Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 07-07-2019 21:58 |
|
|
kondzi napisał/a:
Super, ale co to za model jest? Recaro Sportster? Albo z jakiego auta, bo podobaja mnie sie.
Mirco, model GT, materiał 3D z opcjonalnym napisem...
https://4-rally.pl/fotel_mirco_gt_3d_czarny-580i
Świetne.
|
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 07-07-2019 22:20 |
|
|
Fotel dla osób o wadze do 85 kg oraz o wzroście od 170 cm do 185 cm* (dane orientacyjne).
No to odpada
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 07-07-2019 22:52 |
|
|
Przejrzyj całą ofertę - fotele są różne, napisz maila, dopytaj
|
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 26-07-2019 20:52 |
|
|
Ciąg dalszy następuje:
Rączki mnie chyba świerzbiły, nie mogłem się dogadać z K-Jetem, więc znalazłem mu nowy domek... Domek-kartonek.
I pusto jakoś tak się zrobiło pod kopułą...
A potem zacząłem przestrzeń ową zapełniać:
Co do ostatniego zdjęcia, to stożek będzie w miejscu, gdzie znajdował się zbiorniczek wyrównawczy, w airbox'ie, który powietrze będzie brał z "kratek" w nosku, żeby jeno zimne leciało. Widoczna na zdjęciu rura zostanie skrócona Przepustnica jest z Passata b3 2.0 16V, ma znacznie większe kanały - będę musiał jeszcze kolektor raz zdjąć i dopasować. Wtryski to Volvo 850 - mają dość długie dysze i ładnie wchodzą w kanały w głowicy. Listwa wtryskowa z Nubiry - rozstaw cylindrów jest w niej minimalnie mniejszy, niż w 924. Będę później robił inną, na razie ta zostaje. Cewka standardowo z Golfa, czujniki położenia wału też z Golfa, czy innej A3-ki, TPS z BMW (jeszcze mnie czeka adaptacja do przepustnicy ), no i EMU.
A, wymieniłem też "sprężynę" w poduszce silnika...
Jeszcze jedna część mi wpadła do kanału i nie miałem weny szukać
Do niedzieli będzie hulać, mam nadzieję...
|
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 27-07-2019 16:51 |
|
|
Pięknie.
Niedziela już jutro... daj znać jak jeździ. Będę czekał jak na kolejny odcinek Polskiego Porsche.
Będzie w tą niedzielo co czytać i oglądać.
Trzymam kciuki.
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
grzegorzn3
Użytkownik
Postów: 392
Miejscowość: Bielawa
Data rejestracji: 02.09.16 |
Dodane dnia 27-07-2019 22:25 |
|
|
Pumba powinieneś nagrywać filmy i wrzucić na you tube, Mogła by wyjść fajna seria a masz do tego talent. Powodzenia
914 2.0 '74
951 piąte turbo '84
987 Cayman S '05 pojechał
924 S '86 pojechał do Brata
944 S2 '90 odjechał
931 '79 pojechał do Michała
944 '85 był |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 27-07-2019 23:17 |
|
|
Oj nie, Grzesiu.
Większość czasu poświęcam szukaniu narzędzi, które jeszcze chwilę wcześniej trzymałem w rękach. Drugą czasochłonną czynnością jest sprzątanie bałaganu, który generuję w tempie zastraszającym. Trzecią, szukanie czegoś, co kiedyś widziałem w garażu, a teraz znaleźć nie mogę ( dziś narzynka M10x1). Wolę sobie czasem coś naskrobać wieczorem, niż narażać społeczeństwo na oglądanie tego "twórczego" procesu.
Na dziś:
Różnica w przepustnicach. Godzinę dłubałem w kolektorze dolotowym, żeby dopasować kanały...
Przepustnica z Passata po instalacji czujnika położenia. Łatwe to nie było, ale finalnie z dwóch przepustnic i resztek z "Porsche Wiadra" udało się wygenerować sprawną sztukę
Fota na koniec dzisiejszych prac. Listwa z Nubiry będzie pierwszą rzeczą do zmiany, zupełnie mi nie odpowiada sposób wyprowadzenia króćców. Poza tym, skończyłem dolot - zamontowany silniczek krokowy z VW Bory, ciekawy jestem, czy uda mi się ładnie wysterować wolne obroty.
Jutro walczę dalej - zostało założenie kolektora wydechowego, czujnika położenia wału, kółka pod czujnik położenia wału, dystansów kół pompy wody i alternatora, wykonanie instalacji elektrycznej silnika w komorze, zamontowanie cewki, Airbox... A potem to już tylko śmigać
|
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 28-07-2019 19:33 |
|
|
Fajna robota. Co do filmów to pewnie nagrywał by w pionie...
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 28-07-2019 21:27 |
|
|
Jakbyś potrzebował kółko 36-1 wchodzące pod kółko pasowe od altka na wał, czy zobaczyć jak można je i czujnik zamontować, to daj znać. Z dokładnością do EFI mam u siebie podobny setup w 931, choć na Megasquircie.
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 28-07-2019 22:49 |
|
|
kondzi napisał/a:
Jakbyś potrzebował kółko 36-1 wchodzące pod kółko pasowe od altka na wał, czy zobaczyć jak można je i czujnik zamontować, to daj znać. Z dokładnością do EFI mam u siebie podobny setup w 931, choć na Megasquircie.
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6067&rowstart=200
To nie jest moje pierwsze podejście do tematu EFI/EDIS, stosowałem wcześniej kółka 36-1, EMU radzi sobie z nimi bardzo dobrze. Z tym, że w tej wersji będę robił pełną sekwencję, z czujnikiem VR również pod kołem rozrządu.
|
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 29-07-2019 12:52 |
|
|
Niezgłębione są czeluści tego forum :-))) Ja będę pewnie niedługo musiał coś na EMU poskładać, to widzę gdzie dzwonić w razie czego xD
Jedna rzecz jaką bym teraz robił inaczej u siebie, to bez EDISa, ale tylko cewki same wyzwalane bezpośrednio przez ECU. MS to potrafi, więc i pewnie EMU też. Czujniki stukowego miałeś okazję ogarniać?
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
Edytowane przez kondzi dnia 29-07-2019 12:55 |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 29-07-2019 14:20 |
|
|
W bloku 924 nie ma odpowiedniego miejsca do ulokowania czujnika stukowego - jest jedno znośne, ale trzeba trochę zmolestować łapę silnika. Tak miałem w wyścigówce. Natomiast w Hellmann'sie mam założony w słabym miejscu, podciągniętą wiązkę pro-forma, bo w końcu będę musiał coś wyrzeźbić, tylko najpierw testy zrobię na zapasowym bloku.
Natomiast ostatnio sobie poczytałem tematy Raceboy'a na 924boardzie ( a konkretnie ten o białym turbo ) i mam zamiar sprawdzić jego metodę - przykręcał śrubę banjo do bloku, a potem wężyk podciśnieniowy do stetoskopu i "na ucho". Ciekaw jestem, czy da się w taki sposób cokolwiek dosłyszeć i mam zamiar to przetestować
Finalnie oczywiście będzie hamownia
Co do cewek, to w 924 niestety lokalizacja świec wyklucza cewki wtykane bezpośrednio w głowicę. W 931 za to będzie chyba ciasnawo przy listwie paliwowej?
Edytowane przez Pumba dnia 29-07-2019 14:34 |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 29-07-2019 15:28 |
|
|
Nie mówię o cewkach na przewodach, a o cewkach zespolonych jak w EDIS. Ja mam w 931 cewke i kable WN z Fiesty MK7 ;-) Normalnie w takim setupie iskrę ogarnia kontroler EDIS a ECU daje tylko sygnał kiedy wyzwolić cewki (kąt). Ale można moduł EDIS pominąć i ECU (MS/EMU) może cewkę wyzwolić sam. Typowo w EDIS sygnał z VR idzie do niego, a może iść bezpośrednio do EMU/MS. Fakt, że EDIS jest niezniszczalny i u mnie w 931 ma jeszcze jedną rację bytu - mając sprawnego K-Jeta, nawet bez ECU a z samym EDISem auto będzie jechać (sam EDIS w limp mode wali zapłon na 10 stopni BTDC).
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 30-07-2019 06:49 |
|
|
Mówimy o tym samym, jeno mi sie te ichnie skróty pochrzaniły Czujniki i cewkę mam podpięte bezpośrednio do EMU...
|
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 24-09-2019 09:49 |
|
|
A tak mnie naszło ostatnio, żeby może w 931 wywalić zawór dodatkowego powietrza bo mi się przycina i wstawić w to miejsce krokowca. Tylko trzeba jakiś sensowny czujnik temperatury... co i gdzie zamontowałeś u siebie?
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 24-09-2019 11:35 |
|
|
Zawór PWM - SKV 08SKV206
|
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 24-09-2019 11:39 |
|
|
Dzięki A czujnik temperatury? I gdzie go wkręcić
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 24-09-2019 14:25 |
|
|
Czujnik temperatury powietrza: Bosch 0 280 130 039
Ja mam wkręcony zamiast piątego wtrysku ( wyfrezowałem sobie customową płytkę mocującą ) , natomiast podciśnienie pociągnąłem do boku kolektora, pogłębiłem jeden z otworów M6 na przelot i wkręciłem króciec, który zazwyczaj gazownicy stosują do wkręcania się w runnery kolektora dolotowego.
Edytowane przez Pumba dnia 24-09-2019 14:26 |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 24-09-2019 15:51 |
|
|
U mnie z podciśnieniem / nadciśnieniem nie ma problemu, bo banjo jest i szło do DITC sobie i na zegar. No ale do krokowca to raczej temperature płynu potrzebujesz, nie powietrza, bo to ma robić za ssanie na nierozgrzanym silniku. Na 924board coś chłopaki pisali, że zamiast thermo time switch bodajrze można coś wkręcić - myślałem, że w ten deseń masz u siebie.
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo
Edytowane przez kondzi dnia 24-09-2019 15:54 |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 24-09-2019 20:42 |
|
|
Właśnie zastanawiałem się, o jaki czujnik chodzi, bo mi to nie grało - a po prostu masz inny setup niż ja.
Ja mam w miejsce oryginalnego TTS-a wkręconego Boscha 0 280 130 037.
Przy okazji.
Jeżdżę se. Po tym, jak mi szanowni Koledzy z Bydgoszczy dokręcili przewody przy klemie wszystkie elektryczne problemy zniknęły. A zdążyłem wymienić kostkę stacyjki ( padł mi wcześniej styk do rozrusznika, więc sądziłem że to tam się prąd gubi ) i sporo się nakląć w drodze do Bydgoszczy... Tępa dzida ze mnie, klemy nie sprawdzić... Dzisiaj zamontowałem "na sztywno" alternator, bo gumiaste tulejki popadały i dyndał krzywo - dotoczyłem amelinowe i hula. Kolanko rurki smarowania rozrządu zmieniłem, ostatnio cały rozrząd z pompą wody wpadł.
Wóz prowadzi się bosko, jeno mocy brak. Kapeć 245 z tyłu nie pomaga. Ale, że w garażu zagościła nowa spawareczka TIG, to zaraz zaczynam prace nad kolektorem wydechowym, wydechem i dolotem. Będziem turbić na wiosnę. A potem trzeba będzie się rozglądać za nowym projektem...
Edytowane przez Pumba dnia 24-09-2019 20:55 |
|