Autor |
RE: 924 2.0 N/A 1979r. z Podlasia |
Eryk
Użytkownik
Postów: 93
Miejscowość: Zambrów/podlaskie
Data rejestracji: 09.10.13 |
Dodane dnia 24-03-2014 14:09 |
|
|
... a awaria jest taka. Auto nie pracuje mi na wszystkich cylindrach. Odpala na trzech. Jak dodam gazu do dechy to wtedy równo pracuje i ładnie przyśpiesza. Po rozgrzaniu na wolnych obrotach czasami udaje mu się równo pracować. Na wolnych obrotach wywala paliwo przez rurę wydechową.
Najpierw jako przyczynę obstawiłem nieszczelności w gumowym dolocie (stary rozpadał się w rękach). Zakupiłem nowy ale przyczyna nie ustąpiła
924 N/A 1979r.
www.nowyparkiet.pl
Eryk dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Eryk dnia 24-03-2014 14:43 |
|
Autor |
RE: 924 2.0 N/A 1979r. z Podlasia |
Eryk
Użytkownik
Postów: 93
Miejscowość: Zambrów/podlaskie
Data rejestracji: 09.10.13 |
Dodane dnia 24-03-2014 14:11 |
|
|
podczas wymiany dolotu znalazłem taki oto patent
924 N/A 1979r.
www.nowyparkiet.pl
Eryk dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 2.0 N/A 1979r. z Podlasia |
Eryk
Użytkownik
Postów: 93
Miejscowość: Zambrów/podlaskie
Data rejestracji: 09.10.13 |
Dodane dnia 24-03-2014 14:13 |
|
|
tak więc czeka mnie pewnie wymiana rozdzielacza, pewnie też komplet wtrysków.
924 N/A 1979r.
www.nowyparkiet.pl |
|
Autor |
RE: 924 2.0 N/A 1979r. z Podlasia |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 24-03-2014 15:28 |
|
|
Na podstawie zdjęcia trudno ocenić szkody (jak bardzo wyszczerbiony jest), ale ja bym to wyczyścił z tego silikonu, założył gumy, które kupiłeś i ścisnął opaską. Moim zdaniem będzie szczelne, a szkoda wymieniać rozdzielacz jeśli jest sprawny. Kosztuje to tylko chwilę czasu.
Ja ma podobną sytuację na wlocie do przepustnicy, tylko trochę bardziej wyszczerbione i nie ma problemu z nieszczelnościami.
pzdr
jacek/pilatus |
|
Autor |
RE: 924 2.0 N/A 1979r. z Podlasia |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 24-03-2014 19:33 |
|
|
Ja bym rak zrobił jak pisze Jacek.
Co do "awarii", to nie trzeba poszukać przyczyny w zapłonie?
Co robiłeś z zestawu: świece, kopułka, palec, przewody zapłonowe?
Może to cewka, ale skoro na kilku pali, to chyba nie. Może ktoś mnie poprawi.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 2.0 N/A 1979r. z Podlasia |
Eryk
Użytkownik
Postów: 93
Miejscowość: Zambrów/podlaskie
Data rejestracji: 09.10.13 |
Dodane dnia 24-03-2014 21:08 |
|
|
pilatus napisał/a:
Na podstawie zdjęcia trudno ocenić szkody (jak bardzo wyszczerbiony jest), ale ja bym to wyczyścił z tego silikonu, założył gumy, które kupiłeś i ścisnął opaską. Moim zdaniem będzie szczelne, a szkoda wymieniać rozdzielacz jeśli jest sprawny. Kosztuje to tylko chwilę czasu.
Ja ma podobną sytuację na wlocie do przepustnicy, tylko trochę bardziej wyszczerbione i nie ma problemu z nieszczelnościami.
pzdr
jacek/pilatus
Jeżeli chodzi o wyszczerbienie to raczej w tym miejscu nie przepuszcza powietrza. Oczywiście wyczyściłem ten niebieski silikon i założyłem gumy. Leżą ok.
924 N/A 1979r.
www.nowyparkiet.pl |
|
Autor |
RE: 924 2.0 N/A 1979r. z Podlasia |
Eryk
Użytkownik
Postów: 93
Miejscowość: Zambrów/podlaskie
Data rejestracji: 09.10.13 |
Dodane dnia 24-03-2014 21:13 |
|
|
Qbak napisał/a:
Ja bym rak zrobił jak pisze Jacek.
Co do "awarii", to nie trzeba poszukać przyczyny w zapłonie?
Co robiłeś z zestawu: świece, kopułka, palec, przewody zapłonowe?
Może to cewka, ale skoro na kilku pali, to chyba nie. Może ktoś mnie poprawi.
Kable, świece kopułka wymieniane były rok temu, jakieś 2000 km do tyłu.
W sumie można jeszcze raz się temu przyjrzeć. Raz podczas jazdy spadła mi fajka od świecy i się trochę przysmażyła na kolektorze wydechowym. Po wsadzeniu na miejsce auto jeździło jeszcze jakiś czas w porządku. W sumie jakby w tym leżała usterka to byłaby to najtańsza opcja
924 N/A 1979r.
www.nowyparkiet.pl |
|
Autor |
RE: 924 2.0 N/A 1979r. z Podlasia |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 24-03-2014 21:35 |
|
|
Spadła. To może nie zdjąłeś ze świec takich okrągłych baryłek? (nie wiem jak to się
nazywa). Niektóre przewody wymagają zdjęcia ich żeby poprawnie wskoczyły na swoje
miejsce. Przerywacz też wymieniłeś? Kupuj zawsze dwa przerywacze i jeden wóź ze
sobą Żeby było jasne, przerywacza nie obstawiam. Pada wszystko wtedy.
Tak na marginesie, felgi wyglądają cudownie!
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 24-03-2014 21:35 |
|
Autor |
RE: 924 2.0 N/A 1979r. z Podlasia |
Eryk
Użytkownik
Postów: 93
Miejscowość: Zambrów/podlaskie
Data rejestracji: 09.10.13 |
Dodane dnia 24-03-2014 21:58 |
|
|
Qbak napisał/a:
Spadła. To może nie zdjąłeś ze świec takich okrągłych baryłek? (nie wiem jak to się
nazywa). Niektóre przewody wymagają zdjęcia ich żeby poprawnie wskoczyły na swoje
miejsce. Przerywacz też wymieniłeś? Kupuj zawsze dwa przerywacze i jeden wóź ze
sobą Żeby było jasne, przerywacza nie obstawiam. Pada wszystko wtedy.
Tak na marginesie, felgi wyglądają cudownie!
Co do świec to jutro kupię nowe NGK takie jak rekomenduje Tomek z TRANSAXLE. Kupię też nowe przewody JANMORA
Dzięki za pochwałę felg
Felgi były piaskowane, potem malowane proszkowo na jasny grafit.
Następnie wszystkie zostały spolerowane na lustro i polakierowane lakierem bezbarwnym żeby polerowane aluminium nie śniedziało.
Celowo nie lakierowałem wnętrza felgi na czarno, bo moim zdaniem w takim wydaniu felga wygląda "płasko" nie widać w niej głębi
A tak w ogóle to na żywo wyglądają bardziej kozacko. Zdjęcie nie oddaje w pełni efektu.
924 N/A 1979r.
www.nowyparkiet.pl
Edytowane przez Eryk dnia 24-03-2014 21:59 |
|
Autor |
RE: 924 2.0 N/A 1979r. z Podlasia |
macieJP
Użytkownik
Postów: 274
Miejscowość: Warszawa/Piaseczno
Data rejestracji: 01.06.10 |
Dodane dnia 24-03-2014 22:22 |
|
|
Czołem! Tak czytam i czytam i muszę powiedzieć, że ten prosiak naprawdę trafił w dobre ręce Felgi obłędne! Raz, że Spiderweby - dwa, bardzo mi się podoba malowanie.
Co do awarii, to pamiętam, że przewody, kopułkę itd. wymieniałem, ale nie zaszkodzi.
Mi się kiedyś zawiesił jeden wtryskiwacz (nie pamiętam który), z tym, że był to jednorazowy incydent. Po przeczyszczeniu zawsze już palił na wsie gary. Nie mniej jednak wymiana wtrysków teraz lub później na pewno mu nie zaszkodzi- pod warunkiem, że znajdziesz dobre oczywiście...
Nie mogę się doczekać, aż będzie okazja żeby go zobaczyć live Może bankiet PCP w kwietniu albo Autonostalgia - w końcu to od niej wszystko się zaczęło
Powodzenia i pamiętaj. W tym samochodzie mogą się popsuć tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego
1. było 924 2.0 - Brudas aka Zielony, chociaż po umyciu okazał się szary - na niechodzie - nie wiem gdzie teraz jest
2. było x2 924 2.0 1979 - Demon - spełniłem nim marzenie, bo jeździ - przechrzczony na Bumerang jak do mnie wrócił - finalnie trafił do Sławka
3. było 924s soft turbo 1987 - ochrzczone jako turbafka - mogłoby do mnie wrócić - nie wiem gdzie teraz jest |
|
Autor |
RE: 924 2.0 N/A 1979r. z Podlasia |
Eryk
Użytkownik
Postów: 93
Miejscowość: Zambrów/podlaskie
Data rejestracji: 09.10.13 |
Dodane dnia 10-04-2014 23:10 |
|
|
macieJP napisał/a:
Powodzenia i pamiętaj. W tym samochodzie mogą się popsuć tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego
Miałeś rację macieJP
a tak na serio to moja maszyna dostała taki mały remont.
Wymienione zostały wszystkie wtryski + gumki (dwa źle rozpylały paliwo),
została wymieniona kopułka, rozdzielacz i kondensator, świece oraz przewody wysokiego napięcia. Poprzednio kopułka była tak zamontowana, że ocierała o maskę i może się coś rozszczelniło. Wchodziła wilgoć i może dlatego auto przerywało i nie równo chodziło.
Został wyregulowany zapłon i teraz auto odpala "od strzała" na zimnym silniku oraz na ciepłym.
Na dokładkę zlikwidowałem jeden wyciek spod dekla głowicy. Została wymieniona uszczelka pod deklem i korek wlewu oleju na nowy. Teraz jest wszystko szczelne i nie kapie olej z tych miejsc.
Przy okazji zdjęcia dekla zręczny mechanik wymienił uszczelniacze zaworowe. Wałek rozrządu wygląda jak nowy, szklanki też
Sprawdzona też została kompresja silnika. Wyszło równo po 12 bar na każdy cylinder. Chyba nie jest źle co?
Miałem też problem z cieknącym bagnetem oleju. Wystarczyło go troszeczkę podgiąć i założyć oring żeby ciaśniej wchodził.
Oczywiście wymieniłem olej (MOTUL 15W40) oraz filtr.
Na deser wymieniłem z przodu amortyzatory na nowe i ustawiłem porządnie geometrię.
Ogarnianie auta nadal trwa... spodziewam się kolejnej paczki pod koniec tygodnia
924 N/A 1979r.
www.nowyparkiet.pl
Edytowane przez Eryk dnia 10-04-2014 23:14 |
|
Autor |
RE: 924 2.0 N/A 1979r. z Podlasia |
macieJP
Użytkownik
Postów: 274
Miejscowość: Warszawa/Piaseczno
Data rejestracji: 01.06.10 |
Dodane dnia 11-04-2014 11:47 |
|
|
Wow! Serce mi rośnie jak czytam co robisz z autem! Widać, że trafiło w super ręce. Mam nadzieję, że niedługo będę miał okazję zobaczyć osobiście i pogratulować dobrej roboty. Ja wkładałem w nie dużo serca i cieszę się, że u Ciebie jest to kontynuowane, chyba nawet na wyższym poziomie niż u mnie
Dałeś mu też Spiderweby (ponownie, bardzo mi się podoba ich malowanie), chyba najładniejsze felgi dla tego modelu!
Jak dalej tak pójdzie to będzie miał auto wystawowe
1. było 924 2.0 - Brudas aka Zielony, chociaż po umyciu okazał się szary - na niechodzie - nie wiem gdzie teraz jest
2. było x2 924 2.0 1979 - Demon - spełniłem nim marzenie, bo jeździ - przechrzczony na Bumerang jak do mnie wrócił - finalnie trafił do Sławka
3. było 924s soft turbo 1987 - ochrzczone jako turbafka - mogłoby do mnie wrócić - nie wiem gdzie teraz jest |
|
Autor |
RE: 924 2.0 N/A 1979r. z Podlasia |
Eryk
Użytkownik
Postów: 93
Miejscowość: Zambrów/podlaskie
Data rejestracji: 09.10.13 |
Dodane dnia 11-04-2014 21:31 |
|
|
Dzisiaj przyszła paczka
Oryginalny nowiutki mieszek zgodny z moim rocznikiem.
924 N/A 1979r.
www.nowyparkiet.pl
Eryk dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 924 2.0 N/A 1979r. z Podlasia |
chiq-uita
Użytkownik
Postów: 79
Miejscowość: opole
Data rejestracji: 11.09.13 |
Dodane dnia 11-04-2014 21:43 |
|
|
Dzisiaj przyszła paczka smiley
Oryginalny nowiutki mieszek zgodny z moim rocznikiem.
Eryk ile to cudo kosztuje? I gdzie się zamawia? |
|
Autor |
RE: 924 2.0 N/A 1979r. z Podlasia |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 11-04-2014 22:27 |
|
|
Eryk, cieszę się że się podoba
Poczta też ostatnio zaskakuje
Cały zapłon, wtryski - spore prace przy aucie widzę
Uszczelniacze zaworowe to już w ogóle daleko posunięte prace.
Następnym razem warto wymienić plastikowe kolanko łączące
listwę natryskującą olej na wałek z głowicą. Po latach wchodzą
na swoje miejsce bardzo luźno. Widziałem już różne sposoby
uszczelniania tego elementu, a nowy spełnia swoje zadanie
idealnie. Przy regulacji luzów zaworowych możesz zobaczyć
w jakim jest stanie.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 2.0 N/A 1979r. z Podlasia |
Eryk
Użytkownik
Postów: 93
Miejscowość: Zambrów/podlaskie
Data rejestracji: 09.10.13 |
Dodane dnia 11-04-2014 22:34 |
|
|
[b]chiq-uita napisał/a:[/
b]
Dzisiaj przyszła paczka smiley
Oryginalny nowiutki mieszek zgodny z moim rocznikiem.
Eryk ile to cudo kosztuje? I gdzie się zamawia?
Mieszek zakupiłem dzięki uprzejmości Qubaka.
Kuba jeszcze raz wielkie dzięki!
Taka drobna rzecz a cieszę się jak dziecko
924 N/A 1979r.
www.nowyparkiet.pl |
|
Autor |
RE: 924 2.0 N/A 1979r. z Podlasia |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 11-04-2014 22:52 |
|
|
Piękny komplecik to chyba pierwszy nowy mieszek w PL
Sumarycznie jest 3724;-) |
|