Autor |
RE: Porsche 951 conek |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 11-03-2015 10:37 |
|
|
Nie lubię.
Na tym filmie powyżej wszystko było już złożone. Głownie interesuje mnie
dolot i wydech? Czy może masz taki pogłos w garażu i dźwięk się niesie?
Tak jak chłopaki piszą, ochłoń. Najgorzej jest podejmować decyzje kiedy nie
masz spokojnej głowy. Nie widziałem auta "po", ale poza pogiętymi zaworami
nie zakładałbym nic więcej jeszcze, a to nie są koszta nie do ogarnięcia. Nie
trzeba też szukać innego silnika. Może będzie trzeba sprzedać jeden komplet
"butów" i już Będzie dobrze W razie czego - pisz, dzwoń.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Porsche 951 conek |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 11-03-2015 11:32 |
|
|
Tak, jak rozmawialiśmy - nie będę tu się rozpisywał. Gratów mam z tego silnika mnóstwo, w tym kompletną głowicę. jeśli miałyby to być tylko zawory, to pacjent będzie hulał.
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: Porsche 951 conek |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 11-03-2015 11:50 |
|
|
Od wczoraj Conka namawiam, żeby zrzucił głowicę, bo przynajmniej będzie wiedział co zacz.
Nie chce mi się wierzyć, żeby źle rozrząd poskładał. Pytanie więc brzmi raczej, co się stało...
|
|
Autor |
RE: Porsche 951 conek |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 11-03-2015 12:16 |
|
|
Uff, już myślałem, że kolejny dzwon - po czymś taki naprawdę można byłoby się załamać. Ale na szczęście to tylko motor - Conek, nie ma się czym tak naprawdę martwić!
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: Porsche 951 conek |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 11-03-2015 14:27 |
|
|
Przykra sprawa Współczuję i życzę szybkiego powrotu na drogi.
|
|
Autor |
RE: Porsche 951 conek |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 11-03-2015 23:10 |
|
|
dzięki panowie za wsparcie ale siedziałem ostatnio dzień w dzień przy aucie po 6-10h z anginą i gorączką składałem i dłubałem, człowiek sie cieszył że wyjechał a tu nagle zonk, do tego tak bolesny... stało sie i juz nie ma co płakać, trzeba sie zdecydować co teraz robić.
Qbak, auto na filmiku było złożone nie miałem tylko wydechu za westgatem i za downpipe, dolot złożony. (brak zbiorniczka płynu wspomagania). Rozrząd złożyłem tak jak w manualu, rolki napęte i dokręcone na 45nm kreciłem wałem z 10razy, za każdym razem był na znakach, odpalałem auto z 10 razu w garazu na 1-3min
złożyłem wydech wyjechał odpowietrzyłem układ chłodzenia auto sie nagrzało i wyjechałem zrobiłem z 2km auto nie jechało jak powinno, turbo ładowało mniej niz powinno (0,5) bar wjechałem do garazu zgasiłem, odpaliłem po 5min juz palił ciezko odpalił po kilku zakreceniach, zgasiłem i zostawiłem, rano krecił i juz nie odpalał, sprawdzałem iskre paliwo itp próbowałem krecic i szukac z przyczyny z 10 razy, zdjąłem dolot to było z 1-2litry oleju, rorządz na wałku przestawiony o 12 zębów, klin na wałku nie ścięty rolki dokręcone na pasku ani śladu, napięty tak samo jak przed złożeniem.
zdjąłem głowice, zawory wizualnie oki, ale na tłoku widać ślad po kolizji, pierścienie wywalone, prawdopodobnie(tak mi sie wydaje) ze przestawiłs ie jakims cudem rorząd, zapłon był wyprzedzony czy tam opóxniony jak mu wcisnąłem to zrobiło sie stukowe i zagotowało mator, padły pierścienie. inna teoria?
nie wiem skąd te rysy, uszczelka wydaje sie byc świeża, czyżby było juz grzebane? tak czy siak motor uwalony.
951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0 |
|
Autor |
RE: Porsche 951 conek |
Andrzej77
Użytkownik
Postów: 562
Miejscowość: Podlasie
Data rejestracji: 27.06.11 |
Dodane dnia 11-03-2015 23:39 |
|
|
O w ..., jak to mogło się stać? Wielka szkoda, mam nadzieję że wszystko dobrze się skończy i już niedługo auto wróci na drogi.
Andruszka-PCP
991.1 S |
|
Autor |
RE: Porsche 951 conek |
slawek290
Użytkownik
Postów: 1176
Miejscowość: Andrychów
Data rejestracji: 27.11.13 |
Dodane dnia 12-03-2015 07:49 |
|
|
Conek - nie tak dawno ( ze dwa tygodnie ) był chyba niekompletny silnik do turbo na OLX za circa 2,5 tysia .
|
|
Autor |
RE: Porsche 951 conek |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 12-03-2015 07:57 |
|
|
Tylko nam się teraz nie poddawaj ! Koniecznie trzeba dociec jak to się stało.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Porsche 951 conek |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 12-03-2015 15:27 |
|
|
Skoro głowica wygląda ok, to czy nie wciągnęło tego oleju przez turbinę ? Turbina jest ok ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Porsche 951 conek |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 12-03-2015 15:47 |
|
|
nie martw sie , ogarniesz wszystko
jesli potrzebujesz czasu to zostaw auto w garażu dopóki nie będziesz miał planu
chcialbym miec tylko taki problem z turbina
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Porsche 951 conek |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 12-03-2015 19:54 |
|
|
nemo, no ja na Twoim miejscu to już w ogóle nie wiem co bym zrobił, także mój problem w porównaniu do Twojego to żaden.
juras, łopatki suche, olej jest w turbinie na dnie ale to leciało z dolotu (bynajmniej tak mi sie wydaje) bo przy zdjętym dolocie przy kręceniu silnikiem kompresja szła odmą do dolotu, na bagnecie oleju jest trochę ponad min także panewek raczej nie złapało.
951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0 |
|
Autor |
RE: Porsche 951 conek |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 09-04-2015 18:27 |
|
|
Żadnych konkretnych wieści o aucie niestety nie mam, puki co stoi... Zbieram się aby wyjąć silnik i ocenić straty, na tą chwile sezon odpuszczam .
Przy okazji, wrzucam link do BLOGa z opisem i zdjęciami jakby ktoś się nudził przy popołudniowej kawie to zapraszam do przeczytania
http://vwmania.pl/index.php?id=blog&blogid=204
951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0 |
|
Autor |
RE: Porsche 951 conek |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 26-12-2015 13:37 |
|
|
chciałbym tu w końcu napisać, że auto już jeździ, ale niestety jeszcze nie choć już chyba bliżej niż dalej. Co chwile wychodzą jakieś kolejne rzeczy, niespodzianki itp chcąc to dobrze zrobić wole składać to dłużej i przemyśleć dwa razy zanim coś zrobię, dlatego tyle to trwa
na początku dostałem info z forum, że ktos tam posiada silnik od Turbo S wsiadłem w auto pojechałem prawie 600km w jedna strone [na miejscu wyszło pare niespodziewanych akcji ale nie ma sensu zanudzać] finalnie kupiłem po powrocie od razu go rozebrałem i okazał sie byc takze w kiepskim stanie, choc mogło to jeździć...
Padłą decyzja na kompletny remont mojego silnika, zakupiłem nadwymiarower tłoki wossnera pod alusil [tu tez przebojów tyle, że masakra]
Główna przyczyna zatarcia sie silnika było szkiełkowanie kolektora, musiałem nie doczyścić i po odpaleniu auta gdy turbo zaczęło pompować, gdzies ten syf sie oderwał i posypał na tłoki po czym porysował cały blok i zapiekł pierscienie na tłokach, później to juz wiadomo...
Dlatego tamten kolektos poszedł na półke z nowego silnika recznie przygotowałem żeby był czysty[kilkanaście godzin pracy]
silnik został rozwiercony pod nowe tłoki, wytrawiony itp
dół prawie poskładany.
Kolenjy problem okazał sie z zaworami, potem z głowicą i tak ciągle coś dochodziło. Głowica juz jest gotowa to teraz ukreciły sie gwinty przy ten głowicce od korków, trzeba to naprawic i można skłądać na gotowo i wrzucać do auta. Mam nadzieje, że juz nie bedzie kolejnych niespodzianek, bo mam juz dosc psychicznie, fizycznie i finansowo
Chciałem tez podziękować Qbak'owi za pomoc i rady przez forum czy tel, Jarzynie za kilka "transferów" po wawie Pumbie i Cichemu za znoszenie moich ciągłych pytań na fb
Tutaj z ciekawostek dostałem info od kolegi z Pruszcz Gdańskiego, że miasto robi promocje regionu i Urzędzie miasta na przystankach itp pojawiają się zdjęcia różnych ciekawych rzeczy związanych z tym miastem. Zdjęcie zostało wykonane przeze mnie ale nic nie mam wspólnego z tym miastem i nic o tym nie wiedziałem fotka wydrukowana i wisi na głównym przystanku i podobno w urzedzie miasta na wejściu
mam nadzieje, że po nowym roku wrzuce filmik jak auto juz jeździ takie mam życzenie noworoczne
pozdr
951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0 |
|
Autor |
RE: Porsche 951 conek |
DjDarecki
Użytkownik
Postów: 648
Miejscowość: Pasłęk
Data rejestracji: 07.07.13 |
Dodane dnia 26-12-2015 14:14 |
|
|
Szacun.........
teraz mocy przybędzie
|
|
Autor |
RE: Porsche 951 conek |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 26-12-2015 16:22 |
|
|
O rety to samo dzialo sie jak ludzie piaskowali pokrywy zaworow w m powerach tj e36 m3 ....koszta napraw wzrastly gigantycznie po takich akcjach.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Porsche 951 conek |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 26-12-2015 20:06 |
|
|
Gdzie przygotowywałeś blok? Będę wdzięczny też za info o dostępie do nadwymiarowych tłoków.
Jak dobrze pójdzie to na wiosnę/lato dotrę do punktu, w którym przyjdzie czas na decyzję:
1) ratować stary silnik
2) wkładać inny:
2a) jak inny, to od czego
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Porsche 951 conek |
DjDarecki
Użytkownik
Postów: 648
Miejscowość: Pasłęk
Data rejestracji: 07.07.13 |
Dodane dnia 26-12-2015 21:17 |
|
|
simprez napisał/a:
Jak dobrze pójdzie to na wiosnę/lato dotrę do punktu, w którym przyjdzie czas na decyzję:
1) ratować stary silnik
2) wkładać inny:
2a) jak inny, to od czego
LS jakiś a nie słabe 4 cylindry |
|
Autor |
RE: Porsche 951 conek |
Pavka944
Użytkownik
Postów: 283
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 08.07.11 |
Dodane dnia 26-12-2015 22:29 |
|
|
Szacunek za wytrwałość.Co prawda jak bym miał takie oryginalne turbo to też bym ratował..Swoją drogą przestroga dla wszystkich , niewiarygodne ,drobne niedopatrzenie .Co do Ls-a to to łatwizna bo są dostępne kity do przekładki na Ls.Koszty porównywalne podejrzewam z kosztami Conka lub niewiele wyższe a 345 KM w serii a LS2 to już grubo .Ja strugam LT 1 (5,7 ) i jestem pod wrażeniem dostępności i taniości części oraz możliwości późniejszego rozwoju .LS daje jeszcze większe możliwości .
Było 944 2.5N/A było 944 3.0 vario jest V8 LT1 5.7 |
|
Autor |
RE: Porsche 951 conek |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 26-12-2015 22:41 |
|
|
Simprez jak będę miał więcej czasu napisze Ci wszystko na PW
Przemek, nie wiem jak to sie u mnie stało, bo kolektor czyściłem na mase sposobów [uwaga, nawet wrzuciłem go do zmywarki ] kercher preparaty chemia itp ale gdzies musiało zostać chciałem dobrze wyszło jak zawsze
Był tez plan na zmianę silnika ale doszedłem do wniosku, że trafiło mi sie auta w naprawdę dobrym stanie i szkoda by było wstawiać inny silnik, na takie modyfikacje przyjdzie czas w jakimś kolejnym projekcie, tu chcę aby został oryginał.
951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0 |
|