Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
DjDarecki
Użytkownik
Postów: 648
Miejscowość: Pasłęk
Data rejestracji: 07.07.13 |
Dodane dnia 17-10-2013 09:17 |
|
|
Pumba napisał/a:
Przyszły
Jakieś info co i jak ile ? |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 17-10-2013 10:34 |
|
|
Qbak napisał/a:
A wrzuciłbyś wykresy?
Gdzieś swoje mam i może byśmy porównali?
To jeszcze belki nie ruszałeś skoro jeździsz Zielonym?
Chyba nie zostawiasz drążków skrętnych?
Ostatnio dyskutowaliśmy na temat zacinających się przepustnic.
Michał opowiadał o swoich przeżyciach a ja myślałem, że to nie możliwe
żeby w 924 się zacięła, tylko 951 mi przychodziło na myśl.
Belka leci w weekend
Wykres wrzucę wieczorkiem, ale dziś jadę chyba zamówić twardsze sprężyny ( po naszej rozmowie na PW - na wszelki wypadek ), ponoć mamy w Gdańsku magika od tego...
A jak tam u Was? Bo bym już chętnie na geometrię pojechał...
|
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 19-10-2013 21:24 |
|
|
Ten wóz mnie do załamania nerwowego doprowadzi...
Kiedy roboty niemal koniec, już się człowiek cieszy, że wszystko poszło ok, nic się nie urwało, nie zapiekło... I się okazuje, że tylny wahacz, a w zasadzie wspornik amortyzatora jest krzywy i kolumna z gwintem nie wejdzie... Nic to. Zrzuciłem wahacz, pojechałem po inny, poskładałem. Jest. Już się człowiek cieszy... I okazuje się, że sprężyny ocierają o śrubę mocującą poduszkę belki do tego jej długiego "ucha"...
A na koniec okazuje się, że przepustnica się nie domyka i mam cały czas 1300 obrotów... Ba, jak przycisnę gaz tak, że drugi kanał się otworzy to nie zejdzie bez ingerencji ręcznej poniżej 2500...
Słowem komentarza... Ciasno jest, jak się sprężyny założy. Ciężko wyregulować szczególnie prawą stronę ze względu na sąsiedztwo osi napędowej... Sprężyna jest BARDZO blisko wahacza. Śruba mocująca poduszkę do ucha belki koliduje...
Ale chyba jednak warto
|
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 20-10-2013 11:39 |
|
|
Pumba ale to są coilovery wspomagające drążki, czy takie, które eliminują drążki ?
jeśli eliminują drążki to wąs i górna poduszka są do amputacji i nie masz problemu.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 20-10-2013 12:10 |
|
|
Z tego co pamiętam z rozmowy z Pumbą to bez drążka.
Pisałem żeby od razu wyciąć "wąsy"
Problem leży po stronie przepustnicy czy linki, pedału gazu?
Jest szansa że zaciął Ci się pedał gazu a nie przepustnica,
sprawdzałeś to?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 20-10-2013 18:22 |
|
|
Przepustnica Już jest prawie ok. Umycie przepustnicy nie jest najlepszym pomysłem, ze względu na jej wiekowość... A nie domykał się ten większy kanał... Teraz mam około 1000 obrotów na jałowych, śruba regulacyjna skręcona do oporu... Może jeszcze coś z tym zrobię. Za to przynajmniej nie boję się jej zacinania, chodzi bardzo płynnie.
Drążki poleciały. Uszy belki też już częściowo wyciąłem, resztę dotnę, jak będę skrzynię ze szperą wrzucał
Trzeszczeć zaczęła za to klaposzyba
Udało się. W zasadzie, to wszystko jest, jak być powinno.
Dodatkowo zainstalowałem fotel kubełkowy pożyczony na Wyrazów od Przemka84 ( dzięki raz jeszcze! ). W końcu siedzę nisko i mam swobodę operowania kierownicą.
Tym samym jest 80% gotowości na Wyrazów. Oby tak dalej, bo wyjazd już tuż-tuż...
|
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 20-10-2013 20:42 |
|
|
Nie wiem czy wyrażę nastroje reszty "królewskiej klasy 2000 ccm" ale jak to czytam to zaczynam się bać. A ja jadę autem z tapicerką, elektrycznymi szybami i lusterkami, ba - elektrycznym otwieraniem klaposzyby...
Całe szczęście, że nie zdążyłeś ze szperą, bo bym się chyba wycofał ze startów.
Bardzo fajne auto "się zrobiło"
pzdr
jacek/pilatus
|
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Sliwka
Użytkownik
Postów: 624
Miejscowość: Libertów k. Krakowa
Data rejestracji: 29.07.07 |
Dodane dnia 20-10-2013 21:54 |
|
|
Pilatus spokojnie , my będziemy ... ostatni nie będziesz |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 20-10-2013 21:58 |
|
|
Jacku, spodziewaj się telefonu jutro ode mnie, potrzebuję rady eksperta od opon
Mnie chyba nie trzeba się bać. Jadę testować. Auto całkiem dla mnie nowe, setup ( przez własną 'niezdolność' do pytania o radę ) mocno losowy... ( tu dziękuję Qbakowi, który z uporem maniaka wprowadza mnie w meandry i tajniki wszelkich zmian w zawieszeniu Wcześniej chciałem narobić zamieszania na Wyrazowie, za co pewnie zapłacę $, przez niewiedzę i brak rozeznania.
Jedno, co pewne. Jestem bardzo zadowolony z tych gwintów z tyłu i wstawienia fotela na oryginalnych prowadnicach. Dwie duperele, dały motywację do dalszych prac przy samochodzie... Banan z gęby nie schodzi. I o to chyba chodzi
EDIT: 27.10, czyli dzień po ściganiu w Wyrazowie mijają dokładnie 4 miesiące, od kiedy auto gości w Gdańsku. Kurna, faktycznie szybko
Edytowane przez Pumba dnia 20-10-2013 22:02 |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 22-10-2013 22:05 |
|
|
Gwint z przodu założony. Jeszcze muszę centymetr, dwa niżej opuścić i będzie jak ta lala. Kolumny wedle Michałowej koncepcji wyszły bardzo fajnie!
Przy okazji wyszły ciekawe kwiatki... Na jednej kolumnie założony amortyzator gazowy, na drugiej olejowy...
90% gotowości na Wyrazów
Pumba dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 22-10-2013 22:52 |
|
|
Jesteście niesamowici
W 4 miesiące zrobić wyścigówkę, która pewnie nieźle namiesza w Wyrazowie!
Ja w 5 nie daję rady zrobić. 5 lat oczywiście
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 22-10-2013 23:13 |
|
|
Ja juz od dawna jestem pod ogromnym wrazeniem zaciecia Roberta - czego to sie nie zrobi dla pucharku stojacego pozniej na szafeczce za 1-3 miejsce w klasie 2000plus hehe .
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Natalia
Użytkownik
Postów: 491
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 18.03.12 |
Dodane dnia 23-10-2013 11:33 |
|
|
Ja w pracy, a Pumba w tym czasie siedzi w garażu i wymienia amortyzatory przednie z Brązowego porszaka
Wczoraj podczas próbnej przejażdżki po założeniu przednich kolumn od Michała, (za co bardzo dziękujemy ) odezwał się jeden z wtryskiwaczy. Silnik nierówno chodził, czasami pracował na 3 garach, pierwsza myśl - odpięła się jedna ze świec, ew. cewka, także części zamienne zaczynają się przydawać
Dobrze, że stało się to przed Wyrazowem ...
Różowy 924 '82
Szybsze 924
928 S '84 |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Natalia
Użytkownik
Postów: 491
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 18.03.12 |
Dodane dnia 23-10-2013 11:35 |
|
|
najgorsze jest to, że zaczynam myśleć o obniżeniu Brązowego
Efekt jest cudowny !
Różowy 924 '82
Szybsze 924
928 S '84 |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 27-10-2013 20:53 |
|
|
Szybszy odbył swoją inaugurację
Bez przygód się nie obyło. W końcu trasa do Częstochowy jest długa, a wybraliśmy chyba najbardziej pokrętną z możliwych dróg. Z Sobkiem, mocno obniżonymi autami, mieliśmy sporo roboty, żeby jechać raczej szczytem kolein.
Na dzień dobry wypadł mi klosz z przedniej lampy... Wszystkim to już opowiadałem, ale tu też napiszę
Staliśmy sobie grzecznie na mijance, a nagle usłyszeliśmy dźwięk tłuczonego szkła/ jakiegoś upadającego metalu ( w wydmuszce raczej głośno jest, na początku myślałem, że coś raczej metalowego spadło ). Westchnąłem, po czym rzekłem do Natalii: "Ehhh... Wysiądź i zobacz, co nam odpadło... ". Klosz wypadł, całe szkło... Na szczęście z niewiadomego dla nikogo powodu, Natalia postanowiła na Wyrazów zabrać klosze z Anglika. Musi intuicja jakaś, czy coś...
Same próby sportowe... Bajka. W porównaniu z łajbą, jaką to auto było jeszcze dwa tygodnie temu, jest przepaść. Gigantyczna. Slick też po nagrzaniu robił świetną robotę. Jestem bardzo zadowolony z efektu, jaki udało się uzyskać
Niestety po raz kolejny dał o sobie znać problem z zacinaniem się gazu w pozycji w pełni otwartej ( tym razem to pedał był winny - zepsułem go przy kombinowaniu poprzednim razem , kiedy to przepustnica się zacięła )... I tym sposobem Majestatycznie wypadłem z toru na drugiej próbie - tej, na której slick już był dogrzany... I finalnie, po jeszcze jednym mniejszym błędzie, kiedy slick nie był dogrzany, zakończyłem zawody na 4-tym miejscu w klasie 2.0. Nie udało się zrobić namieszania, ale walka była ekstra!
Jeżeli chodzi o techniczną stronę - auto prowadziło się na prawdę świetnie. Do pełni frajdy zabrakło tylko amortyzatorów regulowanych z przodu - przy tej twardości sprężyny, amortyzator "zwykły" ( Sachs ) zupełnie nie zdawał egzaminu... No i niestety - auto łyknęło dwa litry oleju. Trzeba dość szybko zabrać się za pierścienie.
Po rozmowach z Qbakiem i tym, jak w klasie 2.0 się rywalizuje, porzucę chyba ( o ile Natalia pozwoli ) plan dorzucenia turbiny
Powrót... Okazuje się, że mamy z Sobkiem auta, które można nazwać braćmi. Nawet wyglądają podobnie - wczesny stabilizator z przodu, klaposzyba bez spojlera, chlapacze... Tylko Zielony jest jednak tym "brzydszym" braciszkiem. Ja straciłem reflektor, Sobek kierunkowskaz. Obaj pogięliśmy na próbach pas przedni. Wracając natomiast z imprezy - obu nam urwał się końcowy tłumik. Mi padł na autostradzie tuż przed Kowalem, Sobkowi tuz za Kowalem. Wracały od tego momentu już dwa ryczące potwory. I oba dzielnie dotarły z powrotem.
I tyle na dziś, po wieczorkach integracyjnych ( na których działy się rzeczy, które nie do końca mogę wyjaśnić ), spaniu 4-5 godzin przez ostatnie dwie noce, jechaniu wydmuszką do Częstochowy, a potem wydmuszką z dość krótkim wydechem z Częstochowy - Padam z nóg. Oby więcej takich imprez! Tylko teraz czekam na wszelkie zdjęcia
|
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
racestar
Użytkownik
Postów: 388
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 11.06.13 |
Dodane dnia 27-10-2013 21:02 |
|
|
hulk mocno kibicował mniejszemu bratu
928S 81 Hulk |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 27-10-2013 21:42 |
|
|
W porównaniu z łajbą, jaką to auto było jeszcze dwa tygodnie temu, jest przepaść. Gigantyczna.
[img]https://m.ak.fbcdn.net/sphotos-g.ak/hphotos-ak-ash3/1398510_10200715630879984_242542368_o.jpg[/img]
.. I tym sposobem Majestatycznie wypadłem z toru na drugiej próbie
[img]https://m.ak.fbcdn.net/sphotos-a.ak/hphotos-ak-frc3/1397191_10200715585118840_762751483_o.jpg[/img]
[img]https://m.ak.fbcdn.net/sphotos-c.ak/hphotos-ak-prn2/1403412_10200715583878809_346603901_o.jpg[/img]
Edytowane przez Cyryl dnia 27-10-2013 22:09 |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 28-10-2013 09:06 |
|
|
No wiedziałem po prostu, że zaraz znajdzie jakiś materiał zdjęciowy albo filmowy
|
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 25-01-2014 09:01 |
|
|
Minęły 3 miesiące, a w aucie nic się nie dzieje... Ba, nawet gorzej mu, a to z racji braku ładowania oraz zawieszającego się rozrusznika.
Za moment ma to się jednak zmienić, stąd czas na kontynuację wątku.
Na pierwszy ogień, po raz drugi zrzucam silnik. Ilości oleju, jakie ten samochód pochłania wołają o pomstę do nieba. Głowica była robiona, zostaje dół silnika
Tu mam kilka opcji:
1. Oględziny silnika z anglika Natalii i w przypadku, gdyby nie był zły, profilaktyczna wymiana w nim pierścieni.
2. Zrzucenie silnika z Zielonego i wymiana w nim pierścieni.
3. Dorabianie pierścieni, sprawdzoną już w Natalii 'cywilnym' autku metodą - u Michała928.
4. Wzięcie któregokolwiek bloku i robienie kompletnej regeneracji dla świętego spokoju...
Najprościej byłoby wziąć dół z Anglika.
Na drugi ogień idzie skrzynia biegów. Mój Torsen już za długo leży w garażu i się kurzy.
Tu też jest kilka opcji:
1. Wymiana dyfra w skrzyniach ( Torsena mam w skrzyni 944, do wału 25mm - dodatkowo szkoda by było go wymieniać, bo skrzynia jest po przeglądzie i wymianie łożysk, które tanie nie były )
2. Wyspawanie sobie łącznika 25-20mm... Trochę rzeźba, trochę bym się zawsze obawiał o wytrzymałość... Poza tym, muszę wtedy sprawdzić przełożenia...
Na trzeci ogień idzie dokończenie prac przy zawieszeniu:
- sprężyny tył 480lbs,
- amortyzatory GAZ przód
- drążki stabilizatorów 30mm ( lub 26,8mm ) oraz 19mm
- powiększenie zakresu regulacji negatywu na tylnych wahaczach.
I finalnie... Prawdopodobnie w kwietniu zakładana będzie klatka. Zaraz potem malowanie wnętrza i montaż kubłów oraz pasów 4 punktowych.
Dochodzę do punktu, który bardzo chciałem osiągnąć, ale chyba się nie uda do rozpoczęcia sezonu - EFI. Niestety powyższe sprawy są absolutnie priorytetowe, a także dość finanso-chłonne.
Konkurencja przestraszona?
|
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 25-01-2014 11:33 |
|
|
Fajnie się zapowiada, z resztą zawsze się fajnie zapowiada i wynik jest taki jak zapowiedź . Wnętrze na biało? Klatka będzie miała homologację? Tak z ciekawości pytam.
... Robert co jak co, ale przecież wiesz, że mnie nigdy nie dogonisz , gokarty się nie liczą.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|