Autor |
RE: 944 US Cancan |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 19-11-2018 07:52 |
|
|
No i kolejny sezon z 944 praktycznie zakończony spotkaniem wśród swoich
Trochę więcej miałem planów co do auta ale jak zwykle zabrakło czasu.. w tym tempie to co założyłem może jeszcze potrwać ze 3 lata. Co najważniejsze auto mechanicznie przejeździło bez najmniejszej awarii. Przez zimę chyba w końcu będę się musiał zająć detalami. A to w końcu klamkę wymienić na sprawną, jeszcze jeden kierunkowskaz znaleźć, uszczelki drzwi i dachu.. Generalnie coś tam się jeszcze na siłę znajdzie..
Wiem za to czego mu zdecydowanie brakuje.. zdecydowanie mocy (a ostrzegał Piterson że tak się skończy)
Więc trwają konsultacje co dalej robić.. a w zasadzie jak zrobić aby było szybciej i lepiej..
Na ten moment odpowiedź brzmi Eaton M62..
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 19-11-2018 08:38 |
|
|
Skoro masz zajawkę na moc i modyfikacje pomyślałbym nad innym autem w gorszym stanie
żeby sobie go przerabiać, klatkować, robić mu 300 koni i się ścigać i czerpać fun. Bo tego mega szkoda. Ale to tylko taka opinia . Wielkich osiągów na doładowaniu tego nie będzie.
Pytanie czy warto przerabiać żeby mieć 200 koni czy coś tam. Ja bym odpuścił, bo gra nie warta świeczki. Ni to seria ni potwór.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
Duke
Użytkownik
Postów: 1216
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14 |
Dodane dnia 19-11-2018 10:03 |
|
|
Z rzeczy, które mogą poprawić sytuację:
1. Najprościej http://www.maxhpkit.com/ około 1250zł
2. Przypuszczam że najefektywniej: https://www.lindseyracing.com/LR/Parts/944NATUNE.html 3-4 tys. zł
3. Założyłem ostatnio zimówki, Migle Miglia Cup 1 opony tył 255, przód 225. Auto znacząco straciło na zrywności. Klei się za to niesamowicie. Może zmiana kół na lekkie 16" poprawi sytuację. >2.5 tys. zł
4. Nie bawiłbym się w turbo czy sprężarkę, tylko wymienił silnik na 3.0, wyjdzie lepiej.
5. Gdy myślisz, że brakuje Ci mocy, na pocieszenie obejrzyj to:
https://youtu.be/pnPY7KUHBgE?t=1817 0 zł
6. W wersji US chyba pomogłaby znacząco zmiana zaworów, żeby dorównać mocy ROW, ale nie znam szczegółów.
In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757)
Edytowane przez Duke dnia 19-11-2018 12:37 |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 19-11-2018 11:13 |
|
|
Szarak Maryjusz napisał/a:
Bo tego mega szkoda.
I tu się, Panie Mariusz, nigdy nie zrozumiemy.
Jakby nie patrzeć, to tylko samochód. Wiadomo, że to nie nowoczesna masówka, a jeżdżaca historia, co nie zmienia jednak faktu - tylko samochód. Szkoda by było, jakby gdzieś niszczał, nieużywany i zapuszczony, albo naprawiany niefachowo. Tak jednak nie jest, auto jest doinwestowane i śliczne, a ma cieszyć właściciela w maksymalnym stopniu.
Skoro Tsubasa nie jest z tych, którym do szczęścia potrzebna jest "oryginalność" ( w większości przypadków motywowana tylko ewentualnymi problemami w odsprzedaży ) kibicować wypada każdej ciekawej modyfikacji, a nie sarkać, że szkoda - bo absolutnie nie dzieje mu się żadna szkoda, a działania mają na celu poprawienie frajdy z jazdy.
Sam bym w 944 pewnie poszedł w motor 2.5 turbo - bo prościej - natomiast jestem ciekaw jak będzie wyglądał wykres z hamowni w przypadku zastosowania kompresora
Edytowane przez Pumba dnia 19-11-2018 11:48 |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
Herbi1303
Użytkownik
Postów: 171
Miejscowość:
Data rejestracji: 12.09.17 |
Dodane dnia 19-11-2018 17:04 |
|
|
najważniejsze że ten czarny ma w końcu czerwonego ziomka z dzielnicy do jazdy. Teraz kilka miesięcy postoju można nadrobić stracony czas. |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 19-11-2018 18:00 |
|
|
He, czipy w tym silniku to dodadzą max 5 km (bardzo optymistyczna prognoza). Wąskich laczy nikt nie lubi. SWAP na 3.0 ... to wypadałoby dokupić solidny zawias, hamulce, układ napędowy ... taki pakiet części nazywa się Porsche 944 S2 i tu dodatkowy plus - kupujesz gotowy już złożony do jazdy . Tak samo z motorem 2.5 Turbo ta opcja także nazywa się "inne Porsche tzn. 951".
Jeśli chodzi o modyfikowanie zwykłego 2.5 to faktycznie najlepiej (cena-przyrost mocy) brzmi soft turbo, albo kompresor (Browarowy S to mega projekt, bo atmosferyczny, zupełnie inna liga). Nadmuchać 180 - 200 koni, żeby jakiegoś przypału nie było z korbowodami chodzącymi na spacer i to już będzie w miarę fajnie się odpychało. Ale zawsze gorzej od 951! I tu jest właśnie to.
Pumba ma trochę racji, ale ja jestem za tym żeby przemyśleć to 300 razy, czy nie lepiej kupić i robić potwora (skoro tak ciągnie do demonów i modyfikacji) niż być ciągle niezadowolonym podnoszaczem mocy. Pumba zdecydował się na radykalne podniesienie osiągów swojego 924 (potwór), ja na pewien przyrost mocy, który po jakimś czasie oczywiście będę w stanie opanować i się do niego przyzwyczaję, ale mam w tym pewny konkretny cel. Natomiast te czwórki to coś pięknego, a 180-200 kuca ... uwierz, za chwilę znowu będziesz szukał większej ilości. Chyba, że to jest właśnie Twoja wizja Twojego idealnego Cancana, który jest doładowany na 180-200 kucy i to wystarczy.
Oczywiście projekt byłby ciekawy, a doładowanie dodałoby bardzo dużo dynamiki. Ale tam właśnie gdzieś leży kres tej konstrukcji, a pójście dalej będzie kosztowało tyle co zakup faktycznie 944 S2 w średnim stanie, który po wybebeszeniu sprawia wrażenie Sokoła Milenium skaczącego w nadprzestrzeń.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 19-11-2018 18:04 |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 19-11-2018 19:10 |
|
|
Ja jak zwykle kibicuje i jestem bardzo ciekawy co by wyszło z zakompresowania tego silnika. Czy znacząco wpłynęło by to na osiągi (czytaj przyspieszenie) bo Vmax to drugorzędna sprawa. Powodzenia ja trzymam kciuki.
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 19-11-2018 19:42 |
|
|
Widzę że trochę poruszenia wywołałem.. to może tak na spokojnie..
Nie chcę nie wiadomo ile mocy (bo prędzej kupię 911 niż dojdę z 944 do 300km) ale chciałbym aby był zdecydowanie żwawszy. Turbo jest oklepane i wymaga najlepiej mnóstwa przeróbek wokół silnika aby miało to sens a na samym końcu jest turbodziura której bardzo bym nie chciał.. Pewnie jest to też powód że nie kupiłbym 944 turbo ani tym bardziej silnika 2,5T - silnik kosztuje krocie a przy ewentualnym remoncie koszty wręcz niebotyczne (to samo tyczy się S2 - pomijam fakt że nie znajdę auta w tak obłędnej konfiguracji kolorystycznej bo w swoim życiu w ogłoszeniach widziałem tylko jedno 944 czarne z cancanem i to było Turbo)..
Poza tym stopień sprężania w N/A jest 10,6:1 w N/A USA 9,5:1 a Turbo 8,0:1.. już jestem niedaleko
W kwestii hamulców zgadzam się będę potrzebował lepszych.. odpowiedź to Wilwood Brakes
Co do zawieszenia to chyba już lepiej poza gwintem nic nie zrobię.. Koni Sport, M030 stab z przodu i z tyłu plus rozpórka na przód.. chyba że o czymś jeszcze nie wiem (tak jeszcze mogę sobie drążki skrętne z betonu założyć)..
Skrzynia biegów? Dzięki Simprezowi mam w aucie skrzynię z 944S która ma takie same bądź bardzo zbliżone przełożenia do Turbo i jest mocniejsza od zwykłej.. Znowu na plus dla mojego projektu..
Generalnie z rozmów z kolegami z EcuMaster wychodzi że najlepiej byłoby zrobić:
- nowy wydech z kolektorami
- nowy kolektor dolotowy który będzie skręcony z kompresorem
- komputer sterujący EcuMaster
- jakieś tam pierdółki których nazw już nie pamiętam..
- docelowo wydajniejsze wtryski
Poza tym chyba już większość projektów ktoś przechodził..
Soft Turbo, Turbo, LS, ostatnio Browar wystroił N/A po ostrym dłubaniu..
A o kompresorze się u nikogo nie doczytałem jestem ciekaw a znam mnóstwo projektów z kompresorami które bardzo ale to bardzo fajnie jeżdżą (do 0,6 bara bez intercoolera)
Oczywiście podstawą jest dobry kompresor którego sobie szukam na razie bez rezultatu cała reszta to kwestia ewentualnego wstawienia auta na warsztat..
A co do wybebeszania samochodu to chyba prędzej z Boxstera zrobiłbym wyścigówkę niż z 944.. ale to już osobna opowieść gdyby przez przypadek udało mi się wylicytować jakieś znośne 996 cabrio w USA..
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl
Edytowane przez tsubasa dnia 19-11-2018 19:43 |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
Duke
Użytkownik
Postów: 1216
Miejscowość: okolice Warszawy
Data rejestracji: 17.09.14 |
Dodane dnia 19-11-2018 20:59 |
|
|
Miłej lektury : ), pamiętałem o tym temacie na rennlist, ktoś tam na poważnie do tego podszedł
https://rennlist.com/forums/924-931-944-951-968-forum/1035362-supercharging-a-944-why-so-hard.html
A to tylko jako ciekawostka, jak zrobili turbo przed 944 turbo: https://members.rennlist.com/tholyoak/CallawayForSale.htm
In:
2009 Audi S4 416KM manual, torsen + szpera
1989 Porsche 944 S2 Guards Red, Szwajcar
Out:
1989 Mercedes 300CE
1988 Porsche 944 Celebration Edition (M757)
Edytowane przez Duke dnia 19-11-2018 21:27 |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
Herbi1303
Użytkownik
Postów: 171
Miejscowość:
Data rejestracji: 12.09.17 |
Dodane dnia 21-11-2018 14:34 |
|
|
ale jakbyś szukał zdrowej całej budy na wyścigowe 944 to wiesz gdzie zadzwonić |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 21-11-2018 15:49 |
|
|
No to już rozumiem zamysł tego auta , buduj kompresor, kibicuję!
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
janotres
Użytkownik
Postów: 478
Miejscowość: Nowy Sącz
Data rejestracji: 21.02.15 |
Dodane dnia 21-11-2018 19:04 |
|
|
Lech Wałęsa tez był spoko każde 944 jest fajne zależy jaka wizje ma właściciel .Turbo z małym przebiegiem bez klepy mi się marzy .
944 85r
944 S2 89r sprzedany PorschePana
911 c2 98r
911 cabrio 03r/sprzedany wrócił do DE.
986 97r Andrew dbał .sprzedany do rodziny
944 turbo tez trafił do PP i już dawno brak i płacz
928s2 jest
126p najlepszy
Edytowane przez janotres dnia 21-11-2018 19:05 |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
DpZ
Użytkownik
Postów: 707
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 02.06.17 |
Dodane dnia 21-11-2018 21:06 |
|
|
-> 924 Targa EU'78
-> 944 Targa US'84
-> 95B S EU'14
https://porscheworld.pl |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 21-11-2018 21:09 |
|
|
zajedwabiste!
Na wiosnę jakiś carsharing będziemy musieli uskutecznić
Może turbo się ukończy, to będę miał kartę przetargową
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 21-11-2018 22:06 |
|
|
Dpz dzięki za fotkę
W sumie to muzeum wyszło idealnie w ostatnim momencie bo tydzień później pogoda już byłaby do bani.. a teraz praktycznie prawie 2tygodnie bez odpalania auta.. trochę to smutne - chyba zaraz pójdę do garażu chociaż odpalić i posłuchać..
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 22-11-2018 20:19 |
|
|
Fota rewelacja
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 02-12-2018 15:51 |
|
|
Dziś mnie natchnęło aby dokończyć mój system audio.
Equalizer trafił miesiąc temu do serwisu bo jak się w końcu wziąłem do jego założenia to się okazało że bzyczy i skwierczy zamiast grać i dudnić. Okazało się że ze starości jeden kondensator się wykończył i pojawiło się kilka zimnych lutów..
Przede wszystkim miałem mały dylemat jakie radio podpiąć. Do wyboru Blaupunkt Munchen lub Becker Traffic Pro. To drugie bardzo dobrze mi znane bo mam w Boxsterze ale jakoś tak mi nie pasuje do 944 - jakby nie ta dekada
Z drugiej strony jakość dźwięku Blaupunkta powoduje odruch wymiotny u średnio zaawansowanego i głuchego na jedno ucho melomana.
Co się okazuje - podpięcie equalizera (który jednocześnie jest mini wzmacniaczem 4x25W) tchnęło nowe życie w wiekowego już Blaupunkta. I tak wybór tego equalizera okazał się strzałem w dziesiątkę. Nie dość że ma wygląd "z tamtych lat" to jeszcze wyciąga co najlepsze z wiekowego radia i tych jajkowatych głośników..
Tak więc zestaw audio przedstawia się następująco:
1. Radio Blaupunkt Munchen RDM 126 (z CD i AUX)
2. Equalizer Amplifier 4x25W Blaupunkt BEA 108E
3. Głośniki 2x Alpine przód i 2x JBL tył
Oczywiście ramka to wszystko ze sobą łączy w jedną całość a wygląda tak:
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 02-12-2018 16:43 |
|
|
dobrze wygląda !
a co do Blaupunktów z tamtych lat ... to one z equalizerem/wzmacniaczem zawsze grały duuużo lepiej
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 05-12-2018 15:49 |
|
|
Grudzień to idealny czas by zmienić opony z letnich na.. letnie
Wysłużone Michelin Pilot Sport zostały zastąpione przez Dunlop SP Sport Maxx.. Mieszanka raczej z tych miękkich - podobno nie starcza wybitnie na długo ale przyczepności ma sporo więcej niż podobne opony..
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 944 US Cancan |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1647
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 17-12-2018 17:38 |
|
|
Wpadł mi w ręce prezent od moich sąsiadów z Wesem.
Nówki lampy.. po lekkiej rzeźbie stelaża będą jak znalazł do Cancana
Trzeba było obciąć więcej górą i mniej dołem ale teraz pasują jak ulał..
Czas potrzebny do wykonania - 20minut
Narzędzie - Szlifierka kątowa
Stopień trudności oceniam na jedną gwiazdkę
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|