Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 11-04-2016 11:45 |
|
|
PIeszczoH napisał/a:
w 924 gródź pęka w okolicach serwa pedału sprzęgła/hamulca.
jest to powszechne, a są nawet tacy w US&A co dorabiają specjalną płytę wzamcniającą
Z Quba opisujemy ta sama przypadlosc, czy sugerujesz ze oprocz tego peka przegroda czolowa w okolicy pompy wspomagania? Jesli tak mozesz napisac wiecej na co zwrocic uwage?
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie" |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 11-04-2016 12:37 |
|
|
Mam dwa pytania do autora tematu:
Co to za spray do malowania "futrzanej" tapicerki ?
Co to za siłowniki do maski/klaposzyby ?
Może być stosowne foto etykiet.
|
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
HOGBEN
Użytkownik
Postów: 38
Miejscowość: Gůrny Ślůnsk
Data rejestracji: 20.03.16 |
Dodane dnia 11-04-2016 17:00 |
|
|
madmax332 napisał/a:
Mam dwa pytania do autora tematu:
Co to za spray do malowania "futrzanej" tapicerki ?
Co to za siłowniki do maski/klaposzyby ?
Może być stosowne foto etykiet.
Spray to Nielsen Black dye :
http://allegro.pl/nielsen-black-dye-czernidlo-regeneracja-dywanikow-i5065543044.html
ale poczekaj z kupowaniem bo po moim 30 min po aplikacji zrobił sie taki złot-brązowy odcień. Napisałem do sprzedawcy i czekam ana odpowiedź czy to normalne i co z tym teraz robić.
Siłowniki :
[img]http://pics.tinypic.pl/i/00775/9bczdjirlgr2.jpg[/img]
tył 52 zł sztuka , przód 46 zł sztuka. W Kato na Karliczka 4
Piotr924 napisał/a:
Z tym ''cieknącym'' zdjeciem, jest chyba cos nie tak, nie jest do gory nogami?
W istocie. Dzięki Piotrze. Macie może panowie zdjęcie już naprawionego uszkodzenia tego typu ??
Piotr924 napisał/a:
Czy odkryles juz co to jest ta ''stacyjka'' przy wlaczniku swiatel?
Mi to wyglada na blokade przeciw zlodziejom zalozona na pompie hamulcowej
Jest tam ciekawej formy kluczyk i 2 przewody biegnące gdzieś do głównej wiązki. Nauczony doświadczeniem nie dotykam raczej takich rzeczy , ale w weekend dokładniej to zbadam.
Qbak napisał/a:
Ciśnienie oleju na zimny powinno być takie. U mnie na zimnym to nawet zaraz po
odpaleniu jest około 8. Tzn. tyle pokazuje
Problem w tym Kuba że u mnie tak pokazuje w pełni zagrzany. Wcześniej ( na przejściowym oleju ) pokazywał mniej ok 5-6. Czyli może zostać czy wymienić na rzadszy ?
Edytowane przez HOGBEN dnia 11-04-2016 17:15 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 11-04-2016 17:05 |
|
|
To bardzo poważny objaw.
Zbyt wysokie ciśnienie oleju nie jest sprawą normalną. Powinno być 5-7 bar na ciepło, ale przy 5000 obrotów... Zawór w pompie do sprawdzenia? Ewentualnie elektryka, ale wtedy pomiar jest zaniżony, jeżeli się nie mylę.
|
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
HOGBEN
Użytkownik
Postów: 38
Miejscowość: Gůrny Ślůnsk
Data rejestracji: 20.03.16 |
Dodane dnia 11-04-2016 17:12 |
|
|
Pumba napisał/a:
To bardzo poważny objaw.
Zbyt wysokie ciśnienie oleju nie jest sprawą normalną. Powinno być 5-7 bar na ciepło, ale przy 5000 obrotów... Zawór w pompie do sprawdzenia? Ewentualnie elektryka, ale wtedy pomiar jest zaniżony, jeżeli się nie mylę.
A może to być za gęsty olej ? 20W50 full syntetyk nie rozrzedza się tak na ciepło. Cóż , tak czy inaczej spróbuję zalać 5W40 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 11-04-2016 17:28 |
|
|
Później dopiero film obejrzałem - zawór w pompie do wykluczenia - reguluje ciśnienie przy wyższych obrotach, a na niskich jeszcze nie nabija pompa takiego ciśnienia, żeby musiał zadziałać... Mimo to, trochę to ciśnienie wysokie...
Zdecydowanie spróbuj zmienić na jakieś 5W40. Jedyne, na co trzeba uważać, to to, czy uszczelnienia silnika były zmieniane, czy są jeszcze oryginalne, ale dlaczego i po co to pewnie wiesz
|
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 11-04-2016 17:43 |
|
|
1. Dzięki za pomoc w kwestii siłowników i spray'u. Siłowniki raczej kupić muszę (tylko na razie orientuję się kto takowe ewentualnie oferuje), a spray to na razie bardziej z ciekawości niż z chęci zastosowania. I oczywiście powodzenia w remontach i naprawach wszelakich .
2. Wymień olej na rzadszy.
3. W kwestii uszkodzenia - naprawa z reguły polega na zaspawaniu dziur(y) i potem stosownym zabezpieczeniu tegoż spawu. Nie polecam na to żadnych nakładek ani mazania różnorakiego typu masami uszczelniającymi. To po prostu na dłuższą metę nie załatwi definitywnie sprawy.
P.S. Ciekawe opcje na etykiecie:
Kraj pochodzenia: C70. Jako iż taki symbol nie występuje (nie ma przyporządkowanego kraju) to jest pomyłka "fabryki" i jak mniemam miało być C07 co oznacza "Italy".
197 - pojemniejszy akumulator 88 Ah (opcja nie występująca dla 924, tylko dla 924S)
425 - wycieraczka tylnej szyby
431 - 4-ramienna kierownica obszyta skórą, 363 mm (opcja nie dla 924, tylko 924S)
497 - rozrusznik 1,1 kW
651 - elektrycznie otwierane okna
990 - skórzana tapicerka (nie dla 924 tylko 924S)
Edytowane przez konto_usuniete dnia 11-04-2016 18:45 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
HOGBEN
Użytkownik
Postów: 38
Miejscowość: Gůrny Ślůnsk
Data rejestracji: 20.03.16 |
Dodane dnia 11-04-2016 19:05 |
|
|
madmax332 napisał/a:
990 - skórzana tapicerka (nie dla 924 tylko 924S)
Jesteś pewien ?
Ja raczej myślałem że : M990 Sitze Ganzstoff ??? Znaczy całe materiałowe zice ... |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 11-04-2016 19:18 |
|
|
1. Tak mi wychodzi z fabrycznego katalogu części, gdzie jest spis opcji. Problem z nimi jest wogóle taki iż jeden numer opcji może mieć różny opis (znaczenie) w zależności od modelu/roku modelowego auta. U Ciebie są pomieszane opcje dla 924/925S a rok modelowy auta to 1985. Wziąłem więc katalogi dla 924/924S i podałem jak wyżej. Uściślając to dla 924S jest tam dokładnie zapis:
M990 - Przednie siedzenia
M990 - tkanina/tkanina/skóra
2. Skąd pochodzi taki opis 990 ?
Edytowane przez konto_usuniete dnia 11-04-2016 19:28 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 11-04-2016 19:26 |
|
|
Pumba napisał/a:
To bardzo poważny objaw.
Ewentualnie elektryka, ale wtedy pomiar jest zaniżony, jeżeli się nie mylę.
Pumba, czujnik Ciśnienia oleju w 924S potrafi się sypnąć w każdą ze stron. Miałem obie awarie, zakładam że w 924 2,0 może być tak samo.
Piotr o grodzi pisałem o:
http://rennlist.com/forums/924-931-944-951-968-forum/630908-944-firewall-reinforcement-plate.html
http://forums.pelicanparts.com/porsche-924-944-968-technical-forum/235821-cracked-firewall-question.html
http://rennlist.com/forums/924-931-944-951-968-forum/499206-cracked-firewall-repair-3.html
http://only944.com/partscatalog/only/firewallbrace/
jak widać temat powszechny jak na 924 i 944.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 11-04-2016 19:54 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
HOGBEN
Użytkownik
Postów: 38
Miejscowość: Gůrny Ślůnsk
Data rejestracji: 20.03.16 |
Dodane dnia 12-04-2016 00:54 |
|
|
madmax332 napisał/a:
2. Skąd pochodzi taki opis 990 ?
Korzystałem z :http://www.werk924.com/index.php?option=com_content&task=view&id=57&Itemid=69
Ale byłoby super jakby okazało się że powinna być skóra. Nienawidzę tego fioletu
Wielkie dzięki PIeszczoH , oszczędziłeś mi sporo czasu , wiszę Ci C2H5OH przy najbliższej okazji |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 12-04-2016 11:56 |
|
|
Przejrzałem w międzyczasie znaczenie opcji M990 dla innych roczników/modeli. Wszędzie wychodzi: SITZBEZUEGE VORNE, STOFF/ STOFF/ KUNSTLEDER - czyli: materiał foteli przednich - tkanina/tkanina/skóra. Także nie dotyczy to niestety reszty tapicerki tylko jednak samych foteli .
|
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
Piotr924
Użytkownik
Postów: 1401
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 13.11.13 |
Dodane dnia 12-04-2016 13:17 |
|
|
Zastanawialem na ile problem cieknacych pedalow zostal rozwiazany w 944 wiesz moze czy został, czy wieksze obciazenia na uklad hamulcowy odciążył ramkę pedalow? Nie slyszalem zeby w 924 pekala przegroda, ale bacznie sie przyjże swojej.
U kolegi przegroda mogła pęknąć, tak jak sie dzieje w 944 ze wzgledu na opcje z hamulcami jaka ma, mam nadzieje ze nie ma obu przypadłości.
Porsche 924, '82
"Jeśli coś jest dobrej jakości i o to dbasz, to będzie Ci służyć wiecznie"
Edytowane przez Piotr924 dnia 12-04-2016 13:17 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
HOGBEN
Użytkownik
Postów: 38
Miejscowość: Gůrny Ślůnsk
Data rejestracji: 20.03.16 |
Dodane dnia 12-04-2016 15:05 |
|
|
madmax332 napisał/a:
Przejrzałem w międzyczasie znaczenie opcji M990 dla innych roczników/modeli. Wszędzie wychodzi: SITZBEZUEGE VORNE, STOFF/ STOFF/ KUNSTLEDER - czyli: materiał foteli przednich - tkanina/tkanina/skóra. Także nie dotyczy to niestety reszty tapicerki tylko jednak samych foteli .
Max , na czym polega różnicza pomiędzy kodami M990 a 990, i dlaczego w moim przypadku stosujemy M990 ????.
Wg strony :https://www.pff.de/porsche/index.php?thread/2712083-ausstattungcodes-f%C3%BCr-die-924-944-968-reihe/
M990 Sitzbezuege vorne Stoff/Stoff/Kunstleder - czyli tak jak mówisz.
990 Ganzstoffsitzanlage:Sitz- und Lehnfläche in Stoff - czyli całe zice w szmacie. |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 12-04-2016 16:04 |
|
|
1. To jedno i to samo. Na nalepce masz formę: M-options codes + ich numerki bo jest to zbiór M-opcji i w takim wypadku nie ma sensu przy każdym z nich dodawać "M". A samo tajemnicze "M" to skrót od Mehrausstattungen.
Ramka poniżej to pole korekty - czyli miejsce wpisu zmian fabrycznej konfiguracji. Z tym bywało różnie.
2. Ja podalem tylko "definicję" M990 z fabycznego katalogu części dla 924S. Dlatego z 924S, ponieważ opcja M990 nie występuje w pozostałych modelach z roku modelowego 1985 . Numerki M-opcji niestety nie zawsze oznaczają to samo i łatwo o pomyłkę - dlatego zawsze należy mieć na uwadze model/rok modelowy auta.
Możliwe przyczyny stanu zastanego: wymiana lub przeróbka foteli, ewentualnie błąd na nalepce. Kolega Qubak pomaga w wyjaśnieniu kwestii fabrycznej konfiguracji na podstawie n-ru VIN .
Edytowane przez konto_usuniete dnia 12-04-2016 16:47 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 12-04-2016 22:38 |
|
|
Piotr jeśli pochylisz się nad linkami które załączyłem wydaje mi się, że dojdziesz do wniosku że problem nie został rozwiązany przynajmniej nie przed modelem Turbo lub S2
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
HOGBEN
Użytkownik
Postów: 38
Miejscowość: Gůrny Ślůnsk
Data rejestracji: 20.03.16 |
Dodane dnia 17-04-2016 21:35 |
|
|
I za nami kolejny weekend w stodole. Leitmotiv - hamulce. Po zrzuceniu zacisków. okazało się że tylko jeden tłoczek dał się wydmuchać. Pozostałe po kąpieli w solvencie , wszelkiego rodzaju penetratorach i wreszcie coca coli zostały wyciągnięte przy pomocy szczypiec młotka i sprężonego powietrza. Ich stan, że tak powiem dupy nie urywa.
[img]http://files.tinypic.pl/i/00777/m0aewkl8lcq5.jpg[/img]
Całą sobotę walczyliśmy żeby doprowadzić je do stanu umożliwiającego złożenie na nowych gumach. Skończyliśmy w nocy. Dziś po odpowietrzeniu hamulec zaczyna brać ok połowy skoku pedału. Tak powinno być ? Czy coś jest do poprawki ?
[img]http://files.tinypic.pl/i/00777/074offnr6m0a.jpg[/img]
Przy okazji jazd próbnych założyłem kierownicę ( świeżo z obszycia ) , problem niestety w tych kołeczkach co trzymają wkładkę kierownicy. Wszystkie są połamane. Wiecie gdzie można coś takiego kupić , czy jest na to jakiś patent ? Przy okazji tego zdjęcia poradzę się w jeszcze jednej sprawie. Czy u was po włączeniu zapłonu wskazówka paliwa choć drgnie ? U mnie stoi jak przyspawana, bezruch idealny - w każdych warunkach. rozebrałem i przepłukałem i sprawdziłem luty w czujniku w baku. Tam wszystko ok. Czy może być uszkodzony zegar ?
Mając już wszystko na wierzchu zrobiłem obiecaną inspekcję magicznego kluczka.
[img]http://files.tinypic.pl/i/00777/3rzqmpkxlqyj.jpg[/img]
Niestety choć w kabinie kable podłączone są do zasilania i tejże magicznej stacyjki, to po wyjściu do komory silnika biegną w okolice cewki i tam smutno wiszą 4 zaizolowane wtyki. |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 17-04-2016 21:49 |
|
|
1. To jakieś anty-kradzieżowe "patento italiano". Ja bym to bez żalu wywalił.
2. Czy wymieniłeś w cylinderkach ich uszczelnienia, a same cylinderki ustawiłeś na 20 stopni ? Uprzedzając pytanie - tak jak pokazano tu: http://www.924board.org/viewtopic.php?t=21186
Edytowane przez konto_usuniete dnia 17-04-2016 22:07 |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 18-04-2016 00:47 |
|
|
Jeżeli pedał hamulca jest dopiero bardzo nisko to spróbuj podciągnąć ręczny i zobacz
czy nie jest lepiej, bo jak rozumiem tyłu nie ruszaliście? Jeżeli będzie lepiej to trzeba
podregulować szczęki przez otwory regulacyjne w tarczach kotwicznych (nie ma tutaj
samoregulatorów).
Plastikowe tulejki to trzymanie kierownicy dostępne
Łatwo możesz wyjąć zegar kombi i sprawdzić czy połączenie do czujnika w baku
jest ok.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Porsche 924 '85 azzurro chiaro metallizzato ? |
konto_usuniete
Użytkownik
Postów: 1975
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.09.07 |
Dodane dnia 18-04-2016 11:16 |
|
|
Sprawdź same zegary na początek. Wymontuj i podepnij bezposrednio pod nie jakieś źródło 12V z ewentualnym potencjometrem. Jak będzie OK - zostaje "kabelkologia".
|
|