Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 25-02-2009 11:58 |
|
|
No jak nie, jak tak... Tuleje można m.in. azotować (NitrovacR) albo azotonasiarczać (SulfonitR) - to akurat wiem z pierwszej ręki, bo miałem kiedyś styczność z człowiekiem, który się tym zajmuje.
Cytat:
"Sulfonit R - to warstwa dyfuzyjna - podobnie jak nitrovac R - stosuje się ją do cieplno-chemicznej modyfikacji pierścieni żeliwnych (uszczelniajacych) oraz do pokrywania tulei cylindrowych żeliwnych ale grubościennych - np. ciągników rolniczych.
Cylindry nie są szlifowane - struktura po sulfonowaniu, i po azotowaniu również, jest mocno rozwinięta i zwiększa znacznie powinowactwo do filmu olejowego - olej nie spływa, ponieważ powierzchnia jest doskonale zwilżana. Poza tym, badania wykazały, że po sulfonowaniu współczyniki tarcia malejją o 30%, a wniektórych wypadkach nawet o 50%."
Tylko nie do końca rozumiem co to są tuleje grubościenne...
Don't panic!
Edytowane przez miniver dnia 25-02-2009 12:00 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 25-02-2009 16:02 |
|
|
Nie slyszalem o czyms takim ale jak tak to zwracam honor. w kazdym razie nie stosuje sie tego do aut cywilnych. Tuleje gruboscienne to pojecie wzgledne - podejrzewam ze chodzi o scianke powyzej kilku milimetrow.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 25-02-2009 16:03 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 25-02-2009 22:34 |
|
|
Dzisiaj odebralem blok od szliferzy - wyszedl srednio a nawet mizernie... Bylem namawiany na zrobienie tuleji ale sie nie dalem. Zebrane zostalo ok 0,02mm materialu i niestety posostaly dosc glebokie rysy - nie na calej dlugosci ale szczegolnie w gornej czesci cylindra sa takie zadrapania od jakis cial obcych ktore dostaly sie miedzy cylinder i tlok. Gladz wyszla ladna, cylinder nie ma zadnej owalizacji. Pasowanie cylinder/tlok po pomiarach wyszedl ok 0,1mm wiec dla turbo tak na granicy zuzycia ale nie ma tragedii. Po przymiarce nowych piercieni na ten blok zamek bez zadnego dopilowywania wyszedl 0,25mm wiec idealnie. Jest ryzyko niewielkiego brania oleju przez te rysy jak rowniez ryzyko szybszego zuzycia pierscieni tlokowych - szczegolnie pierwszego kompresyjnego ale wole to od ryzyka spuchniecia wprasowanej tuleji np. podczas jakiejs imprezy - olej mozna zawsze uzupelnic a pierscienie wymienic za 10 lat przy moich przebiegach. Generalnie na upartego mozna zlozyc i tragedii nie bedzie. W sobote prawdopodobnie pojade po jeszcze jeden blok - moze bedzie lepszy.Zalaczam fotki tego przygotowanego:
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
michal928 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez michal928 dnia 25-02-2009 22:51 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 25-02-2009 22:36 |
|
|
cyl 1
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
michal928 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 25-02-2009 22:37 |
|
|
cyl1
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
michal928 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 25-02-2009 22:37 |
|
|
cyl 2
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
michal928 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 25-02-2009 22:38 |
|
|
cyl2
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
michal928 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 25-02-2009 22:39 |
|
|
cyl 3
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
michal928 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez michal928 dnia 25-02-2009 22:46 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 25-02-2009 22:39 |
|
|
cyl3
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
michal928 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 25-02-2009 22:40 |
|
|
cyl 4
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
michal928 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez michal928 dnia 25-02-2009 22:45 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 25-02-2009 22:43 |
|
|
cyl4
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
michal928 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 26-02-2009 10:34 |
|
|
Przy okazji zapytam jakie są różnice w bloku z 924 a 924T? Troszkę grzebałem i wydaje się że powinny się jednak różnić. Wnioskuję to po innej uszczelce głowicy. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę.
Dla porównania:
[img]http://img301.imageshack.us/img301/9056/uszczelka.th.jpg[/img]
Właśnie troszkę pogrzebałem i wychodzi na to, że bez większych kłopotów można dodać kilka KM montując głowicę od 931, na pewno zmianie ulegnie stopień kompresji - na 924.org
"A tuning trick for the 924 is to fit a 931cylinder head gasket. It is thinner and will give around half a point higher compression.
The part number is 931 104 337 03 - Ole Kammersgaard"
Z moich dotychczasowych obserwacji wynika, że powinno to rzeczywiście działać - nawet być może zachowując bezkolizyjność - ale tutaj głowy nie dam
Obecnie mam na oku głowicę od 931 79' jak się uda wszystko zgrać to może w marcu trafi ona do mnie i w przyszłości może bym ruszył z przebudową silnika na turbinke albo coś takowego
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 26-02-2009 13:22 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 26-02-2009 15:08 |
|
|
Z tego cytatu wynika, że bez problemu można użyć uszczelki głowicy od turbo - podniesie stopień sprężania, bo jest cieńsza... Ale jeśli dobrze pamiętam, założenie głowicy od turbo do wolnossącego 924 nie jest już takie proste i wymaga jakichś przeróbek... Ale nie chce mi się grzebać na 924board..
Don't panic! |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 26-02-2009 15:19 |
|
|
Miniver ma rację, sprawdź numer w PET, to uszczelka głowicy od Turbo.
Nie trzeba całej głowicy zmieniać żeby podnieść kompresję, wystarczy troszkę
blok zeszlifować. Sam się na tym zastanawiam, ale mam obawy.
To chyba nie jest temat na rozważania dotyczące 924 n/a
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 26-02-2009 15:44 |
|
|
Uszczelka pod glowice jest calkowicie zamienna pomiedzy 924/924 turbo bo... jest to ta sama czesc. Usczelka pod glowice do zwyklego 924 zostala wycofana ze sprzedarzy i zastapila ja ta od turbo. Swego czasu rowniez przeszedlem przez ten punkt modyfikacji jednak doszedlem do wnioskow jak wyzej napisalem. Blok w obydwoch silnikach jest identyczny - usczelka turbo ma po prostu dodatkowe kilka otworow odblokowujacych kanaly wodne. Nie ma sensu zalozenia glowicy od turbo do wolnossaka poniewaz stopien sprezania wyjdzie duzo za maly na silnik wolnossacy a dolozenie turbiny do takiego silnika spowoduje prawdopodobnie jego zatarcie ze wzgledu na inne tloki ktore po pierwsze maja inne pasowanie ze wzgledu na ich mniejsza rozszerzalnosc w zwyklym silniku, po drugie za szerokie sa w koronie tloka co przy uturbieniu ich spowoduje rozszerzenie ich ponad norme i staniecie w bloku a po trzecie nie wiem czy wytrzymaja one fizycznie tzn nie wiem jak z denkiem tloka. Zapraszam do mnie - mozna ogladac silnik turbo jeszcze w stanie rozebranym.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 26-02-2009 19:18 |
|
|
Dzisiaj doszly z anglii prowadnice zaworow wydechowych. Delikatnie inne niz oryginal bo brak rowka na pierscien ustalajacy ale to sie juz zrobi. Po bardzo wnikliwej analizie okazalo sie ze sa bardzo zblizone konstrukcyjnie do prowadnic od wolnossacego - roznia sie tylko 2 lekkimi podtoczeniami. Material jest dokladnie ten sam co w wolnossacym dlugosz bardzo zblizona a cena ok 5x wyzsza. Prowadnice zaworow ssacych do turbo sa juz niestety niedostepne... Mialem je dorabiac w warsztacie ale narodzil sie nowy pomysl. Mianowicie kupie kpl prowadnic zaworow ssacych od wolnossacego i pojde do tokarza aby zrobil mi te delikatne podtoczenia. Cena prowadnic ASO do wolnossacego to ok 28zl + ich obrobka - na pewno nie wyjdzie 100zl za sztuke jak od turbo wstepnie ustalalem w aso a zaleta takiego rozwiazania bedzie dokladnie ten sam material ktory przewidzial producent a ne jakis od gosci ktorzy to dorobia. Gdybym mial taka wiedze to zamiast zaplacic za 4 prowadnice wydechowe 320zl (najtaniej) zaplacilbym za caly komplet z obrobieniem podobna kwote. Zalaczam fotki przyslanych prowadnic wydechowych:
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
michal928 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez michal928 dnia 26-02-2009 19:21 |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 26-02-2009 19:25 |
|
|
A tutaj roznica pomiedzy prowadnicami ssacymi od turbo (z prawej) a prowadnicami od wolnossacego (z lewej). Wystarczy kosmetyczne podtoczenie bo wszelkie wymiary sa identyczne.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
michal928 dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 27-02-2009 22:52 |
|
|
No i porazka... Sprowadzone prowadnice sa złe i nie nadaja sie do wykozystania w turbo... Przysłali mi prowadnice o sr. zewnetrznej 14.04mm a w turbo takich nie bylo... Prowadnice zdjete z mojej glowicy maja 14.08mm i sa takie jak powinny byc wg katalogu. Te ktore przyszly sa za luzne, prawie luzno wchodza w glowice i wlozenie ich grozilo by wysunieciem podczas pracy a to jest juz grozne. Napisałem maila do "porscheshop" ze przyslali mi zle i chce zwrotu pieniedzy - zobaczymy jak sie do tego ustosunkuja. Zamowilem w ASO prowadnice nadwymiarowe od 924 do obrobki by wytoczyli mi z nich takie jak potrzebuje (sa wieksze) - praktycznie wzialem je na material bo znow czekanie na reakcje anglikow, wysylka i prawdopodobienstwo ze innych nie maja sklonila mnie do takiego ruchu. Ciekawe czy porscheshop przyzna sie do bledu.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 28-02-2009 12:09 |
|
|
ciekawe czy Ci zwroca kase...I ciekawe kto zaplaci za przesylke(jej zwrot).
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 931 z Raszyna :) |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 28-02-2009 12:19 |
|
|
napisali mi ze moga mi zaoferowac wieksze... - niestety nie jest mi to na reke.Napisalem im ze juz zamowilem w porsche centrum warszawa. Zwrot tych zlych i kolejna wysylka to ok 2 tygodnie czasu. Za duzo. Napisalem ze zadam zwrotu pieniedzy. Zobaczymy co odpowiedza.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
|
|
|