924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 2 z 22 < 1 2 3 4 5 > >>
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Bluebird Tomek
Użytkownik



Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09
Dodane dnia 09-05-2010 19:29
Bardzo ładnie się prezentuje wnętrze w niespotykanej jasnej tapicerce.


Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 09-05-2010 19:39
nie mam i tez potrzebuje,za jakis czas musze na chwile wyjechac a po powrocie zamawiam troceh czesci i miedzyinnymi linke predkosciomierza z transaxle.pl od Tomka ewentualnie mozesz tez zamowic z allegro linke z vw t2 lub t3 (to samo) tylko zwroc uwage na koncowke bo sa 2 typy i tylko 1 pasuje do Porsche.


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 09-05-2010 19:49
Hmm, no jak ja będę zamawiał, to właściwie jak tylko okaże się, co ze sprzęgłem, co by jak najszybciej auto ruszyć. A też mam kilka rzeczy do kupienia...

A tapicerka? Piękna, owszem, ale na zdjęciach wygląda lepiej, niż jest w rzeczywistości. Jest teraz szara, nie beżowa, choć to też podpada pod 'jasna'
Niedługo wybieram się do myjni, gdzie to myją tapicerkę parą. Zobaczymy, co to da.


Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
browar
Użytkownik

Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 09-05-2010 20:11
W sprawie sprzęgła/wysprzęglika. Jeżeli sprawdziłeś odległość to wiesz jaka jest (13mm?). Jak sprawdzałeśto wiesz czy leci/widać przez ten otwór płyn hamulcowy. Jeżeli go nie ma tam, poziom płynu hamulcowego jest OK to pozostaje sprawdzić czy główny siłownik sprzęgła(ten przy pedale) nie cieknie. Z wysprzęglikiem nic nie zrobisz -> nie ma go po co wykręcać. Jak odłączysz od niego przewód hydrauliczny to dopiero narobisz sobie problemu z odpowietrzeniem. Zgodnie z WM(Worshop Manual 944) sprawdź czy masz luz wyczuwalny na pedale sprzęgłą (podają około 3mm). Dopiero jak go nie ma to możesz próbować regulować pedał sprzęgła. Jeżeli dystans ruchu wysprzęglenia masz inny niż 18-15mm to pali Ci się sprzęgło, bo nie rozłącza całkowicie. Masz poniższe problemy: zapowietrzony układ, usterkę siłownika głónego i pobocznego (wysprzęglika), niewystarczający luz na pedale sprzęgła, niewystarczający skok pedału(dywanik pod pedałem?). A jeżeli te rzeczy są OK to tarcza Ci się skończyła... Sorry za to co powiem ale jazda na MAX niepomogła tarczy srzęgła... Nie wydawał kasy na zestaw naprawczy wysprzęglika przy rozruszniku (nie ma w nim tłoka). Proponuję Ci podczas próby odpowietrzania sprzęgłą określić ile syfu/jak czarny płyn spuścisz z odpowietrznika wysprzęglika. Jeżeli po jego odkręceniu nic nie leci to znaczy, że jak już tam pogrzebies i zacznie lecieć gruda/syf/ czarny płyn/czysty płyn (w takiej kolejnośći) toi tak niedługo wysra Ci się wysprzęglik. Koszt to do 100 PLN od MB. ALE nie jest on 100% bolt - on. I proszę nie pisać bzdur -? sztywny przewód jest wygięty a nie prosty. Można to przegiąć i pasuje -? tak zrbiłem ale nie jest bolt-on.
Sprawdziłeś cenę tarczy, docisku, łożyska? Sprawdź bowarto wiedzieć ile to kosztuje...smiley

...Mam nadzieję, że wiesz co Cię czeka: Wym skrzyni, cofnięcie wału, wydobycie wałka sprzęgłowego i wymiana sprzęgła.


Siem
browar
eS
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 09-05-2010 20:27
Sprawdziłem ceny, ale już przecież przed kupnem wiedziałem, że wymiana sprzęgła w 924S to najkosztowniejsza operacja, czy mi się to podoba, czy nie. Co ja poradzę na to, że są cholernie drogie? To nie demotywatory, Browar smiley Przy wysprzęgliku akurat nie mam wycieku, to zdążyłem jeszcze dziś ponownie obejrzeć. Odpowietrzenie powie jutro więcej.




Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
browar
Użytkownik

Postów: 778
Miejscowość:
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 09-05-2010 20:48
Aha. Myślałem, że nie wiesz JAK drogie jest sprzęgło...
No to nie pozostaje nic innegojak tylko naprawić auto. To jak, zdążysz na CA 15.05?smiley


Siem
browar
eS
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
simprez
Użytkownik



Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08
Dodane dnia 09-05-2010 22:14
gratulacje z okazji zakupu smiley
S-ka ładna, a z jej proklamami na pewno sobie poradzisz
Powodzenia i wiele frajdy z jazdy smiley



944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
2716024
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 09-05-2010 22:31
Ja też kupiłem swoje 924 ze zużytym sprzęgłem (co prawda 2,0), a specjaliści od porsche z Warszawy źle zamontowali nowe sprzęgło, przez co auto rozbierane było dwa razy, a koniec końców mój złomik jeździ... więc nie bój nic.. powodzenia.


Don't panic!
8388751
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 10-05-2010 19:12
I już wiem. Tarcza sprzęgła na pewno się skończyła. Cieknie zarówno skrzynia przy jednej półosi, jak i silnik przy jednym/większej ilości zimeringów. Sprzęgło nie było zapowietrzone.

Zdemontowałem układ wydechowy. Chciałem zacząć się dobierać do skrzyni, ale półosie są przykręcone na śruby gwiazdkowe i akurat ten jeden klucz gdzieś wcięło.

No cóż, okazuje się, że chyba jednak za auto przepłaciłem, bo już widzę, że baboli będzie niedługo więcej, ale co poradzić, trzeba robić, a nie stękać.

Przewidywany czas wyjazdu z garażu... Za miesiąc?...

A teraz prawdziwa zagwostka. Szukałem sobie numerów części do kompletu sprzęgłowego dla tego auta, a także dla wszystkich elementów z osobna.

Oto wyniki:
Docisk: http://www.moto-portal.pl/sklep/mp/auto_czesci/sprzegla/PORSCHE/944/docisk/L1230094/24848.php
Tarcza: http://www.moto-portal.pl/sklep/mp/auto_czesci/sprzegla/PORSCHE/944/tarcza_sprzeglowa/L3230179/14211.php
Łożysko: http://www.moto-portal.pl/sklep/mp/auto_czesci/sprzegla/PORSCHE/944/lozysko_sprzeglowe/L5000300/29603.php
Razem: ~2173 zł

Komplet: http://www.moto-portal.pl/sklep/mp/auto_czesci/sprzegla/PORSCHE/944/kpl_sprzeglowy/L6231454/38831.php

2970 zł (na innej stronie ~2800). Czy ja czegoś tu nie rozumiem, czy świat stanął na głowie?




Edytowane przez Pumba dnia 10-05-2010 21:50
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 10-05-2010 23:20
Powiem ci ze znalazles zestaw we w miare dobrej cenie - niestety to tyle kosztuje a nawet wiecej... Ciekaw tylko jestem czy tarcza na gumie czy na sprezynach - jesli to drugie chyba tez sie zastanowie nad tarczą. Taniej mozna sciagnac zza granicy (szczegolnie USA) ale to trwa i dojda inne oplaty.
Co do robot na start to troche w auto wlozysz... Sprzeglo, simmeringi ktore tez nie sa tanie, pewnie rozrzad przy okazji uszczelnien (warto bo jak pasek peknie to masakra) , oby kolo zamachowe bylo dobre bo je tez czasami trzeba wymienic i pewnie sporo innych rzeczy ktorych nie planujesz a ktore tez trzeba bedzie zrobic. Dziwne ze nie zostales poinformowany o tak powaznych faktach w momencie zakupu no i szkoda, ze nie zrobiles takiego rachunku przed nim...


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

Edytowane przez michal928 dnia 10-05-2010 23:24
31356497
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Marko84s
Użytkownik



Postów: 425
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 22.01.09
Dodane dnia 11-05-2010 00:15
Cena dobra jak najbardziej ja nawet ze zniżką ok 40% ledwo osiągnę tą cenę sprzęgło LUK w katalogu IC mam po 5500zł ze zniżką koło 3tys
VALEO 4200zł SACHS 4800zł oczywiście minus 40%. Z ciekawostek to sprzęgło do 924 Carrera GT w katalogu IC cena jest LUK 4000zł VALEO 2100zł ale katalog IC zakłada że to sprzęgło VALEO pasuje do 924, 924 Turbo i do Carrery co chyba nie jest prawdą. Ceny do 924 Turbo też koło 5000tys jak by ktoś chciał mogę się zorientować w cenie konkretnej firmy ile by ze zniżką wyszło. Zniżkę załatwia mi znajomy (co tam znajomy, przyjaciel od 15 lat smiley ) pracujący w InterMotors filia IC w wyjątkowych przypadkach na części niektórych producentów jest nawet 60% zniżki to zależy głównie od marży producenta i IC. Gdyby ktoś był zainteresowany to piszcie na PW postaram się pomóc.
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 11-05-2010 06:59
Chodziło mi raczej o to, dlaczego zestaw jest droższy od tych 3 elementów razem wziętych... To, że tyle to kosztuje, to wiedziałem wcześniej. Zniżki odpowiednie też jestem w stanie od tego jeszcze sobie pozałatwiać.

Na wymianę sprzęgła byłem w miarę dobrze przygotowany i w zasadzie tragedii nie ma, bo po zrobieniu sprzęgła, rozrządu, wycieków i wymianie klocków auto może jeździć. Przynajmniej przy rozbieraniu zobaczę, co jest dalej w kolejce.

No bo co, ja nie dam rady? smiley



Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 11-05-2010 07:55
Cena kompletu jest pewnie z montażem smileysmiley

Pumba napisał/a:
No bo co, ja nie dam rady? smiley


O ile nie zabraknie Ci zapału to dasz napewno. Zrobisz silnik, sprzęgło, skrzynię (oby nie było więcej uszkodzeń), napęd, zawias ewentualnie poprawki karoserii i.. na początek powinno być. smileysmiley Wątek zapowiada się interesująco.

A tak z ciekawości (o ile to nie tajemnica).. Ile jest warte 924s w takim stanie?


Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)

"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego"
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 11-05-2010 08:11
Dziesięć i pół. Idę do Skarbówki smiley


Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 11-05-2010 09:46
Jak by nie było, poprzedniemu właścicielowi z nieba spadłeś - mało kto by się porwał na auto z taką niespodzianką...


Don't panic!
8388751
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 11-05-2010 10:41
No dobra, wiem. Od tej pory obowiązuje zakaz narzekania, psujecie mi zabawę. Wiem, że dałem za dużo. Pozytywnej energii trochę, Panowie Szlachta!




Edytowane przez Pumba dnia 11-05-2010 10:52
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Mammoth
Użytkownik



Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08
Dodane dnia 11-05-2010 11:33
Ojjj.. Wiesz.. to forum jest między innymi po to aby unikać wpadek przy zakupie. Tym bardziej jestem zaskoczony, że w sumie kolega (z forum) wciska początkującemu jakieś bzdury (wał) aby się pozbyć problemu. Tyle w temacie dziwnych odczuć. A co do auta to i tak w większości przypadków musiałbyś te elementy wymienić. Zrobisz to na początku i będziesz miał z głowy. Wiadomo, że inaczej się odczuwa jednorazowe wyłożenie gotówki niż rozłożenie tej samej kwoty na dłuższy okres.

Jeśli chodzi o sprzęgło - rozbierzesz i zobaczysz co i jak. W razie problemów pytaj Qbaka u kogo robił (temat na czasiesmiley ). Różne wycieki to też nie jest jakiś ogromny problem i nie ma się co załamywać. Głowa do góry. Chyba, że kupiłeś auto po to żeby sprzedać z zyskiem (tez ostatnio modna praktyka) - wtedy nie zazdroszczę. smiley


Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)

"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego"
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 11-05-2010 11:43
Dlatego mówię - zakaz narzekania smiley Mam zamiar tym samochodem jeszcze długo jeździć. Nie mam do nikogo żalu za 'wciśnięcie' mi tego auta. Michał sam nie potrafił powiedzieć, czy to sprzęgło, czy wał. Powiedział tylko, że mechanik jego twierdzi, że to prawdopodobnie wał. Auto od dłuższego czasu stało sobie pod wiatą i samo to, że dojechało do Gdańska o własnych siłach jest już ogromnym szczęściem.
Muszę ograniczyć liczbę postów w tym temacie, bo już dwie strony są, a konkretów jeszcze brak smiley


Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
Pumba
Użytkownik

Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09
Dodane dnia 11-05-2010 19:51
[img]http://img268.imageshack.us/img268/7359/p5110021.th.jpg[/img]

Strzeżcie się, odchudzacze! smiley

A tak serio. Wymontowałem fotele, żeby się dobrać do ich elektryki. Podniosłem trochę wykładzinę... Stęchlizna. No więc wypieprzyłem całość, co by sobie wyschło. W sumie, to nie wiem skąd tam tyle wody, a było jej całkiem sporo. Targa nie cieknie, podłoga jest cała...

Przy okazji zrobiło się pranie, wnętrze będzie jak z salonu smiley Mechanicznie też dziś nie podziałałem. Klucz do półosi będzie jutro. Przed przyjazdem klucza pokombinuję sobie z elektryką (szyba pasażera, lusterka). Może nawet uda się dobrnąć do sprzęgła...

A, no i bym zapomniał. Glikol mi cieknie skądś, w tej ciasnocie jeszcze nie wykryłem skąd... Powiedzcie mi, jak mocno naciągnięty powinien być pasek rozrządu? Wydaje się, że u mnie zarówno pasek rozrządu, jak i balansu są za luźne...




Edytowane przez Pumba dnia 11-05-2010 20:38
Autor RE: '87 924S US 'Johnny Walker'
ml
Użytkownik

Postów: 87
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 16.12.07
Dodane dnia 11-05-2010 20:39
słuchaj, może ta woda cieknie przez przód, od strony kierowcy pod wycieraczkami. mi się raz zdarzyło w jednym 924 coś takiego.
https://inleo.pl/blog
Strona 2 z 22 < 1 2 3 4 5 > >>