Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
hades307
Użytkownik
Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08 |
Dodane dnia 11-01-2009 22:33 |
|
|
kolek piękny kolorek na 931 budzi we mnie wspomnienia
1978
1979
szukam rocznika '80
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 13-01-2009 23:58 |
|
|
Czesci do silnika czyli komplet tlokow oraz zawor wastegate ida juz z anglii.Razem z nimi komputer do turbo kolka. Uszczelki juz zakupione u tomka z transaxle jutra beda do mnie wysłane. Jak wszystko dojdzie to jeszcze dorobienie pierscieni, obrobka glowicy... Szukam jeszcze dobrego bloku - jak sie uda znalezc to bedzie super, jak nie to dam do tulejowania oryginalny blok od tego auta ale nie chce tego robic bo juz jedna tuleja byla wstawiana i bylo zebrane troche materialu z bloku co podnosi stopien sprezania a w turbo to efekt niepożądany. Pozatym nie widzi mi sie tulejowany blok... gorsze odprowadzanie ciepla itd.
Edytowane przez michal928 dnia 14-01-2009 00:00 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 14-01-2009 14:12 |
|
|
michal928 napisał/a:
Pozatym nie widzi mi sie tulejowany blok... gorsze odprowadzanie ciepla itd.
Dlaczego tulejowany ma być gorszy ? A oryginalnie jak jest ? Oryginalnie nie ma tulei ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 14-01-2009 22:19 |
|
|
Oryginalnie blok nie ma tulei. Jest jako jeden odlew.
Dlatego kupie blok w dobrym stanie. |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 15-01-2009 21:29 |
|
|
Znalazlem kolejny komplet tlokow do... 924 carrera gt 210ps. Idealnie pasujace do turbo S2... Tylko kurcze juz zamowilem te w anglii. Kwota za kpl to ok 2,5 tys... kute. |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 21-01-2009 13:08 |
|
|
Dzisiaj przyszly 2 komplety uszczelek od transaxle.istore - pieknie zapakowane. Kolejne problemy z czesciami - brak filtra paliwa i swiec zaplonowych... Tylko na zamowienie i to z wielkim bolem. cena 1 swiecy to 35zl... 4 razy drozsze niz do wolnosacego...
michal928 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez michal928 dnia 21-01-2009 13:09 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 21-01-2009 14:57 |
|
|
michal928 napisał/a:
cena 1 swiecy to 35zl...
Coś kręcisz. Beru są po 8 PLN. Jednoelektrodowe.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 21-01-2009 15:24 |
|
|
o kurde nawet nie sprawdzalem wczesniej cen swiec a tu ostro: 36zl w hurcie za boschowska i 30 za ngk....oczywiscie za sztuke do MK II
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 21-01-2009 15:25 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 21-01-2009 21:49 |
|
|
Juras - do wolnossacego - owszem sa po 8. Do turbo jest problem zeby w ogole dostac... i cena 35 szt. detal
przemek - masz moze katalog swiec - podalbys mi symbole swiec jakie podchodzily do turbo s2? Zamowilem ngk bo tylko te byly dostepne - zamiennik boscha. W oryginalnej ksiazce od 924 ich niema...
Edytowane przez michal928 dnia 21-01-2009 21:50 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 21-01-2009 22:10 |
|
|
katalogu niestety nie ,sprawdzilem tylko ceny w intercarsie....
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 21-01-2009 22:10 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 21-01-2009 22:49 |
|
|
Wg mnie coś jest nie tak w katalogu intercars bo te świece po 8 pln są pod turbo MKI a pod turbo MKII ich nie ma. Ale jak spojrzysz na numery tych po 38 pln, które są i w MKI i w MKII to są takie same :]
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 21-01-2009 23:05 |
|
|
Wlasnie zagladalem - te po 8 zl co sa niby w 1 serii turbo to bubel bo wg numeru swiecy sa od wolnossacego... nie pasuja do turbo. Porownalem numery... te po 38 szt i 72 niby wyglada ze do tego ale tez numery sie do konca nie zgadzaja z ksiazeczka porsche... Jedynie W4CS sie pokrywa... ale w intercarsie ich nie ma i tam gdzie kupowalem sa rowniez niedostepne... zamowilem ich zamiennik z ngk w podobnej cenie. Kurcze tyle zachodu z glupimi swiecami i kpl ok 150zl...
Edytowane przez michal928 dnia 21-01-2009 23:06 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 21-01-2009 23:05 |
|
|
Witam,
świece zapłonowe do 924 Turbo Seria II RDW (rocznik 1982 )
Champion N 3 G
Bosch W 3 DP
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 21-01-2009 23:06 |
|
|
ani championa ani boscha po prostu juz niema...
Wszedlem na strone ngk - od nich pasuje B8EGV. W intercars jest po 50 szt... Ja zamowilem w sklepie po 35szt.
Edytowane przez michal928 dnia 21-01-2009 23:18 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 23-01-2009 12:53 |
|
|
Wlasnie dzisiaj dotarly czesci do silnika z Anglii. Komplet tlokow, korbowodow i sworzni, zawor wastegate i rura J-pipe, wiazka elektryczna jako dawca pinow dla mnie i kolka oraz komputer do turbo kolka. Zaczynam powoli skladanie auta - potrzebuje jeszcze blok w nominale bo ciagle go nie moge dostac...
michal928 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez michal928 dnia 23-01-2009 12:54 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 23-01-2009 12:55 |
|
|
Wklejam fotke zakupionych swiec do turbo - sa inne niz w wolnossacym...
michal928 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 23-01-2009 12:57 |
|
|
I z ciekawostek - zobaczcie jakie filtry do niego dostalem - resztki magazynowe...
michal928 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 23-01-2009 12:58 |
|
|
a tu filtr powietrza...
michal928 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 25-01-2009 15:27 |
|
|
Dzis tloki zawiozlem na przetoczenie rowkow tlokowych pierwszego pierscienia i dopasowanie pierscieni. Pan u ktorego robilem juz pierscienie po zweryfikowaniu tlokow i luzow na pierscieniach stwierdzil ze nawet nie ma potrzeby roztaczac pierwszego rowka. Po dluzszej dyskusji i wytlumaczeniu ze pieniadze nie graja istotnej roli i ze nie chce go robic 2 razy stwierdzil ze faktycznie bedzie to lepsze rozwiazanie, bo w wiekszosci przypadkow ludzie na duzo bardziej rozklepane tloki zakladaja seryjne pierscienie. Szerokosci pierscieni w turbo oryginal: 1,5 1,75 3.0 mm U mnie bedzie 1,75 1,75 3,0mm Koszt lepszych pierscieni razem z obrobka tlokow ok 80zl za tlok. Calosc ponizej 350zl - pierscienie lodzkiej Primy - sprawdzone juz w wolnossacym.
EDIT:
Dzis do kompleksowej regeneracji pojechala glowica. Bedzie w niej robione wszystko: gniazda zaworowe, prowadnice zaworow , uszczelniacze, prawdopodobnie osiowanie walka rozrzadu bo widoczne byly luzy na walku w wyniku zuzycia lozyskowania, i oczywiscie jak najmniejsze planowanie - powiedzialem ze maja ja tylko zabielic. Jutro wstepny kosztorys ale watpie aby cena zeszla nizej niz 500...
Edytowane przez michal928 dnia 26-01-2009 18:50 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 27-01-2009 14:58 |
|
|
Dzis rozmawialem z warsztatem obrobki silnikow na temat glowicy - koszt kompletnej regeneracji lacznie z wymiana zaworow , gniazd zaworowych , uszczelniaczy, nowym osiowaniem (lozyskowaniem) oraz polerowaniem walka rozrzadu i planowaniem wyniesie w przyblizeniu 700zl za calosc bez czesci. Do tego dochodzi koszt zaworow (ok 41zl szt X8) i prowadnic zaworowych (cena jeszcze nie znana). Czyli juz przeskoczylem 1000 zl za glowice i do tego dojda jeszcze prowadnice... |
|