Autor |
RE: Srebrne 931 79r Gdynia |
adam1992
Użytkownik
Postów: 201
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 08.01.10 |
Dodane dnia 21-10-2013 15:40 |
|
|
klec zawsze można wpaść na Bydgoskiego mistrza kierownicy. następna runda 24.11 w Toruniu |
|
Autor |
RE: Srebrne 931 79r Gdynia |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 21-10-2013 15:46 |
|
|
Następna następna. A gdzie wyniki tej?
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Srebrne 931 79r Gdynia |
adam1992
Użytkownik
Postów: 201
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 08.01.10 |
Dodane dnia 21-10-2013 16:28 |
|
|
Już wrzuciłem do odpowiedniego tematu
Edytowane przez adam1992 dnia 21-10-2013 16:28 |
|
Autor |
RE: Srebrne 931 79r Gdynia |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 21-10-2013 23:26 |
|
|
Widzę, że moje 931 jest bardzo dobrze znane na tym forum Tym bardziej mam motywację, aby o nie zadbać - mam nadzieję, że starczy czasu, zapału i środków.
@Natalia, @Pumba: Niestety, okazało się, że środa i czwartek u mnie niestety odpadają :/ Także pozostaje nam szukać innego dogodnego terminu. Nie ukrywam, że bardzo mi na spotkaniu zależy - mam w kabinie kilka przycisków, a nie zdążyłem wypytać Andrzeja do czego służą, także chętnie skorzystam z Waszej wiedzy
Na tę chwilę walczę z wyjęciem radia (Grundig znany z wcześniejszych zdjęć), chcę je podłączyć. Już szukam na alledrogo kaset AC/DC i Ironów
Edytowane przez klec dnia 22-10-2013 00:00 |
|
Autor |
RE: Srebrne 931 79r Gdynia |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 22-10-2013 00:29 |
|
|
No to moze dzis?
Proponuje przeniesc sie z dyskusja do starego jak swiat Trojmiejskiego tematu, co by tutaj chaosu nie wprowadzac:
http://924.pl/forum/viewthread.php?rowstart=120&forum_id=3&thread_id=2233#post_52025
|
|
Autor |
RE: Srebrne 931 79r Gdynia |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 22-10-2013 11:54 |
|
|
klec napisał/a:
@Natalia, @Pumba: Niestety, okazało się, że środa i czwartek u mnie niestety odpadają :/ Także pozostaje nam szukać innego dogodnego terminu. Nie ukrywam, że bardzo mi na spotkaniu zależy - mam w kabinie kilka przycisków, a nie zdążyłem wypytać Andrzeja do czego służą, także chętnie skorzystam z Waszej wiedzy
Może wystarczy nacisnąć i sprawdzić ?
A co do historii autka:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=7&thread_id=2827&rowstart=0
He he powrót do korzeni...
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Srebrne 931 79r Gdynia |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 22-10-2013 20:58 |
|
|
Misiek napisał/a:
Może wystarczy nacisnąć i sprawdzić ?
Właśnie naciskam i nic się nie dzieje Inna sprawa, że na tę chwilę nie wiele się dzieje, bo wiesza się rozrusznik i samochód nie bardzo chce współpracować. Akumulator naładowany na full, przekręcam kluczyk i klops.
Muszę jak najszybciej coś z tym zrobić.
EDIT:
Chyba znalazłem winnego - kabel masy przy klemie od akumulatora nie wygląda najlepiej. Gdy "ominąłem" go kablem rozruchowym - samochód odpala
Edytowane przez klec dnia 25-10-2013 09:11 |
|
Autor |
RE: Srebrne 931 79r Gdynia |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 28-10-2013 20:33 |
|
|
Dziś zamówiłem pasy trzypunktowe (od Fiata 126p) i odstawiłem auto do warsztatu w celu regeneracji rozrusznika. Być może zrobię jeszcze alternator. Elektryka wypadła trochę nieplanowanie - ale co tam.
Mam nadzieję, że jutro lub w środę samochód do mnie wróci i będę mógł zabrać się za kolejne działania - czyli rozrząd, podwozie, uszczelnienie turbiny i regulacja składu mieszanki. Przed zimą chcę też wymienić olej.
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy... |
|
Autor |
RE: Srebrne 931 79r Gdynia |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 29-10-2013 19:11 |
|
|
Prosiak już do mnie wrócił - zregenerowany rozrusznik, poprawione styki i okablowanie stacyjki + rozwiązany problem braku masy na silniku. Przy okazji demontażu rozrusznika wyszło na jaw, że wyprzęgnik się poci i pewnie trzeba go wymienić.
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy... |
|
Autor |
RE: Srebrne 931 79r Gdynia |
Natalia
Użytkownik
Postów: 491
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 18.03.12 |
Dodane dnia 29-10-2013 19:20 |
|
|
to co z naszym spotem?
moje autko jeszcze nie jest gotowe
Różowy 924 '82
Szybsze 924
928 S '84 |
|
Autor |
RE: Srebrne 931 79r Gdynia |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 30-10-2013 22:42 |
|
|
Natalia, Pumba - a nie chcecie wpaść do Orłowa? Np. w piątek lub sobotę? Moglibyśmy się ustawić wieczorem na parkingu pod Klifem lub przy ul. Orłowskiej (duży plac przed molo).
Ew. w niedzielę pewnie zabiorę się na zakończenie sezonu "Trójmiasto, klasycznie."
BTW. Ze względu na fakt, iż moja córka na prosiaka reaguje "bzzzzziuuuuu" (w sumie na wszystko tak reaguje, ale pal sześć), samochód otrzymał bardzo dumnie i poważne imię... "Bziutek"
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
Edytowane przez klec dnia 30-10-2013 22:44 |
|
Autor |
RE: Srebrne 931 79r Gdynia |
SopotRS
Użytkownik
Postów: 38
Miejscowość: Sopot
Data rejestracji: 11.11.09 |
Dodane dnia 31-10-2013 08:39 |
|
|
Ja będę na 3miasto klasycznie. Do zobaczenia.
Marcin |
|
Autor |
RE: Srebrne 931 79r Gdynia |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 07-11-2013 20:46 |
|
|
Nabyłem już pasy trzypunktowe - aczkolwiek zamocowanie z tyłu czegoś co ma na sobie logo "FIAT" to chyba trochę profanacja Co prawda nie powinno to wpłynąć na moje >75% oryginalności auta, ale jakoś mam wewnętrzne opory. Pasy dotarły do mnie strasznie usyfione - ale mechanicznie jak najbardziej sprawne - więc muszę je najpierw jakoś wyprać.
Początkowo miałem w planach, że zamontuje je w weekend - ale ponieważ nie działa mi ogrzewanie tylnej szyby i odczuwam ten brak, najpierw pewnie zajmę się nim (urwane konektory i chyba brak napięcia).
Auto zyskało też dwie nowe opony i wyprostowaną felgę - w weekend zaliczyłem bliskie spotkanie trzeciego stopnia z krawężnikiem. Bolało, szczególnie mój portfel. Jeszcze bardziej boli jazda na dojazdówce, kiedy człowiek chce wcisnąć ten gaz, a rozsądek każe zachować spokój.
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy... |
|
Autor |
RE: Srebrne 931 79r Gdynia |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 08-11-2013 10:00 |
|
|
ogrzewanie tylnej szyby - sprawdź konektorki przy amortyzatorach
co do pasów i fotelika nie wiem czy doczytałeś ale ten fotelik co polecałem ma opcję mocowanie 2-puntowymi pasami - dlatego o nim wspomniałem
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Srebrne 931 79r Gdynia |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 08-11-2013 21:04 |
|
|
Jeden z konektorów jest urwany - muszę go przylutować/przykleić. Natomiast całość muszę poskładać, bo mam zdemontowane siłowniki, obawiam się tylko, że problem może tkwić głębiej.
Fotelik, o którym pisałeś, to super opcja (w dodatku jest odpowiednio wąski), ale moja córka jest jeszcze za mała. Póki co będzie jeździć z przodu, gdzie bez problemów wpinam klasyczny fotelik niemowlęcy, natomiast z tyłu wyląduje żona. Wolę jej jednak - na wszelki wypadek - zapewnić pas trzypunktowy.
BTW. w kilku miejscach czytałem o przycisku otwierania klaposzyby - zastanawiam się czy u mnie też jest takie ustrojstwo?
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy... |
|
Autor |
RE: Srebrne 931 79r Gdynia |
Andrzej77
Użytkownik
Postów: 562
Miejscowość: Podlasie
Data rejestracji: 27.06.11 |
Dodane dnia 08-11-2013 23:20 |
|
|
Nie ma, mają to nowsze 924
Andruszka-PCP
991.1 S |
|
Autor |
RE: Srebrne 931 79r Gdynia |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 10-11-2013 22:00 |
|
|
924 to jednak samochód rodzinny
Dziś udało mi się umieścić w nim Żonę (z tyłu), dziecko w foteliku (z przodu) i dwa psy - spaniela i szczeniaka owczarka niemieckiego (w bagażniku). Córka jazdę prosiakiem uwielbia - rechotała się przez całą drogę. Dodatkowo byliśmy nie małą atrakcją turystyczną kiedy wypakowywaliśmy się z samochodu w centrum miasta.
Najwięcej problemów sprawiło mi zamontowanie fotelika niemowlęcego - pas z przodu jest bardzo krótki, więc fotel pasażera trzeba maksymalnie cofnąć i nagimnastykować się przeciągając go za fotelikiem. To znowu eliminuje miejsce za pasażerem, żona musiała usiąść za mną, więc na trasę dłuższą niż kilkadziesiąt minut raczej odpada. Jak tylko zamontuję pasy 3-puktowe z tyłu - tam wcisnę fotelik. Za to w bagażniku jest tyle miejsca, że psy podróżowały naprawdę komfortowo. Gorzej pewnie będzie jak owczarek podrośnie, ale wtedy pewnie zostanie w domu.
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy... |
|
Autor |
RE: Srebrne 931 79r Gdynia |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 09-01-2014 23:29 |
|
|
Po dwóch miesiącach udało mi się wreszcie zająć tematem i zawieść samochód do warsztatu. Dziś go odebrałem.
Z ważniejszych rzeczy - wymieniony został rozrząd, uszczelniona turbina, wyregulowany skład mieszanki (wreszcie dam żyć sąsiadom), usunięta została też część problemów z rozruchem. Silnik został zalany nowym olejem. Znacząco wzrósł komfort jazdy Zobaczymy jak spalanie, bo ostatnio palił tyle co Cayenne Turbo S... Miałem prawdziwe turbo w baku, ale teraz powinno być znacznie lepiej.
Do tego samochód został dokładnie przejrzany i okazało się, że... nie wiele jest w nim do robienia. Co bardzo mnie ucieszyło. Okazało się też, że mój mechanik kojarzy auto jeszcze z czasów gdy było na sprzedaż w 3mieście.
Został klasyczny problem z warm-upem, drobne kwestie związane z układem kierowniczym oraz konieczność przetoczenia tylnych tarcz. Mam nadzieję załatwić to do wiosny.
Oczywiście jest jeszcze kilka pierdół, takich jak ogrzewanie klaposzyby (tu chyba konieczne będą nowe siłowniki), licznik przebiegu, itp. Chciałbym też "ujednolicić" zamki - w tej chwili lecę na dwóch kluczykach.
Jest też blacharka, a w zasadzie lakiernik, bo sama konstrukcja pojazdu ma się bardzo dobrze (poza lewymi drzwiami i błotnikiem) - to też chciałbym zrobić w tym sezonie.
Udało mi się również zamontować pas trzypunktowy oraz wyregulować zamki klaposzyby, aby nie otwierała się w czasie jazdy. W zasadzie teraz mogę już spokojnie lać benzynę i jeździć, bo do tej pory zrobiłem niespełna 400km (nie licząc powrotu z Raszyna do Gdyni).
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
klec dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Srebrne 931 79r Gdynia |
Andrzej77
Użytkownik
Postów: 562
Miejscowość: Podlasie
Data rejestracji: 27.06.11 |
Dodane dnia 09-01-2014 23:55 |
|
|
Cieszę się że auto udało się ogarnąć i cieszy nowego właściciela. O wszystkich tych rzeczach Ci mówiłem, więc chyba nie kupiłeś kota w worku Co do kluczyków to są trzy. Jeden do stacyjki, drugi do obu drzwi i klapy i trzeci do wlewu i z tego co wiem tak powinno być w tym roczniku. Kiedys oglądałem instrukcję z 924 z 1979 i tak tam były rozrysowane i pokazane kluczyki. Powodzenia i ciągłej frajdy z jazdy naprawdę fajnym autem.
Więcej zdjęć prosimy, szczególnie jak zamontowałeś past trzypunktowe?
Andruszka-PCP
991.1 S
Edytowane przez Andrzej77 dnia 09-01-2014 23:56 |
|
Autor |
RE: Srebrne 931 79r Gdynia |
klec
Użytkownik
Postów: 273
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 22.08.13 |
Dodane dnia 10-01-2014 00:25 |
|
|
Andrzej77 napisał/a:
O wszystkich tych rzeczach Ci mówiłem, więc chyba nie kupiłeś kota w worku
Zdecydowanie nie - o tym wszystkim od samego początku wiedziałem i jestem mile zaskoczony, że nie ma nic więcej - auto ma przecież swoje lata. Także jak będziesz miał jeszcze jakieś Porsche na zbyciu - ustawiam się w kolejce
Co do kluczyków to są trzy. Jeden do stacyjki, drugi do obu drzwi i klapy i trzeci do wlewu i z tego co wiem tak powinno być w tym roczniku.
O tym trzecim nie myślę, przypominam sobie jak trzeba zatankować...
Co do dwóch pozostałych - po raz kolejny wychodzi moja niewiedza w tym zakresie. Sądziłem, że stacyjka po prostu została wymieniona.
Więcej zdjęć prosimy, szczególnie jak zamontowałeś past trzypunktowe?
Zdjęcia muszę porobić - to było pstrykane na szybko przy okazji słonecznego sylwestrowego poranka (w drodze do warsztatu).
Pas zamontowałem zgodnie z Twoją instrukcją. Kupiłem statyczny od malucha - w komplecie była już śruba (ale chyba poszukam dłuższej) i niezbędna tuleja. Najwięcej zabawy miałem z przekładaniem plastikowych osłon ze starych pasów. W weekend postaram się zamontować drugi i porobić zdjęcia.
Dorzucam jeszcze zdjęcie z mojego ostatniego grzebania przy rozruszniku I obiecuję niebawem kolejne.
Było: 924 Turbo '79 "Bziut" - srebrny, żółte blachy - pojechało daleko
Jest: Saab 900 Conv. Turbo 16v '90 USA "Schab" - szmaragdowy popierdalacz
Jest: Jaguar XJ6 series III '85 "Janusz" - błękitny zestaw wypoczynkowy na kołach
Jest: Jaguar XJS 5.3 V12 HE '83 USA "Furia" - jeszcze będzie przepiękny, jeszcze będzie wspaniały ;-)
i jeszcze jakieś dwa inne dupowozy...
klec dodał/a następującą grafikę:
|
|