Autor |
RE: 944 '87 W końcu w Ustce |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4768
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 02-10-2017 09:53 |
|
|
wiecej mocy zacne - na trasie uciekał, ciężko było trzymać się blisko ...
ale auto grzeczne i obwiozło właścicieli w sumie bez większych przygód ...
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: 944 '87 W końcu w Ustce |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 02-10-2017 15:31 |
|
|
To fakt 1300 km, średnio 150,i tylko chwilowy brak prądu we wtryskiwaczach
Ale jaki ma ładny kolor... Jarzyna się na pewno ze mną zgodzi...
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: 944 '87 W końcu w Ustce |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 02-10-2017 22:05 |
|
|
Znaleźliście w końcu powód tego postoju? Czy po prostu wróciło sterowanie
i już?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 944 '87 W końcu w Ustce |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 02-10-2017 22:35 |
|
|
Czuję się trochę wywołany do odpowiedzi... Storytime!
Szczerze mówiąc, sam nie wiem. Za Michała928 i Twoją radą najpierw zmostkowalimy przekaźnik ( dobrze, że dzwoniliśmy, bo zupełnie zapomniałem, że w 44 trzeba łączyć 3 piny, a w ferworze walki nawet na schemat na boku przekaźnika nie spojrzałem )... Mostkowanie tego bez dostępnych konektorów jest w 944/2 trudne, bo strasznie wąskie są te szczelinki w skrzynce przekaźników... A mieliśmy tylko pod ręką kawałek wiązki wyciętej z wtyczki od podgrzewania dysz spryskiwaczy. To jednak nie było to, a po włożeniu przekaźnika z powrotem słyszałem i organloleptycznie wymacałem, że obie cewki się załączają - nie znaczyło to może, że jest sprawny całkiem, ale kazało szukać dalej. Wkulałem się auto i nasłuchiwałem pompy, działała. Na szczęście Michał miał klucz do kół, to i sprawdziliśmy, że na listwie paliwo jest. Mieliśmy jeszcze śrubokręt krzyżowy, którym najpierw sprawdziliśmy, że cewka iskrę podaje, a następnie że na cylindrach ona jest, wtykając ów przyrząd w kolejno przewód od cewki, a następnie w przewód do 4-cylindra, upewniając się, że prund poszuka sobie lepszego ujścia, niż moje jestestwo. Potem jeszcze wkulałem się do wtyczki od kompa, bo skoro i paliwo na listwie jest i iskra tyż, to musi wtryski nie leją. Poruszanie wtyczką też nic nie dało. Na koniec odpięliśmy 3 wtryski, wtyczka od czwartego nie dawała się łatwo zdjąć. Dodatkowo dostrzegłem czarną taśmę, zwiastuna kłopotów, na wiązce do wtryskiwaczy, którą naturalnie musiałem przecież obejrzeć z bliska, stąd cośtam poruszałem... Na 3 odpiętych wtryskach odpalił. Ciekawe, że potrafi chodzić na 1 cylinder, prawda?... Wpięliśmy wtryski z powrotem i... Ożyło...
Jak szatana szanuję, nic takiego nie zrobiłem. Czary.
|
|
Autor |
RE: 944 '87 W końcu w Ustce |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 03-10-2017 21:05 |
|
|
Brawo Poradzić sobie tylko przy pomocy klucza do kół i śrubokręta krzyżakowego,
to jest sztuka. Coś czuję że ta wiązka przy wtryskach. Może trochę ruszyliście
przewodami od speed sensorów, najważniejsze że wszystko ok, choć teraz warto
znaleźć winowajcę
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 944 '87 W końcu w Ustce |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 04-10-2017 07:43 |
|
|
Qbak napisał/a:
Brawo Poradzić sobie tylko przy pomocy klucza do kół i śrubokręta krzyżakowego,
to jest sztuka. Coś czuję że ta wiązka przy wtryskach. Może trochę ruszyliście
przewodami od speed sensorów, najważniejsze że wszystko ok, choć teraz warto
znaleźć winowajcę
O tak masz rację, będę szukał co gdzie, kiedy i dlaczego tylko muszę miejsce znaleźć
Pumba dziękuje za relacje to chyba najdłuższy wpis w moim temacie
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: 944 '87 W końcu w Ustce |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 04-12-2017 20:16 |
|
|
W końcu się doczekałem... Auto pojechało do mechanika, na wymianę wszystkich gum z przodu, drążka, krzyżaków w kolumnie kierowniczej.
A ostatni był Mikołaj i przyniósł mi taki fajny gadżet
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: 944 '87 W końcu w Ustce |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 04-12-2017 20:27 |
|
|
Oczywiście zdjęcie za pierwszym razem nie weszło
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata
szczurek dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 944 '87 W końcu w Ustce |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 20-02-2018 19:38 |
|
|
Dzisiaj dotarł nowy rozrusznik od Qbaka, Prace znowu ruszą do przodu, brakuje mi przejażdżek prosiolem....
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: 944 '87 W końcu w Ustce |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1646
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 20-02-2018 20:15 |
|
|
szczurek napisał/a:
brakuje mi przejażdżek prosiolem....
Witaj w klubie Cayenne to nie to samo.. za wygodnie
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 944 '87 W końcu w Ustce |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 16-04-2018 19:12 |
|
|
No to w końcu dziś odebrałem auto, ale CZAD, siedzę w domu a gęba się dalej sama śmieje, zrobiłem ze 30 km, bo niestety nie zdążyłem do warsztatu na ustawienie zbieżności, w innym wypadku jeździłbym do tej pory
To teraz post faktum co zostało zrobione:
1 Tuleje wahaczy wymienione na poliuretany
2 Tuleje stabilizatora wymienione na poliuretany
3 Krzyżaki kierownicy wymienione na nowe
4 Prawy drążek kierowniczy wymieniony na nowy.
5 Rozrusznik wymieniony na nowy (zupełnie inny dźwięk przy odpalaniu}
6 Wymieniony olej w skrzyni biegów (nie spodziewałem się aż takiej różnicy, na plus oczywiście)
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: 944 '87 W końcu w Ustce |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 16-04-2018 23:05 |
|
|
O kurcze, z tym olejem to ciekawe, bo wszyscy mówią że nie ma różnicy. Ja też
zresztą tam miałem. Wiesz co zlali? Tzn. w jakim stanie był - czy z opiłkami zmielonymi
czy ładny?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 944 '87 W końcu w Ustce |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 17-04-2018 07:34 |
|
|
U mnie na zimnym dwójka ciężko wchodziła, a przy bardzo niskich temperaturach olej robił się bardzo gęsty... Co zalał, to co miał... zgodnie z Twoimi zaleceniami 75w90 i raczej badziewia chłop nie leje, co do opiłków to się dowiem.
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: 944 '87 W końcu w Ustce |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 19-04-2018 19:47 |
|
|
zamówiłem przednią szybę -saint gobain, z paskiem i anteną.
W sobotę wymiana
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: 944 '87 W końcu w Ustce |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 19-04-2018 20:38 |
|
|
Bardziej pytałem o to co zlali, czyli jak wyglądał olej który był w skrzyni, może
za gęsty. To że 75W90 to jak najbardziej ok, tylko przy rosnących cenach skrzyń
oraz coraz trudniejszej dostępności nie chodzi o to żeby nie zalać badziewia, tylko
żeby zalać najlepszy olej To tak piszę ogólnie do wszystkich na forum Niech
transaxle będą z nami jak najdłużej
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 944 '87 W końcu w Ustce |
DpZ
Użytkownik
Postów: 707
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 02.06.17 |
Dodane dnia 19-04-2018 23:20 |
|
|
a jaki jest ten najlepszy ?
-> 924 Targa EU'78
-> 944 Targa US'84
-> 95B S EU'14
https://porscheworld.pl |
|
Autor |
RE: 944 '87 W końcu w Ustce |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 23-04-2018 12:14 |
|
|
Qbak napisał/a:
O kurcze, z tym olejem to ciekawe, bo wszyscy mówią że nie ma różnicy. Ja też
zresztą tam miałem. Wiesz co zlali? Tzn. w jakim stanie był - czy z opiłkami zmielonymi
czy ładny?
Ja swego czasu miałem kolosalną różnice po wymianie gdy zlaliśmy oryginalny, zapewne kilkunastoletni olej (właściwie to czarna breja a nie olej).
W innej skrzyni okazało się że olej był dość świeży i rzeczywiście po wymianie żadnej różnicy nie było.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: 944 '87 W końcu w Ustce |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 23-04-2018 19:31 |
|
|
Dziś odebrałem auto z nową szybą, no fajnie jest i antena działa i radio dzięki temu też...
Ale do tej szyby nie pasują "uniwersalne" uszczelki i szukam czegoś. Stara też nie pasuję bo właśnie była jakaś taka "z metra"
Czy może ktoś wie coś w tym temacie...
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: 944 '87 W końcu w Ustce |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 23-04-2018 19:50 |
|
|
DpZ napisał/a:
a jaki jest ten najlepszy ?
No tak, powinienem napisać "najlepszy jaki się da", bo każdy ma swoje upodobania.
My zalewany Mobilube SHC Mobila. Wszystkie skrzynie wyścigowe bezproblemowo
na tym jeżdżą i nie było żadnych problemów, ale każdy topowy olej będzie dobry.
Chodzi o to żeby zadbać niestety samemu, bo wielu nawet dobrych mechaników
patrzy na nasze auta trochę inaczej niż my i stosują te same metody oraz płyny
jak do aut swoich klientów.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 944 '87 W końcu w Ustce |
K_Tuono
Użytkownik
Postów: 313
Miejscowość: Tomaszów M.
Data rejestracji: 06.05.16 |
Dodane dnia 23-04-2018 20:52 |
|
|
Jaki koszt jest takiej szyby. Jakiś konkretny model i ewentualnie gdzie kupowany: aldrogo czy w firmie od szyb? Kurde sam się zastanawiam czy nie założyć takiej z antena bo obecna nie ma a mieć powinna.
944.2 '85 2.5L |
|