Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 03-09-2012 21:57 |
|
|
no i czerwone 924 które na zdjeciach nie wygląda na pomarańczowe
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 27-09-2012 02:10 |
|
|
No autko ma przejechane ponad 1600km... także powoli zbliżam się do wymiany płynów ustrojowych, filtrów... itp no i oczywiście przyjdzie czas na regulację zaworów. Po czym docieranie z grubsza można będzie uznać za zakończone. Właśnie muszę zamówić potrzebne graty co pewnie zajmie kilka dni... Olej Valvoline 10W60... mam nadzieję, że się sprawdzi do normalnych zastosowań, a może i do czegoś szybszego.
Po miesiącu oczekiwania dostałem w końcu odpowiedź od Porsche centrum Praga gdzie w końcu udało mi się uzyskać informacje, które mnie interesowały na temat historii prosiaka. Przy okazji potwierdziło się, że jeden z VIN dekoderów, o którym pisałem kilka stron temu działa najwyraźniej bez zarzutu bo kody opcji dla prosiaka podał bezbłędnie.
Oficjalnie mam już potwierdzone, że opcje które udało mi się do tej pory zidentyfikować pokrywają się ze specyfikacją fabryczną
Z wypadów na koniec sezonu udało mi się jeszcze pojechać na zlot zabytkowych samochodów do Polkowic - organizowany przez Legnicki Automobilklub - szkoda, że nie było więcej prosiaków bo zabawa była świetna.
Z awarii hmm zaginęło mi światło od wstecznego i trzeba będzie poszukać co się porobiło .. a tak poza tym auto śmiga bez zarzutu, silnik pracuje także tak jakby się tego oczekiwało.
Spalanie... hmm no póki co przy mojej jeździe wychodzi mi że prosiak połyka 12L/100km i coś nie mogę zejść niżej nawet na trasie.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Misiek dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Misiek dnia 27-09-2012 02:36 |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
kolek
Użytkownik
Postów: 185
Miejscowość: Gorlice tel.604 460035
Data rejestracji: 20.07.06 |
Dodane dnia 27-09-2012 15:49 |
|
|
Misiek.
Co Ty w spódnicy chodzisz?
I jeszcze prosiaczka na huśtawkę wyprowadzasz?
P.S.Grunt to dobra zabawa.
Pozdrawiam
Zielony Dziób = 924 turbo |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 17-10-2012 20:29 |
|
|
No zabawa była super Zwłaszcza taka jazda po równoważni gdzie trzeba było autko tak postawić aby utrzymało równowagę... wbrew pozorom takie trudne to nie jest. Szkoda, że tak mało jest takich imprez w okolicy.
Z życia Prosiaka... 23 wybieramy się na regulację zaworów i wymianę oleju i jakieś tam inne drobne rzeczy.
Po tym będzie można troszkę mocniej przycisnąć silnik i zobaczyć co autko potrafi... wstępnie już myślę, że się dotarł.
Przy okazji dla użytkowników 931... filtr paliwa a raczej jego odpowiednik to Filtron PP828 (pasuje też do 928?) albo Clean Filter MB960 i jeszcze kilka innych.
Mały zestaw od Tomka z Transaxle
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Misiek dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 17-10-2012 22:18 |
|
|
Nie wiem czy bym wytrzymał tyle czasu bez mocniejszego przyciskania, moje docieranie
trwało dwa miesiące dlatego tylko
Na tym zdjęciu widzę izolatory wtryskiwaczy? Wyglądają jak te do 2.0 n/a.
Do Turbo są inne zdaje się.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 17-10-2012 23:03 |
|
|
W kwestii filtra paliwa - a nie jest on zastąpiony modelem do Porsche 928 z lat '78-'79?
928 110 147 09 ?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 18-10-2012 05:36 |
|
|
Simprez bardzo możliwe bo to jeden z numerków jakie dla tego filtra można znaleźć jako zamiennik.
Qbak tak to izolatory wtrysków z n/a wziąłem dla porównania z tymi z turbo bo na oko były identyczne a koszt znikomy więc w razie co trafią gdzieś do pudełka jak nie będą takie same, ale chyba są inne bo z turbo miały tulejkę metalową ale muszę dokładnie sprawdzić.
Docieranie 1700 km chyba będzie oki. Autko nie wzięło w ogóle oleju albo tego nie widać a śmiga super... Tylko ciągle nie mogę się do komputerów zapłonu dobrać by go na gt przerobić co powinno nieco warunki polepszyć.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 26-10-2012 11:09 |
|
|
Autko po operacji można zacząć normalnie jeździć... albo może mniej normalnie
Olej wymieniony, filtry oleju i paliwa nowe... naciągnięty pasek od alternatora. Zawory wyregulowane (wydechowe były oki... tylko ssące wymagały niewielkiej regulacji).
Przy okazj tłumik końcowy został zmieniony... nowy wygląda dużo lepiej i w końcu nie jest to wiszące pod autem sitko jak się okazało po zdjęciu starego
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Misiek dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 25-11-2012 17:12 |
|
|
Udało mi się w końcu troszkę pojeździć po dotarciu autka... przyznam, że takie 200km/h - przynajmniej w/g oryginalnego licznika to żaden problem, tylko nie ma zbyt wielu miejsc gdzie można tak auto rozpędzić. Musiałem tylko obrócić filtr paliwa we właściwym kierunku bo przy zmianie został założony w drugą stronę najczęstsza pomyłka mechaników.
Silnik pracuje bardzo ładnie i równo, przyspiesza jak trzeba A wydech elegancko brzmi.
Nagrałem kolejny filmik - tylko z tym słońcem lipa i czekam do wiosny na coś lepszejszego
https://www.youtube.com/watch?v=y3_tUzZK5vU&feature=plcp
Zapraszam do obejrzenia czy polubienia czy co tam
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
kolek
Użytkownik
Postów: 185
Miejscowość: Gorlice tel.604 460035
Data rejestracji: 20.07.06 |
Dodane dnia 26-11-2012 23:18 |
|
|
Miśku drogi.
Dzisiaj w PL mamy tak czyste paliwo.że żaden filtr nie jest potrzebny.Tak więc wyrzucając go w otchłań zapomnienia,zapominasz również o mechanikach,regulatorach,konserwantach........ i innych 924
Sorki idę nynu nynu robić
Masz rację_ jak mój'"zielony dziób"był sprawny to Panamera skuliła kitę na A4albo uznała,żę wymięka,albo,że z wariatami nie gada
Zielony Dziób = 924 turbo |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 27-11-2012 12:41 |
|
|
Kolek a co twojwmu prosiakowi sie stało że nie jeździ?
Paliwko rzeczywiście mamy czyste ale jaki syf w zbiorniku po 30 latach może być to kto wie
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 27-11-2012 13:24 |
|
|
Kolek ma chyba jakis problem ze skrzynia z tego co pisal... (skrzynka u michala928 chyba siedzi i czeka na czesci lub jest juz skladana).
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
Andrzej77
Użytkownik
Postów: 561
Miejscowość: Podlasie
Data rejestracji: 27.06.11 |
Dodane dnia 27-11-2012 14:25 |
|
|
Przemku, problem z rozebraną skrzynią i oczekiwaniem na części to moja bajka. Ale faktycznie, co do przyspieszenia i jazdy w granicach 200km/h to brak mu konkurencji. Wrażenia z przyspieszania od 140 do 220 są lepsze niz w np. Mercedesie S 400 CDI, czy Jaguarze XK8 4.0 V8, lub Audi A4 2.0TFSI-220PS. Masa robi swoje, podobnie jak automat w wyżej wymienionych.
Andruszka-PCP
991.1 S |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 27-11-2012 16:14 |
|
|
Pamiętam że Kolek pisał że jego silnik coś zaczął stukać i litrami pożerać olej ale to był początek lipca. Czyżby typowe uszkodzenie półek między pierścieniami które najczęściej rozwalało silniki 2-giej serii.
Nie miałem okazji pościgać się z jakimiś autami to ciężko mi powiedzieć jak auto zachowuje się powyżej tych 140km/h ale ciągnie fajnie... i uczucie jest zdecydowanie lepsze jak w 924n/a
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
Andrzej77
Użytkownik
Postów: 561
Miejscowość: Podlasie
Data rejestracji: 27.06.11 |
Dodane dnia 27-11-2012 16:32 |
|
|
Ja tez się nie ścigałem, ale prowadziłem te auta. Ja, jak i ich właściciele mieliśmy takie odczucia.
Andruszka-PCP
991.1 S |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 27-11-2012 18:18 |
|
|
Andrzej - jesteś w o tyle komfortowej sytuacji że masz serię 1-szą. Mniej elektroniki i lepiej odprężony silnik. Turbina pewnie jak wszystkie taka sobie ale prosta w odbudowie więc nie ma tragedii. No i nie masz zapłonu elektronicznego - czyli ustawianie trudniejsze ale w przypadku uszkodzenia czujnika wału szlag człowieka trafi bo dostać dobrą używkę ciężej niż kupić cały silnik a już są NLA w Porsche... jak większość rzeczy, które mogłyby się przydać.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
kolek
Użytkownik
Postów: 185
Miejscowość: Gorlice tel.604 460035
Data rejestracji: 20.07.06 |
Dodane dnia 27-11-2012 21:59 |
|
|
Wywołany do odpowiedzi wyjaśniam.
Wiosną silnik zaczął litrami pic olej i klekotać.Nie zdjagnozowałem usterki.
Ponieważ posiadam drugi silnik(z angola)więc go wyremontowałem.A teraz tylko poskładać go "kupy" -wymienić w "zielonym dziobie" i jazda
.
Założenia proste ale jakoś chęci nie mogę odnaleść w sobie.
Jak mnie objedziecie na forum to może pałera odnajdę.
Znowu idę robić nynu nynu
Zielony Dziób = 924 turbo |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 30-11-2012 19:25 |
|
|
A móje prosie dziś znów podczas jazdy wyzionęło ducha Swoją drogą wyciągnąłem prosiaka na przejaźdżkę na ... cmentarz bo wybieraliśmy się na pogrzeb... dojechać dojechał, ale w drodze powrotnej coś mu się odwidziało i już do pracy mnie nie zawiózł. Zaczyna mnie to powoli denerwować Wygląda na to, że przypomniał o sobie jakiś problem z elektryką łączący co ciekawe dmuchawę nawiewu i pompę paliwa... bo obie te rzeczy przestały mi działać podczas jazdy i już dalej jechać się nie dało. Bezpieczniki tak na oko całe a na dworze taki ziąb i jakimś białym dziadostwem sypie to nawet chęci nie mam do tego zaglądać. Jak się problem rozwiąże za moją mocą albo mocą znajomego posiadającego ogrzewany warsztat to napiszę co mu było... pewnie typowo jakiś "kabelek" się usmażył, bezpiecznik zagotował czy coś tam jeszcze te 924 boli. Ech ta elektryka... żebym tylko miał dość czasu to rozdłubać i przejrzeć to nie byłoby takich dziwnych niespodzianek. Ewentualnie pompa paliwa się usmażyła od nowego paliwa bo coś dziwnie w okolicy śmierdoliło ale nie wiem czy od prosiaka.
Silnik kręci... coś tam prawie zapala ale z tyłu cisza - pompa nie chodzi. Może przekaźnik pompy zrobił bzzzzz... i trzeba będzie wymienić
Nie wiem coś upierdliwe to 924 a na mikołaja dostało prawie 40L 98 i jak to teraz przejechać?
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 30-11-2012 20:08 |
|
|
przynajmniej bak nie bedzie az tak bardzo rdzewial w srodku majac jakas ilosc paliwa w srodku . Obstawiam przekaznik.
PS: nie przywczailes sie jeszcze do ciaglych usterek i awari(mniejszych lub wiekszych) w tych autach?chyba za bardzo sie nastawiles na to ze majac silnik po remoncie wszystko inne tez bedzie chulac bezawaryjnie...a niestety tak dobrze nie ma
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Miśkowe 931 - 1982r |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 30-11-2012 22:16 |
|
|
W sumie 30 letnie auta tak mają. Mój czerwony za to był niemalże bezawaryjny i nie miałem z nim większych problemów.
Tutaj kłania się raczej ułomność poprzednich właścicieli, którzy dopuścili aby na jednym bezpieczniku wisiała pompa paliwa i dmuchawa nawiewu... i kto wie co jeszcze tam jest namieszane. Ostatnio nie mam za bardzo czasu pójść do auta i pogrzebać - muszę zaczekać aż mi synek podrośnie to pewnie pomoże.
Reasumując muszę jeszcze tą elektrykę przejrzeć i to dość dokładnie i całościowo i nie powinno być już więcej podobnych niespodzianek. A przekaźnik pompy paliwa... no cóż jeszcze w tym roku był nowy zobaczy się jak się ma...
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|