Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 12-05-2011 07:33 |
|
|
Już po tym zestawie mi całkiem szczęka opadła... O ile schudło koło zamachowe?
I czy ten czarny element nad przednimi kolumnami to camber plate, czy jakieś takie insze mocowanie? Przychodzi razem z zestawem, czy osobno dokupione?
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 12-05-2011 21:19 |
|
|
Koło schudło niewiele - z 7 do 5,5 kg. Jeszcze z ok 0,5 kg można byłoby zejść ale to chyba byłoby max. Ale najważniejsze że powierzchnia jest jak nowa - były paskudne wżery!
Czarny element to oczywiście camber plate, w przeciwieństwie do większości spotykanych na rynku jest "top mount". Najlepsze że dziś wreszcie dotarła nowa rozpórka (dziwnym trafem z tygodniowym opóźnieniem)! Całość to jeden z wielu wariantów zawieszeń oferowanych do naszych aut przez firmę Ground Control (niestety US).
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piterson dnia 13-05-2011 08:30 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 13-05-2011 00:29 |
|
|
Nowa? Alu i regulowana? Poprzednia była stalowa?
Jakich zmian w mocy i momencie się spodziewasz po zmianie koła? Czy to może
do tego innego silnika?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 13-05-2011 08:43 |
|
|
Regulowana, stalowa - montowana do specjalnych otworów w camber plate. Poprzednia jeździ już (chyba?) u Cichego.
Poprzedni silnik to był standardowy M44/09 - fabryczny st. sprężania 10,2:1, moc 160 KM (u mnie 148 KM ale wiedziałem że tak może być).
Aktualnie będzie M44/01 (st. sprężania 10,6:1, moc 163KM) ale z całym osprzętem z M44/09. Mam nadzieję że będzie zdecydowanie bliżej fabryki a może nawet troszkę lepiej
I jeszcze jedno - lekkie koło nie zmienia mocy i momentu (no bo jak niby to miałoby robić). Silnik lepiej reaguje na gaz, szybciej się wkręca ale i szybciej schodzi z obrotów. No i kolejne 1,5 kg zdjęte z auta
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 13-05-2011 09:44 |
|
|
Qbak napisał/a:
Nowa? Alu i regulowana? Poprzednia była stalowa?
Jakich zmian w mocy i momencie się spodziewasz po zmianie koła? Czy to może
do tego innego silnika?
Zmiana koła zamachowego nie zmienia mocy silnika - ale zmienia jak silnik się wkręca - ma mniej do rozpędzenia. Zresztą co ja się tu będę rozpisywać... http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%82o_zamachowe
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 13-05-2011 10:21 |
|
|
Czy bedziesz odchudzal caly uklad tlokowo-korbowy w zwiazku ze zdjeciem materialu z kola czy juz moze za pozno na to?(silnik zlozony)
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 13-05-2011 10:31 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 13-05-2011 11:59 |
|
|
Energia kinetyczna obracającego się koła zamachowego wyraża się wzorem:
E_k= 1/2 I*w^2
Moment bezwładności koła zamachowego:
I = 1/2 m*R^2 (oczywiście m-masa)
Wnioski
* Im większa masa koła zamachowego, tym większą energię może zgromadzić.
________
Nijak wasza argumentacja do mnie nie trafia.
Właśnie, jakieś kute tłoki i korby?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 13-05-2011 16:08 |
|
|
przemek84 napisał/a:
Czy bedziesz odchudzal caly uklad tlokowo-korbowy w zwiazku ze zdjeciem materialu z kola czy juz moze za pozno na to?(silnik zlozony)
Korciło mnie to ale ostatecznie nie podjąłem tematu. To jest tylko silnik składany na szybko na najblizsze 2 sezony - docelowo grubsze inwestycje będą w turbo (optymalnie komplet tłoki/korbowody + obróbka wału).
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
jurek968
Użytkownik
Postów: 58
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.06.09 |
Dodane dnia 14-05-2011 21:16 |
|
|
Qbak napisał/a:
Energia kinetyczna obracającego się koła zamachowego wyraża się wzorem:
E_k= 1/2 I*w^2
Moment bezwładności koła zamachowego:
I = 1/2 m*R^2 (oczywiście m-masa)
Wnioski
* Im większa masa koła zamachowego, tym większą energię może zgromadzić.
________
Nijak wasza argumentacja do mnie nie trafia.
Właśnie, jakieś kute tłoki i korby?
Wszystko się zgadza , im mniejsza masa części wirujących tym silnik ma mniejsze straty aby to rozpędzić - pokonuje bezwładność .
Przy ustalonych obrotach ,oczywiście moc oddawana przez silnik pozostaje bez zmian.
Widziałem przeliczenia ile się zyskuje mocy na poszczególnych biegach - na 4 tym właściwie już nie ma zysku .
Widziałem też przeliczenie ,że 1 kg masy zdjętej z koła ( opony) odpowiada ok 4 kg masy zdjętej z samochodu.
Pozostaje jedynie pytanie ile energi cięzsze koło odda w chwili zmian biegów - ale z pewnością nie zrekompensuje to odelżenia!! |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 20-05-2011 21:49 |
|
|
Prace powoli idą do przodu. Silnik z transwałem są już w aucie, rozrząd i wydech założony, pozostał jeszcze dolot/wiązka i w poniedziałek odpalamy
Przednie zawieszenie założone - mam jednak wrażenie że będzie masakrycznie nisko! Boję się że regulacja wysokości pozwala na coś pomiędzy: szuramy miską po studzienkach/ szuramy miską po asfalcie... Nie mogę się doczekać chwili gdy auto stanie na kołach Jeszcze ciekawostka - kolumny są skonstruowane tak że nie ma możliwości regulacji pochylenia koła w miejscu fabrycznym - całość regulacji dokonuje się od góry!
W międzyczasie odebrałem od tokarza tylną belkę. Drążki oczywiście out więc można było wyciąć wszystko co niepotrzebne. Przy okazji usuwając każdą warstwę gumy . Poniżej zdjęcie poglądowe jak to mniej więcej wygląda. Aluminum + Delrin.
Zaczynam wierzyć że na CA Cup auto będzie gotowe...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 20-05-2011 22:00 |
|
|
Oczywiście jak to w życiu bywa nie obyło się bez problemów. Pod koniec poprzedniego sezonu zaczęło mi lekko kapać z przodu silnika (olej). W zimie uzbierała się mała plama. Okazało się że winowajcą jest... chłodnica oleju.
Całkiem obluzowało się jedno z wyjść z chłodnicy (okręcało się w palcach). Chłodnica zamontowana na wibroizolatorach, przewody olejowe przymocowane a
nie luźno wiszące, montaż też poprawny (sam trzymałem klucz na wyjściu przy
dokręcaniu), auto zrobiło tylko kilka tys km. Jakoś straciłem zaufanie do produktów MOCAL. Byłem w dwóch zakładach regenerujących chłodnice - w jednym orzekli że śmietnik, w drugim próbowali spawać - bezskutecznie. Ostatecznie udałem się do miejsca gdzie spawali mi blok - kierownik mocno pomarudził, pokręcił nosem że się chyba nie da po czym po 30 minutach wrócił i ze stoickim spokojem stwierdził - zrobione, sprawdzone ciśnieniowo...
Poniżej zdjęcie feralnego wyjścia (swoją drogą strasznie to wszystko "delikatne" - boję się że kolejna mogłaby się równie szybko rozszczelnić).
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 20-05-2011 23:45 |
|
|
Bo ze spawaczami to tak zawsze.
Jak na Chemii PG robiliśmy takie małe próbniki, co to miały kilkanaście atmosfer wytrzymać ( nie chcę mówić, że kilkadziesiąt, bo nie pamiętam wartości dokładnej, ale chodzi ofkorz o gazy, nie ciecze ) to też zawsze jeden majster nam spawał elementy. Jak pojechał na urlop - robił jego przyboczny. Nigdy przybocznego spawanie całkowicie szczelne nie było. Fach się w ręku ma, albo się nie ma.
End of Offtop. Ja to jestem ciekaw, jak się przedstawia zakres regulacji ustawień geometrii, jaką twardość prezentuje zestaw oraz ile odchudzisz jeszcze to auto wraz z jego montażem.
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 21-05-2011 09:11 |
|
|
No proszę - młodszy kolega z Chemii PG Miło! Namieśnik wciąż jest dziekanem?
Sorry za off-top nr 2
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations
Edytowane przez wit007 dnia 21-05-2011 09:12 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 21-05-2011 12:42 |
|
|
Gratuluje rozwoju projektu. Powiem, ze tez rozwazalem Mocal w kwestii chlodnicy ale gdzies na innych forach odradzali za problemy. Jak na razie mam z S2 uzywana szczelna noszaca. Slady walki ale jest szczelna i spelnia swoje zadanie - obecnie nie jak powinna bo nie ma prawidlowego chlodzenia, ale reasumujac - jak na razie potwierdza sie opinia o chlodnicach Mocal. Szkoda.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 30-05-2011 22:26 |
|
|
Chłodnica na razie trzyma ok - ale już wiem że na przyszłość trzeba brać Setrab'a.
Silnik początkowo nie chciał odpalić, winny okazał się... klasycznie DME. Na szczęście mam kilka zapasowych więc szybko problem został rozwiązany. Pierwsze wrażenie - bez napędu balansów rozrząd jest znacznie cichszy. W dodatku silnik kolejny raz pokazał swoje dobre oblicze bo szklanek w ogóle nie słychać! Ciśnienie oleju 4 bar na gorąco, temp/obroty trzyma stabilnie, pompa wody nie cieknie. Już nie mogę się doczekać jazdy próbnej!
Tylna belka i zawieszenie już zamontowane. Pozostały jeszcze tarcze + zaciski tył (wyciągnięte z turbo - w o wiele lepszym stanie niż aktualne) oraz instalacja ABS. No i wisienka na torcie - skrzynia z torsenem
Niestety pierwsza impreza CA przepada. Premiera dopiero w Kielcach (akurat powinienem spokojnie dotrzeć auto i wymienić olej w silniku i skrzyni na właściwy).
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piterson dnia 30-05-2011 22:27 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 30-05-2011 23:00 |
|
|
Wszystko super, tylko CA szkoda. Turystycznie to nie chce Ci się jechać zapewne.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 31-05-2011 09:03 |
|
|
Mówiąc szczerze Piterson zasmuciłeś mnie.
Planowałem Mocala, bo główny klocek leży już w pudełku, ale po tym co pokazujesz chyba nie warto.
Tylna belka - Super!
choćby sztywne mocowania i poliuretan w niej mieć, z grubym drążkiem, a co dopiero tak jak Ty iść po bandzie. O przodzie nawet nie będę wspominał.
Zazdroszczę.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 31-05-2011 09:04 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 31-05-2011 13:20 |
|
|
piterson napisał/a:
W międzyczasie odebrałem od tokarza tylną belkę. Drążki oczywiście out więc można było wyciąć wszystko co niepotrzebne. Przy okazji usuwając każdą warstwę gumy . Poniżej zdjęcie poglądowe jak to mniej więcej wygląda. Aluminum + Delrin.
Zaczynam wierzyć że na CA Cup auto będzie gotowe...
Ten delrin to coś gotowego a'la poliuretany czy to było po prostu dorabiane przez tokarza z materiału który się nazywa delrin ? A w ogóle to dlaczego nie wszędzie ten delrin tylko np numer 3 jest aluminiowy ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 31-05-2011 23:49 |
|
|
Nr 3 jest aluminiowy z prostego powodu - tam jest sztywne połączenie. Natomiast w belce musi być delrin bo tam są pracujące tuleje. Można stosować też metalowe tuleje ( http://www.elephantracing.com/suspension/bushings/944bushings.htm ) - ale musi być wtedy zapewnione okresowe smarowanie (kalamitki). Aluminium oczywiście się nie nadaje.
Delrin to materiał sztywniejszy od poliuretanu - coś w rodzaju twardego plastiku. Był dorabiany przez tokarza. Super tanio nie wyszło - ale i tak znacznie taniej niż ściąganie z USA.
Ostrzegam jeszcze że dorabianie to pracochłonna procedura. Belka to odlew nie trzymający stałych parametrów i dokładne dorobienie wymaga obróbki każdego elementu z osobna z dopasowaniem do konkretnej belki!
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
Edytowane przez piterson dnia 31-05-2011 23:50 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 06-06-2011 14:28 |
|
|
To jeszcze jedno - w tylnym zawieszeniu są po 3 poduszki na stronę - właśnie ten nr 3 i jeszcze dwa miejsca - te jakby "wąsy" mocowane w okolicy góry amortyzatora i aluminiowa część jest też na poduszce.
Tego też się pozbyłeś ? W jaki sposób ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
juras dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez juras dnia 06-06-2011 14:30 |
|