Autor |
RE: '87 924S US 'Johnny Walker' |
cichy
Użytkownik
Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08 |
Dodane dnia 07-03-2011 13:51 |
|
|
Ja KONI z tylu po tym jak zaczeły "pukac" (po półrocznej eksploatacji), skrecilem na maksa i przejezdzilem tak juz drugi sezon, jak narazie reaguja jak reagowaly.
Pzdr.
944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r.
Edytowane przez cichy dnia 07-03-2011 13:52 |
|
Autor |
RE: '87 924S US 'Johnny Walker' |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 19-03-2011 18:21 |
|
|
No i zaczęło się. Chcę remont zawieszenia zrobić jeszcze przed ewentualnym, mocno niepewnym Poznaniem ( ale i tak - tylko w roli widza )
Dziś zrobiony został tył. W planie były Koni i wymiana łożysk kół... I cały dzień na to poszedł.
Widać, że ktoś przede mną już próbował to zrobić, bo nakrętka piasty lewej nosi ślady 'broni niekonwencjonalnej' - pobijaka. Dużego pobijaka.
Tak samo lewy wahacz - ktoś w niego nieźle naparzał przy próbach zdjęcia łożyska. Tam łożysko było w lepszym stanie.
A z prawej wyglądało wszystko wręcz dziewiczo - albo ktoś po doświadczeniach z lewym wymyślił lepszą metodę, niż napier...anie (sorry, ale tylko tak dobrze da się to oddać ), albo odpuścił po doświadczeniach z lewej strony
Teraz został przód, a tam więcej roboty. Nie mam ściągacza do sprężyn... Trza będzie coś zakombinować.
Fajnie twardy tył mam - choć spodziewałem się, że będzie twardziej...
|
|
Autor |
RE: '87 924S US 'Johnny Walker' |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 20-03-2011 01:44 |
|
|
Załatw jakiś ściągacz, bo nie wyobrażam sobie jak to zrobić bezpiecznie bez tego.
Będzie fajnie, ja byłem baardzo zadowolony po wymianie amorków
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: '87 924S US 'Johnny Walker' |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 20-03-2011 10:51 |
|
|
Do tylnych lozysk w wachaczach aluminiowych niezbedny jest albo porzadny sciagacz i kombinowanie albo wyjecie wachacza i prasa co jest najlepszym rozwiazaniem.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: '87 924S US 'Johnny Walker' |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 20-03-2011 10:59 |
|
|
ze sprężynami nie ma żartów mogą zrobić krzywdę!.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: '87 924S US 'Johnny Walker' |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 20-03-2011 13:20 |
|
|
No ze sprężynami trzeba uważać bo nie utrzymasz ich gołymi rękami. A dostać czymś takim... nie chciałbym tego widzieć
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: '87 924S US 'Johnny Walker' |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 20-03-2011 13:27 |
|
|
A, tam prasa i ściągacz.
Do ściągnięcia potrzebna jest gruba śruba, nagwintowany gruby płaskownik, płyta z otworem na śrubę i kołnierz o wysokości ~50mm i średnicy wewnętrznej 80+mm (może być np. rura 4 calowa)
Do założenia - opalarka i zamrażarka - łożysko do zamrażarki, a wahacz aluminiowy trzeba porządnie podgrzać. Ładnie wchodzi.
Do sprężyn już o jednym patencie zastępującym ściągacze słyszałem, ale to chyba zbyt pracochłonne. Się zobaczy. Jutro zacznę pewnie robić przód, tu mam do zrobienia i tak jeszcze łożyska oraz zaciski...
|
|
Autor |
RE: '87 924S US 'Johnny Walker' |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 26-03-2011 16:16 |
|
|
I już niemalże koniec wiosennych remontów.
Koni już zarówno z tyłu, jak i przodu. Wymienione huczące łożyska, trochę gum... Zostały już tylko drążki kierownicze - to zrobię jeszcze pewnie w tym tygodniu.
Myślałem, że na Koni będzie twardziej, ale nie narzekam - przynajmniej plomby nie wypadają.
Z ciekawostek - miałem dwa różne sworznie wahaczy założone - jeden z za wysokim trzpieniem - przykręcony na calowe śruby/nakrętki. Druciarstwo rodem z Ameryki
Jeszcze tylko przyjrzę się składowi mieszanki, bo dalej jest zbyt bogaty i będę mechanicznie ( na razie ) urządzony.
EDIT - 16-04-2011
Remont zawieszenia zakończony wymianą przednich i tylnych tulei wahaczy oraz montażem stabilizatora 25,5 mm z przodu.
Nowe portki wspawane, więc przedmuchów w przedniej części już nie ma - teraz została tylko tylna część - tłumik końcowy.
Następny przystanek ( przy założeniu, że wszystko będzie chciało działać ) - czerwiec - nowy lakier.
Edytowane przez Pumba dnia 16-04-2011 16:04 |
|
Autor |
RE: '87 924S US 'Johnny Walker' |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 08-05-2011 18:42 |
|
|
Chyba przyszedł czas na malutki update
Dziś mija dokładnie rok, od kiedy posiadam swoje pierwsze Porsche. Z tej okazji zostało mu zrobione dużo zdjęć, z których kilka wkleję
[img]http://images47.fotosik.pl/853/4cf527a8fd380f8cmed.jpg[/img]
Ech, jaki to był rok... Auto wciąż obdrapane, poharatane, matowe. Za to z drugiej strony - mechanicznie sprawne i chyba gotowe do dłuższych podróży.
[img]http://images39.fotosik.pl/846/e9a4fbc2f3a5a1fdmed.jpg[/img]
Dwukrotne dobieranie się do sprzęgła, wymiana silnika. Remont zawieszenia, utwardzenie auta. W końcu kosmetyka typu elektryka, czy estetyka wnętrza. Fakt, że udało się to wszystko ( nie bez pomocy, oczywiście ) zrobić w zaciszu garażu, a auto nie zawiodło nigdy na środku nikąd - mimo użytkowania codziennego - każe zaliczyć ten rok do bardzo udanych.
[img]http://images47.fotosik.pl/853/3a0d09ba73122039med.jpg[/img]
Ciekawostką jest, że dopiero teraz - po wymianie przedniego stabilizatora - jestem na prawdę zadowolony z tego, jak ten samochód trzyma się drogi. Rewelacja.
[img]http://images47.fotosik.pl/853/0fec236019caf28amed.jpg[/img]
Ostatnia wielka batalia zaplanowana jest na czerwiec - malujemy.
I kosmetyka - lampa tylna prawa, plasticzki we wnętrzu, tłumik końcowy.
Jak to skończę, a auto będzie wyglądało i jeździło po ludzku, wpadnę w wakacje na ze dwa TrackDay'e, pojadę nim na wczasy na południe.
[img]http://images35.fotosik.pl/655/ee73331ca11702b9med.jpg[/img]
Czas zacząć odkładać na drugie, bo powoli zaczyna mi brakować siedzenia w garażu, a tu wymienianie kolejnych rzeczy można prowadzić już prawie tylko dla samej przyjemności wymieniania.
Drugie już od początku planuję wydmuchać, a chciałbym, żeby pracowało w nim 8 tłoków - zadanie trudne, czy w ogóle dojdzie do skutku, nie wiem - ale jakiś cel to jest.
W urodziny upomniało się o chwilę czasu, poluzowały się kabelki na cewce, wysiadła żarówa kierunkowskazu i pękł kabelek od obrysówki... Na koniec dostało Prosię świeczkę.
[img]http://images47.fotosik.pl/853/f380ae0a49ec1cdbmed.jpg[/img]
I nawet pod domem pozwoliło mi być ze sobą w jednym kadrze:
[img]http://images43.fotosik.pl/853/43bd5858ef038378med.jpg[/img]
Na koniec warto byłoby podziękować wszystkim, którzy w tym wszystkim - pośrednio lub bezpośrednio - maczali paluchy.
Wyszczególnię:
- mojego Ojca, bez którego cała ta zabawa byłaby absolutnie niemożliwa.
- Kuzika, za silnik i cierpliwość.
- Mammotha, za pogaduchy i rady.
- I całe forum za pomoc i atmosferę. Do zobaczenia niedługo!
Edytowane przez Pumba dnia 08-05-2011 18:44 |
|
Autor |
RE: '87 924S US 'Johnny Walker' |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 09-05-2011 14:32 |
|
|
Nie wiem czy jest dużo osób na forum które w tak krótkim czasie wymieniły tak
dużo w swoim aucie! Tym bardziej w pierwszym roku po zakupie. Życzę żeby każda
kolejna zmiana cieszyła oko i doznania na drodze właściciela
Atmosfera na 924.pl, wiadomo - bezcenna
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 09-05-2011 14:32 |
|
Autor |
RE: '87 924S US 'Johnny Walker' |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 24-05-2011 22:27 |
|
|
Niewiarygodne, jaki ten świat mały jest.
Jestem z wizytą służbową na Śląsku ( w Bytomiu ) i pracuję z niejakim Panem Rafałem ( z Warszawy, ale Pan Rafał często podróżuje po całej Polsce ). Jak to z facetami bywa - zeszło na samochody. Okazuje się, że Pan Rafał posiadał 924 2.0 w latach '91-'97 oraz po sprzedaży swojego białego 924 jeździł - tu uwaga: czerwoną amerykańską eSką 2,5
Teraz Pan Rafał czasem zagląda na allegro i rozgląda się za 968.
Już raz wspominałem o 924.pl, jutro jeszcze zaproszę raz do nas.
Fajnie jest znajdować wyznawców jedynej słusznej marki gdziekolwiek się pojedzie! Od razu człowiekowi się dzień poprawia
|
|
Autor |
RE: '87 924S US 'Johnny Walker' |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 06-06-2011 20:56 |
|
|
Update.
Auto dziś odbyło ostatnią podróż do pracy przed malowaniem. Teraz brak mu już zderzaków, wycieraczek, obrysówek i listew bocznych.
Jak się cieszyłem przy przednim zderzaku, że żadnej śruby od tych Amerykańskich gum nie ukręciłem, tak w tylnym ukręciłem (!) wszystkie - nie było opcji, żeby ładnie się to udało zrobić... Coś będę kombinował, jak wykombinuję - pokażę
|
|
Autor |
RE: '87 924S US 'Johnny Walker' |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 06-06-2011 22:35 |
|
|
Sam jestem ciekaw co Ci się uda wskórać. Też urwałem śruby przy odkręcaniu tylnego odboju w mojej 944s. Nie wymyśliłem nic sensowniejszego niż używka z ebaya. [cenowo] Bolało...
Krótkie pytanie: masz w swojej 924US otwory do wkręcania haka holowniczego (przód/tył)? Ja u siebie piaty rok szukam i jeszcze nie znalazłem
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: '87 924S US 'Johnny Walker' |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 07-06-2011 08:20 |
|
|
Nie mam. Może US po prostu nie miały, choć wydaje się to mało prawdopodobne.
A z rzeczy bardzo wkurzających, to jeszcze dodam, że odkręcenie przednich obrysówek w wersjach US z oryginalnym mocowaniem to wrzód na d...
Plastikowe nakrętki i to nie w sześciokącie, tylko okrągłe z wypustkami żeby 'ręką' odkręcić. Z tyłu to zdaje egzamin, bo nakrętki są w bagażniku... Z przodu przed przednim kołem, za zderzakiem. Syf, skorodowane śrubki, masakra.
|
|
Autor |
RE: '87 924S US 'Johnny Walker' |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 07-06-2011 09:43 |
|
|
wiem, że dla niektórych to druciarstwo, ale chyba możecie się posiłkować śrubami z płaskim łbem, i jechać przez gumę na wylot. Jeśli łby pomalujecie na czarno, to będą mało widoczne.
Niestety Porsche przyoszczędziło i nie dawało nierdzewek w wulkanizowanych elementach... a szkoda.
Jeśli nie, nie pozostaje wam nic innego niż bardzo mocna taśma dwustronna np. 3M.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 07-06-2011 09:45 |
|
Autor |
RE: '87 924S US 'Johnny Walker' |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 07-06-2011 10:49 |
|
|
Akurat z przedniego zderzaka mogłeś ukręcić - przynajmniej miałbyś normalne miejsce na tablicę Może miejsca na obrysówki zaślepić skoro lakierujesz? Taka luźna sugestia - ja bym tak zrobił Te gumy można spróbować też na klej.
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: '87 924S US 'Johnny Walker' |
ciachu
Administrator
Postów: 4155
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 07-06-2011 11:10 |
|
|
Powiem tak - renowacja mechaniczna to czysta przyjemność. Lakierowanie to gehenna, więc radzę uzbroić się w cierpliwość. Często lepiej tylko spolerować. Trzymam kciuki!
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: '87 924S US 'Johnny Walker' |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 07-06-2011 12:14 |
|
|
Nie da się polerować dziur
A auto zostaje w Amerykańskim oryginale
|
|
Autor |
RE: '87 924S US 'Johnny Walker' |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 07-06-2011 15:27 |
|
|
Pumba? Kolor ma być taki sam czy planujesz jakąś wariację w tym temacie?
Jaki jest przewidywany koszt całej operacji?
ps.
Jeżeli ktoś ma zniszczony niepotrzebny odbój (mniejszy/większy - wszystko jedno) z urwaną śrubą to chętnie bym przygarnął aby spróbować go zregenerować. Problem wydaje się być absurdalnie prostym do rozwiązania, jednak trzeba by było najpierw spróbować. Niestety próbę na czymś trzeba przeprowadzić, a takiego elementu u mnie brak.
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego"
Edytowane przez Mammoth dnia 07-06-2011 15:29 |
|
Autor |
RE: '87 924S US 'Johnny Walker' |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 07-06-2011 21:47 |
|
|
Ten sam kolor. Odcień może się różnić, pojutrze chcę jechać do mieszalni, gdzie lakiery Sikkensa mieszają - zobaczymy. Wtedy podam przybliżony koszt zabawy.
Na razie mam szpachlę, szpachlę natryskową, i trochę za mało papieru o drobnych ziarnach.
Pozostało mi do kupienia na razie 2 litry Nitro, jeszcze kilka metrów papieru 400-setki (jak będę niezadowolony to przelecę na finiszu czymś drobniejszym). No i lakier. Nie będzie to taki straszny koszt.
Co do odbojów - wewnątrz gumy znajduje się zalany płaskownik z przyspawanymi prętami gwintowanymi. Za kilka dni dowiem się, czy możliwe jest wycięcie go, dorobienie nowego i zalanie gumą z powrotem.
Dziś sporo pchnęliśmy do przodu - w 3 osoby idzie całkiem sprawnie. Obiecałem, że kobietę wychwalę, a że faktycznie mam za co - zmatowiła lakier na połowie autka. Martwi mnie tylko przywracanie przedniego prawego błotnika do oryginalnego kształtu ( ktoś go kiedyś nieładnie potraktował ), stan uszczelek gumowych oraz stan elementów aluminiowych anodyzowanych - typu ramki przy oknach... Jeszcze nie wiem, co z tym zrobię.
Reszta to tylko kwestia włożonej pracy i czasu.
EDIT:
Fotek trochę porobię jutro.
Edytowane przez Pumba dnia 07-06-2011 21:47 |
|