Autor |
RE: 928s 86.5 |
kubao
Użytkownik
Postów: 695
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 06.02.15 |
Dodane dnia 22-08-2016 10:02 |
|
|
Lajka napisał/a:
PIeszczoH napisał/a:
Lajka napisał/a:
Pawle, naprawdę masz ideał konfiguracyjny z fajną patyną.
Zazdraszczam pozytywnie!
+1
duga taka zdaje się była u marchewy... a teraz gdzieś w wawie?
Nie, ta ex marchewowa to zwykły automat, no i S2 a tu jest S3 - inne auta, czerni ma perełkę.
Oj tam "zwykły" od razu
Automat po prostu I to po remoncie już A reszta jak Lajka mówi.
Ta jest, jest w wawie i ma się dobrze, a nawet coraz lepiej
Nie wiem jak ot było, ale s3 robili dosłownie chwilę? moja też jest 86 a s4 weszło 87 lub nawet koniec 86?
Porsche 928S 1986
Bmw 635 Csi 1987
Lotus Esprit 1977 |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
daro928
Użytkownik
Postów: 111
Miejscowość: Nowy Wiśnicz
Data rejestracji: 04.04.14 |
Dodane dnia 28-08-2016 01:15 |
|
|
Piękne s3 muszę kiedyś podjechać Białą Damą na mały spocik |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 30-10-2016 20:42 |
|
|
Ponieważ w osobnym wątku pytałem się o możliwe opony do wybranych Gullideckli to warto podzielić się finalną decyzją odnośnie opon. W chwili obecnej auto ma na przodzie felgi 7" a na tyle 8". Nie jest to rozmiarówka fabrycznie stosowana w S3 i pochodzi z S4. W S3 powinno być na obu osiach 7" (z ciekawostek, WSM nie dopuszcza stosowania felg Teledials w S3 i póżniejszych).
Ostatecznie postanowiłem zachować fabryczną rozmiarówkę opon tj. 225/50/16 na przód oraz 245/45/16 na tył co skutecznie zawęziło dostępne opony do dwóch producentów Toyo oraz Continental. Obie firmy oferowały komplet na 4 osie: Proxes T1R oraz ContiSportContact. Był jeszcze Nankang ale oni mieli tylko 245 na tylną oś. Użytkownikiem Toyo jest Waldek (jucha) i chwali je sobie na suchym. Nieco mniej na mokrym. Co do Continentala nie miałem żadnych opinii. Zadecydował więc mniej istotny czynnik a mianowicie wygląd. Continental ze swoim bieżnikiem bardziej pasuje do tego auta. No i padło na niego.
Jeśli chodzi o wrażenia to mam tylko porównanie do wysłużonych PZero. Jest duuuużo lepiej.
Co ciekawe wszystkie opony były z 20 tygodnia tego roku, a więc mimo tego że jest to stary model nie są to jakieś leżaki magazynowe.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez czerni dnia 30-10-2016 20:43 |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
Katastrofa
Użytkownik
Postów: 445
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 01.10.14 |
Dodane dnia 30-10-2016 22:09 |
|
|
czerni napisał/a:
Ostatecznie postanowiłem zachować fabryczną rozmiarówkę opon tj. 225/50/16 na przód oraz 245/45/16 na tył co skutecznie zawęziło dostępne opony do dwóch producentów Toyo oraz Continental. Obie firmy oferowały komplet na 4 osie: Proxes T1R oraz ContiSportContact. Był jeszcze Nankang ale oni mieli tylko 245 na tylną oś. Użytkownikiem Toyo jest Waldek (jucha) i chwali je sobie na suchym. Nieco mniej na mokrym. Co do Continentala nie miałem żadnych opinii. Zadecydował więc mniej istotny czynnik a mianowicie wygląd. Continental ze swoim bieżnikiem bardziej pasuje do tego auta. No i padło na niego.
Jeśli chodzi o wrażenia to mam tylko porównanie do wysłużonych PZero. Jest duuuużo lepiej.
Co ciekawe wszystkie opony były z 20 tygodnia tego roku, a więc mimo tego że jest to stary model nie są to jakieś leżaki magazynowe.
Gratuluję wyboru. Od 13 lat jeżdżę z wyboru na Continetalach (aktualnie na wszystkich autach mam je jako opony letnie) i bardzo sobie chwalę, zwłaszcza zachowanie na mokrym.
---------------------
Jeśli ktoś chce zobaczyć mojego 'petrolhead-junior', zapraszam na:www.jeremyklakson.pl |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
anton
Użytkownik
Postów: 59
Miejscowość: Jarosław
Data rejestracji: 19.12.15 |
Dodane dnia 01-11-2016 15:08 |
|
|
Piekne 928, czerni!
Na Gullideklach wyglada naprawde zacnie.
Tez jezdze przewaznie na Conti i jestem bardzo zadowolony. Toyo mam tylko R888 na pol-cywilnym X1/9 i Parady na Integrale - fajne opony, ale na mokrym zachowuja sie "srednio na jeza".
--------------------------------------------
Porsche 944 Turbo (1989)
Lancia Delta Integrale Evo (1992)
Fiat 124 Spider (1980)
Fiat X1/9 (1978) |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 01-11-2016 21:56 |
|
|
Według mnie również - nowe Conti naprawdę robią robotę. Zimno i mokro, ciepło i sucho - są absolutnie rewelacyjne.
Problem jedynie w tym, że jeden gorący Koszalin potrafi je doprowadzić do stanu, który można określić tylko stwierdzeniem "do wymiany". Wciąż były ciche, kleiły dalej, po mokrym dalej jeździły stabilnie, ale tego bieżnika po prostu wydawało być się za mało. Niemniej - jak dla mnie - świetna cywilna opona.
|
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 04-11-2016 22:20 |
|
|
No to cieszy mnie pozytywna opinia. Dzięki za info.
Chciałabym tej zimy ogarnąć jeszcze temat amortyzatorów. Myślę że wtedy będzie pełnia szczęścia.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 11-02-2017 22:47 |
|
|
Jesienią zeszłego roku, deszczowego dnia, pomykając po mokrej drodze wjechaliśmy w kałużę. Coś stukło, pukło i samochód zdecydowanie wzmocnił sportowe brzmienie dobywające się z tłumika gdzieś w okolicach sondy lambda. Dziś okazało się co było faktyczną przyczyną - oberwane mocowanie kolektora wydechowego od strony tłumika.
Wyjaśniła się przy okazji jedna kwestia. Auto było zbyt głośne i dzwięk dochodził właśnie z okolic silnika. Patrząc na urwany element widać że pęknięcie wystąpiło dużo wcześniej a kałuża dokończyła dzieła.
Zachwycony nie jestem. Dostęp słaby i pewnie będzie trzeba kombinować albo wyciągnąć silnik. Do tego już widzę urywające się śruby przy głowicy... .Ponadto kolektor jest dedykowany do S3 z innym rozstawem śrub niż w S4.
Rozpoczynam poszukiwania. Ktoś może ma na stanie ?
Heh, a miały być amorki...
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez czerni dnia 11-02-2017 22:48 |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 20-03-2017 22:17 |
|
|
Po małym rekonesansie dotyczącym kolektorów okazuje się że sprawa nie wygląda tragicznie. Kolektory są dostępne w ASO i o ile są to kolektory dla rocznika 86, o numerach: 92811114505 oraz 92811114605, to mają jeszcze atrakcyjną cenę tzn. ~200EUR/szt.
Kolektory są bardzo podobne do tych z S4 za wyjątkiem mocowania do głowicy na 2 śruby a nie na 3. Widać to na fotkach poniżej. Dodatkową ciekawostką są uszczelnienia głowica-kolektor w postaci oringów a nie zwykłych uszczelek.
Zdecydowałem się wytargać silnik. Dostęp jest bardzo słaby a przy braku kanału wręcz niemożliwy. Przy okazji zobaczymy co tam słychać w różnych miejscach ...
Zacząłem od demontażu sprzęgła co tym razem zajęło niecałe 2 godziny
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 20-03-2017 22:18 |
|
|
a tak wyglądają te z S4
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 20-04-2017 21:05 |
|
|
Udało się wyciągnąć silnik Ogólnie wszystko zgodnie z WSM i bez większych komplikacji. Kilka uwag dla planujących podobną zabawę:
- przygotować belkę do zawieszenia silnika jak w WSM. Rozstaw wieszaków jest dość duży i na samych łańcuchach nie da rady.
- udało się wyciągnąć silnik z autem na kobyłkach. Kwestia zasięgu dźwigu i długości łańcuchów, które powinny być maksymalnie krótkie.
- silnik na takim wieszaku wisi bardzo stabilnie i ma się pełną kontrolę nad przemieszczaniem
- jest problem z odkręceniem obudowy sprzęgła od bloku. Powód to trudno dostępne górne śruby. Ja odkręciłem dzwon od obudowy wału i próbowałem podciągnąć go do przodu. Nie jest to możliwe bo silnik blokują poduszki. Ostatecznie kombinowany klucz rozwiązał problem.
- uwaga z wiązką elektryczną którą trzeba odpiąć i wyciągnąć. U mnie musiałem zdemontować zbiornik wyrównawczy płynu chłodnicy.
- demontaż przewodów olejowych wchodzących do chłodnicy to też niezła zabawa. Mocno zapieczone a z drugiej strony zamontowane w plastikowej obudowie chłodnicy. Dźwignia z słupków ogrodzeniowych nałożonych na dwa klucze dała radę.
- układ klimatyzacji nie wymaga żadnego rozszczelnienia
- w S3 aby odkręcić przewody od pompy wspomagania trzeba zdemontować alternator a potem go założyć. Tego nie ma w WSMie
I jeszcze jedno. Wszelakie osłony błotników zdemontowane na potrzeby fotki!
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez czerni dnia 20-04-2017 21:09 |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 20-04-2017 21:07 |
|
|
Nie mam doświadczenia ale moim zdaniem ten silnik jest ogromny i wielki szacunek dla konstruktorów że udało im się go zmieścić w tak niskim przodzie. A komputerów wtedy nie było.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 20-04-2017 21:08 |
|
|
No i wreszcie na zewnątrz. Jak ze Spitfire'a
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
vip3r
Użytkownik
Postów: 6074
Miejscowość: Wolica (k.W-wy/Janek)
Data rejestracji: 23.10.06 |
Dodane dnia 20-04-2017 21:42 |
|
|
piękny widok
968 Cabrio http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=11503
911 i reszta http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=10460
FANTY do spylenia/zamiany : http://olx.pl/oferty/uzytkownik/2whg/ |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
tsubasa
Użytkownik
Postów: 1646
Miejscowość: Wieliczka
Data rejestracji: 16.10.16 |
Dodane dnia 20-04-2017 22:46 |
|
|
Zajedziesz choć raz pod Taurona w tym roku?
Cayenne Classic 955| 987S| 928S
www.pasjaporsche.pl |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
janotres
Użytkownik
Postów: 478
Miejscowość: Nowy Sącz
Data rejestracji: 21.02.15 |
Dodane dnia 21-04-2017 08:27 |
|
|
Bydle.Jakiej marki jest dźwig do silnika ?fajny
944 85r
944 S2 89r sprzedany PorschePana
911 c2 98r
911 cabrio 03r/sprzedany wrócił do DE.
986 97r Andrew dbał .sprzedany do rodziny
944 turbo tez trafił do PP i już dawno brak i płacz
928s2 jest
126p najlepszy |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 21-04-2017 09:17 |
|
|
fajny plakat
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 21-04-2017 09:46 |
|
|
Jak już masz wyciągnięty to bym porobił co się da. Zawsze jak planuję taką ekspansywną naprawę to zaopatrzam się w multum rzeczy, które przy okazji wymienię. Dlatego u mnie to tak długo trwa, bo zaplanowana jest cała taktyka i kolekcjonowanie gratów.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
kubao
Użytkownik
Postów: 695
Miejscowość: warszawa
Data rejestracji: 06.02.15 |
Dodane dnia 21-04-2017 10:32 |
|
|
A ja chciałbym umieć wyjąć silnik - oczywiście nie uszkadzając go przy tym i naprawiając to i owo. Fajna robota! Fajnie byłoby oba w tym samym kolorze kiedyś spiknąć
Porsche 928S 1986
Bmw 635 Csi 1987
Lotus Esprit 1977 |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 21-04-2017 21:41 |
|
|
Taka mała korekta
czerni napisał/a:
Udało się wyciągnąć silnik Ogólnie wszystko zgodnie z WSM i bez większych komplikacji. Kilka uwag dla planujących podobną zabawę:
- przygotować belkę do zawieszenia silnika jak w WSM. Rozstaw wieszaków jest dość duży i na samych łańcuchach nie da rady. DA RADĘ
- udało się wyciągnąć silnik z autem na kobyłkach. Kwestia zasięgu dźwigu i długości łańcuchów, które powinny być maksymalnie krótkie.
- silnik na takim wieszaku wisi bardzo stabilnie i ma się pełną kontrolę nad przemieszczaniem
- jest problem z odkręceniem obudowy sprzęgła od bloku. Powód to trudno dostępne górne śruby. Ja odkręciłem dzwon od obudowy wału i próbowałem podciągnąć go do przodu. Nie jest to możliwe bo silnik blokują poduszki. Ostatecznie kombinowany klucz rozwiązał problem.
- uwaga z wiązką elektryczną którą trzeba odpiąć i wyciągnąć. U mnie musiałem zdemontować zbiornik wyrównawczy płynu chłodnicy. DA RADĘ bez demontażu zbiorniczka, wiązka można odsunąć do podszybia
- demontaż przewodów olejowych wchodzących do chłodnicy to też niezła zabawa. Mocno zapieczone a z drugiej strony zamontowane w plastikowej obudowie chłodnicy. Dźwignia z słupków ogrodzeniowych nałożonych na dwa klucze dała radę.
- układ klimatyzacji nie wymaga żadnego rozszczelnienia
- w S3 aby odkręcić przewody od pompy wspomagania trzeba zdemontować alternator a potem go założyć. Tego nie ma w WSMie
I jeszcze jedno. Wszelakie osłony błotników zdemontowane na potrzeby fotki!
Prawdziwy nick -> Łajka |
|