924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 9 z 22 << < 6 7 8 9 10 11 12 > >>
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
cichy
Użytkownik



Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08
Dodane dnia 07-03-2011 13:51
Ja KONI z tylu po tym jak zaczeły "pukac" (po półrocznej eksploatacji), skrecilem na maksa i przejezdzilem tak juz drugi sezon, jak narazie reaguja jak reagowaly. smiley
Pzdr.


944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r.

Edytowane przez cichy dnia 07-03-2011 13:52
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 19-03-2011 18:21
No i zaczęło się. Chcę remont zawieszenia zrobić jeszcze przed ewentualnym, mocno niepewnym Poznaniem ( ale i tak - tylko w roli widza )

Dziś zrobiony został tył. W planie były Koni i wymiana łożysk kół... I cały dzień na to poszedł.

Widać, że ktoś przede mną już próbował to zrobić, bo nakrętka piasty lewej nosi ślady 'broni niekonwencjonalnej' - pobijaka. Dużego pobijaka.
Tak samo lewy wahacz - ktoś w niego nieźle naparzał przy próbach zdjęcia łożyska. Tam łożysko było w lepszym stanie.

A z prawej wyglądało wszystko wręcz dziewiczo - albo ktoś po doświadczeniach z lewym wymyślił lepszą metodę, niż napier...anie (sorry, ale tylko tak dobrze da się to oddać ), albo odpuścił po doświadczeniach z lewej strony smiley

Teraz został przód, a tam więcej roboty. Nie mam ściągacza do sprężyn... Trza będzie coś zakombinować.

Fajnie twardy tył mam - choć spodziewałem się, że będzie twardziej...


Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 20-03-2011 01:44
Załatw jakiś ściągacz, bo nie wyobrażam sobie jak to zrobić bezpiecznie bez tego.
Będzie fajnie, ja byłem baardzo zadowolony po wymianie amorków smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 20-03-2011 10:51
Do tylnych lozysk w wachaczach aluminiowych niezbedny jest albo porzadny sciagacz i kombinowanie albo wyjecie wachacza i prasa co jest najlepszym rozwiazaniem.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 20-03-2011 10:59
ze sprężynami nie ma żartów mogą zrobić krzywdę!.


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 20-03-2011 13:20
No ze sprężynami trzeba uważać bo nie utrzymasz ich gołymi rękami. A dostać czymś takim... nie chciałbym tego widzieć smiley



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 20-03-2011 13:27
A, tam prasa i ściągacz.

Do ściągnięcia potrzebna jest gruba śruba, nagwintowany gruby płaskownik, płyta z otworem na śrubę i kołnierz o wysokości ~50mm i średnicy wewnętrznej 80+mm (może być np. rura 4 calowa)

Do założenia - opalarka i zamrażarka - łożysko do zamrażarki, a wahacz aluminiowy trzeba porządnie podgrzać. Ładnie wchodzi.

Do sprężyn już o jednym patencie zastępującym ściągacze słyszałem, ale to chyba zbyt pracochłonne. Się zobaczy. Jutro zacznę pewnie robić przód, tu mam do zrobienia i tak jeszcze łożyska oraz zaciski...


Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 26-03-2011 16:16
I już niemalże koniec wiosennych remontów.

Koni już zarówno z tyłu, jak i przodu. Wymienione huczące łożyska, trochę gum... Zostały już tylko drążki kierownicze - to zrobię jeszcze pewnie w tym tygodniu.

Myślałem, że na Koni będzie twardziej, ale nie narzekam - przynajmniej plomby nie wypadają.

Z ciekawostek - miałem dwa różne sworznie wahaczy założone - jeden z za wysokim trzpieniem - przykręcony na calowe śruby/nakrętki. Druciarstwo rodem z Ameryki smiley

Jeszcze tylko przyjrzę się składowi mieszanki, bo dalej jest zbyt bogaty i będę mechanicznie ( na razie ) urządzony.

EDIT - 16-04-2011

Remont zawieszenia zakończony wymianą przednich i tylnych tulei wahaczy oraz montażem stabilizatora 25,5 mm z przodu.

Nowe portki wspawane, więc przedmuchów w przedniej części już nie ma - teraz została tylko tylna część - tłumik końcowy.

Następny przystanek ( przy założeniu, że wszystko będzie chciało działać ) - czerwiec - nowy lakier.




Edytowane przez Pumba dnia 16-04-2011 16:04
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 08-05-2011 18:42
Chyba przyszedł czas na malutki update smiley

Dziś mija dokładnie rok, od kiedy posiadam swoje pierwsze Porsche. Z tej okazji zostało mu zrobione dużo zdjęć, z których kilka wkleję smiley

[img]http://images47.fotosik.pl/853/4cf527a8fd380f8cmed.jpg[/img]

Ech, jaki to był rok... Auto wciąż obdrapane, poharatane, matowe. Za to z drugiej strony - mechanicznie sprawne i chyba gotowe do dłuższych podróży.

[img]http://images39.fotosik.pl/846/e9a4fbc2f3a5a1fdmed.jpg[/img]

Dwukrotne dobieranie się do sprzęgła, wymiana silnika. Remont zawieszenia, utwardzenie auta. W końcu kosmetyka typu elektryka, czy estetyka wnętrza. Fakt, że udało się to wszystko ( nie bez pomocy, oczywiście ) zrobić w zaciszu garażu, a auto nie zawiodło nigdy na środku nikąd - mimo użytkowania codziennego - każe zaliczyć ten rok do bardzo udanych.

[img]http://images47.fotosik.pl/853/3a0d09ba73122039med.jpg[/img]

Ciekawostką jest, że dopiero teraz - po wymianie przedniego stabilizatora - jestem na prawdę zadowolony z tego, jak ten samochód trzyma się drogi. Rewelacja.

[img]http://images47.fotosik.pl/853/0fec236019caf28amed.jpg[/img]

Ostatnia wielka batalia zaplanowana jest na czerwiec - malujemy.
I kosmetyka - lampa tylna prawa, plasticzki we wnętrzu, tłumik końcowy.

Jak to skończę, a auto będzie wyglądało i jeździło po ludzku, wpadnę w wakacje na ze dwa TrackDay'e, pojadę nim na wczasy na południe.

[img]http://images35.fotosik.pl/655/ee73331ca11702b9med.jpg[/img]

Czas zacząć odkładać na drugie, bo powoli zaczyna mi brakować siedzenia w garażu, a tu wymienianie kolejnych rzeczy można prowadzić już prawie tylko dla samej przyjemności wymieniania.
Drugie już od początku planuję wydmuchać, a chciałbym, żeby pracowało w nim 8 tłoków - zadanie trudne, czy w ogóle dojdzie do skutku, nie wiem - ale jakiś cel to jest.

W urodziny upomniało się o chwilę czasu, poluzowały się kabelki na cewce, wysiadła żarówa kierunkowskazu i pękł kabelek od obrysówki... Na koniec dostało Prosię świeczkę.

[img]http://images47.fotosik.pl/853/f380ae0a49ec1cdbmed.jpg[/img]

I nawet pod domem pozwoliło mi być ze sobą w jednym kadrze:

[img]http://images43.fotosik.pl/853/43bd5858ef038378med.jpg[/img]

Na koniec warto byłoby podziękować wszystkim, którzy w tym wszystkim - pośrednio lub bezpośrednio - maczali paluchy.
Wyszczególnię:
- mojego Ojca, bez którego cała ta zabawa byłaby absolutnie niemożliwa.
- Kuzika, za silnik i cierpliwość.
- Mammotha, za pogaduchy i rady.
- I całe forum za pomoc i atmosferę. Do zobaczenia niedługo!




Edytowane przez Pumba dnia 08-05-2011 18:44
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 09-05-2011 14:32
Nie wiem czy jest dużo osób na forum które w tak krótkim czasie wymieniły tak
dużo w swoim aucie! Tym bardziej w pierwszym roku po zakupie. Życzę żeby każda
kolejna zmiana cieszyła oko i doznania na drodze właściciela smiley

Atmosfera na 924.pl, wiadomo - bezcenna smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Edytowane przez Qbak dnia 09-05-2011 14:32
www.qbak.pl
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 24-05-2011 22:27
Niewiarygodne, jaki ten świat mały jest.

Jestem z wizytą służbową na Śląsku ( w Bytomiu ) i pracuję z niejakim Panem Rafałem ( z Warszawy, ale Pan Rafał często podróżuje po całej Polsce ). Jak to z facetami bywa - zeszło na samochody. Okazuje się, że Pan Rafał posiadał 924 2.0 w latach '91-'97 oraz po sprzedaży swojego białego 924 jeździł - tu uwaga: czerwoną amerykańską eSką 2,5 smiley

Teraz Pan Rafał czasem zagląda na allegro i rozgląda się za 968.
Już raz wspominałem o 924.pl, jutro jeszcze zaproszę raz do nas.

Fajnie jest znajdować wyznawców jedynej słusznej marki gdziekolwiek się pojedzie! Od razu człowiekowi się dzień poprawia smiley


Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 06-06-2011 20:56
Update.

Auto dziś odbyło ostatnią podróż do pracy przed malowaniem. Teraz brak mu już zderzaków, wycieraczek, obrysówek i listew bocznych.

Jak się cieszyłem przy przednim zderzaku, że żadnej śruby od tych Amerykańskich gum nie ukręciłem, tak w tylnym ukręciłem (!) wszystkie - nie było opcji, żeby ładnie się to udało zrobić... Coś będę kombinował, jak wykombinuję - pokażę smiley


Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 06-06-2011 22:35
Sam jestem ciekaw co Ci się uda wskórać. Też urwałem śruby przy odkręcaniu tylnego odboju w mojej 944s. Nie wymyśliłem nic sensowniejszego niż używka z ebaya. [cenowo] Bolało... smiley
Krótkie pytanie: masz w swojej 924US otwory do wkręcania haka holowniczego (przód/tył)? Ja u siebie piaty rok szukam i jeszcze nie znalazłem smiley


944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 07-06-2011 08:20
Nie mam. Może US po prostu nie miały, choć wydaje się to mało prawdopodobne.

A z rzeczy bardzo wkurzających, to jeszcze dodam, że odkręcenie przednich obrysówek w wersjach US z oryginalnym mocowaniem to wrzód na d...

Plastikowe nakrętki i to nie w sześciokącie, tylko okrągłe z wypustkami żeby 'ręką' odkręcić. Z tyłu to zdaje egzamin, bo nakrętki są w bagażniku... Z przodu przed przednim kołem, za zderzakiem. Syf, skorodowane śrubki, masakra.


Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 07-06-2011 09:43
wiem, że dla niektórych to druciarstwo, ale chyba możecie się posiłkować śrubami z płaskim łbem, i jechać przez gumę na wylot. Jeśli łby pomalujecie na czarno, to będą mało widoczne.
Niestety Porsche przyoszczędziło i nie dawało nierdzewek w wulkanizowanych elementach... a szkoda.
Jeśli nie, nie pozostaje wam nic innego niż bardzo mocna taśma dwustronna np. 3M.


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close

Edytowane przez PIeszczoH dnia 07-06-2011 09:45
1290383
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
wit007
Użytkownik



Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11
Dodane dnia 07-06-2011 10:49
Akurat z przedniego zderzaka mogłeś ukręcić - przynajmniej miałbyś normalne miejsce na tablicę smiley Może miejsca na obrysówki zaślepić skoro lakierujesz? Taka luźna sugestia - ja bym tak zrobił smiley Te gumy można spróbować też na klej.


Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02

www.komunikado.pl agencja public relations
4337926
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
ciachu
Administrator



Postów: 4155
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06
Dodane dnia 07-06-2011 11:10
Powiem tak - renowacja mechaniczna to czysta przyjemność. Lakierowanie to gehenna, więc radzę uzbroić się w cierpliwość. Często lepiej tylko spolerować. Trzymam kciuki!


924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
6925558 www.924.pl
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 07-06-2011 12:14
Nie da się polerować dziur smiley

A auto zostaje w Amerykańskim oryginale smiley


Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 07-06-2011 15:27
Pumba? Kolor ma być taki sam czy planujesz jakąś wariację w tym temacie?
Jaki jest przewidywany koszt całej operacji?

ps.
Jeżeli ktoś ma zniszczony niepotrzebny odbój (mniejszy/większy - wszystko jedno) z urwaną śrubą to chętnie bym przygarnął aby spróbować go zregenerować. Problem wydaje się być absurdalnie prostym do rozwiązania, jednak trzeba by było najpierw spróbować. Niestety próbę na czymś trzeba przeprowadzić, a takiego elementu u mnie brak.


Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)

"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego"

Edytowane przez Mammoth dnia 07-06-2011 15:29
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 07-06-2011 21:47
Ten sam kolor. Odcień może się różnić, pojutrze chcę jechać do mieszalni, gdzie lakiery Sikkensa mieszają - zobaczymy. Wtedy podam przybliżony koszt zabawy.

Na razie mam szpachlę, szpachlę natryskową, i trochę za mało papieru o drobnych ziarnach.

Pozostało mi do kupienia na razie 2 litry Nitro, jeszcze kilka metrów papieru 400-setki (jak będę niezadowolony to przelecę na finiszu czymś drobniejszym). No i lakier. Nie będzie to taki straszny koszt.

Co do odbojów - wewnątrz gumy znajduje się zalany płaskownik z przyspawanymi prętami gwintowanymi. Za kilka dni dowiem się, czy możliwe jest wycięcie go, dorobienie nowego i zalanie gumą z powrotem.

Dziś sporo pchnęliśmy do przodu - w 3 osoby idzie całkiem sprawnie. Obiecałem, że kobietę wychwalę, a że faktycznie mam za co - zmatowiła lakier na połowie autka. Martwi mnie tylko przywracanie przedniego prawego błotnika do oryginalnego kształtu ( ktoś go kiedyś nieładnie potraktował ), stan uszczelek gumowych oraz stan elementów aluminiowych anodyzowanych - typu ramki przy oknach... Jeszcze nie wiem, co z tym zrobię.

Reszta to tylko kwestia włożonej pracy i czasu.

EDIT:
Fotek trochę porobię jutro.




Edytowane przez Pumba dnia 07-06-2011 21:47
Strona 9 z 22 << < 6 7 8 9 10 11 12 > >>