-2008 19:52 |
|
|
Moim zdaniem to calkiem mozliwe. Sypia sie tloki, pierscienie, turbiny... Slyszalem tez o pekajacych i przegrzewajacych sie glowicach. Reszta to standard.
Edytowane przez michal928 dnia 30-12-2008 19:55 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 30-12-2008 20:21 |
|
|
turbiny to ponoc zmora w MK I ,w twojej wersji juz jest inne turbo wiec powinienes miec spokoj,przynajmniej na 924 org na nie nie narzekaja .
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 31-12-2008 11:56 |
|
|
Ostatnie zdjęcie - no nieźle, nieźle, nały zonk. Jednak nawet dziś, wiedząc, że tłok jest panięty, zdecydowałbym się na ten samochód. Więc głowa do góry .
pzdr
jacek(pilatus)
ps. Fajnie, że dokumentujesz i na bieżąco wklejasz. Jak nie oglądam seriali, tak ten śledzę z zainteresowaniem .
|
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 31-12-2008 12:18 |
|
|
Caly czas mysle nad tematem tlokow:
1) orginal serwis - ok 2k szt
2) kute flattop - ok 1k kpl lub kute jepistons ze stanow - cena nieznana)
3) zastosowanie tych pierwszej serii i lekkie podniesienie doladowania do ok 1 bar
namiaru na uzywki na razie brak...
Po przeszperaniu sieci okazuje sie ze druga seria turbo ma tloki takie same jak carreta gt (sprezanie 8,5:1) tylko ze odlewane a nie kute. Carrera ma kute i mozna je wprost zastosowac do tego silnika bo ksztaltem sa identyczne tyle ze lzejsze (530gr / 470gr)
Za i przeciw kazdej opci to:
1) rozwiazanie drogie ale oryginalne
2) duzo mocniejsze i trwalsze tloki od garbusa w wersji kutej - wymagaja tylko przetoczenia otworow swozni tlokowych - w sieci mozna spotkac sporo informacji na temat wkladania tych tlokow do turbo - glownie usa - podobno lepsze niz oryginal i jest mozliwosc wiekszego wyzylowania silnika. Wada jest to ze trzeba do nich ruszyc glowice tzn usunac troche materialu z komor spalania by dopasowac do tlokow stopien kompresji
3) zastosowanie tlokow z pierwszej serii - rozwiazanie w miare proste bo wymaga tylko wymiany bloku bo tloki mam. Zalety to koszt i mozliwosc podniesienia doladowania bez szkody dla silnika - mierzylem komory tych tlokow i sa to tloki o stopniu sprezania 7,5:1.
Wada wszystkich rozwiazan poza oryginalnym jest to ze zaplon w tym aucie jest sterowany komputerem i po wymianie tlokow zmieni sie czas spalania mieszanki zwiazany ze zmieniona kompresja i innym ksztaltem komory spalania. Bedzie to wymagalo zmiany komputera sterujacego zaplonem na programowalny (Megasquirt). Tu tez moze sie pojawic problem z opracowaniem mapy zaplonu bo te silniki sa dosc delikatne i eksperymentowanie z zaplonem moze sie skonczyc uszkodzeniem tlokow lub glowicy... Ale bardzo zastanawiam sie nad tymi rozwiazaniami - co myslice? Bardzo chcialbym oryginal ale mozliwosc przerobki i wzmocnienia silnika np przez kute tloki bardzo kusi... Co myslicie?
Doklejam fotki przerobek z netu:
michal928 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez michal928 dnia 31-12-2008 16:07 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 31-12-2008 13:12 |
|
|
nie masz cykora ze taki silnik przejedzie pozniej 20-50tys km i bedziesz musial szukac nowej glowicy?Sam sobie caly czas powtarzasz ze te silniki sa b.delikatne i jakakolwiek dodatkowa ingeneracja w polepszenie ich mocy moze skonczyc sie hmmm katastrofa lekko mowiac. Ostatnio widzialem glowice do turbo mk1 za 400euro...tylko tez nei waidomo jaki stan...
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 31-12-2008 13:12 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 31-12-2008 15:50 |
|
|
A tu konieczna przerobka glowicy - i tego najbardziej nie chce robic - chyba sklaniam sie ku oryginalowi z serwisu...
michal928 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez michal928 dnia 31-12-2008 16:02 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 31-12-2008 15:59 |
|
|
Czemu konieczna przeróbka głowicy - w jakim przypadku? |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 31-12-2008 17:05 |
|
|
W przypadku montazu tlokow vw type 1 flat top tych co na poprzednim zdjeciu trzeba zdjac troche materialu z glowicy by zachowac odpowiedni stopien sprezania - niestety tloki flat top doprezaja silnik... A wlasnie ta koniecznosc przerobki mnie zniecheca - glowica do turbo jest trudno dostepna przez co jej cena wysoka... a dosc trudno jest zebrac z glowicy material tak by wszystkie 4 komory byly identyczne...
Edytowane przez michal928 dnia 31-12-2008 17:06 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 31-12-2008 17:12 |
|
|
Wiesz dokładnie jaki stopień sprężania uzyskuje się przy tamtych tłokach? Jeśli nie jakiś dramatyczny skok to nie wystarczy jakaś grubsza metalowa uszczelka pod głowicę? |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 31-12-2008 17:49 |
|
|
A może uda Ci się znaleźć oryginalne tłoki, tamte wpadły Ci w ręce niemal że same. Szkoda wydać taką kasę na oryginały z serwisu...ech trzymam kciuki za przychylność losu
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't." |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 01-01-2009 11:26 |
|
|
Decyzja juz na 99% zapadla - bedzie oryginal. Musze poczekac jakis czas byc moze jakies tloki pojawia sie na ebay`u a bywaly juz - jakis czas temu sam umiescilem na stronie link do tlokow do carrery gt - dokladnie takich tlokow szukam... wtedy jeszcze nie mialem auta a kupilbym teraz... ehh... Jesli nic sie pojawi bede zmuszony do skozystania z oferty serwisu... A tlok ktorego szukam: 924 turbo, 2 seria 8,5:1, 2 nadwymiar 87mm, najchetniej komplet tlokow z carrery gt (takie same tylko kute) rozmiar obojetny. Ma ktos? |
|