Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 14-05-2011 16:54 |
|
|
No i auto zrobione :/ wyszła totalna pierdoła "powiedzmy". Śruby którymi była przykręcona skrzynia biegów do wału miały zbyt małą twardość i mimo że skręcone zostały bardzo mocno to jednak gdzieś się musiały poluzować i odkręcić. Efekt był taki że skrzynia się po prostu odkręciła i chyba nawet zsunęła z łącznika wału. Będę miał chwilkę to jeszcze wejdę i wszystko ponownie sprawdzę. Śruby są dane nowe i już o twardośći co najmniej 9. Trzeba będzie trochę pojeździć i obserwować czy nic się tam nie dzieje, bo to dość dziwna sprawa że po ponad 1,5 roku śruby sie same poodkręcały.
Przydałby się jakiś kanał albo podnośnik, żeby na spokojnie tam wszystko jeszcze posprawdzać.
Ogólnie obyło się póki co bez strat. Wielokliny całe. Przeguby i skrzynia chodzą elegancko. Koszty to głównie zakup lepszych śrub i montaż.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 14-05-2011 17:15 |
|
|
No to miałeś szczęście. Oby wieloklin na wale był OK
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 14-05-2011 23:11 |
|
|
Nie uwierze w to, ze poodkrecaly sie sruby mocujace skrzynie z walem. Tak samo, nie jestem w stanie uwierzyc w to, ze odkrecily sie bez zadnych uszkodzen... Nie mogly sie wykrecic wszystkie na raz a jak zostala by jedna czy dwie to połamałoby mocowania przy skrzyni biegow (aluminium). Rowniez nie wierze w to, ze łącznik sie zsunął bo poduszki skrzyni biegow nie pozwolą na odsuniecie sie skrzyni od walu a nawet jesli to i łacznik musiałby byc rozkrecony i musiały by powypadac z niego sruby (rowek w wieloklinie nie pozwala na zsuniecie sie wieloklinu)....
Dziwne to... Jako mechanik nie jestem w stanie w to uwierzyc. Wiem jak wyglada mocowanie doglega z walem...
Twardosc srub nie odpowiada za ich samorozkrecanie. Nie ma srub twardosci 9.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 14-05-2011 23:56 |
|
|
A dogleg jest tak samo mocowany do walu jak zwykla 4 czy 5tka z 2.0?w sensie wsuwany do takiego plastiku/metalu gdzie siedzi sruba na imbus trzymajaca laczenie wal/skrzynia?
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 15-05-2011 16:08 |
|
|
Sam nie mam pojęcia jak to możliwe... fakt pozostaje faktem, że auto już jeździ. Mechanik powiedział, że nie było ani jednej śruby między skrzynią a wałem. Łącznik też podobno się przesunął??
Dziwne to o tyle, że jakieś 2 tyg temu wymieniałem wężyk między pompą paliwa a zbiornikiem i z ciekawości patrzyłem jak tam skrzynia wygląda i śruby były na miejscu.
Najwyżej podjadę gdzieś na kanał w wolnym dniu i wszystko tam posprawdzam.
Co do odsunięcia skrzyni to fakt, że poduszki będą ją trzymać, ale jak dobrze pamiętam lekkie przesunięcie jest możliwe. Chociaż biegi przestałyby działać przy przesunięciu. Także sam nie wiem o co chodzi.
Na razie wszystko działa, biegi wchodzą elegancko i nic nie stuka, puka itp.
Przemek mocowania skrzyń są kompletnie inne. Dogleg trzyma się na 4 śrubach prosto do obudowy wału. Przy zwykłej skrzyni masz obudowę skrzyni złączoną z wałem - nie wiem czy to się też odczepia.
Poniżej porównawcze foto:
Na górze skrzynia 4 lub 5 "normalna"
Na dole skrzynia dogleg...
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Misiek dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Misiek dnia 15-05-2011 16:13 |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 28-05-2011 02:06 |
|
|
27.05.2011
Nowy *przyszły* właściciel prosiaka
Na razie autko będzie chyba tylko eksploatacyjnie porobione do maksymalnie dobrego stanu... a na oryginał będzie trzeba chwile poczekać.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Misiek dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4768
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 28-05-2011 06:37 |
|
|
Gratuluje nowego porschemaniaka !!!!
kupuj juz kolejne 924 i wstawiaj do garażu żeby potem kłopotu nie było ze nie ma odpowiedniego modelu na rynku ...
niech rośnie zdrowo !
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
kuzik
Użytkownik
Postów: 321
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 21.05.07 |
Dodane dnia 28-05-2011 07:21 |
|
|
gratulacje dla rodziców
dużo zdrowia dla maluszka |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 28-05-2011 08:29 |
|
|
Gratulacje dla Ciebie i Żony! I nie daj sobie wmówić, że dziecko czym starsze tym gorsze. Moja córcia ma już 2.5 roczku i już pomaga przy myciu auta - jeszcze roczek i będzie mi narzędzia podawać.
Niech rośnie zdrowo!
|
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
kolek
Użytkownik
Postów: 185
Miejscowość: Gorlice tel.604 460035
Data rejestracji: 20.07.06 |
Dodane dnia 28-05-2011 10:16 |
|
|
Gratulacje dla rodziców a zdrowka dla maluszka.
Idż za "ciosem" w Twoim prosiaku są miejsca dla dwojga maluszków
A może jakiś konkurs na imię dla szczęśliwego "najmłodszego"właściciela porszaczka?
Miłego weekendu dla wszystkich |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 28-05-2011 11:07 |
|
|
Gratulacje!
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
szeryf
Użytkownik
Postów: 1141
Miejscowość: Wrocław
Data rejestracji: 20.08.07 |
Dodane dnia 28-05-2011 17:42 |
|
|
No to teraz czekają cię nieprzespane noce... Gratuluję
PS. czyżby nazywał się Ferdynand? |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 28-05-2011 19:06 |
|
|
Śliczny brzydalek - gratuluję!
Don't panic! |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 28-05-2011 19:23 |
|
|
Dzięki bardzo
Ferdynand na pewno nie będzie mamy coś innego na myśli.
Dzidzia na razie dość zmęczona po ciężkich chwilach, na pewno bardziej niż mama. No i czekamy aż na 100% będzie wiadomo czy wszystko oki. Ale chociaż będzie dla kogo prosiaka trzymać bo jednak faceci lubią auta... przyda się na dziewczyny za 20 lat hehe...
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
Marko84s
Użytkownik
Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09 |
Dodane dnia 29-05-2011 23:44 |
|
|
Gratulacje. Moja żona ma na 17 czerwca termin |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 08-06-2011 19:07 |
|
|
No prace mechaniczne na te wakacje się rozpoczęły. Postanowiłem jednak doprowadzić parę drażniących elementów do stanu niemalże fabrycznego
W skrócie:
1) Poprawa mocowania alternatora bo się zaczął krzywić a pasek piszczeć. Typowa usterka silników n/a.
2) Wymiana wentylatora chłodnicy - stary to już ledwo zipie i jeszcze by odpadł bo i krzywy i piszczy.
3) Hamulce... albo może cały układ hamulcowy. Wymiana wszystkich tarcz, klocków, szczęk, przewodów elastycznych i stałych, no i nowy płyn na sam koniec
4) Pospawanie wydechu na jedym łączeniu bo chyba coś tam słabo się trzyma.
5) Sprawdzenie napędu - sprzęgło i łącznik wał - skrzynia biegów
6) Łożyska kół przód i tył
No i chyba to tyle z większych rzeczy budżet się chyba wyczerpie, ale do finału będzie coraz bliżej a auto nie powinno już mieć problemów ze słabym ręcznym albo nierównym hamowaniem czy czymkolwiek w tym stylu...
Taki mały zestawik od Tomka z transaxle Pewnie nic specjalnego jak tu sami sportowcy... ale dla mnie i tak to bardzo dużooo szczególnie oszczędzania.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Misiek dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 08-06-2011 19:46 |
|
|
Możesz być w błędzie. Niektórzy twierdza że właśnie lite tarcze są najlepsze do takiego,
jak my uprawiamy, ścigania. Jak jest tarcza nawiercana, to już przy pierwszych mikro-
pęknięciach powinno się ją wymieniać, co może wymagać częstszych wymian.
Te koszta związane w hamulcami właśnie mnie odstraszają od zmiany na 5 śrub.
Ładny zestawik
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 08-06-2011 20:02 |
|
|
Na fotce tylko to co udało mi się od Tomka zakupić z rzeczy co miał na miejscu. Tarcze na przód załatwił mi mechanik jak dobrze pamiętam firmy Kager, troszkę szkoda że bez tej powłoki antykorozyjnej ale co tam. Reszta to Zimmerman.
Przy moich przebiegach rocznych ten zestawik powinien starczyć może nawet na parę latek Szczerze to nie wiem jaka jest trwałość nowych hamulców
Może ktoś potrzebuje stare tarcze na przód czy tył? nie powiem teraz ile mają grubości i czy nadają się do podtoczenia, ale może ktoś potrzebuje do jakiejś przeróbki czy coś oddam za piwo chyba że mechanik wcześniej wyzłomuje.
Co do kosztów... za podstawowe podzespoły trzeba liczyć przynajmniej ze 1600zł. Ale jak na Porsche typu 944 warte np 10000zł wydaje mi się troszkę drogo 1/5 ceny auta. Chociaż osobiście bardziej boli czas zbierania funduszy na takie zabawy.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 08-06-2011 21:36 |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 23-08-2011 00:29 |
|
|
No czas na mały refresz Przy autku ostatnio za wiele nie robiłem... ale od jakiegoś czasu dostało dach nad głową i nie musi już moknąć na dworze. W warunkach garażowych czuje się zdecydowanie lepiej.
Powoli przygotowuję się psychicznie do zabawy z silnikiem, który na dniach z dawcy powinien dać się wyciągnąć, potem przegląd i zobaczymy co to będzie warte.
Z pierdółek za, które muszę się zabrać jest wymiana konsoli środkowej. Mam już praktycznie idealną konsolę środkową, wystarczy tylko przekleić tapicerskie boczki w moim kolorze. Przy okazji muszę naprawić podłączenie radia bo przy składaniu na szybko coś namieszałem i teraz mi się radio włącza tylko przy zapalonych światłach Mała pomyłka w kabelkach.
Przy okazji mam nową wiązkę od zegarków konsoli środkowej do podmiany... moja wygląda jak spagetti i z oryginalnej chyba wiele tam nie zostało. Po złożeniu wszystkiego środek auta powinien wyglądać niemalże fabrycznie
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 02-09-2011 20:33 |
|
|
Kilka dni temu zdemontowałem konsolę środkową w celu wymiany na "całą", przy okazji muszę także wymienić nieszczęsną brązową ramkę od zegarków gdyż była z rocznika do 81r ze starym nawiewem i jak się okazuje nie pasuje to już do nowego. Zabrałem się wczoraj za przełożenie boczków tapicerskich na konsoli środkowej. Zadziwiająco mocno to przybili jakimiś małymi zszywkami do plastiku ale po odpowiedniej zabawie nożykiem udało mi sie większość zszywek wyciągnąć uwalniając materiał. Do nowej konsoli przymocuję go albo nawiecając otworki i przyszywając nicią na stałe, albo skorzystam z wersji 2 czyli zastosuję klej montażowy do tekrury i PCV który w tym przypadku powinien poradzić sobie perfekcyjnie. Wbijanie zszywek raczej nie wchodzi w grę, gdyż konsola środkowa produkcyjnie składa się z 3 elementów, które potem zostały razem złączone przez zgrzanie w iluś punktach co widać po zdjęciu konsoli i mogłaby się uszkodzić przy próbie przepchania przez plastik zszywek chyba młotkiem w domowych warunkach.
Z rzeczy które gdzieś mi niestety wcięło jest przełącznik od wyboru lusterka P czy L przy elektrycznej regulacji... więc będę musiał jakiś taki zakupić. Konsola ma ponadto jeden otwór za dużo na fader od głośników... i także przydałoby się go czymś zapchać.
W ramach rekonstrukcji planuję "remont" instalacji elektrycznej do konsoli środkowej tak aby w końcu wszystko trzymało się kupy a każda żaróweczka świeciła jak powinna. Zasadniczo żarówek jest chyba ze 7. 3 w zegarkach, 3 od panelu nawiewów, 1 od popielniczki. Do tego podłączenie radia wraz z podświetleniem oraz przełączniki konsoli od wycieraczki, lusterek i albo dwie zaślepki albo wykorzystam oryginalne przełączniki od halogenów i spryskiwaczy reflektorów, bo chyba mam taki komplet.
Ciekawostka - przełączniki bywały różne, a przynajmniej oznaczenia od czego są grawerowano raz na górze raz na dole przełącznika - mam dwa od tylnej wycieraczki i oba są niemalże jak lustrzane odbicie i tak samo montuje się je odwrotnie
Jeśli chodzi o sprawę serducha to na razie leżakuje u znajomego i czeka na swój czas... a ja przy okazji zbieram ewentualne fundusze na jego naprawę i przeszczepienie. Na 100% coś w silniku jest nie tak, że się biedak blokuje, ale dopiero po zdjęciu miski będzie można coś wyrokować - na razie stojaczek jest zajęty więc póki co zagadka nie została rozwiązana.
Przy okazji przeszczepu okaże się jakie sprzęgło uchowało się w zielonym... wydaje mi się, że jest to na sprężynie - ale może być również i guma... w takim przypadku będę montował to ze sprężyną - skoro już takie mam. Jeśli tamto też będzie na sprężynach... zostanie jak jest. Wstępnie silnik planuję odpalić na osprzęcie serii 1, a następnie podmienić co trzeba i skończyć na serii 2. Poczekamy zobaczymy
No i chyba ostatnia kwestia... rozważam możliwość wrzucenia na przód żółtych koni które leżakują sobie wśród gratów. Póki co mam chyba Bilsteiny bez regulacji i jest dość .. twardo - ponoć przez to niektóre śruby się potrafią luzować na dziurach i można byłoby zaadaptować amorki z regulacją i dostosować wszystko do jazdy w normalniejszych warunkach.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|