924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 10 z 22 << < 7 8 9 10 11 12 13 > >>
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 09-06-2011 12:47
Koszt w porownaniu do zawiechy ktora kupiles bedzie niski,ogolnie powodzenia bo czeka cie XX roboczogodzin roboty a pospiech w tym wypadku nie przeklada sie na nic poza gorszymi efektami widoku koncowego...


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 13-06-2011 20:37
Obiecałem nagdyzdać wstępne koszta - toteż gryzdam.

Dotychczas zakupiłem/użyłem:

- Szpachla 0,5 kg - czyli kupiłem dużo za dużo.
- Szpachla w natrysku 2 litry - w sam raz - dwa razy udało się wszystko prysnąć.
- Lakier czarny połysk - 100 ml - żeby pomalować z powrotem dolne partie oraz słupek drzwi na czarno.
- Baranek - puszka - żeby pociągnąć dolne partie, jak w oryginale.
- Podkład do aluminium 100 ml - na zderzaki.
- Podkład zwykły - zużyta została niewielka ilość na zapaćkanie obarć/dziurek do gołej blachy/zeszlifowanych zaczątków rdzy ( akurat był na stanie )
- Papiery ścierne Indasa:
- 240 - 6metrów ~ jeden metr został
- 400 - 4 metry - niemalże niepotrzebnie w ogóle go kupiłem
- 100 - 1 metr - z raz się kawałek przydał.
- 600 wodny - 10 arkuszy
- Nitro - chyba ze dwa litry już poszły.

I kosztowało to ~200 złotych.

Zostało mi do kupienia:

- 2 litry lakieru bazowego ( tu jeszcze ceny przybliżonej nie znam )
- 2 litry bezbarwnego w połysku ( ~180 zł / litr )

Markę upatrzoną zmieniłem - nie kupię Sikkensa, tylko Standox'a. Sikkens ponoć się spsuł. Ponoć Standox super-bezbarwny jest, a to najważniejsze w całej tej zabawie.

Nie wiem jeszcze, co z Amerykańskimi gumami - powinienem wiedzieć na dniach.
Nie wiem, czy maluję felgi na biało - z jednej strony zawsze chciałem takie mieć, a z drugiej... Jakieś takie nie-oryginalne to podejście smiley
Trzecie i najgorsze 'nie wiem' - nie wiem, co zrobić z odpryskami na aluminiowych anodyzowanych listewkach... Jak nic nie zrobię, będzie mi mocno psuło efekt. Chyba zmatowię i pomaluję czarnym połyskiem.

Kolejność natomiast była taka:

1. Rozbiórka auta.
2. Matowienie mechaniczne całego lakieru ( papierem 240 ) łącznie ze zdemontowanymi elementami
3. Szpachlowanie tego, czego krzywość widać gołym okiem + szlifowanie.
4. Szpachla natryskowa na całe autko
5. Szlifowanie ręczne ( znów 240-stka) , żeby wykryć ubytki wymagające jeszcze szpachli.
6. (Dzisiaj) Jeszcze raz natryskowa szpachla na całe auto
7. Jutro - szlifowanie wodną 600-tką, szlifowanie zderzaków na gładko + podkład
8. Pojutrze - Prostowanie pasa przedniego/ błotnika prawego + szlifowanie go + ew. podkład
9. Następnie baranek na miejsca, gdzie baranek znajdować się powinien
10. Dzień buforowy.
11. Malowanie.
12. Uzbrajanie - powinien zostać na to tydzień. Pranie dywanów, czyszczenie tapicerek. Do tego jeszcze drobny maintenance i... Kielce.

Fotki mój Ojciec robi telefonem, ja chyba nie mam głowy do tego, często prosto z pracy do garażu jadę i siedzę tam do godzin wieczornych, więc proszę o wybaczenie. Trochę później pewnie wrzucę. Na razie jestem zakręcony jak gwizdek.

EDIT: Hełmki oraz buciki do ścigania i pilotowania powinny być jutro. Obym właściwy rozmiar przez internet zamówił...




Edytowane przez Pumba dnia 13-06-2011 20:53
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 13-06-2011 22:31
O rety...
Malowanie całego auta przed pierwszą imprezą... Będziesz musiał baaardzo uważać smiley

Zresztą to nie będzie pierwszy raz w Kielcach - tak było w 2008 roku:


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89

piterson dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 13-06-2011 22:56
Ha, super!

Widać, jak się bujało autko na amorkach! Strasznie mnie wkurzał ten efekt, stąd decyzja o zakupie Koni. Widzę, że biały pasek wytartego lakieru pod drzwiami już stary był smiley

Oj, coś czuję, że jedna felgi pójdą na biało po tym zdjęciu...


Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
piterson
Użytkownik



Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06
Dodane dnia 13-06-2011 23:08
Jeszcze takie mam smiley


944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89

piterson dodał/a następującą grafikę:

Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 15-06-2011 22:37
Oj, kurna. To jest jednak straszliwie męcząca i pracochłonna robota.
Czas leci, przydałoby się w sobotę pryskać lakierem - a tu jeszcze tyle rzeczy do zrobienia...

Zrobilim kilka zdjęć aparatem, a jako, że na fotosiku się skończyła przestrzeń, wrzuciłem album na Picasę. Sztuki dodawania zdjęć na forum z albumu Picasy jeszcze nie opanowałem, a i nie mam dziś już na to siły.

https://picasaweb.google.com/102765929959498793813/PorschePainting?feat=directlink


Do rachunku należy dodać 500 złotych.
Kupiłem 2,2 litra lakieru bazowego po ~200 zł za litr, folie do osłaniania garażu i samochodu, czarnego baranka trochę - mam biały i czarny.

Na pasie przednim i z tyłu jest fragment auta malowany barankiem POD czerwonym lakierem. Natomiast progi do pewnego momentu są psikane czarnym barankiem już na lakierze. Ma to pewnie ochronić go przed odpryskami.

Gumy Amerykańskie da się zregenerować. Muszę 'tylko' dorobić taki płaskownik, jaki jest w niej zalany, przyspawać gwinty i dać do zalania z powrotem.

Co do lakieru. Mimo, że sakramencko wręcz drogi i zdawałoby się powinien być dobry... Słabo kryje i łatwo 'płynie'. Za to szybko schnie. No i okazało się, że to pół-mat. Bez bezbarwnego na wierzch ani rusz.

Jutro powinien być bezbarwny - ponoć jakiś super. Za kolejne całkiem pokaźne pieniądze (~180 za litr)... Jak będzie równie super, co lakier bazowy, Pan ze sklepu i kilku internautów-lakierników dostaną po dupsku. Choć - dopiero malowane były małe elementy - może przy odpowiednio wolnym malowaniu całości baza okaże się w porządku - zobaczymy.

Reasumując - do pomalowania 924 powinno wystarczyć 1100-1200 złotych przy założeniu, że sprężarki, pistolety, garaż i inne mniejsze duperele się już ma.

A do Kielc już tylko dwa tygodnie...


Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 18-06-2011 12:51
Właśnie jestem po malowaniu, a raczej jego części...

Na gorąco powiem tylko tyle. Nigdy, za żadne pieniądze nie kupujcie lakieru Standox'a. Już nawet nie mam siły się denerwować. Kryje tragiczine, płynie tragicznie, wszystko spod niego wyłazi - dramat.

Mam plan, żeby co nieco poprawić, ale wygląda na to, że będzie konieczne kupienie jeszcze jednego litra tego badziewia...

I nawet kasy mi nie szkoda, mimo że drogie było to cholerstwo, ale tydzień ostrego zapierdzielania poszedł w piach...


Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 18-06-2011 14:00
No to ciekawe kto na tych forach siedzi i poleca te lakiery, bo chyba nie lakiernicy.
Miło że opisałeś wszystkie koszta. Choć ja pewnie sam się nie podejmę lakierowania,
ale dobrze wiedzieć ile materiały, a ile usługa smiley

I to od dziś dwa tygodnie do Kielc smiley chyba że liczysz od daty wyjazdu z Gdańska smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 18-06-2011 15:43
No, to do listy należy dopisać jeszcze litr lakieru bazowego, a możliwe, że na tym się nie skończy.

Jako, że nie Panowie w mieszalni 'polecieli w kulki' nie udało mi się dostać tego super-bezbarwnego, kupiłem finalnie tańszy. Oby był lepszy niż baza...

Reasumując:

Baza - na razie 3,2 litra ~640 złotych
Bezbarwny + utwardzacz - na razie 2 litry ( + litr utwardzacza ) - 240 złotych.
Baza czarna - 100 ml,
Podkład do aluminium - 100 ml
Razem z nitrem, papierami, foliami do osłonienia miejsca malowania,
Baranek czarny i parę rzeczy, o których zapomniałem, wyjdzie około 1300 złotych. O ile wystarczy lakieru smiley

Babole już pousuwane, jutro podejście do zrobienia budy i drzwi na cacy. W poniedziałek maska, targa, listwy dachowe i zderzaki.

Teraz już wiem, czemu usługa jest droga. Nigdy nie wiadomo, co ktoś robił z samochodem wcześniej. U mnie na przykład poprawki na drzwiach ktoś robił olejną farbą, bo lakier natychmiast się ściął po malowaniu.

Tu trochę popłynęło, tam gdzieś się rozpłynęło bo coś pod spodem dziwnego się jeszcze ostało... Ciężki kawał chleba, nigdy bym się nie podjął pomalowania komuś czegoś.

Ale teraz już tylko może być lepiej smiley

EDIT: Opanowałem wklejanie zdjęć:

Autko z przodu - to białe na całej powierzchni to cienka warstwa szpachli natryskowej - miało zapobiegać właśnie tworzeniu się plamek w miejscach, gdzie ktoś coś 'niewiadomo-czym' kombinował i pomóc w lokalizacji większych wgłębień.


Targa i pierwsze elementy pryśnięte nowym lakierem - od wewnątrz.


Zdjęcia z dziś są fajniejsze - garaż wygląda jak w E.T, cały folią przykryty. Jak dostanę je w swoje łapki - co-nieco wrzucę.




Edytowane przez Pumba dnia 18-06-2011 16:32
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 19-06-2011 18:47
Na dziś koniec roboty:

Generalnie łapy mi już opadają.
Zacznę może tak: nigdy w życiu nie kupię już niczego marki Standox *Mammoth wszystko wychwyci! smiley * . Lakier nie kryje ( na krawędziach trzeba położyć więcej niż trzy warstwy! ), łatwo robią się zacieki.

Nie kupię też lakieru bezbarwnego marki Spies Hecker. Tworzą się na nim jakby małe granulki po położeniu na lakier bazowy. W puszce nic takiego nie widać, wody w powietrzu nie ma, a na powierzchni chwilę po malowaniu już się pojawia. Nie jest to ani woda, ani jakiś kamyczek - po prostu lakier tworzy jakąś granulkę... Da się to spolerować i nie będzie śladu, ale złe wrażenie pozostaje.
A, no i jeszcze jedno - ma niby schnąć 16 godzin - schnie grubo ponad 24. Dzis na zmatowionym lakierze bezbarwnym położona raz jeszcze (dlaczego, wyjaśnię później) baza pięknie się ścięła. Świadczy to o jakości obu tych produktów. Koszmar lakiernika.

Dla testu pomalowałem zderzaki starymi popłuczynami z pistoletu po Sikkensie. Kryje świetnie, rozpływa się super, ciężko o zacieki i schnie w pół godziny ( co utrudnia malutkim zwierzątkom typu owady utaplanie w nim swoich łapek... ) W porównaniu z nowym lakierem 'marki' Standox - po prostu bajka...
Problem tylko w tym, że w Gdańsku już nigdzie chyba nie mieszają Sikkensa...

Bez walki się jednak nie poddalim:







Błyszczą się, jak psu jajca! Lekko spolerować wspomniane grudki i będzie dobrze.

Zostało już tylko wyjaśnić, dlaczego kładziemy na bezbarwny jeszcze jedną warstwę bazy i później bezbarwny... Ano dlatego:



Chodzi oczywiście o te czarne kropki. To pozostałości po mazaku. Otóż człek inteligentny ( tak, ja smiley ), żeby nie rozrabiać szpachli 15 razy, jak się coś dodatkowego znajdzie albo nie zapomnieć czegoś jeszcze dopieścić papierem ściernym, wziął się i naćpał na całym samochodzie krzyżyków. Na krzyżyki nałożył szpachlę lub na krzyżykach jeszcze szlifował. I ten pożal-się-Boże lakier zwykłego mazaka w ogóle nie kryje. I spod 3 warstw wyłazi.

Dziś już byłem gotów walnąć wszystko w kąt i w poniedziałek jechać do najbliższej mieszalni Sikkensa i kupić jeszcze 2 litry normalnego lakieru.
Ale już odpuściłem. Będzie, co ma być, a na pewno będzie lepiej, niż było.

Niemniej jednak - dostałem nauczkę. Następnym razem będzie lepiej smiley

Na koniec: buda przygotowana do finalnego malowania. Została tylko ona, jedne drzwi, zderzaki i listwy dachowe. Jutro kończymy tę zabawę. Oby.






Edytowane przez Pumba dnia 19-06-2011 21:31
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
wit007
Użytkownik



Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11
Dodane dnia 19-06-2011 21:08
Nieźle - pogratulować wytrwałości! smiley


Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02

www.komunikado.pl agencja public relations
4337926
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 19-06-2011 21:49
Mam nadzieje że efekt będzie długotrwały po taaaakim wysiłku.
Nie chcę Cię wkurzać, ale z jednej strony ciekawa przygoda, tylko szkoda że terminy
gonią. Na spokojnie pewnie by się lepiej pracowało smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Edytowane przez Qbak dnia 19-06-2011 21:56
www.qbak.pl
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 20-06-2011 07:22
Z terminami nie ma tragedii, tak jak mówiłem - mógłbym jeszcze cisnąć gdzieś, żeby lepszy lakier załatwić i zdążyłbym. Bardziej wkurza poprawianie po raz n-ty tego samego, albo chwilę po malowaniu stwierdzenie istnienia 'prześwitów'.

Generalnie jak autko już się doprowadzi raz do stanu przyzwoitego, malowanie kolejnych warstw ( na już zaschniętych ) to kwestia zmatowienia całej powierzchni. W 924 na szczęście powierzchnia nie jest ogromna smiley No i kwestia elegancji jest taka, że powinno wyjść dobrze za pierwszym razem... smiley




Edytowane przez Pumba dnia 20-06-2011 07:23
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
PIeszczoH
Użytkownik

Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06
Dodane dnia 20-06-2011 08:23
Pumba nawet zawodowcom trafiają się wpadki, więc w sumie chyba jako amator nie masz się co wkurzać, że tu Ci nie wyszło czy tam zrobiłeś coś nie tak i wyłazi...
Mam tylko nadzieje że tą szprycę to wyczyściłeś ile się da.
Prawdą jest, że to lakierowanie wyniesie Cie ułamek tego co musiałbyś normalnie zapłacić...


SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186

ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US

Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228

SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.

__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
1290383
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 20-06-2011 22:11
smiley Stało się.











Nie obyło się bez przekleństw, ale w końcu znalazła się dobra metoda na lakier Standox'a, niemalże w chwili, w której chcieliśmy to wszystko rzucić w cholerę.

Bezbarwnym poszło kilka firanek, ale spoleruje się na ładnie.

Zostało tylko dopieścić i prysnąć zderzaki. Reszta jest pomalowana.
Następne foty już po złożeniu.

No i akcent humorystyczny na koniec:




Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 20-06-2011 22:49
Drzwi robią niesamowite wrażenie, wyglądają jak z kreskówki smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 21-06-2011 09:29
To ja się męczę od kilkunastu miesięcy żeby skończyć malowanie a przyjdzie taki i pomaluje w jeden weekend smiley



2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 21-06-2011 10:20
Juras, za to efekt pewnie lepszy osiągniesz.
U mnie już w pewnym momencie na pewne rzeczy - które elegancko byłoby jeszcze poprawić - machnięte zostało ręką.

Generalnie malowanie się udało, ale lakiery kupiłem po prostu tragiczne - mimo, że wcale nie oszczędzałem! smiley


Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 21-06-2011 10:32
Trzeba bylo odraz duponta zakupic i klopot bylby z glowy,mam nadzieje ze pochwalisz sie zlozonym juz do kupy autem za ok.miesiac smiley


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 26-06-2011 22:13


Porsche znów pod domem. Zostało już tylko na jutro założyć gumy od zderzaka tylnego ( jedną mam, druga będzie jutro ), okleić naklejkami i spróbować znaleźć listwy boczne.

A tak wygląda regenerowana guma:




Stary płaskownik został wycięty - na jego miejscu wylądował nowy. Zalany gumą, wulkanizowany kilka godzin w piecu o temperaturze 400*C i 6 barach cisnienia.

Tu zakładanie ostatniego elementu,



Największy pomagier:



I już pod domem właściwym smiley





Pewnie każdego innego dnia napisałbym coś więcej, ale padam na twarz. Dobrze, że to już koniec tej historii.

Projekt 924S US uważam za niemal zamknięty - jeszcze tylko hamulce - a i to nawet przed Kielcami... Wrzucę jeszcze zdjęcia z Kielc, a później - powinno być trochę ciszy.




Edytowane przez Pumba dnia 26-06-2011 22:17
Strona 10 z 22 << < 7 8 9 10 11 12 13 > >>