Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 05-03-2010 19:44 |
|
|
... staram się także rozprawić z luzem na drążku dźwigni zmiany biegów. Short shifter działa bardzo fajnie ale podkreślił zużyty drązęk. Jestem w trakcie prac. Prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem jest zastosowania tulejek z 924 T/968 i delikatne rozwiercenie otworu w dźwigni zmiany biegów. Postaram się opisać przebieg prac.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 06-03-2010 00:46 |
|
|
Powodzenia w szykowaniu auta, sezon się zbliża a imprez co niemiara
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 06-03-2010 13:24 |
|
|
jakieś szczegóły odnośnie shortshiftera? montowany przy skrzyni (jak Schnella) czy jako zamiennik drążka?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 07-03-2010 19:30 |
|
|
Tutaj się chyba kolega nie pochwalił a na hamerykańskim forum się wydało, że masz Browar hamulce brembo w tym swoim bolidzie. Poproszę jakiś opis co trzeba było zmienić
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 07-03-2010 19:37 |
|
|
Stąd też mój pierwszy post w tym temacie
Słyszałem co nie co o tym aucie, ale nie wiem czy to wszystko prawda
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 08-03-2010 09:26 |
|
|
Wypowiem się nie autorytatywnie i bez zgody właściciela.
Short jest przy skrzyni pochodzi z http://www.shark-motorsport.de/
Hamulce - wszystko jest na 924board na ten temat.
Nie wiem co się o samochodzie mówi, ale auto wyglądem uwagi nie przyciąga i nie taki jest zamysł właściciela.
Samochód więcej czasu spędza jeszcze na podnośniku niż na torach.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 08-03-2010 11:04 |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 08-03-2010 16:40 |
|
|
No tak.
O tym drobnym fakcie zapomniałem...
W aucie zamontowałem hamulce z 944S2 - czterotłoczkowe - bez M030(to byłaby przesada).
Ponieważ chciałem zachować auto jak najbardziej bolt-on - bez rzeźbienia to zrobiłem to tak:
Na tył potrzeba tarcze z 944 T -86, klocki (944 T, S2, 968), zaciski (też z 944 T itd) i fabryczne podkładki dystansowe. Ręczny pozostaje bez zmian, sztywny przewód hamulcowy też pozostaje.
Po fakcie okazało się, że jeżeli zaciski są w stanie dobrym (blaszki prowadzące klocki nie są odkształcone) to należy zamontować korektor siły hamowania osi tył (blokują się hamulce tył a przód nadal nie).
Przednia oś wymagała więcej ingerencji.
Z przodu oprócz standardowego zestawu zacisk, klocki (944 T, S2, 968) potrzebowałem również piastę przód, tarczę hamulcową i zwrotnicę z 944 T -86. Dzięki temu rozwiązaniu zostało łożysko koła. Kupno tarczy, piasty i zwrotnicy z 944 S2 jest alternatywą (plus łożysko koła).
Minusem tego rozwiązania w 924 S jest utrata prędkościomierza.
C.D.N
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 09-03-2010 19:26 |
|
|
to jest ten short?
http://www.shark-motorsport.de/shark2/media/automotkomp/sm944/2009_08/SM_944_113_01_001_Sportschalthebel.pdf
- jak tak, to jest to inny niż Schnella (i nie jest montowany bezpośrednio przy skrzyni)
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 09-03-2010 20:19 |
|
|
Mają również w ofercie inne rozwiązanie - takie przy skrzyni. Takie mam.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 11-03-2010 11:37 |
|
|
simprez
http://www.shark-motorsport.de/shark2/media/automotkomp/sm944/2009/SM_944_106_01_002_Schaltwegverkuerzung.pdf
Update:
Powiem tak,
siedziałem, byłem wieziony, prowadziłem....
auto jest jak dla mnie twarde... zdecydowanie twardsze niż żółte koni skręcone na max, które w swoim posiadam... na tarce można dostać choroby morskiej.
auto wciąż chce jechać bardziej bokiem niż przodem, ale jest lepiej niż sezon temu.
Do pełnego hardcore brakuje pełnej klatki i drugiego kubła.
Niewiarygodne jak konsekwentne działanie zmienia ten samochód.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 29-03-2010 13:14 |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 02-05-2010 02:49 |
|
|
C.D. -> proponuję każdemu ocenić stan zużycia dźwigni zmiany biegów... Luz można zlikwidować i jest SUPER. Ja miałem bardzo zużyty drążek. Zamiast standardowego bolca wspawano 8,5mm wiertło które w połączeniu z dwoma plastikowymi tulejkami skasowało luz. Jest super różnica. Polecam każdemu. Natomiast połączenie naprawy dźwigni z shortem jest naprawdę git.
Zainstalowałem chłodnicę oleju z S2. Jak auto ma wspomaganie kierownicy to jest spory problem z przewodami chłodnicy. Przewody z S2 należy odpowiednio skrócić (z głową...). Zamiast wymiennika ciepła jest konsola z termostatem też z S2.
Na miejscu kierowcy zawitał fotel kubełkowy. Fajnie się siedzi. Wsiadanie i wysiadanie jest komiczne
Fabryczna kierownica czteroramienna jest troszkę nie za dobrze dla mnie ustawiona. Będępróbował dobrać inną kierownicę.
Udao mi się także zanabyć skrzynię ze szperą. Jeżeli uda się to będzie sprawna na CA. Jest bardzo głośna. Ale jest. Auto inaczej jeździ. Mam zbyt długie przerwy aby pisać o zmianach. Muszę na nowo się przyzwyczaić.
Ponieważ uznałem, że zawieszenie nie ma balansu zaatakowałem przednie sprężyny na inne. Teraz to auto w ogóle jeździ inaczej i muszę się strasznie wjeździć i opanować to cholerstwo
Niestety opon semi-slick nie dam rady zorganizować na ten sezon($$$). Będzie dużo ślizgania się na płynących oponach...z fantastyczną miną mojego pilota ->. Plus albo milczenie przez kilka minut po próbie albo %$#&^**( potok sło bez treści
Jeżeli ktoś się zastanawia jaki mam cel to powiem, że sam nie wiem. Jestem bardzo daleki od zrobienia gołej blachy. Więc nie oczekujcie radykalnych zmian, tylko takie które poprawiają mi nastrój i owocują przyjemniejszą jazdą.
Aha. Znalazłem nieszczelność w układzie dolotowym - muszę to usunąć przed CA. Puszcza oring od separaora oleju.
Co w planach?
W przyszłym sezonie (tak, tak. Jeszcze się ten dla mnie nie zaczął a już mówię o kolejnym) opony, może fotel dla pilota (ile można go folią strech obwiązywać , inne klocki z przodu jeżeli będzi eproblem z trakcją na tylnej osi podczas hamowania. Może coś innego -> zobaczymy.
Zawsze chciałem mieć silnik z mocniejszych braci -> zazdroszczę Kuzik Tobie , ale z drugiej strony może kiedyś...ale raczej nie. Chociaż Porsche do niedawna mówiło, że Diesel nie ma racji bytu...
Siem
browar
eS
Edytowane przez browar dnia 02-05-2010 02:54 |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 25-05-2010 20:42 |
|
|
...update. Użycie wiertła podczas naprawy dźwigni zmiany biegów jest błędem. Zbyt twarde i podczas ostrego hamowania i redukcji pękło w miejscu przegrzania. Zostanie zastosowana śruba bez gwintu zamiast wiertła.
Plus z nowości zmieniłem kierownicę. Miałem czteroramienną (zawsze taką chciałem) ale niestety w połączeniu z fotelem typu kubełkowy obija się "ręcami" o uda. Przynajmniej ja tak mam. (kierownica nie ma punktu obrotu centralnie). Zawitała odsadzona kierownica sportowa -> wrażenia bardzo pozytywne. Siedzę wygodnie, kierownica przyjemnie blisko, do pedałów sięgam... A no i do 924 pasuje 1:1 naba z VW Golf I lub II taka z tzw. małym wieloklinem.
Siem
browar
eS
Edytowane przez browar dnia 25-05-2010 20:48 |
|
Autor |
RE: Update |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 19-12-2010 14:29 |
|
|
...update.
Na ostatniej dla mnie imprezie w sezonie (CA Kielce) miałem opony typu semi-slick. Bardzo zuzyte ale i tak różnica w stosunku do zwykłych opon była znacząca.
Bez opon nie ma dobrego czasu.
Z racji zużycia tuleji metalowo-gumowych przedniego zawieszenia, były wiekowe ale bez luzu, będą zmienione na nowe typu Powerflex. Zdecydowanie kosztowna sprawa. Gumy od VW są po kilka złotych, te nowe są po 100 PLN/szt...
Obecnie nadszedł w końcu czas na rozebranie skrzyni biegów. Jestem w trakcie weryfikacji uszkodzenia.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 14-05-2011 16:06 |
|
|
... C.D
skrzynia biegow naprawiona. Jakos jezdzi.
gumy wahacza przedniego zamontowane.
Auto czeka na ustawienie geometrii zawieszenia. Jakie wartosci ustawiacie?
Bede probowal wzorowac sie na Turbo Cup i Firehawk. Moze pochylenia nie tak agresywne.
Wiekszych modyfikacji nie przewiduje. Moze usztywnienie karoserii. I jak sie uda to pasy szelkowe dla kierowcy. Auto szykuje aby bylo gotowe na CA Biala Podlaska.
Siem
browar
eS |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 14-05-2011 17:25 |
|
|
Jak masz zamiar usztywnić karoserię? Klatka?
Co do geometrii, to może Piterson coś podpowie, ja nie mam żadnych doświadczeń
w tym temacie.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 14-05-2011 17:25 |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
ciachu
Administrator
Postów: 4155
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 14-05-2011 18:57 |
|
|
Na pewno negatyw, moim zdaniem optimum mieści się w granicach -1,5st. przód i -2st tył. Choć kusi mnie ostatnio zastosowanie większego negatywu z przodu wzorem z F1, nie wiem tylko czy to nie przerost formy nad treścią.
Z innymi parametrami nie eksperymentowałem.
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
Edytowane przez ciachu dnia 14-05-2011 18:58 |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 14-05-2011 19:26 |
|
|
A, że tak ładnie się zapytam - jak regulować negatyw z tyłu? Można prosić o jakiś manual może?
|
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 15-05-2011 11:42 |
|
|
Qbak napisał/a:
Jak masz zamiar usztywnić karoserię? Klatka?
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 15-05-2011 11:43 |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 15-05-2011 18:11 |
|
|
Ciachu podał bardzo rozsądne nastawy - też miałem podobnie (2 przód, 2,5 tył). Negatyw to mus - absolutne minimum to po 1 stopień. Gdy ustawisz powyżej 3 stopni to zaczyna jednak mocno zużywać opony od wewnątrz. Teraz będę mógł ustawiać dowolnie przód więc trochę poeksperymentujemy
Co Ci się stało ze skrzynią? Jakie opony w tym roku?
Do zobaczenia w Białej!
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Browar - 924 S 1987 |
browar
Użytkownik
Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 16-05-2011 15:48 |
|
|
Spróbuję ustawić - zobaczymy co wyjdzie.
Siem
browar
eS |
|