Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 10-09-2013 09:56 |
|
|
Myślę, że naszym tunerom chodzi o coś takiego jak w załączniku dałem.
Kilka słów ode mnie i w czym problem: Mentalność ludzi od VW i "Porszoska" jest zupełnie inna -w tym problem. Porsche projektuje swoje auta na torach wyścigowych, mają być przede wszystkim szybkie i lepsze od konkurencji pod względem prowadzenia, przyczepności i sportu. To dlatego 924 ma układ transaxle i napęd na tył! A VW ma być tanie - dlatego ma napęd przedni.
Tak jak porszakowcy przerabiając cokolwiek mają w zamyśle lepsze prowadzenie i zwiększanie osiągów mając na uwadze sport, tak fani aut Volkswagena chcą aby byłby one kontrowersyjne i budziły wizualny podziw w oczach przechodniów, no bo prowadzenia w tych autach to raczej nie da się uratować, chyba, że gigantycznym budżetem. Jedyne wyścigi na zlotach VW są to rajdy na wprost.
I dlaczego ten projekt będzie kontrowersyjny? Ano dlatego, że ktoś założy za wąskie opony na za szerokie felgi do auta, które miało przede wszystkim kopać tyłki konkurencji pod względem prowadzenia, a teraz będzie się bało nawet krawężników.
Kolejna kwestia: co to za stwierdzenie, że to nie Porsche? Zostało zaprojektowane przez Porsche, zbudowane na tych liniach produkcyjnych co pozostałe modele Porsche, testowane przez Porsche i nosi na sobie emblematy Porsche, więc co to jest? NSU? Krupp? Czy może Volkswagen, bo ma od niego łożyska i plastikowe duperele? Fiat Dino ma silnik od Ferrari i nadal jest Fiatem.
Pochwalam to, że chcecie zachować oryginał, ale obniżamy te samochody po to, żeby się prowadziły, bo wyglądają już fabrycznie tak, że niczego im nie brakuje. A jeśli coś ma kontrowersyjnie wyglądać, to lepiej niech jest to Jetta z zardzewiałą beczką na dachu, czego sumie też nie rozumiem, ale miałem niezłe zdziwko, jak taką mijałem.
Niemniej jednak życzę powodzenia i dobrej zabawy - bo to się liczy, mam nadzieję, że będzie.... ładny .
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Szarak Maryjusz dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
projekt924
Użytkownik
Postów: 13
Miejscowość:
Data rejestracji: 09.09.13 |
Dodane dnia 11-09-2013 10:39 |
|
|
Drugi dzień prac naświetlił mocno sytuację: poszukujemy dobrego blacharza przez duze "B"
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.558451460870376.1073741831.556266627755526&type=1 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 11-09-2013 10:42 |
|
|
Hm, a nie pozbywacie się przy okazji ocynku?
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
projekt924
Użytkownik
Postów: 13
Miejscowość:
Data rejestracji: 09.09.13 |
Dodane dnia 11-09-2013 10:48 |
|
|
Takie prace są nieuniknione, to auto bylo ulepione ze szpachli i wyrzeźbione. Poradzimy sobie z porządnym zabezpieczeniem antykorozyjnym. |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 11-09-2013 10:48 |
|
|
Olo924 napisał/a:
Bluebird, Wit co Wy wiecie o tjuningu ... za moich czasów to się kleiło naklejkę blaupunkt lub inny pionieer na tylną szybę w maluchu a na fotele zakładało pokrowce w panterkę i to był optyczny tjuning ...
To teraz zobacz nowoczesną definicję tuningu malucha:
Bluebird Tomek dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 11-09-2013 10:49 |
|
|
to co pokazał Mariusz to taki cukieras - auto jest z zewnątrz śliczne standardowe, ma wyśmienicie dobraną felgę i jak to się mówi miażdży cyce
Jeśli podkręcimy mu motor to będzie "wolf im schafspelz".
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
projekt924
Użytkownik
Postów: 13
Miejscowość:
Data rejestracji: 09.09.13 |
Dodane dnia 25-09-2013 08:26 |
|
|
Panowie stanelismy w miejscu z pracą, bo potrzebujemy kilku czesci. Na chwile obecną szukamy maski, drzwi lewych i prawych do 924. Interesują nas czesci w dobrym a nawet bardzo dobrym stanie. Prosze o kontakt poprzez PW w przypadku gdybyście posiadali takie czesci lub mogli podeslac linki do kogos kto moze miec.
Z gory dziekujemy. |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 25-09-2013 08:57 |
|
|
Skontaktuj sie z Porszem - na pewno poratuje.
Ostatnio tez duzo takich czesci przewijalo sie na allegro.
A odnosnie modyfikacji - zawsze patrze z politowaniem na auta, ktore wygladaja zabojczo, kiedy nie idzie to w parze z moca / prowadzeniem. To troszke jak duzy kogucik z malym ptaszkiem
Trzymam kciuki.
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
DjDarecki
Użytkownik
Postów: 648
Miejscowość: Pasłęk
Data rejestracji: 07.07.13 |
Dodane dnia 25-09-2013 10:14 |
|
|
A co ma dobry wyglad do mocy? |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 25-09-2013 18:47 |
|
|
Dokładnie, poza tym co to za moc w tych 924 a nawet 944 przy tej masie? Większość w pl własnie takich "golfów obniżonych i z negatywami" je objeżdżają bez żadnego problemu. Stereotypy trzeba łamać, auto może zarówno dobrze wyglądać i szybko jechać. Zapraszam na kilka zlotów rożnych marek ludzie na takich glebach jeżdżą na co dzień do pracy nie haczą o krawężniki i nie urywają zderzaków od progów zwalniających, bo da się tak jeździć.
|
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
igor
Użytkownik
Postów: 3897
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 25-09-2013 19:53 |
|
|
ja faktycznie jestem za bardzo fanem szybkiej jazdy.
jak to kolega wcześniej napisał: niektórzy dają glebę i negatyw dla faktu gleby i negatywu; inni to robią dla polepszenia osiągów.
każdy jest inny, ma inne potrzeby i inne chęci.
Trzymam kciuki za powodzenie tego projektu!
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
projekt924
Użytkownik
Postów: 13
Miejscowość:
Data rejestracji: 09.09.13 |
Dodane dnia 24-10-2013 14:37 |
|
|
Są postępy w pracy, trochę nas nie bylo i nie wrzucalismy zdjec, ale tez praca w firmie pochłania nam sporo czasu
[img]https://scontent-a-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1383669_578086182240237_1079475508_n.jpg[/img]
[img]https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1235412_578086142240241_1328623701_n.jpg[/img]
[img]https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1375022_578086145573574_2030038793_n.jpg[/img]
Jutro jedziemy odebrac czesci blacharskie tj. maska, drzwi. Brakuje nam jeszcze 2 przednich blotnikow. Dzis tez dorwalismy klapę tylną ze spojlerkiem z czego bardzo sie cieszymy. Jutro bedzie u nas takze kupiony pas tylny do przeszczepu, bo nasz jest niestety do wyrzucenia...
Srodek oczyszczony z mat bitumicznych, wygluszen itp. W przyszlym tygodniu konczymy wyjmowac silnik i napęd no i autko jedzie do blacharza.
[img]https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1381766_578110705571118_818776224_n.jpg[/img]
[img]https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1380046_578110655571123_545961139_n.jpg[/img]
Dodatkowo po zdekodowaniu nr VIN przez ASO wyszlo, że auto jest z 77 roku lub jakaś jego część bo nie wiemy co bylo kombinowane kolor seryjny Alpinweiss
Edytowane przez projekt924 dnia 24-10-2013 14:46 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 24-10-2013 15:23 |
|
|
Pod deską rozdzielczą a widzę, że jej nie ma jest tabliczka znamionowa... wrzućcie fotkę to będzie można powiedzieć coś więcej, bo zazwyczaj tego elementu nikt nie rusza bo mało kto wie że coś tam jest i ciężko się do tej tabliczki dobrać.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 24-10-2013 15:58 |
|
|
nie pozbywajcie sie szyby bez spojlerka - poki co sa mniej doceniane, ale to oryginal, a byl zdaje sie prodykowany tylko rok czy dwa lata wiec to wlasnie ramka bez spojlera jest rarytasem..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 24-10-2013 18:54 |
|
|
W kwestii detalu - w 924 tylny spoiler powinien być mały, a ten jest z 944. Duże były tylko w 924 GT.
Obniżajcie z glową - zabezpieczcie jakoś przewody hamulcowe/paliwa lub zmieńcie ich przebieg. Chyba że to auto nie będzie przeznaczone do jazdy.
Edytowane przez konto_usuniete dnia 24-10-2013 18:59 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 24-10-2013 23:27 |
|
|
Długo się powstrzymywałem... W końcu napiszę.
Quo Vadis? Szybko, nisko i szeroko, to dla mnie nie jest nawet połowa koncepcji.
Szybko... Macie 125 KM, tyle to ma teraz każde, choćby średniawe, nowoczesne maleństwo. Żeby mieć z tego 'szybko' - trzeba zejść z masy, co ani trochę nie pasuje do koncepcji utrzymania auta w oryginale. I co w 'oryginale' robią gaźniki? I dlaczego w 'oryginale' usunięte zostały wygłuszenia?
Szeroko... Buda 924. Z tyłu opona 225, z przodu 205 to rozsądne maksimum.
Nisko... A którą drogą pójdziecie? Obniżycie, reindeksując drążki skrętne, założycie niższe sprężyny na przód? Czy może Coil-over z tyłu, gwinty z przodu? Jakieś utwardzenie planujecie? O ile chcecie obniżyć?
Kibicuję Wam oczywiście, ale samemu siedząc na tym forum już lat kilka, czytając wszystko co się da, często jestem przez kolegów starszych stażem wyprowadzany z błędu. I to przy sprawach o wiele bardziej błahych, niż modyfikacje zawieszenia...
I na koniec - chyba, jak większość z nas, bardziej interesuje mnie to, co blacharz musi w aucie poprawić, niż to, jaką klaposzybę założycie ( dla mnie 924 z klaposzybą BEZ spojilera jest ideałem ) . Cieknie komora akumulatora? Zewnętrzne poszycia progów do wymiany? Czy może tylko tylny pas?
Szczerze mówiąc, nie rozumiem intencji działania. I choć widzę, że tempo macie słuszne, to nie wiem jak się do tego inteligentnie ( na miarę własnych możliwości w tej dziedzinie ) odnieść...
Słowem: Więcej o planie napiszcie!
|
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 13-11-2013 16:16 |
|
|
Tak sobie przeglądałem ostatnie wasze fotki na FB... i kolejne zdziwienie jak dla mnie. Macie tam skrzynię typu Dogleg były stosowane tylko w 79r... Nie mieliście czasem problemów ze zmianą biegów 1-2-3?? Póki wszystko jest na wierzchu może warto rozważyć założenie skrzyni "Audi", z którą jakby co będziecie mieć dużo mniej problemów.
Przy okazji pod skrzynią (od dołu) na płetwie nabity jest numer seryjny... dajcie go do wglądu... na szperę raczej bym nie liczył ale różne cuda się zdarzały więc zawsze można sprawdzić.
A i przejście na "normalną" skrzynię wymaga zmiany zawieszenia z tyłu... może od razu zawieszenie na 5 śrub? Mielibyście dużo lepiej z doborem odpowiednich felg...
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
Dlugi
Użytkownik
Postów: 3407
Miejscowość: Lublin i okolice.
Data rejestracji: 05.02.06 |
Dodane dnia 13-11-2013 18:36 |
|
|
Witam, i kupiliście zapewne drzwi nowego typu, z nowszymi zamkami, a przekładka jest raczej nie możliwa. Właśnie klapa bez spojlera to rarytas. Tylko nie z budujcie kolejnego 944 z 924.... Błagam....
Pozdrawiam
Porsche & ? |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 13-11-2013 18:41 |
|
|
W moim czerwonym 1981 miałem założone starsze drzwi... dało się Czy w drugą stronę się da to nie wiem. Na fotkach nie widać "bolców" czy są ze "wzmocnieniem" czy bez (do 79). No ale faktycznie takie pierdółki mogą później dać w kość.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Porsche 924 - początek realizacji projektu marzeń |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 14-11-2013 09:37 |
|
|
Wiem, że macie swoje koncepcje i pomysły, ale może konsultujcie więcej z nami, koledzy tutaj znają te auta jak własną kieszeń, na przykład Misiek, Madmax332, PIeszczoH i wielu innych potrafią dopasować nawet najmniejszy drobiazg do rocznika i modelu z głowy od tak sobie. Pytajcie - to pozwoli uniknąć ewentualne błędy, czy jakieś niejasności.
Na przykład klapa od 944 - duży spoiler (było wiele rozmiarów spoilerów, 924 miały wąskie akurat), kwestia gustu, ale wg mnie te szufle pasują do szerokich błotników jedynie, na wąskim 924 wyglądają jak peleryna na batmanie. Poza tym do "gleby" chyba bardziej pasuje klapa bez spoilera. Byście zapytali - podesłałbym foty aut Natalii i Pumby, czy Sobka oni mają auta bez spoilerów i bardzo niskie. Mając zdjęcie poglądowe można dużo więcej wniosków wyciągnąć.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|