Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 13-05-2020 21:37 |
|
|
simprez napisał/a:
A powiem wam coś!
Dziś pierwszy raz na żywo słyszałem ten nowy wydech Piotrka w czarnym cabrio.
Piterson, Ty weź i go zareklamuj natychmiast!
Przecież chłopaki Ci go na Taycana chyba przerobili!!!
Przecież tego się nie da słuchać!
(nie da, bo taki jakiś anemiczny zdaje się )
Nie chcesz struminicy zdjętej z 964???
Ech, weź mnie nie denerwuj! Też nie jestem do końca zadowolony. Na dole za bardzo buczy, na górze za cichy. Szczerze to nie tego się spodziewałem. Ideałem byłoby - cicho do 3 tys rpm a powyżej 4000 ryk. Już raz był na poprawkach i też nie udało się osiągnąć znaczącej poprawy - widać tak już musi być z tym MG. Zresztą w 997TT też dominuje buczenie choć nie tak dokuczliwe jak w 996.
BTW - H&R nadal nie ma...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 19-05-2020 21:58 |
|
|
Nareszcie fanty dotarły. Profi zapakowane - to się chwali. Myślałem, że przyjdą luzem.
Można ruszyć do przodu bo już się uzbierało prac przy jednym i drugim.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 19-05-2020 22:35 |
|
|
Piękne są
Daj znać jakie różnice
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 22-05-2020 23:33 |
|
|
Czerwony odebrany...
Dwa razy zgasł przy ruszaniu - ale tylko na początku Z nowym sprzęgłem jest czad - to jest genialne rozwiązanie. Można ruszyć delikatnie a przy ostrym butowaniu tak spina i wali po plecach że aż ciarki przechodzą. Jestem póki co baaaardzo zadowolony!
Pełnej listy wymienionych części chyba nie jestem w stanie tu przedstawić ale z kronikarskiego obowiązku podsumuję.
Przebieg 100tys:
- komplet sprzęgła Sachs Performance (tarcza, docisk, łożysko oporowe)+ simmering wału.
- przeglądnięty cały układ chłodzenia - obspawane nieszczęsne tulejki, wymieniona większość plastikowych rurek, kilka gum, mnóstwo uszczelek, pierścieni itp.
- zlikwidowane zapocenie pod jednym z czujników
- nowy boost control valve (lubią paść, trudny dostęp, a tu silnik na wierzchu więc wymiana to była oczywistość)
- nowy łącznik wału (już popękana guma)
- nowy odbojnik zderzaka tył
- stabilizatory H&R regulowane
- zrobiony serwis (filtry oleju, powietrza, kabinowy, olej ponownie Millers CFS 10W50 NT+)
Pozostało w sumie kilka rzeczy - nabić klimę, zrobić program, na koniec jakiś skromny detailing.
No i jeszcze jest jeden szalony pomysł (podsunięty przez jednego z kolegów) ale na razie cicho
Do pełni szczęścia brakuje jeszcze sportsitze - ale coś trzeba zostawić na przyszłość.
Uwielbiam te auta
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piterson dnia 22-05-2020 23:41 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
pimi
Użytkownik
Postów: 472
Miejscowość: Warszawa Kabaty
Data rejestracji: 12.05.09 |
Dodane dnia 23-05-2020 09:06 |
|
|
życzę radości z ujeżdżania!!!
944 '86 śliczny był, srebrno-błękitny |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 24-05-2020 11:38 |
|
|
z tym boost control mi popsułeś humor. Sam nie pomyślałem wtedy, a teraz się zastanawiam, czy właśnie nie zaczyna dolegać
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 24-05-2020 12:33 |
|
|
pięknie, fajne to autko .. frajdy
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 24-05-2020 21:55 |
|
|
Czerwony pojechał dziś na strojenie. Za kilka dni, może tydzień stage będzie skończony.
Ale żeby czarnemu nie było przykro, to teraz trochę o nim.
Szybki serwis przy 236 tys km:
- podwozie bez zarzutu, poduchy silnika ok (poszukiwanie delikatnych wibracji na biegu jałowym - najprawdopodobniej dwumasa się kończy i przy następnej robocie sprzęgła trzeba będzie wymienić).
- olej Millers CFS 10W50 NT+, filtry oleju, powietrza, kabinowy
- nowa gałka zmiany biegów z dźwignią ręcznego - i to jest to! Wielokrotnie podkreślałem, jak fatalna jest standardowa gałka w 996 - brzydka, nieanatomiczna (nieraz mnie po niej bolała dłoń). Teraz jest wreszcie tak, jak powinno być od samego początku - w połączeniu z shortshifterem całkowicie odmieniają zmianę biegów. W dodatku jest to miłe rozjaśnienie całkiem czarnego wnętrza.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 24-05-2020 22:20 |
|
|
No ja Ci powiem, że bardziej podoba mi się standardowa, ale co my tam o galkach bedziemy gadac, jak bedziemy chodzic o lasce, to moze wrocimy do tematu
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 21-06-2020 13:15 |
|
|
Radio zamontowane wreszcie - gra bardzo fajnie z wykorzystaniem fabrycznego zestawu Bose, BT działa bezproblemowo (streaming i tel). To była dobra droga, jestem ogólnie bardzo zadowolony!
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piterson dnia 21-06-2020 13:20 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 21-06-2020 13:21 |
|
|
I jeszcze zdjęcie z podświetleniem.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 22-06-2020 08:17 |
|
|
pasuje bardzo fajnie
no i console-delete-kit to jest to! gdyby nie ciągłe pomysły czy zostawić sobie C4 to też bym chyba poszukał. auto jakoś tak sportowiej z tym wygląda
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 25-06-2020 19:26 |
|
|
A więc kończymy telenowelę pt. "Czerwony w pogoni za osiągami".
Auto wróciło z Autodusza wzmocnione. Wyjściowe parametry nie były najgorsze - 501 KM. Wydech i intercoolery jednak zrobiły swoje - zresztą tak mi się wydawało ale myślałem że to może autosugestia. Po programie jest aktualnie 568KM i 851 Nm momentu. Uczciwie przyznam że jeszcze nie potestowałam tak konkretnie - wracając było miejscami bardzo mokro i tylko od czasu do czasu na suchym udawało się wdepnąć do oporu. Ale jest brutalne - znów zatyka jak za pierwszym razem
Poniżej wykresik.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piterson dnia 25-06-2020 19:49 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 25-06-2020 19:45 |
|
|
Ale to nie wszystko co było zrobione.
Sprzęgło miałem zawsze twarde, po wymianie na nowe było znacznie lepiej ale ogólnie trzeba było używać siły do operowania pedałem. Dusza stwierdził, że tak nie może być i wymienił servo sprzęgła - i teraz jest jak w Oplu Corsa! Pedał praktycznie wpada w podłogę - w pierwszej chwili myślałem, że jest popsute. Przedziwne uczucie gdy przy miękkim pedale sprzęgło łapie bardzo ostro i brutalnie.
Kolejna rzecz która mi chodziła po głowie to hamulce. Fabryczne w 997 są kapitalne (w stosunku do 996 to przepaść) ale skoro mocy więcej to i hamulec powinien być większy. Oczywiście jest fabryczna ceramika ale koszty są astronomiczne. Zatem została opcja przejścia z hamulców 350mm na 380 mm. Po konsultacjach z Rafałem (wiedzę i doświadczenie w temacie ma ogromne) ostatecznie decyzja była o przejściu tylko z przodu na 380mm - fabryczny tył 350mm jest wystarczający. W aucie wylądowały więc:
- zaciski z ceramiki 380mm z odpowiednim adapterem
- tarcze 380mm (z 997 GT3 Cup)
- klocki EBC Yellow
- wymiana płynu hamulcowego
Tyłu nie ruszaliśmy - klocki i tarcze są jeszcze w bardzo dobrym stanie, z czasem pewnie wylądują tam również te EBC do kompletu.
Ostatnią rzeczą która została zrobiona to serwis klimatyzacji. W 911 w lecie bez klimy jest bardzo ciężko - auto się mocno nagrzewa i przy temperaturach 20+ w środku robi się nieprzyjemnie gorąco.
Pierwszy etap serwisowo-modyfikacyjny uznaję za zakończony. Pozostaje cieszyć się jazdą. Ale żeby nie było to jeszcze dwa tematy za mną chodzą - coś trzeba zostawić na przyszłość
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piterson dnia 25-06-2020 19:48 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 27-06-2020 10:42 |
|
|
Fajnie, a jak różnica w hamulcach? Wcześniej też na yellow stuffach jeździłeś z przodu? Generalnie klocki robią dużą różnicę i proponowałbym Ci na tył też je wrzucić.
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
Edytowane przez kondzi dnia 27-06-2020 10:43 |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 27-06-2020 15:00 |
|
|
Wygląda pięknie i pewnie tak samo hamuje Tarcze PFC? To czemu klocki też nie
takie?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 30-06-2020 10:48 |
|
|
Jak to auto świetnie wygląda na żywo. Że ja nie mogę! Za każdym razem mi kopara opada
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 30-06-2020 21:48 |
|
|
kondzi napisał/a:
Fajnie, a jak różnica w hamulcach? Wcześniej też na yellow stuffach jeździłeś z przodu? Generalnie klocki robią dużą różnicę i proponowałbym Ci na tył też je wrzucić.
997TT w serii ma świetny hamulec (miałem kilka razy mocne hamowania z grubego 2++), tu czuć jeszcze większą brutalność. Nie mam pojęcia jakie tam wcześniej były klocki - były wciąż w dobrym stanie więc nie zaglądaliśmy. Ale podejrzewam że pod taki zacisk badziewia raczej nie ma.
Qbak - nie wiem, kto jest producentem tarcz. Nabite są na nich numery Porsche - 997.351.410.92
BTW, pojeździłem ostatnio więcej 996 i tam sprzęgło jest twarde w porównaniu do 997. A było na odwrót!
To jeszcze zdjęcie parki z ostatniej soboty.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 30-06-2020 23:37 |
|
|
To nie chodzi nawet o to czy badziewie, czy nie. Po prostu EBC ma linie klocków "drogowych" i "brutalnych". Z tego co rozmawiałem z różnymi ludkami, to jest OGROMNA różnica w zachowaniu hamulców jak założyli EBC Yellow. Wiadomo takie klocki szybciej tarcze zjedzą, ale też zupełnie inaczej hamują.
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: Piterson - 996 C4 Cabrio 2002 i 997TT 2006 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 24-09-2020 01:10 |
|
|
Jakiś czas temu (rok?) uznałem, że 996 cabrio doszło do kresu listy zmian i modyfikacji i już poza eksploatacją nie będę nic więcej dłubać. O jak bardzo się myliłem.
Zachęcony modyfikacją hamulców w 997 stwierdziłem, że jednak czas byłoby zrobić coś z największą IMHO bolączką 996 C4 cabrio czyli hamulcami (przypominam, że auto waży niemal 200 kg więcej niż C2 coupe). Tarcze były przeze mnie nie ruszane, zbliżał się ich kres więc okazja się nadarzyła Różne opcje były brane pod uwagę, ostatecznie jednak zapadła decyzja o najprostszej modyfikacji czyli przeszczepie kompletnych hamulców z 996 turbo. I tak też się stało - niestety w trakcie rozbiórki dochodziły coraz to nowe kwiatki i lista wymienionych części zaczęła szybko rosnąć.
W aucie wylądowały zatem (przebieg 238 tys km):
- zaciski z 996 turbo/C4S (to samo zresztą co w 997S)
- zwrotnice z 996 turbo (inny rozstaw śrub mocujących większy zacisk)
- tarcze Zimmerman 330mm
- klocki hamulcowe Ferodo DS2500
- szczęki hamulcowe tył
- przewody hamulcowe w oplocie
- płyn hamulcowy ATE
- nowe czujniki ABS
- nowe łożyska
- łączniki stabilizatora
- osłony tarcz
- dystanse przelotowe 5mm z nowymi śrubami (kolizja zacisku z przodu z felgą)
- dodatkowo kilka nadgryzionych korozją elementów podwozia - belka usztywniająca, osłony cewek itp.
Wymiana zwrotnic wiązała się oczywiście z koniecznością ustawienia geometrii, dodatkowo wykonano serwis klimatyzacji.
Do pełni szczęścia brakuje jeszcze pompy hamulcowej z 996 turbo - zobaczymy, czy standardowa da radę.
Jak to w życiu bywa, budżet finalny okazał się o 50% większy od optymistycznie zakładanego początkowego Tak się kończą pomysły typu "co tu jeszcze zrobić". Ale przynajmniej mam spokój na kolejne lata. No i piękne czerwone zaciski zamiast standardowych nijakich srebrnych
Zapytacie jaka różnica? Na razie żadna - przy spokojnej jeździe hamują jak dawniej Ale gdy się ułożą, nie omieszkam solidnie ich przetestować. Zresztą największy problem tych hamulców to były właśnie "awaryjne" hamowania z prędkości autostradowych gdzie kilka razy miałem naprawdę gorąco. Zawsze miałem wrażenie, że w 944 S2 były dużo lepsze hamulce niż w 996.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89
piterson dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piterson dnia 24-09-2020 01:19 |
|