924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 2 z 11 < 1 2 3 4 5 > >>
Autor RE: 924 Qbaka
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 12-08-2008 12:46
mihmih napisał/a:
hades307 napisał/a:
w 2.0 paska nie trzeba zmieniać do póki się sam nie zerwie

hehe dlaczego nie trzeba przecież zerwany pasek to unieruchomione auto i jeśli daleko od domu to duży problem. A drugą sprawą jest remont silnika po zerwanym pasku... czy w 924 jest inaczej ?smiley


mój ojciec wiele lat temu jeździł na taksówce audi z takim silnikiem i ciekł mu zimering na wałku rozrządu co bardzo mocno skracało żywotność paska problemem było bicie na wałku rozrządu nowy wałek w latach 80 w Polsce był nie do zdobycia więc zawsze w bagażniku leżał zapasowy pasek

po za tym w każdym samochodzie można liczyć na szczęście mi raz się zerwał w lanci 2.0turbo 8v kolega z serwisu fiata powiedział że teoretycznie wałek może sie tak zatrzymać że zawory będą bezpieczne ale on nigdy nie widział aby tak sie stało
nie chciało mi sie rozbierać silnika więc kręcę wałem korbowym -zatrzymuje się smiley ale pasek zanim sie zerwał stracił sporo zębów więc opuściłem tłoki do połowy i kręcę wałkiem rozrządu -wszystkie szklanki sie podnoszą. Z zimnym potem na czole założyłem nowy pasior odpalam i... było oksmiley

wiem że łatwiej wymienić zawczasu ale jale jazda na ryzyko dodaje dreszczyk emocji smiley


1978
1979
szukam rocznika '80 smiley
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side smiley
Autor RE: 924 Qbaka
pilatus
Administrator

Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06
Dodane dnia 18-08-2008 21:55
W 924 2.0 możesz śmiało rwać pasek i nie zmusi Cię to do remontu silnika (przynajmniej nie z powodu zerwanego paska). To silniki bezkolizyjne.
Autor RE: 924 Qbaka
hades307
Użytkownik



Postów: 1768
Miejscowość: Freie Stadt Danzig
Data rejestracji: 02.01.08
Dodane dnia 19-08-2008 00:24
jedyne o czym musisz pamiętać to zapasowy pasek i zestaw narzędzismiley


1978
1979
szukam rocznika '80 smiley
There is a fine line between hobby and mental illness
-Welcome to the Other Side smiley
Autor RE: 924 Qbaka
pit
Użytkownik



Postów: 333
Miejscowość:
Data rejestracji: 26.03.08
Dodane dnia 20-08-2008 00:53
no to teraz już mogę spać (jeżdzić)spokojnie. smiley jak zobaczyłem ten pasek rozrządu to pojawiły mi się czarne wizje rozrywanych bloków i wystrzeliwanych zaworówsmiley
Autor RE: 924 Qbaka
jadak
Użytkownik



Postów: 1208
Miejscowość: Brzesko (OKOCIM:) )
Data rejestracji: 09.12.07
Dodane dnia 25-08-2008 18:17
hades307 napisał/a:
po za tym w każdym samochodzie można liczyć na szczęście mi raz się zerwał w lanci 2.0turbo 8v kolega z serwisu fiata powiedział że teoretycznie wałek może sie tak zatrzymać że zawory będą bezpieczne ale on nigdy nie widział aby tak sie stało

A ja widziałemsmiley Wprawdzie w kadetcie 1,6 8v, ale osobiście tak miałemsmiley - walnął mi pasek, i tłoki się minęły z zaworami - po założeniu paska jechałem dalejsmiley


Witajcie w gronie zboczeńców®
924 '79 dla przyjemności
944 '83 US? w remoncie
Przedniosilnikowy nietransaxle Cayenne S'04 na codzień;
Honker 4011 '90 na zimę;
Zipp Raven 250 '09 i Barton Fighter '11 żeby poczuć wiatr we włosachsmiley
pomóżmy Zosi przejść na drugą stronę tęczy...
Autor RE: 924 Qbaka
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 18-11-2008 20:27
Filtry już dawno wymienione (powietrza nawet nie trzeba było, ale jak już kupiłem
to też poszedł do wymiany), zalany olej mobila 15W40 mineralny - trzyma pięknie
ciśnienie teraz w porównaniu z tym co było smiley

Kolejnym zakupem były tarcze Ate, klocki Raicam i szczęki Ate. Miałem jeszcze
zamawiać od razu bębny, ale pomyślałem że najpierw je przejrzę.

Stare tarcze to już raczej nie były tarczami smiley Poznań zrobił swoje, no i ja je dobiłem smiley
Klocki też w milimetrach smiley

Tył - wszystko w porządku. 2/3 okładziny jeszcze jest, bębny spokojnie wykończę
na tych szczękach. Także szczęki czekają spokojnie w szafce.

Jeszcze chyba nie dotarłem klocków do tarcz, ale się skubane grzeją.
Pewnie tak też było, ale nie zauważałem. Hamowanie oczywiście poprawiło się, ale
i tak nie jestem do końca zadowolony. Chyba będę musiał płyn wymienić. Potem
pewnie (jak się nie poprawi) pompę hamulcową zdiagnozuje. Macie jakiś pomysł?

Aha, jak hamuje, to pierwsze naciśniecie hamulca jest takie głębokie. Puszczam.
Ponowne hamowanie już wcześniej bierze i mocniej hamuje. Jakaś solucja?

Byłbym zapomniał, że wymieniłem jeszcze olej w skrzyni biegów. Oczywiście
niepotrzebnie. Okazało się, że chyba komuś wcześniej też przeszkadzała ciężko
działająca skrzynia. Olej wylał się w bardzo ładnym kolorze, prawie jak nówka.
Jak nie nówka. No ale kupiłem 2litry nowego, więc zalałem. Nie odnotowałem
żadnej różnicy, a nawet bardziej się wsłuchuje w pracę skrzyni i słyszę więcej
"różnych" dźwięków.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Edytowane przez Qbak dnia 18-11-2008 20:36
www.qbak.pl
Autor RE: 924 Qbaka
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 18-11-2008 21:45
zalany olej mobila 15W40 mineralny - trzyma pięknie
ciśnienie teraz w porównaniu z tym co było


miales duze wachania cisnienia oleju czy cos innego?jak to wygladalo wczesniej a jak teraz?interesuje mnie ten temat bo na dzien dzisiejszy po wymianie oleju mam lekkie "jazdy".


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: 924 Qbaka
redon16
Użytkownik



Postów: 316
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 28.05.08
Dodane dnia 18-11-2008 22:36
Dziwne, mam dokładnie to samo. Tak mniej więcej od tygodnia. pierwsze naciśnięcie hamulca głębokie i słabsze , a ponowne już normalne.

Napisz jak znajdziesz przyczynę, ja podejrzewam bębny ale nie miałem czasu się do nich dobrać.


924 80' Black Pearl

Edytowane przez redon16 dnia 18-11-2008 22:36
1358741
Autor RE: 924 Qbaka
pedro
Użytkownik



Postów: 827
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 23.07.07
Dodane dnia 18-11-2008 22:39
jeżeli pierwsze hamowanie jest głębokie a następne płytsze i mocniejsze hamowanie to masz zapowietrzony układ hamulcowy , a i uwazaj jak się układ hamulcowy za mocno nagrzeje ( płyn ) to możesz zostać bez hamulcasmiley


RAFAŁ
924/76 EU czerwony-sprzedany
944/83 EU srebrny był,został czerwony (sprzedany)
944/86 US czarny był (w częściach)
944/84 UK złoty był...
944/82 EU czerwony był się spalił ( 13.04.2011)
944/84 EU biały był przed czerwonym(sprzedany)
MB R107 450 sl jest...
Autor RE: 924 Qbaka
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 18-11-2008 23:44
redon, zdaje się, że mamy już naszą odpowiedź smiley

pedro, dzięki za info! (możliwe, że przy wymianie tarcz i kloców i przy przeglądaniu
bębnów coś sie zapowietrzyło?)

przemek, mamy inne silniki, ale może o to samo chodzi. U mnie jak kupiłem auto,
to bardzo szybko ciśnienie było na 2 podczas jazdy, na biegu jałowym baaardzo niskie
nawet do 0 pokazywało. Wymiana oleju i filtru oleju zmieniała ten przykry obraz.
Jak odpalam to po jakimś czasie spada do 4 i tak trzyma nawet na biegu jałowym,
jak długo jadę i troszkę pokręcę silnik to potem spada do 2. Czyli generalnie tak jak
wszędzie opisują ludzie, że powinno być. Może filtr był zapchany, może olej już nie ten
co za młodu.
Olej mam niby Mobil M 15W40, ale... strach się przyznać jest lany do silników diesla smiley
Dokładniej to ciężarówek - brat mechanik naprawia głównie tiry smiley
Chodziło o to, żeby się szybko nie przegrzewał, czyli gęstrzy olej - wyższe ciśnienie.
Silnik od wymiany oleju bez żadnych niepowołanych dźwięków. Na hamowni się
sprawdził smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Edytowane przez Qbak dnia 18-11-2008 23:46
www.qbak.pl
Autor RE: 924 Qbaka
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 19-11-2008 08:52
4 i tak trzyma nawet na biegu jałowym,


z ilu spada?masz wskaznik na konsoli srodkowej do wartosci 10 czy do 5?masz calkowiocie odwrotna (tzn miales) sytuacje niz ja mam teraz no ale okej. Filtr i olej zmienialem i faktycznie z nizszego na super wysoki poziom podeszla wspazowka na wskazniku i to mnie martwi. O kurde mam ten sam olej ale nie dieslowski hehe....


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.

Edytowane przez przemek84 dnia 19-11-2008 08:55
2457922
Autor RE: 924 Qbaka
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 19-11-2008 15:28
Jak odpalam to jest około 7, jak włączam światła to tak o jeden w dół spada smiley
Jak przygazuje to trochę skacze do 8-9.
No i mam wyskalowany do 10, bo mam 924 2.0, a nie S gdzie jest do 5ciu.
Nie wiem czy nasza rozmowa ma sens skoro mamy inne silniki. smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
www.qbak.pl
Autor RE: 924 Qbaka
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 19-11-2008 16:49
chcialem sie tylko dowiedziec o skokach cisnienia jakie masz i mniejwiecej porownaniu to z tego co ja mam bo zastanawiam sie czy nie zmienic oleju na rzadszy.


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: 924 Qbaka
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 18-03-2009 20:54
Czas troszkę zaktualizować. A jest co...

Na początku dodam, że hamulce faktycznie były zapowietrzone. Sprawa prosta,
zostały odpowietrzone - przy okazji prawie cały płyn hamulcowy został wymieniony.
Działają/ły świetnie. Jedno hamowanie z dość sporej prędkości do zera na nowiutkim
asfalcie przypłaciłem krzykiem mojej dziewczyny żebym już tak nie robił smiley
Niestety opony są słabym punktem tego układu, jak się robi mokro...

Potem zostały poczynione pewne zakupy - szprychówki z oponami. Opony raczej
się nie nadają do moich celów dla tych felg. Jest plan założenia R888. Cena wtedy
była przystępna 1000zł, ale niestety czekałem że może coś spadnie i wiadomo
co się stało.

Po nowym roku miałem jechać zorientować się u mechaników znających się na
naszym pięknościach dlaczego moje biegi nie wbijają się tak łatwo jak na przykład
u Michała w jego czerwonym. Niestety auto nie doczekało tego momentu.
Więcej można poczytać tutaj:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=1837#post_23768

Przygoda była ciekawa, ale pouczające jest to, że nie trzeba było się tak długo
zastanawiać co robić. Rozbierać i patrzeć co jest, wprawdzie miałem inne rzeczy
na głowie, ale jak się okazało rozbieranie to chwila.

Jednej soboty w PCR została zdjęta głowica, skutki pękniętej szklanki można
podziwiać poniżej:Zdjęcia telefonem, więc słaba jakość ale widać o co chodzi.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Qbak dodał/a następującą grafikę:

www.qbak.pl
Autor RE: 924 Qbaka
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 18-03-2009 20:54
Kolejne ujęcie.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Qbak dodał/a następującą grafikę:

www.qbak.pl
Autor RE: 924 Qbaka
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 18-03-2009 21:03
Kupiłem głowicę od Paha z Poznania i jedną szklankę. Okazało się niestety, że nie
może znaleźć środkowego mostka. Musiałbym przełożyć ze swojej głowicy ten
mostek i pewnie skończyłoby się na osiowaniu wałka. Oddałem dwie głowice do
fachowców i oni zdecydowali za mnie smiley Obydwie są ok, ale bardziej opłaca się
zrobić moją starą. Roztoczyli otwór i dali tuleje. Nie ma tam wysokich temperatur,
więc tuleja powinna być ok.

Zostały wymienione wszystkie prowadnice zaworowe, uszczelniacze no i ta jedna
szklanka. Reszta jest ok - taka opinia fachowców, którzy chyba nawet dają na
to gwarancję. Głowica z Poznania zostaje, bo jest ok, a może kiedyś się przyda.
Jakby ktoś szukał, zapraszam.

Zrobiona głowica wygląda tak:
(niestety tylko obejrzałem stronę górną, fotki nie mam - postaram się to nadrobić)


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Qbak dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez Qbak dnia 18-03-2009 21:05
www.qbak.pl
Autor RE: 924 Qbaka
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 18-03-2009 21:17
Potem przyszły dwa zimowe poranki. Podziwiać można tutaj:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=4&thread_id=1957&rowstart=26
Troszkę się zeszło zanim udało nam się uporać z tym śniegiem, nie łatwo się
pcha zastane auto. Michała metoda "za koło!" dała radę smiley
Po miesiącu w końcu w garażu! smiley

Rozbieranie rozrzuciliśmy na dwa dni. Tzn. straszy mechanik Michał rozrzucił smiley

Obyło się bez przygód. Okazało się, że auto nigdy wcześniej nie było rozbierane.
Jedynie odkręcenie śruby na wale korbowym wymagało troszkę perswazji.


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Qbak dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez Qbak dnia 05-10-2014 14:28
www.qbak.pl
Autor RE: 924 Qbaka
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 18-03-2009 21:27
Panewki okazały się do wymiany (co wcześniej już można było podejrzewać),
natomiast zaskoczeniem było właśnie to, że są z 82 i 83 roku, co wydaje mi się
potwierdza moją tezę o pierwszym rozebraniu silnika. Zdjęcia panewek wrzucę
później.

Nie wiem czy jednak opiłki metalu dostały się do układu smarowania,
ale można było w kilku miejscach wału wyczuć ryski. Nie trzeba było nic szlifować
wystarczyło polerowanie.

Wał przed polerowaniem:


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Qbak dodał/a następującą grafikę:

www.qbak.pl
Autor RE: 924 Qbaka
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 18-03-2009 21:28
Wał po polerowaniu:


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Qbak dodał/a następującą grafikę:

www.qbak.pl
Autor RE: 924 Qbaka
Qbak
Użytkownik



Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07
Dodane dnia 18-03-2009 21:44
Kolejnym tematem są tłoki i pierścienie. Główny inżynier prac po kilku pomiarach
i pokazaniu majtkowi od kluczy (czyli mnie) o co biega, wydał opinię, że pierwszy
pierścień (ten na samej górze) rozklepał gniazdo i trzeba je roztoczyć pod większy
(szerszy) pierścień. Tłoki zostały zawiezione do roztoczenia i dobrania nowych
pierścieni. Niestety zdjęcia nowych tłoków i pierścieni robiłem bez funkcji makro,
więc też będą w późniejszym czasie.

Aha, trzeba dodać że wszystko co piszę, że zostało zrobione/pomierzone/zawiezione
to pomoc i praca Michała - DZIĘKI! smiley


924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche

Qbak dodał/a następującą grafikę:

www.qbak.pl
Strona 2 z 11 < 1 2 3 4 5 > >>