924.pl
Nawigacja
Strona Główna
Newsy
Artykuły
Galeria
Forum
Komentarze
Download
Linki
Kontakt
Szukaj
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Zobacz Temat
924.pl | Klub 924.pl | Nasze auta
Strona 14 z 32 << < 11 12 13 14 15 16 17 > >>
Autor RE: 931 z Raszyna :)
Abelard
Użytkownik



Postów: 997
Miejscowość: DK
Data rejestracji: 01.02.06
Dodane dnia 28-02-2009 13:14
Pewnie bedziesz musial odeslac i pokryc koszty wysylki w dwie strony...


Już nie zbieram na 968 CS
www.instagram.com/p968cs

968CS 92'

944 84'
924 80'
924 89' składak targa


"Standing in line is easy, finding your way isn't."
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 28-02-2009 13:16
Ale to ich wina bo srednica sie nie zgadza.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: 931 z Raszyna :)
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 04-03-2009 08:03
Mały OT: Pytanko - czy kolektory dolotowe Turbo z wersji 1 i 2 różniły się czymś od strony technicznej inne parametry mieszanki czy coś? albo raczej ciekaw jestem czy da się je stosować zamiennie - niby powinno bo różnią się nieznacznie wyglądem ale podłączenia są te same. może ktoś wie?



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 04-03-2009 09:27
Kolektory dolotowe sa niezamienne. Poza ksztaltem maja zupelnie inne przepustnice - stary typ ma przepustnice taka jak w 924 a nowy typ ma taka jak w 944 - przez to inne jest jej mocowanie jak i inny jest uklad dolotowy przed turbina. Stary mial łączenie przepustnicy z rura dolotowa na kawalek gumowego weza a nowy typ ma flansze przystosowana do przepustnicy i laczenie na gumowy o-ring.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: 931 z Raszyna :)
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 04-03-2009 09:54
Na 924 org, stwierdzili, że są inne ale zamienne. Zgadzam się że przepustnica jest inna, ale przykręcanie np do głowicy powinno być takie samo - brak możliwości sprawdzenia smiley. Rura łącząca z turbiną dostosowana jest do kolektora - ale łączenie z turbiną jest już identyczne. Poza tym różnic za bardzo nie widzę. Jedynie nie wiem jak z funkcjonalnością - jeśli suma sumarum jest to samo to te części będą zamienne.
Wersja I
[img]http://www.m-elliott.us/gallery/albums/Components/Components07.sized.jpg[/img]

Wersja II
michal928 napisał/a:
Wklejam fotki kolektora ssacego:





było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli

Edytowane przez Misiek dnia 04-03-2009 09:58
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 04-03-2009 10:21
Przykrecenie do glowicy to samo. W komplecie z rura od turbiny sa na 99% zamienne. Problem bedziesz mial np taki, ze w 2 serii przy nowym typie przepustnicy nie ma wyjscia na aparat zaplonowy i zrobic sie go nie da bo starej przepustnicy nie przykrecisz a to wyjscie na wezyk w nowej to zupelnie co innego. Zalezy co chesz robic - napisz - wtedy bedzie sie mozna zastanawiac.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: 931 z Raszyna :)
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 04-03-2009 10:31
Jak na razie przeprowadzam rozpoznanie smiley w różnicach wersji 1 i 2 no i 924 smiley
O jakim wyjściu na aparat zapłonowy mówisz? nic ciekawego nie zauważyłem na fotkach które mam smiley
Tutaj ktoś sprzedawał zestawik do konwersji z wersj 1 na 2...
[url]http://www.924board.org/viewtopic.php?t=28393&highlight=931+throttle[/url]
Także sądząc po wypowiedziach ludzi jest to do zrobienia - a połączenie z aparatem zapłonowym trzeba zaślepić... swoją drogą co daje to połączenie? czy to ten czujnik halla? czy jakoś tak...



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli

Edytowane przez Misiek dnia 04-03-2009 10:39
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: 931 z Raszyna :)
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 04-03-2009 20:50
Może warto byłoby się zainteresować:
http://cgi.ebay.co.uk/PORSCHE-924-TURBO-ENGINE-931-Series-2-177-BHP_W0QQitemZ160318133426QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item160318133426&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1683%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

Sam bym chętnie kupił ale troszkę za dużo zachodu żeby przywieźć, albo raczej przywiezienie to z 2000zł.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 08-03-2009 19:13
Wszystkie czesci mam juz zalatwione. Zawiozlem prowadnice zaworowe i glowice pownieniem miec gdzies ok srody/czwartku. Wczoraj kupilem pistolet do piaskowania i zabralem sie za blok. Nie wiedzialem ze piaskowanie zeliwa jest tak trudne... dodatkowo okazalo sie ze byl pomalowany jakims czarnym lakierem ktory bardzo ciezko schodzil pod wplywem piasku. Dzisiejsze 4 godziny pacy i udalo sie oczyscic 1/3 jednej strony bloku... ale efekt niesamowity.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

michal928 dodał/a następującą grafikę:

31356497
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 08-03-2009 21:12
Dodatkowo jeszcze zaopatrzylem sie dzisiaj w wage zeby wywazyc caly uklad korbowo-tlokowy. Po wstepnych pomiarach max. roznica pomiedzy tlokami to niecale 2g. Waga wszystkich sworzni jest identyczna. Miedzy korbowodami max roznica 4g. Przed zlozeniem silnika wszystkie elementy beda wywazone z dokladnoscia co do 1g co myzle ze jest az nazbyt wystarczajace.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: 931 z Raszyna :)
juras
Użytkownik



Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06
Dodane dnia 08-03-2009 21:40
Chyba później to dynamiczne wyważenie całego układu ma sens jeśli masz zakład który ci to zrobi w rozsądnej kwocie.

A jak oceniasz to piaskowanie ? Jest sens samemu to robić ? Wydaje mi się że masa brudu przy tym więc lepiej to zlecić. Robiłeś to takim "tanim" pistoletem jakie można kupić za ok 70pln ?



2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600
Autor RE: 931 z Raszyna :)
pedro
Użytkownik



Postów: 827
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 23.07.07
Dodane dnia 08-03-2009 21:41
Michal928 czym piaskowałeś i jakim kompresorem ?


RAFAŁ
924/76 EU czerwony-sprzedany
944/83 EU srebrny był,został czerwony (sprzedany)
944/86 US czarny był (w częściach)
944/84 UK złoty był...
944/82 EU czerwony był się spalił ( 13.04.2011)
944/84 EU biały był przed czerwonym(sprzedany)
MB R107 450 sl jest...
Autor RE: 931 z Raszyna :)
miniver
Użytkownik



Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07
Dodane dnia 08-03-2009 22:14
i teraz widać znaczek vw... i po co Ci to było? smiley


Don't panic!
8388751
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 08-03-2009 22:56
Zaopatrzylem sie w "tani" pistolet za chyba 80zl. Sprezarka zwykla 1 tloczkowa ze zbiorniczkiem 50l i to jest najgorszy bol bo bardzo czesto sie wlacza i trzeba przerywac przez co sie dlugo schodzi... piasek zwykly do piaskownic kupilem w worku. Generalnie zestaw idealnie sie nadaje do czyszczenia nieduzych elementow jak np alumionowe dekle, miska oleju, kolektor dolotowy, obudowy, lapy silnika i inne bo usuwa caly brud i rdze/tlenki w miare szybko. Blok to inna sprawa - zeliwo czysci sie dosc trudno a poza tym jest to spory element i dodatkowo sa jeszcze zakamarki.... Generalnie bloku nie oplaca sie samemu piaskowac - duzo roboty i piach wszedzie leci. Brudu nie ma duzo. Ale chcialem sam to zrobic.
Zastanawiam sie jeszcze co z nim dalej zrobic. Chcialem trysnac srebrna baza ale jak odslonilem blok to zaczyna mi chodzic po glowie bezbarwny zeby bylo widac czyste zeliwo. Mam tylko obawy czy bezbarwny bedzie sie trzymal zeliwa i nie odejdzie?


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

Edytowane przez michal928 dnia 08-03-2009 23:06
31356497
Autor RE: 931 z Raszyna :)
pedro
Użytkownik



Postów: 827
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 23.07.07
Dodane dnia 08-03-2009 23:26
prawdopodobnie odejdzie , bezbarwny przeznaczony jest na bazę ,ale moge się mylić


RAFAŁ
924/76 EU czerwony-sprzedany
944/83 EU srebrny był,został czerwony (sprzedany)
944/86 US czarny był (w częściach)
944/84 UK złoty był...
944/82 EU czerwony był się spalił ( 13.04.2011)
944/84 EU biały był przed czerwonym(sprzedany)
MB R107 450 sl jest...
Autor RE: 931 z Raszyna :)
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 09-03-2009 21:02
Na pewno trzeba lakierek odporny na oleje, wysokie temperatury i benzynę... czyli lekko nie będzie smiley ale coś się powinno znaleźć.



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 09-03-2009 21:16
Mysle ze prysne bezbarwnym bo strasznie mi sie podoba struktura golego zeliwa - jesli jest prawdziwa a nie pomalowana. Ale wiadomo gole zeliwo badzo szybko rdzewieje... Dlatego zabezpiecze go tylko lakierem bezbarwnym - jest w miare odporny na temperature - 100* na pewno wytrzyma, olej raczej tez. Srebrzanka po jakims czasie schodzi i potrafi rdzewiec przy temperaturze. Klar mysle ze bedzie sie trzymal dobrze oczyszczonego metalu. Mysle ze efekt bedzie ciekawy.


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
31356497
Autor RE: 931 z Raszyna :)
przemek84
Użytkownik



Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07
Dodane dnia 09-03-2009 21:52
a nie lepiej dac jakas matowa srebrna baze akrylowa i na to klar?tak robia chlopaki z youngtimer.pl i ponoc efekt jest b.dobry (zadnych zmian koloru,odbarwien juz nie wspominajac o schodzeniu takiego lakieru z powierzchni...).


Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
2457922
Autor RE: 931 z Raszyna :)
Misiek
Użytkownik



Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07
Dodane dnia 12-03-2009 13:42
Pytanko techniczne:
Doczytałem ostatnio że:
Seria 1 miała zapłon mechaniczny, dopiero w serii 2 wprowadzili zapłon elektroniczny. Ogólnie seria 1 była podobno troszkę szybsza ale za to wolniejsza. Wiesz coś może na temat tego zapłonu? czyżby w serii 1 nie było komputera sterującego zapłonem...



było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(

924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części

Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
7884203 www.mauser98k.internetdsl.pl
Autor RE: 931 z Raszyna :)
michal928
Użytkownik



Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06
Dodane dnia 12-03-2009 15:47
Tak. Pierwsza seria ma zaplon czysto mechaniczny na aparacie zaplonowym i sterowanie podcisnieniami/cisnieniami. W drugiej serii jest "komputer" do zaplonu a aparat tylko do rozdzialu pomiedzy konkretne cylindry.
Dizisiaj odebralem zrobiona glowice. Jestem chudszy o 700zl golych kosztow robocizny bo czesci dowozilem systematycznie. Ale wyglada ladnie smiley Wszystko juz mam - Teraz zaczyna sie wielkie skladanie!


924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98

Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl

michal928 dodał/a następującą grafikę:



Edytowane przez michal928 dnia 12-03-2009 15:49
31356497
Strona 14 z 32 << < 11 12 13 14 15 16 17 > >>