Autor |
RE: 951 16v - Jarzyna |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 26-08-2015 12:43 |
|
|
A tak z ciekawości doszliście do tego co jest powodem takich szczelin przy masce ? Te Twoje błotniki były już rzeźbione? bo to ciekawe, pierwszy raz widzę, aż taką różnicę...
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 951 16v - Jarzyna |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 26-08-2015 13:04 |
|
|
błotnik jest tylko położony a nie skręcony do budy więc nie ma co się sugerować.. niemniej sam błotnik do idealnych nie należy. W planach mam zamianę na produkt Paha... ale póki co środków brak na takie luksusy. Najpierw auto musi ruszyć, potem dopniemy temat estetyki.
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: 951 16v - Jarzyna |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 31-08-2015 08:32 |
|
|
A propos - jestem pod wrażeniem jak fajnie wykonana jest maska od Paha. Na jego stronce są zdjęcia maski dużo prostszej, z prowizorycznym wzmocnieniem tyłu, podczas gdy ta, którą od niego dostałem ma świetnie odwzorowany kształt tyłu:
[img]http://s17.postimg.org/ki8024hkv/80_image_493163d1cc1b1cb82f5f9f85057f08847506656.jpg[/img]
[img]http://s11.postimg.org/eviulu7kj/80_image_85b6376a52b69dd2ab365e0a29b2dd5d3f2e84a.jpg[/img]
[img]http://s16.postimg.org/8sueqk4qt/80_image_912f460bac75537f3340feb17ba5787ef98283d.jpg[/img]
no i kurcze, nie mogę się napatrzyć na strukturę tego materiału.. coś pięknego.
[img]http://s22.postimg.org/vllgf7b35/80_image_a11c43a84269db0792766821b3279f6745b8b73.jpg[/img]
sorry za spam
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: 951 16v - Jarzyna |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 31-08-2015 22:22 |
|
|
ładnie wykonana jaka różnica wagi ori a ta?
951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0 |
|
Autor |
RE: 951 16v - Jarzyna |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 01-09-2015 06:32 |
|
|
serii nie ważyłem, ale wg tego co pisali tu qbak i parę innych osób to
maska stalowa bez wygłuszeń ale z zamkiem 18,7kg
goła standardowa maska laminatowa 6.5 kg
goła maska z carbonu 4.3 kg
samego zamka nie ważyłem ale "na oko" jest to jakieś 100-250g.. więc carbon z zamkiem miałby 4.5kg tym samym dając około 14kg zysku..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: 951 16v - Jarzyna |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 08-04-2016 14:57 |
|
|
Hmm dawno nic nie aktualizowałem - a skoro są ludzie, którzy pytają, to trochę się pozmieniało.:
wstawiłem szyby - przednią i boczne - te w sposób mocno odbiegający od serii - zostały zlicowane idealnie z bryłą samochodu.
[img]http://s28.postimg.org/p90o2pxb1/12108958_1641224229465411_4675902053053656776_n.jpg[/img]
[img]http://s28.postimg.org/4q5rxnjdp/12190060_1643447269243107_8733504571391940093_n.jpg[/img]
samochód dostał też lusterka takie, jak u Cichego w rothmansie:
[img]http://s28.postimg.org/xq06dn1zx/12190105_1643446332576534_4356195669604595139_n.jpg[/img]
później zrobiłem małe przymiarki do ośmiocalowego digital dasha - na żywo robi jeszcze lepszą robotę:
[img]http://s28.postimg.org/vp9mst5ul/12112124_1641224262798741_1888232136284902748_n.jpg[/img]
[img]http://s28.postimg.org/3k1ryuv31/10256802_1641224292798738_1957213662738233945_n.jpg[/img]
po tym auto wjechało na lawetę i pojechało do Szczecina, gdzie Zbyszek składa obecnie silnik.
[img]http://s28.postimg.org/i9mm3cxct/11221476_1652028801718287_767285415494375906_n_a.jpg[/img]
A, właśnie! zapomniałbym - w międzyczasie zrobiliśmy zamówienie grupowe (ja, piterson i cichy) na półsztywne mocowania silnika i skrzyni:
[img]http://s22.postimg.org/nnmolrxdt/12348409_1651557628432071_972296347_n.jpg[/img]
no i na koniec pokażę coś, co za parę miesięcy prawdopodobnie będzie kolejnym elementem którego w Polskich transaxlach jeszcze nie było - płaska podłoga... (trochę wungla tu, trochę tam..)
[img]http://s22.postimg.org/dxzap80qp/12980376_1696583153929518_1714366578_n.jpg[/img]
[img]http://s22.postimg.org/pje2aoblt/12968754_1696582667262900_1174419007_n.jpg[/img]
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: 951 16v - Jarzyna |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 08-04-2016 15:50 |
|
|
Widać, ze będzie grubo. Inwestycja robi wrażenie. Czekam na efekty...tylko nie przeszarżuj na 'dzień dobry' Pierwszy tysiąc na nieszczelnym dolocie.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: 951 16v - Jarzyna |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 08-04-2016 22:31 |
|
|
Bardzo interesuje mnie projekt płaska podłoga. Właściwie to nie było tego tak jak
piszesz, ale myślami jestem bardzo blisko zrobienia tego u siebie (ehem, kiedyś
tam...). Jak to wygląda od strony aerodynamiki? Ktoś to sprawdzał w 944? Trzeba
dać duże skrzydło i nieseryjny spliter z przodu?
Paaanie przy takim setupie to 1:39 jak nic
Najgorsze jest to, że setup auta ma dużo wspólnego z wynikami, ale jeszcze więcej
ma jeżdżenie... bez jazdy nie ma tych najlepszych wyników.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 951 16v - Jarzyna |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 08-04-2016 23:49 |
|
|
Qbak - Spliter z przodu sie ogolnie przydaje nawet przy skrzydelku z 968ts, ale plaska podloga raczej nie zwieksza tej potrzeby drastycznie. Jak spojrzysz pod auto zwlaszcza z tylu - jest tam mnostwo "wystajacych" elementow. Plyty sprawią, ze przelatujace powietrze nie bedzie sie zatrzymywac na tych przeszkodach i zamiast tworzyc strefy nadcisnienia, przelatuje laminarnie dalej. Czyli znaczaca zmniejsza sie opor. Tyle z teorii. W praktyce podobno plusem jest odczuwalna roznica przy duzych predkosciach za cene przesadnego dogrzewania kabiny zawsze... Panele podlogi mam od Piotrka, ktory jezdzi fordem focusem m.in. po poznaniu i mowil ze wlasnie przez saune w kabinie zrezygnowal z tego.. Tyle, ze on auto uzywal na co dzien, a ja tego nie planuje. Plaskie podlogi jezdza w kilku 944 za granica ale nie bede porownywal sie do tamtych projektow bo to nie ta liga.. Daleko mi do nich. Dla mnie w ogole wyzwaniem bedzie obmyslenie jak te panele poprowadzic i jak zamocowac zeby to mialo rece i nogi.
A z ostatnim akapitem - 1:39 raczej nieosiagalne a przy tak kiepskim kierowcy jak ja, 1:55 byloby cudem co machina potrafi bedzie musial pokazac lepszy kierownik.. Zobaczymy - moze ktos sie skusi
Tona - takie slowa uslyszec od Ciebie to zaszczyt. Co do docierania - pierwsze kilkaset km bedzie docierane syntetycznie na hamowni, po czym trasa wawa - szczecin, wymiana oleju i kontrola u Zbyszka i powrot do wawy i wymiiana oleju powinna starczyc.. Pozniej zostaje nauczyc sie auta i nie rozbic na byle winklu
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: 951 16v - Jarzyna |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 09-04-2016 10:10 |
|
|
Teorię co do aero znam. O tym dogrzewaniu kabiny nie wiedziałem, choć właściwie
jest to logiczne, to w takim razie wszystkie nowsze 911 i inne Boxstery są dobrze
dogrzewane Bardziej interesuje mnie to jak bardzo zmieniamy przelot powietrza,
żeby nie zrobić czegoś w rodzaju samolotu a nie pięknie przyssanego auta? Ja nie
mam i nie planuje dużych spoilerów na "górze" więc nie wiem czy mogę sobie
pozwolić na płaską podłogę na dole. Mamy tutaj jakiegoś fachowca od aerodynamiki?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 951 16v - Jarzyna |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 09-04-2016 11:26 |
|
|
Qbak - w Focusie wyloty powietrza z maski były zbyt małe, żeby zapewnić przewiew. W 911 czy boxie nie dość, że silnik jest nie z przodu, to jest zaprojektowany system otworów do odprowadzania ciepla. W fordzie widocznie tego zabrakło.. poza tym nie wiem czy u niego wydech nie byl tez schowany pod plytami - wtedy dość logiczne, że mimowolnie robi się z tego ogrzewanie podłogowe.. U mnie postaram się uniknąć tego problemu - jak wyjdzie, zobaczymy.
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: 951 16v - Jarzyna |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 10-04-2016 16:42 |
|
|
Jarzyna te tylne szyby boczne masz zamontowane jak w 968 ? jestem ciekaw czy to szyby z 968, czy z 944 tylko tak zamontowane?
Co do aerodynamiki, to nie wiem czy nie byłoby dobrze jeszcze zamknąć przepływu powietrza po obu bokach auta
ps. widzę że dach ogolony na rynienkach !
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 10-04-2016 17:35 |
|
Autor |
RE: 951 16v - Jarzyna |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 10-04-2016 17:26 |
|
|
Mam tylko jedną uwagę do projektu-usuń dach z dziurą puki jeszcze jest na to czas.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: 951 16v - Jarzyna |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 11-04-2016 10:50 |
|
|
PieszczoH - szyby z 944 są za małe, szyby z 968 mają zupełnie inny kształt ale niektóre wymiary też mają za małe. Tutaj są szyby z poliwęglanu robione pod wymiar budy. Są wklejone normalnym klejem szybiarskim - takim jakim montuje się szyby przednie. Co masz na myśli z przepływem powietrza po bokach auta? dokładki progów czy stateczniki przy skrzydle z tyłu czy co? Jedno czego u mnie jeszcze nie widać, a będzie to wyloty powietrza z maski i z błotników przednich. W tym projekcie po prostu nie mogłem zostawić rynienek seryjnych - rozwiązanie z GTP za bardzo mi się podobało. Na żywo nie rzuca się to tak w oczy.
Tona - niestety jest już za późno. Nie znalazłem odpowiedniego dachu kiedy jeszcze byliśmy na etapie "klejenia" budy. Usunięcie targi zostaje na etap, kiedy będzie trzeba podmienić tę budę na inną. (a ma trochę istotnych mankamentów, więc prędzej czy później będzie trzeba się na to zdecydować..)
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: 951 16v - Jarzyna |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 11-04-2016 11:16 |
|
|
chodzi o dokładki progów, ale nie takie co wyglądają, a co faktycznie mogą wpłynąć na aerodynamike...
naturalnie stateczniki pewnie też się przydają...
Kiedyś już nie pamiętam gdzie, czytałem czy widziałem, że to ma spory wpływ na aerodynamikę, ale o ile dobrze pamiętam również powoduje, że pojawia się potrzeba docisku tył i przód.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 951 16v - Jarzyna |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 21-04-2016 13:46 |
|
|
Po przejrzeniu posta wprowadzającego do tematu modyfikowanego 924 Adama, które mało stać się repliką GTP, a stało się niejako repliką 944, postanowiłem podobnie z grubsza wymienić prace przy moim aucie
- część jeszcze nie została zrobiona, ale wielkimi krokami zbliżam się do premiery, więc można co nie co podsumować... zresztą i tak na pewno coś przeoczę
Marka i Model: Porsche 951
Rocznik: 1986
Silnik: 2479 cm³ 16V turbo
Modyfikacje Silnika
- Głowica 944s 16v DOHC,
- rozwiercone kanały dolotowe i wydechowe - łącznie około 60% większy przepływ od seryjnej głowicy 951
- wymiana sprężyn zaworowych na fabrycznie nowe, mocniejsze, robione na zamówienie
- podniesienie max rpm do 7000-7200
- modyfikacja wałków - niestety kiepsko wykonana, więc trafły do śmietnika, zostaną seryjne wałki z 944s
- maksymalne odchudzenie wału korbowego, obcięcie przeciwwag do "żyletki" (knife-edge), spadek z 24,8 na 19,9kg
- kute korbowody robione na zamówienie, lżejsze od seryjnych o około 230g/szt
- śruby ARP,
- zmodyfikowane tłoki 951 pod 4 zawory
- osiowanie wszystkich łączeń (nie tylko mostki w głowicy, ale też np. korbowody względem wału)
- polerowanie wykorbień wału,
- parowanie i wyważanie elementów składowych układu korbowodowo-tłokowego
- wyważanie całego układu korbowo tłokowego razem
- drastyczne odchudzenie i wyważenie koła zamachowego
- wymiana wszystkich uszczelnień, panewek, łożysk, pierścieni i czego tam się jeszcze dało na nowe
- wielokrotnie wydajniejsza chłodnca oleju
- poliuretanowe półsztywne poduszki silnika 9xx-products
Doładowanie
- wymiana sprężarki z kkk26/6 na Holset HX Super40 (być może będzie zmiana na HX35 albo jakąś małą VTG)
- współczesny wastegate,
- elektrozawór MAC sterujący doładowaniem
- współczesny DV/BOV
Układ Dolotowy
- "otwarty" zderzak
- Filtr sportowy
- customowy kolektor ssący
- układ wentylacji komory silnika, żeby maksymalnie zmniejszyć temperatury
- ogromny intercooler
Układ Wydechowy
- customowy kolektor wydechowy 4w2, równoodległościowy twin-scroll
- kompletny customowy sportowy układ wydechowy
- pojedynczy tłumik przelotowy (na tyle duży, żeby przeszedł BK na Poznań)
Modyfikacje Elektroniki i Paliwa
- Dwie pompy
- wymiana wtrysków na 800-1000cc
- wymiana przewodów paliwowych na nowe
- usunięcie cewki i rozdzielacza, montaż czterech indywidualnych COPów bezpośrednio na świecach
- Usunięcie wszystkich seryjnych komputerów i elektroniki
- Komputer Standalone EcumasterEMU
- 8" wielofunkcyjny wyświetlacz typu Digital Dash
- wymiana na nowe i maksymalne uproszczenie wszystkich wiązek i przewodów
Układ Napędowy
- 6-biegowa skrzynia manualna z Porsche 968
- Płytkowa szpera z porsche 968
- aluminiowa obudowa transwału (jak przejdzie "testy" u innych )
- sprzęgło wzmocnione z zapasem pod 800Nm momentu obrotowego
- tarcza sześcioramienna spiekowa z Lancera Evo X
- półsztywna łapa skrzyni 9xx-products
- shortshifter
- jedne z najlżejszych kół na rynku - OZ Alleggerita 18"
Układ Hamulcowy
- Hamulce przednie z 996TT
- Hamulce tylne seria
- sportowe klocki i tarcze
- wymiana przewodów hamulcowych na nowe
Modyfikacje Zawieszenia
- kompletne zawieszenie gwintowane KW CS albo Öhlins (jako wisienka decyzja wejdzie na koniec)
- drążki skrętne sway-a-way 30mm hollow
- stabilizator tył 20mm, poliuretany czarne "że niby wzmocnione"
- stab przód 26,8mm, też poliuretany black edition
Modyfikacje Wnętrza
- radykalne odelżenie - brak jakichkolwiek mat bitumicznych, wszędzie gołe blachy i lakier.
- jedyne elementy tapicerskie pozostałe to goła deska rozdzielcza i górne przetłoczenie poczków drzwi
- fotele kubełkowe
- Pasy 4-punktowe homologowane
- półpełna klatka rollcentre.com
- Usunięcie zegarów deski rozdzielczej
- usunięcie seryjnej nagrzewnicy
- usunięcie wszelkich mechanizmów i silniczków (targa tylko on/off, brak doświetlenia itp)
Nadwozie
- Błotniki - włókno szklane
- Nosek - włókno szklane
- Maska - carbon, wentylowana
- Drzwi - włókno szklane
- tylne ćwiartki - włókno szklane
- szybki boczne tylne - lexan wklejone na stałe, zlicowane z budą w celu poprawy aero
- Szyby drzwi - lexan wklejone na stałe, zlicowane z budą w celu poprawy aero
- Klaposzyba - poliwęglan
- spoiler tył laminatowy z 968 turbo s z regulacją kąta natarcia
- Klosze lamp replika GTP by GaZiK
- Zderzak modyfikowany by maksymalnie zwiększyć chłodzenie (niestety kosztem aero)
- targa laminat
- usunięcie rynienek dachowych
- ultralekkie lusterka motocyklowe
- wentylowanie przednich nadkoli
- "płaska podłoga" pod autem
- usunięcie wnęki koła zapasowego
- nieseryjny dyfuzorek
plany na dalszą przyszłość:
- sucha miska olejowa
- usunięcie hydroszklanek, podniesienie max rpm do około 8500
ogólne przewidywania co do parametrów auta:
max doładowanie 1-1.2 bar,
moc między 400-470 koni, moment 600-650Nm,
waga między 1000 a 1150 kg
niestety wcześniejsze obliczenia były niewłaściwe i niestety sprężarka HXS40 może być za duża, a co za tym idzie - wstawać zbyt wysoko (4000-4500rpm), stąd na ostatnią chwilę koncepcja zmiany na inną.. w końcu sporo ważniejszy jest użyteczny zakres obrotów niż wirtualne wartości maksymalne
jak będzie - tego nikt nie wie. Jedno jest pewne - nawet jeśli moce będą sporo niższe to wciąż będzie to jedno z najszybszych aut na forum.. Chyba czas najwyższy, żebym się nauczył jeździć bo będzie wstyd
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało..
Edytowane przez Jarzyna dnia 22-04-2016 11:49 |
|
Autor |
RE: 951 16v - Jarzyna |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 21-04-2016 14:51 |
|
|
Teraz dopiero widać jakie duże mody, szczerze mówiąc, myślałem, że będzie to jeden z wątków typu "never ending story..." cieszę się, że wszystko wskazuje na to, że się myliłem i trzymam kciuki za jak najszybszy powrót na drogi
|
|
Autor |
RE: 951 16v - Jarzyna |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 21-04-2016 15:09 |
|
|
Koniecznie pojedz na hamownie i sie pochwal wynikiem - chcialbym zobaczyc kiedys chociazby wykresik jakiegos 44 turbo w PL z mocą 400kucy lub wyzej...
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 951 16v - Jarzyna |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 21-04-2016 15:43 |
|
|
Tomek - ale przeciez to juz jest never ending story tak serio to ja sie tez ciesze, bo rowniez uwierzylem juz, ze ten projekt nie doczeka uruchomienia.. Wielokrotnie opadalem z sil i motywacji, ale teraz jestem juz dobrej mysli. Nawet, jesli nie od razu sie uda wszystko dopiac, to uruchomie auto na pewno, a najwyzej niektore elementy beda musialy poczekac az wygram w lotka
Przemek - spokojna glowa - auto bedzie zarowno docierane jak i strojone przez Jakuba Miniac'a Jakubisiaka (PromotoR mocy) na hamowni, wiec wykres bedzie od razu o "jakosc" strojenia tez sie nie boje, bo facet ma naprawde ogromna wiedze i zdrowe podejście.. Jedyne czego w tym temacie sie obawiam, to że np. źle przeliczyłem stopień sprężania i jest za niski.. Takie bledy bylyby bardzo kosztowne..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: 951 16v - Jarzyna |
GaZiK
Użytkownik
Postów: 467
Miejscowość:
Data rejestracji: 17.06.08 |
Dodane dnia 21-04-2016 16:02 |
|
|
Szacun, aż będzie strach jeździć. Kiedy planowe odpalenie?
Jeśli potrzebujesz kogoś do docierania, to na mnie możesz liczyć, nie zostawię Ciebie samego z tym kłopotem
944 S2 Targa "Czarnula" - było
944 S2/Cup "Malina" - jest |
|