Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 08-06-2017 21:05 |
|
|
Pająki z czarnym środkiem (opisane w PET jako black - że niby całe czarne?) były jak
najbardziej oryginalnym wyposażeniem, choć rzadko spotykanym. Ja mam też taki
komplet. W słabym stanie, ale nigdy nie regenerowane i widać że to oryginalne malowanie.
Wyglądają tak: https://www.google.pl/search?q=477601031D&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi95PSP-K7UAhVmQpoKHaJaDwcQ_AUICygC&biw=1440&bih=752#imgrc=VQxBRsLZALTXJM:
Numer części: 477601031D
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6076
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 08-06-2017 21:11 |
|
|
ufff - dzięki kuba wróciłeś mi wiarę w świat - przez te parę chwil nie wiedzałem już w co wierzyć
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/
Edytowane przez vip3r dnia 08-06-2017 21:12 |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
kjubus
Użytkownik
Postów: 127
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16 |
Dodane dnia 10-06-2017 09:25 |
|
|
Tak wygląda felga z zapasu
[img]http://i67.tinypic.com/2mdncpy.jpg[/img]
[img]http://i68.tinypic.com/312e5cm.jpg[/img]
Pytanie, czy takie malowanie to faktycznie coś wyjątkowego i czy warto odnowić drugi komplet zostawiając czarny środek?
Osobiście wole srebrne
[img]http://i67.tinypic.com/xmr7k0.jpg[/img]
Porsche 924 '80 indischrot/LM3A
Edytowane przez kjubus dnia 10-06-2017 09:25 |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 11-06-2017 12:53 |
|
|
To już zależy od Ciebie. Ja miałem dwa różne komplety i na lato były srebrne a na
zimę (no tak raczej umownie ) były czarne. Tylko moje czarne wyglądają słabo,
więc nawet nie brałem pod uwagę ich na lato. Viper ma sporo zdjęć z czarnymi,
porównaj sobie.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
kjubus
Użytkownik
Postów: 127
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16 |
Dodane dnia 18-07-2017 10:46 |
|
|
Nareszcie światełko w tunelu i nie jest to pociąg Znalazłem blok warty uwagi u znanego na forum porsz'a
Planuje odbiór przez weekend i mam nadzieję do końca wakacji uruchomić 924.
Porsche 924 '80 indischrot/LM3A |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
kjubus
Użytkownik
Postów: 127
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16 |
Dodane dnia 30-08-2017 13:01 |
|
|
A więc po kolei
Tak wygląda blok silnika
[img]http://i65.tinypic.com/32ztni1.jpg[/img]
a tak czwarty tłok
[img]http://i65.tinypic.com/2i9qzki.jpg[/img]
Co mogło być przyczyną? Przegrzanie? Dodam, że zawory pokrzywiło, a kolektor wydechowy popękał
Nowy blok znalazłem u kolegi porsz'a. Generalnie nowe pierścienie, nowe panewki, blok w super stanie
[img]http://i64.tinypic.com/142cx3d.jpg[/img]
Głowica przeszła kompletną regenerację oraz wymienione zostały zawory za które serdecznie dziękuje koledze pumba
[img]http://i65.tinypic.com/2hfteu1.jpg[/img]
Wszystkie elementy trafiły do innego mechanika, aktualnie czekam na nowe uszczelki i złożenie całości.
W międzyczasie odwiedziłem brudasa
[img]http://i67.tinypic.com/2lkz628.jpg[/img]
[img]http://i67.tinypic.com/eq7ajr.jpg[/img]
[img]http://i66.tinypic.com/eqbc09.jpg[/img]
Porsche 924 '80 indischrot/LM3A
Edytowane przez kjubus dnia 30-08-2017 13:52 |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 30-08-2017 14:03 |
|
|
Ależ niezamaco, Twoja paczka-dziękujka przez tydzień karmiła firmę
Kolektor mogę wysłać dopiero niestety w piątek, mam nadzieję, że to nie problem...
|
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
kjubus
Użytkownik
Postów: 127
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16 |
Dodane dnia 05-09-2017 11:47 |
|
|
Walka trwa, zalana przez płyn chłodniczy z pękniętej nagrzewnicy wykładzina trafiła do prania. Zdjęcie zrobione śrubokrętem.
[img]http://i65.tinypic.com/wldfnb.jpg[/img]
Porsche 924 '80 indischrot/LM3A |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
kjubus
Użytkownik
Postów: 127
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16 |
Dodane dnia 12-09-2017 09:40 |
|
|
Paczka od Tomka z transaxle.pl
[img]http://i64.tinypic.com/2w6b7ms.jpg[/img]
Powoli, ale do celu
Porsche 924 '80 indischrot/LM3A |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
Cember666
Użytkownik
Postów: 618
Miejscowość: Wrocław / czasem Wałbrzych
Data rejestracji: 17.05.14 |
Dodane dnia 12-09-2017 11:21 |
|
|
Wytrwałości, te auta na pewno warto reanimować
Apartamenty nad polskim morzem;
IG: morskie.grzybowo
Booking: https://www.booking.com/Share-4aX4H3
Garaż:
982C - MY18 718 Cayman |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
kjubus
Użytkownik
Postów: 127
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16 |
Dodane dnia 13-08-2018 08:33 |
|
|
Dorobione pierścienie i tulejki korbowodów... Powoli, powoli do przodu
Podpowiedzcie proszę gdzie kupię uszczelkę pompy oleju? Nigdzie nie potrafię znaleźć.
Porsche 924 '80 indischrot/LM3A |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 13-08-2018 09:08 |
|
|
Nie wszędzie szukałeś
Zapraszam na PW lub j.kadziela@gmail.com
A ta z zestawu zła?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
kjubus
Użytkownik
Postów: 127
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16 |
Dodane dnia 18-09-2018 09:27 |
|
|
Qbak napisał/a:
A ta z zestawu zła? Poprzedni mechanik ją uszkodził
Nic nie piszę, bo znów zapeszę Jaką grubość powinna mieć uszczelka pod głowicę?
[img]http://i63.tinypic.com/30w9ye9.jpg[/img]
Porsche 924 '80 indischrot/LM3A
Edytowane przez kjubus dnia 18-09-2018 09:28 |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
kjubus
Użytkownik
Postów: 127
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16 |
Dodane dnia 22-09-2018 09:32 |
|
|
Miało być składanie...
[img]http://i68.tinypic.com/2utn3bn.jpg[/img]
[img]http://i63.tinypic.com/zl8c2h.jpg[/img]
[img]http://i66.tinypic.com/hwfpjt.jpg[/img]
...ale okazało się, że dwa dorabiane pierścienie nie mieszczą się w cylindrach
[img]http://i63.tinypic.com/5zfdjs.jpg[/img]
Porsche 924 '80 indischrot/LM3A |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 22-09-2018 10:24 |
|
|
Ale to bardzo dobrze, że się nie mieszczą. Teraz możesz sobie idealnie ustawić
zamek. My tak zawsze robimy. Raz tylko przysłali nam "ustawione" pierścienie
i były za duże zamki.
Uszczelka pod głowicę. Im cieńsza tym lepsza
W katalogach producenci podają 1,75mm, natomiast jeden podaje 1,79mm.
Wątpię żeby w praktyce była różnica. Jakbyś dał 1,00mm to by już była lub
w górę 2,75mm.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
kjubus
Użytkownik
Postów: 127
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16 |
Dodane dnia 22-09-2018 13:45 |
|
|
Dziękuję Qbak za odpowiedź. Jaki powinien być luz na zamku?
I pytanie czy w przypadku gdy dorobione pierścienie są większe i grubsze luzy powinny być takie same jak w oryginale czy coś trzeba modyfikować?
Porsche 924 '80 indischrot/LM3A |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
kjubus
Użytkownik
Postów: 127
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16 |
Dodane dnia 01-10-2018 20:46 |
|
|
Potrzebuje Waszej pomocy.
Wg książki Haynes luz na zamku powinien wynosić 0,3 - 0,5mm
W kupionym prze mnie bloku luz na zamku wynosiły 0,45mm na pierwszym pierścieniu i 0,25mm na drugim i trzecim.
Pierwsze pierścienie miały spory luz i dorobiłem nowe, jednak żeby wszystko pasowało ich wysokość wzrosła z 2 do 3mm. To dużo.
I pojawiło się pytanie: jaki powinien być teraz luz na zamku? Obawiam się, że wyższe pierścienie będą się bardziej rozszerzać przy temperaturze i w przypadku gdy luz będzie za mały uszkodzą tuleje.
Jaki Waszym zdaniem powinien być luz na zamku na pierwszym pierścieniu jeśli ma teraz 3mm wysokości?
Porsche 924 '80 indischrot/LM3A |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 02-10-2018 23:14 |
|
|
U mnie była dokładnie taka sama sytuacja, tylko ja dorobiłem wszystkie pierścienie.
Niestety nie zapisywaliśmy danych z Michałem i to On decydował jakie będą luzy,
to już prawie 10 lat... Silnik sprawował się bardzo dobrze, ale nie pamiętam czy
u mnie grubość pierścienia aż o tyle wzrosła. Michał przy ustawianiu luzów brał
pod uwagę przeznaczenie silnika - zawody oraz grubsze pierścienie. Może gdzieś
mam jeszcze wymiary pierścieni, ale o zamki musisz Michała928 pytać.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 02-10-2018 23:53 |
|
|
Grubosc pierscienia teoretycznie nie wplywa na luz na zamku. Ustawiasz taki sam jak haynes podaje. Zamek ma kompensowac rozszezanie pierscienia po dlugosci czyli obwodzie a ten sie nie zmienia ale moze sie zmienic jego temperatura pracy.
grubosc bedzie wplywala na zmiany grubosci i tu trzeba sie przyjrzec pasowaniu tlok/pierscien ktore nie moze byc za ciasne bo pierscien stanie w rowku. Pamietaj ze pierwszy pierscien oddaje sporo temperatury tloka do cylindra ale tez tak gruby bedzie wplywal na wieksze tarcie.
Ja mierze wszystko i staram sie przeanalizowac czy bedzie ok czy nie, zdalnie bez wlasnych pomiarow ciezko stwozyc obraz sytuacji i doradzac tym bardziej ze zmiana grubosci pierscienia zmienia parametry jego pracy ale nie bardzo wiadomo czy go ostudzi czy podgrzeje.
to co moge doradzic to ustaw wg haynesa i bedzie ok lub analizuj zmiane grubosci czytajac madre materialy. Moim zdaniem to pierwsze.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Kjubus 924 '80 (dawne auto VIP3R) |
kjubus
Użytkownik
Postów: 127
Miejscowość: Górki Wielkie
Data rejestracji: 06.09.16 |
Dodane dnia 03-10-2018 08:32 |
|
|
Qbak, michal928, dziękuję za Wasze opinie. Potwierdzają one to, co radzą mi znajomi mechanicy - zamek ustawiamy na 0,5mm.
Porsche 924 '80 indischrot/LM3A |
|