Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 27-01-2009 16:01 |
|
|
na czym polega osiowanie/lozyskowanie? i jak poznac ze glowica wymaga takiej operacji?
ps: jaki stan szklanek?
ps2: odnosnie blokow to bede mial pelne info dopiero w sob.wczesniej raczej nie da rady.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 27-01-2009 16:34 |
|
|
Osiowanie to regeneracja powierzchni na ktorych obraca sie walek rozrzadu - nie wiem dokladnie w jaki sposob jest to robione ale najprawdopodobniej jest to nadlanie nowego materialu i nowe wytoczenie otworow na walek rozrzadu. Robi sie to wtedy gdy sa luzy miedzy walkiem rozrzadu a glowica lub widoczne jest znaczne porysowanie i wyrobienie powierzchni slizgowych glowicy. koszt ok 250zl
Walek jest nawet w dobrym stanie a szklanki tez niezle tzn nie sa powybijane powierzchnie czolowe.
Czekam na info o blokach z niecierpliwoscia bo to jedyny element ktorego mi brakuje. Jak znajde dobry to pojdzie do lekkiego honowania i skladam.
Edytowane przez michal928 dnia 27-01-2009 16:37 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 28-01-2009 17:43 |
|
|
Przejrzalem teile.pl i szok! Przykladowe czesci:
nowy kompletny silnik turbo ok 15000... EURO!
nowa turbina ok 1500E
nowe tloki ok 320E szt
blok z tlokami ok 10000pln
ceny zaporowe... doslownie na wszystkie podzespoly.
Edytowane przez michal928 dnia 28-01-2009 17:45 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 28-01-2009 19:20 |
|
|
no ale michal...to sa ceny ASO albo nawet i wyzsze niz ASO. Ja ostatnio pyytalem o 2-3 rzeczy z teile w nadziei ze bedzie te 10-15% taniej niz w ASO i sie lekko zawiodlem bo mieli albo ta sama cene albo o 5% wyzsza .
odnosnie tlokow to chyba taniej niz w ASO bo chyba mowiles cos o cenie 2tys za tlok...
ps: super ze jeszcze maja glowice dostepne do tego modelu
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 28-01-2009 19:20 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 29-01-2009 18:08 |
|
|
No i temat zaworow upadl... Do 924 turbo poza serwisem lub teile.pl nie da sie kupic nowych zaworow ssacych ani wydechowych ani prowadnic w sensownych cenach...
Sprawe dodatkowo komplikuje fakt ze zawory w 924 turbo sa jakies "sodowe" czy jakos tak... Znajomy mi powiedzial ze dla lepszego chlodzenia sa puste w srodku i tam maja jakąś ciecz czy zel...
Pozostaje jeszcze dorobienie normalnych zaworow w warsztacie ale pytanie czy to wytrzyma i ile pochodzi... Jutro bede pytal o dorobienie zwyklych... Prowadnice chyba bede musial kupic nowe albo tez dorobic... Porazka.
EDIT
Poszperalem w necie - zawory sodowe stosowane sa do bardzo wysilonych jednostek napędowych oraz w tunningu silnikow. Czyli zastepowanie ich zwyklymi nie ma sensu bo wzrasta temperatura samego zaworu co ma bezposredni wplyw na trwalosc... moze byc tak ze dorabiane zawory skoncza sie po kilkunastu tysiacach km co jest nieciekawa perspektyw,a... Rozgrzewanie zaworu moze miec rowniez wplyw na spalanie stukowe co dla tego silnika jest destrukcyjne... Mam namiar do czlowieka dorabiajacego zawory ( www.paradowscy.pl ) - jutro bede pytal czy jest sens dorabiac czy zostaje mi juz tylko serwis i cena 410 zl za sztuke zaworu wydechowego... 1600 zl za same zawory wydechowe to troche sporo. SSace nie maja juz takich wymagan i mozna je dorobic - serwis 370 szt. Do tego prowadnice...
Edytowane przez michal928 dnia 29-01-2009 18:45 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
Wulkan
Użytkownik
Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07 |
Dodane dnia 29-01-2009 20:42 |
|
|
Zawory ,,sodowe" maja drazone trzonki, czasami czesciowo takze grzebek. Do wydrazenia wprowadzony jest sód, w postaci stalej ( pewnie jakis maly walec). Podczas pracy silnika cieplo zaworu rozpuszcza sód, ktory w postaci cieczy wedruje sobie w jedna i w druga strone, wspomagajac odbieranie ciepla od bardzo nagrzanego w doladowanym silniku benzynowym zaworu wydechowego.
Dorobienie zaworow ssacych to nie problem, mysle ze u Paradowskich za komplet ssacych wiecej jak 400PLN nie zawolaja.Z zaworami wydechowymi bym nei ryzykowal. Tylko wypelnione sodem. Dorobienie prowadnic to tez nie jest straszny wydatek, na pewno wyjdzie kilkakrotnei taniej niz w serwisie.
Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm
Porsche 924 1982r NA |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 29-01-2009 21:24 |
|
|
Dzieki wielkie Wulkan za odpowiedz. Wlasnie tak sie zastanawialem z tym dorobieniem wydechowych ale teraz po twojej podpowiedzi zdecydowalem sie ze raczej zamowie w serwisie Nie chce rozbierac silnika jak po jakims czasie gniazda sie wypalą i robota od nowa a slyszalem ze te zawory sa duzo lepsze. Koszt porazajacy jak na wartosc auta ale niestety chyba raczej konieczny i porownywalny do tych samych zaworow w innych markach - jutro po pracy wycieczka do warsztatu regenuracego glowice z pytaniem czy na 100% te zawory sa konieczne. Pozniej serwis porsche na polczynskiej i do ursusa do firmy dorabiajacej zawory - ssace raczej dorobie bo nie ma tu juz takich obciazen i sa one dodatkowo studzone chlodnym powietrzem zasysanym do tloka. Nad prowadnicami sie jeszcze zastanawiam. Zaoszczedzilem na tlokach i wydam na zawory Kurcze koszty sie mnozą...
I zacząlem sie zastanawiac nad dorabianymi pierscieniami czy tu tez nie ma jakiegos haczyka i czy nie sa one wykonywane z jakiegos "magicznego" materialu (tytan?) Zeby te dorobione wytrzymaly
Edytowane przez michal928 dnia 29-01-2009 21:26 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 29-01-2009 21:30 |
|
|
nie chce nawet myslec jakie koszta moglyby byc jesli placiloby sie za robocizne grrrr....
Odnosnie bloku jutro ok.15 jade po jeden kompletny silnik i w sobote rano powiem Ci jak wyglada jego stan a w niedziele obadam stan nastepnego .
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
Wulkan
Użytkownik
Postów: 125
Miejscowość: Rzeszów
Data rejestracji: 25.11.07 |
Dodane dnia 29-01-2009 22:15 |
|
|
Co do pierscieni, to myśle, ze nie ma tam cudów. Wszak blok jest wspolny z silnikami wolnossacymi 924 , Audi,VW. Do konkretnej gadzi cylindrowej zaleca sie stosowac konkretne pierscienie. Nie ma co mieszac IMO. Do bloku zeliwnego lepiej nie stosowac zbyt twardych pierscieni. Mysle ze standardowe, ogolnodostepne znakomicie spelnia swoje zadanie, byleby obobka gladzi i rowkow tloka byly ok. Mam bardzo dobre doswiadczenia z pierscieniami z ludzkiej Primy. Tak samo jak z zaworami od Paradowskich.
Powodzenia!
Junak OHRV M07 NA 520ccm
Junak OHV M10 NA 700ccm
Junak OHV M10 Turbo 600ccm
Porsche 924 1982r NA |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 29-01-2009 23:58 |
|
|
Znalazlem w anglii zawory do turbo - nowe w cenie o polowe nizszej niz u nas w serwisie. Za sztuke chca 50E - z przesylka wychodzi za kpl 215E czyli ok 900zl - lepsze niz 1600 na polczynskiej. Prowadnice sa po 12E szt czyli ok 50zl (u nas 123zl). Troche lepsze ceny sa w stanach i generalnie tez maja ale czas oczekiwania i to clo to sie nie oplaca. |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 30-01-2009 00:03 |
|
|
z usa to nawet nie chodzi juz o clo(chociaz z tym tez juz jest lipa),przewalone sa koszta wysylki .
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 30-01-2009 00:06 |
|
|
Coś takiego mi się skojarzyło:
http://www.924board.org/viewtopic.php?t=27851
Don't panic! |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 30-01-2009 00:45 |
|
|
Michał te ceny z UK to na pewno w euro? Nie są to przypadkiem funty?
Chociaż akurat teraz cena chyba w miarę podobna.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 30-01-2009 00:47 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
Abelard
Użytkownik
Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06 |
Dodane dnia 30-01-2009 09:45 |
|
|
http://www.sinusvalves.com/
http://www.ferrea.com/
http://www.gsvalves.co.uk/
To takie lepsiejsze firmy z jakimi sie spotkalem. Może dorobią taniej? Tak czy inaczej troche info o zaworach jest. Zawory firmy sinus miałem w ręku, super jakość, robią dla Nascar, ale pewnie trochę drogie...
Co do technologi zaworów, sodowe są super, ale są materiały które mają lepsze właściwości niż inne i można uniknąć rozwiązań z zaworem sodowym zastępując go innym wykonanym z lepszego materiału i odpowiednio poddając dodatkowym procesom jak np: Pulsed Plasma
Nitriding, Hard Chrome Plating, Titanium Plasma hardening, Black Nitriding.
Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs
968CS 92'
944 84'
924 80'
924 89' składak targa
"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Edytowane przez Abelard dnia 30-01-2009 09:45 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 31-01-2009 07:18 |
|
|
Oj koszty remontu takiego turbo okazują się być rzeczywiście zabójcze... Ale trzymam kciuki i czekam na dalsze świetne relacje!
Tak w ogóle to czy zawory rzeczywiśce wymagają wymiany czy traktujesz to po prostu jako wymianę części eksploatacyjnej (zgodnie z zasadą "zrobić raz a dobrze"? |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 31-01-2009 19:05 |
|
|
Niestety wymagaja wymiany - szczegolnie wydechowe czyli te drozsze... Ktos juz wczesniej wstawil zamienniki zwykle (nie sodowe) + przeladowany motor spowodowaly ze sa ponadpalane i wyklepane na gniazdach oraz powycierane na prowadnicach. SSace od biedy przejda ale to juz nie jest tak wielki koszt wiec nie warto tu oszczedzic 500zl przy ogolnych kosztach. Prowadnice oczywiscie tez do wymiany. Koszt kompletu z anglii wychodzi ciut ponad 2000 zl. Serwis to 4000zl |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 01-02-2009 12:38 |
|
|
Abelard - dzieki za linki. We szystkich tych technologiach zawory robia paradowscy w ursusie do ktorych mam bardzo blisko. Jest jedno ale - one sa wzmacniane powierzchniowo, utwardzane itp. Zawory w 931 sa chlodzone a to jest istotna roznica. Sa dyskusje na 924.org odnosnie tych zaworow z ktorych ja wyciagam takie wnioski ze zawory wzmacniane czy utwardzane chodzic beda ale moim zdaniem zmienia sie ich parametr pracy na gorszy tzn podnosi sie ich temperatura podczas pracy a to zwieksza ryzyko spalania stukowego. Po cos te zawory wkladali - moim zdaniem goracy zawor przy duzym cisnienieniu w cylindrach silnika turbo to niekozystne zjawisko. Osobnym tematem jest ich trwalosc a jak zdazylem sie zorientowac zawory sodowe sa wkladane we wszystkich mocniejszych silnikach jak rowniez np w zwyklych 911 co podnosi ich trwalosc. Zostane raczej przy oryginale.
Dzisiaj odebralem tloki z poszerzonymi rowkami pierscieni i komplet nowych pierscieni. wklejam fotki:
michal928 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 01-02-2009 12:38 |
|
|
tlok:
michal928 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 02-02-2009 12:34 |
|
|
Wlasnie dostalem maila z anglii z porscheshop.co.uk ze w 924 turbo nie bylo zaworow sodowych i oni maja zwykle. Na 924.org toczy sie dyskusja na ten temat i tam wyraznie pisza ze fabrycznie zawory byly sodowe i wkladaja ew. stalowe. Serwis na polczynskiej rowniez nie jest mi w stanie udzielic informacji jakie w nich byly zawory - maja po prostu numer katalogowy i tyle... Mam teraz wybor - albo zamowic komplet wydechowych w serwisie za 1600 i byc moze przyjda sodowe a jesli przyjda zwykle to wywale kase w bloto bo paradowscy chca za dorobienie zaworow z azotowaniem niecale 60zl szt czyli 240zl za kpl wydechowych. Roznica znaczna. Porscheshop.co.uk za kpl wydechowych chce 800zl. U paradowskich za caly komplet zaplace niecale 500zl. Jak myslicie - co robic? Katalogi u znajomego w sklepie rowniez wskazywaly na sodowe, w internecie tez pelno informacji ze do 924 turbo sa sodowe...
Edytowane przez michal928 dnia 02-02-2009 12:36 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 02-02-2009 13:13 |
|
|
Michał, wyczyść sobie skrzynkę PW...
A w ogóle to nie wiesz czy masz aktualnie oryginalne zawory wydechowe ? Nie wystarczy przeciąć i sprawdzić ?
ps. To nie odpowiada na twoje pytanie ale ciekawy dokument - 924 Turbo service information :
http://91.95.249.0/docs/924/service/Porsche%20924%20Turbo%20Model%2079%20Service%20Information.pdf
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Edytowane przez juras dnia 02-02-2009 13:34 |
|