Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
maloniak
Użytkownik
Postów: 398
Miejscowość: Toruń
Data rejestracji: 12.01.15 |
Dodane dnia 07-03-2023 10:13 |
|
|
Pumba napisał/a:
Kondziu mi załatwił kolejną zmianę planów swoją wrzutką na forum. Ma to swoje plusy dodatnie i ujemne.
Plusem ujemnym jest to, że w zasadzie to miałem plan i bardzo powoli go realizowałem - na stojaku silnik, blok zebrany, głowica całkiem ładna się też trafiła, znalazły się panewki w nadwymiarze dzięki forumowej gwieździe, wałek od Świątka i nowe szklanki czekały w pudełkach, zamodelowany mam całkiem fajny kolektor dolotowy ( miała być hybryda druk 3D / aluminium ) oraz wydechowy 4-2-1 nierdzewny rurowy ( większość już docięta, a nawet wstępnie połapana ). Niestety przyszła zima, garaż zawaliłem opałem i prace stanęły, a miejsce dłubania w samochodach zajęły skandaliczne ilości pracy. I tak miało być do lipca, kiedy to pozostałoby poskładać nagromadzony szpej i spróbować dojechać na koniec sezonu na Ligę - choć raz.
Nieaktualne. Do lipca i tak pewnie wielu rzeczy nie uda mi się wrzucić na warsztat, ale plan się radykalnie zdeformował.
Nowy plan zakłada absolutny brak remontu silnika w tym sezonie. Wrzucę bezczelnie w głowicę Hellmanns'a nowe popychacze, zapnę do niedoprężonego bloku wałek do Świątka ( co pewnie wcale nie wpłynie dobrze na moc ze względu na Overlap, ale obecny rozrząd woła już o pomoc... Dokończę kolektor wydechowy i będę trzymał kciuki, że przez sezon auto będzie mnie chciało wozić i uda się ten wyjazd na Ligę jednak zrealizować. Przez chwilę myślałem żeby i ten blok splanować i jednak doprężyć silnik, i może nawet tak się to zrobi - tylko się boję go otwierać, patrząc na to co obejrzałem jak rozebrałem 2 dodatkowe silniki, które kupiłem i jeden, który mi przywiózł dobry człek z Miasta Ojca Dyktatora. Ignorance is bliss. Sam nie wiem, czy to dodatni plus, czy ujemny.
Zanabyłem za to właśnie głowicę Fordowską o symbolu AODA, przemaglowałem temat "Pana Doktora Jana" na 924UK. Model 3D bloku już mam dawno zrobiony, przyjdzie głowica i zobaczymy czy zaprzęgając do roboty niemal cały firmowy warsztat uda się zrobić 924 16V Turbo. Traktuję to jako plus dodatni - nie czarujmy się, z balerona nie robi się baleriny - czytaj: od głowicy 8V z lat 70-tych nie można wymagać cudów, nawet jakby do niej dokręcić fikuśnego TwinScrolla, cudowne wałki i kolektory, choćby do niej tłoczyć powietrze pod chorym ciśnieniem, fizyki się nie oszuka. No i będzie to zdecydowanie ciekawsze wyzwanie, choćby miało ono się skończyć na zarżnięciu fordowskiej głowicy albo mieć wybuchowy efekt przy pierwszej wizycie na hamowni.
Kronikarskiego obowiązku dopełniłem, idę dalej snuć utopijne plany. Częstych update'ów raczej nie będzie, a na pewno nie prędko.
my to już opiliśmy ?
924 2.0 77"pomidor " na stanie
924 2.0 78"szwed" w produkcji |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 07-03-2023 14:53 |
|
|
Bardzo przepraszam, że się wychyliłem z tą głowicą
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 08-03-2023 11:35 |
|
|
Częstych update'ów nie oczekujcie.... Ty nie masz czasu do mnie oddzwonić . Zatraciłeś się w pracy zawodowej
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
cichy
Użytkownik
Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08 |
Dodane dnia 09-03-2023 16:37 |
|
|
nie czarujmy się, z balerona nie robi się baleriny - czytaj: od głowicy 8V z lat 70-tych nie można wymagać cudów, nawet jakby do niej dokręcić fikuśnego TwinScrolla, cudowne wałki i kolektory, choćby do niej tłoczyć powietrze pod chorym ciśnieniem
Ej ja chyba sie z tym nie zgodzę bo to brzmi jakbys pisał o moim silniku
Ale tak serio 4zawory to calkiem inne przepływy więc super plan oby sie udało w jakimś bliżej okreslonym czasie zrealizować
944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r.
Edytowane przez cichy dnia 09-03-2023 16:39 |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 10-03-2023 11:12 |
|
|
@Cichy Ty masz głowicę 8V z lat 80-tych
Pacjent przybył, trochę zaniedbany, podtlenek LPG był założony, jeżeli chodzi o stan techniczny, to kwestie oleju ktoś rozstrzygał trzymając się filozofii po-co-zmieniać-lepiej-dolewać, 'szklanki' śmietnik, wałki słabe - ale za 300 złotych polskich to chyba nie ma co wybrzydzać.
No i to jest odpowiedni kanał dolotowy:
A to ciekawostka, koła łańcucha rozrządu bez zabezpieczenia przed obrotem. Jak się poluzuje - "auf wiedersehen" zaworki.
Inna ciekawostka - popychacze mechaniczne bez regulacji płytkami, śrubką - czymkolwiek. Kupujesz na wymiar i tyle.
Rozbieranie poszło szybko. |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Kefirsky
Użytkownik
Postów: 73
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.01.23 |
Dodane dnia 10-03-2023 20:56 |
|
|
To jest właśnie zabezpieczenie przed uszkodzeniem zaworów. Ma puścić na tym połączeniu a nie pogiąć zawory. Możesz podać linka do opisu modyfikacji tej głowicy?
Edytowane przez Kefirsky dnia 10-03-2023 20:57 |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 10-03-2023 22:08 |
|
|
Patrząc na te filigranowe zaworki oraz siłę, jakiej trzeba było użyć, żeby to koło odkręcić, ciężko w to uwierzyć i chyba wolę tradycyjny wpust tudzież kołek i zajrzeć czasem pod pokrywę. Ale nie będę się kłócił, może ktoś we Fordzie tak sobie to wymyślił, policzył i tak ma być.
Link mogę podać ( https://porsche924.co.uk/forum/viewtopic.php?f=122&t=33648 ), ale trzeba się zarejestrować a to płatne
Głowicę ogołociłem, jedzie na kąpiel w myjce ultradźwiękowej, potem sobie ją zamodeluję w miarę dokładnie i zobaczymy, jakiej rzeźby będzie jej trzeba.
Edytowane przez Pumba dnia 11-03-2023 09:14 |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
cichy
Użytkownik
Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08 |
Dodane dnia 11-03-2023 20:59 |
|
|
Cichy Ty masz głowicę 8V z lat 80-tych
Hmmm sprzeczać się nie będę...
Zawory większe już podobno nie wejdą:
944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r.
Edytowane przez cichy dnia 11-03-2023 21:00 |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 26-04-2023 21:44 |
|
|
Taki mały update.
Nie miałem ostatnio za dużo czasu na hobby, a na dodatek jak już oń znajdę, to czego się człowiek nie dotknie, to szlag trafia. Hodor po zimie znów postanowił rzucić palenie, pewnie to jego jakieś noworoczne postanowienie, które weryfikuję dopiero na koniec kwietnia... Stawiam na ECU, ale to w majówkę potwierdzę. No, ale to nie miejsce na Hodorowe fochy.
Hellmann's po zimie za to odpalił pięknie, ale chwali się napięciem rzędu 10V na wskaźniku na panelu, choć alternator jakieś 13,2V niby daje. Instalacja do przejrzenia i koniecznie światła mijania do przerobienia na przekaźniki. Chodzi jak stary kaszlak, co już bardziej martwi niż wskazania 40 letniego woltomierza.
Jako, że cały fajny szpej do ogarnięcia tego silnika czeka, w połowie czerwca powinno udać się wyszarpać silnik, splanować blok o 2mm, a potem poskładać. Wrzucę nowe szklanki z Anglii, wałek "R" od Świątka, kolektor nierdzewny wydechowy 4-2-1 i zamknę to wydechem 2,5". I na ten rok musi wystarczyć.
A co do głowicy 16v... Przysiadłem sobie ostatnio wieczorami i wyprodukowałem model. Powiem tak - jakby mi ktoś pokazał blok 924 oraz głowicę Forda i powiedział, że to ma ze sobą współpracować, to bym najpierw się podrapał po łbie, a potem zaczął zastanawiać, jak bardzo duży dowcip ktoś postanowił mi wyciąć... Wątek Doktora Jana z UK na ichnim forum przewaliłem od deski do deski już naście razy i stwierdzam, że facet jest geniuszem.
No bo jak przyłożyć głowicę Forda do uszczelki z 924:
Nic nie pasuje. Śruby, kanały wodne, powroty oleju. Zasilanie olejem kompletnie po przeciwnej stronie. Otwory powrotu oleju w bloku spotykają "pustkę" poza głowicą.
A jednak, jeżeli się uprzeć, po trzech wizytach na frezarce przeplatanych dwukrotnym wspawywaniem zaślepek, tulei śrub, wierceniem kanałów...
No chyba faktycznie się "da".
Kilka operacji mam zamiar wykonać inaczej niż Doktor Jan, muszę też rozwiązać kilka problemów, które jemu przyszły "łatwo" ( na przykład rozrząd, koła pasowe z 924 mają średnicę o przeszło 10mm za dużą, żeby je upchnąć na wałki tej głowicy - będą ze sobą kolidować. Doktorowi podpasowały koła z Mazdy MX-5, które miał na strychu. Ja nie mam strychu, to raz - a dwa, że o takie koła u nas ciężko. Muszę dobrać rozrząd z jakiegoś popularnego samochodu 16v DOHC, gdzie koła rozrządu głowicy będą miały circa 120mm średnicy, a koło rozrządu wału da się przetoczyć do standardu 924 ). No, ale to czas pokaże - najpierw frezowanie i spawanie głowicy, jak będzie chciała potem być szczelna i prosta, to będziemy się bawić dalej...
Edytowane przez Pumba dnia 26-04-2023 21:46 |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
kondzi
Użytkownik
Postów: 1544
Miejscowość: Gdynia/Świerczów/Warszawa
Data rejestracji: 11.12.16 |
Dodane dnia 27-04-2023 07:22 |
|
|
Taka przyjacielska rada, kup te kółka na jebaju. Odzyskasz kilka godzin czasu na szukanie i przerabianie innych.
Pozdrowienia,
Konrad
--
[img]https://www.bearsgarage.pl/wp-content/uploads/2024/02/Logo-1-full-xs.png[/img]
'93 Porsche 928 GTS
'89 Porsche 944 Turbo
'83 Porsche 911 Carrera 3.2
'81 Porsche 924 Turbo |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 27-04-2023 08:06 |
|
|
Na jebaju są jeno z USA, gdzie wysyłka droższa jest niż sam detal
EDIT: A nie, pardon, na ebaju jeszcze w GB da się zanabyć.
Są jakieś regulowane dostępne, do których się dopasować mogę (choć to i tak oznacza projektowanie i wykonanie nowych "środków", koło główne w wysokiej cenie, ale jest w PL... No cóż, hobby kosztuje
Czasu to i tak zajmie takie ilości, że kilka godzin w tą, czy wewtą nie robi różnicy. Przynajmniej się Frezer ucieszy, że nie przyjdę jak zwykle z jakimiś prostokącikami z dziurkami - lubi się wykazać
Edytowane przez Pumba dnia 27-04-2023 09:24 |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 28-04-2023 14:00 |
|
|
ten wątek czyta się wspaniale
chylę czoła ... jak to czytam to widzę jak bardzo nic nie wiem .....
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 31-05-2023 20:31 |
|
|
Na moim biurku projektowym powoli zaczyna brakować przestrzeni na różności, które powoli sobie kompletuję do tego projektu. Rączki mnie ciągle świerzbią, żeby już zacząć wykonywać różne detale albo wrzucić głowicę do obróbki, ale jak mawia stare prawidło: zmierz trzy razy, narysuj dwa razy, a wykonaj raz - nie odwrotnie... Stąd jeszcze wiele dupogodzin z suwmiarką i komputerem mnie czeka, zanim cokolwiek drgnie. Druga sprawa, że warsztat firmowy obecnie i bez moich fanaberii jest zawalony pod korek robotą.
Niemniej, chociaż wirtualnie zaczyna to powoli nabierać kształtu, stąd postanowiłem wrzucić małą wizualizację.
Wydaje mi się, że rzeczą najciekawszą - oprócz obrazka - jest lista elementów, których taka modyfikacja wymaga - a będę tutaj pisał tylko o elementach namacalnych, nie wspominam o wysterowaniu tego czegoś, jak by już do tego kiedyś doszło. No i pewnie o paru sprawach zapomnę... A więc:
- Blok silnika zostanie splanowany o około 2-2,5mm. Oprócz tego - rozwiercamy na 88mm.
- Uszczelka głowicy - MLS ( wielowarstwowa ). Pewnie Cometic, ale musi być custom.
- Tłoki: Wossner K9090DA dedykowane do Renault R21 - są niemal idealne do tego projektu. Planowany stopień sprężania: 9:1. Wymagana jest jednak modyfikacja główki korbowodu...
- Korbowody: jeszcze nie wiem, ale wypada założyć kute, bo turbina będzie dmuchać ponad 1.5bara. Oryginalne korby są co prawda pancerne ( angielskie forum podaje, że pewnemu osobnikowi udało się urwać korbę - przy dwóch barach doładowania i niemal 8000 obrotów na minutę, jeżeli mnie pamięć nie myli. Wolę nie sprawdzać empirycznie. )
- Wał korbowy - po dobraniu i zakupie korbowodów i tłoków będzie trzeba wykonać wyważanie układu.
- Głowica: bardzo mocno zmodyfikowana głowica Ford Duratec 2.0. Jak będę ją wrzucał na maszynę, postaram się udokumentować wszystkie etapy modyfikacji... Myślę, że to już mam ogarnięte, może nawet w czerwcu się uda zacząć rzeźbić... Chciałbym ją móc sprawdzić pod kątem szczelności i przykręcić do bloku... To by było już "coś"...
- Turbosprężarka - TD05 z Mitsubishi Lancer Evo X - fajny mały twinscroll, niestety nigdzie w sieci nie ma modelu, a na samą turbosprężarkę budżet się znajdzie w lipcu, więc jeszcze chwilę trzeba poczekać. Turbo będzie się znajdowało w okolicach oryginalnej pozycji alternatora.
- Kolektor dolotowy - totalny custom - na malunku widać dopiero jego połowę, puszki jeszcze nie zdążyłem narysować. Widoczne runnery potrzebują jeszcze flanszy do puszki. W założeniu będą drukowane 3D w technologii MJF, materiał: Nylon PA12.
- Listwa wtryskowa - totalny custom - frezowana w amelinum + parę elementów z nierdzewki
- Wtryskiwacze: 550ccm, Bosch 0280158279.
- Regulator ciśnienia paliwa: Regulowany, jakiś tuningowy mi się po garażu wala.
- Kolektor wydechowy - totalny custom, czekam z modelowaniem na turbo.
- Rozrząd - zarówno koło pasowe wału korbowego, jak i kółka rozrządu - zmodyfikowane koła z Mazdy MX-5, z regulacją. Pasek rozrządu - również MX-5.
- Pompa wody : Elektryczna, Pierburg CWA400
- Alternator - przez elektryczną pompę wody musi mieć co najmniej 110A - Audi A3 P8. Mocowania, system napinania - custom - do zaprojektowania.
- Koło pasowe wału ( dla alternatora ) : Febi Bilstein 26870, Audi A3
- Napinacz rozrządu - AUDI A4 - oryginalne jest za wąskie.
- Cewki zapłonowe: Mazda 6/1 - Mazda i Ford używały Duratec'a, ale Mazda używała aktywnych cewek, Ford - pasywnych, czy jak tam angole mówią - "dumb", czyli nie-za-mądrych.
- Pokrywa głowicy - pełny custom, frezowana z amelinum. Duratec ma rozrząd na łańcuchu, tutaj będzie pasek - pokażę z czym to się wiąże, jak dojdzie do realizacji.
- Smarowanie - sporo rzeźby - trzeba zaślepić oryginalne przyłącze w bloku, wywiercić nowe od strony kolektora wydechowego i podać olej do tylnej części głowicy ( na szczęście angielski wątek Doktora Jana bardzo ładnie pokazuje, jak można to zrobić. Dodatkowo - przeniesienie filtra oleju, koniecznie będę też musiał zamontować chłodnicę oleum.
- Obieg chłodziwa - totalna rzeźba. Nie ma możliwości wykonania dobrego połączenia blok-głowica. Konieczne jest wybicie zaślepki z tyłu bloku, zapętlenie obiegu do tyłu głowicy ( na szczęście też jest zaślepka, którą można wykorzystać), potem wyjście z przodu głowicy. Konieczne będzie też frezowanie dzwonu sprzęgła, żeby ten bypass zmieścić. Przyłącza bloku i głowicy planuję wydrukować 3D, technologia MJF, materiał: Nylon PA11. Nad tym będę siedział w najbliższym czasie.
- Termostat: Febi Bilstein 12187, zewnętrzny.
Powiem tak - jak tak sobie już usiądę, kombinuję i modeluję ( czasem mam więcej czasu, czasem mniej i stąd głowica zamodelowana jest ze szczegółami, alternator nie, pokrywa zaworów w "większej połowie" ), to już się witam z gąską i stwierdzam - "ale będę latał w przyszłym roku"... A potem patrzę na taką listę jak powyżej, gdzie każdy z punktów może być jeszcze nie do końca idealnie przemyślany...
A jeszcze nie pokazałem największego punktu zapalnego... Nie chcę tego pokazywać na modelu, muszę to sam na własne ręce wymacać - Głowica Forda ma rozstaw cylindrów 96mm. Blok 924 - 95mm... W mechanice mikrometry decydują czasem, czy wałek wchodzi w otworek, czy nie. To tak jak z pierwszą randką - nie wolno zamawiać pizzy z ananasem.
Edytowane przez Pumba dnia 31-05-2023 22:05 |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 01-06-2023 08:29 |
|
|
Panie, jak to odpali to szapoba !
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
grzegorzn3
Użytkownik
Postów: 392
Miejscowość: Bielawa
Data rejestracji: 02.09.16 |
Dodane dnia 01-06-2023 22:44 |
|
|
Super, uwielbiam twoje projekty. Powodzenia
914 2.0 '74
951 piąte turbo '84
987 Cayman S '05 pojechał
924 S '86 pojechał do Brata
944 S2 '90 odjechał
931 '79 pojechał do Michała
944 '85 był |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
ciachu
Administrator
Postów: 4157
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 02-06-2023 10:54 |
|
|
O matko, toż to niepowtarzalny i ultra ambitny projekt na skalę światową. Panie inżynierze Pumba, Pan jest polski Mezger 😉
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86
Edytowane przez ciachu dnia 02-06-2023 10:56 |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Olo924
Użytkownik
Postów: 4772
Miejscowość: Kraków / Warszawa
Data rejestracji: 04.02.06 |
Dodane dnia 05-06-2023 11:55 |
|
|
piekny opis, piekny pomysł ... Ty chłopie to masz łeb ...
tylko pozostaje oddac głęboki ukłon i trzymac kciuki za powodzenie ( i zapisac sie do kolejki jak już będzie taki silnik - bo ja taki bym też chciał )
924 '78
944 '83
Każdy kilometr przejechany nie Transaxlem, to stracony kilometr.
Jeder Kilometer ohne Transe ist ein verlorener Kilometer ... |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 03-07-2023 18:54 |
|
|
I moje plany na modernizację szlak trafił Pumba poszedł grubo... ale podoba mi się!!!!!!!!!
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 04-07-2023 14:54 |
|
|
Panowie, nie ma i nie będzie żadnej "kolejki". Taki silnik, jeżeli powstanie, to jeden.
Co innego to zrobić kółko rozrządu, wybierak do skrzyni czy rozpórkę, a co innego cały, zupełnie eksperymentalny silnik. Powtarzam po raz kolejny, to jest moje hobby. Jak komuś mogę w jakiś sposób pomóc, to pomagam - ale ten temat zdecydowanie się nie mieści w tym zakresie. |
|
Autor |
RE: Projekt "Hellmann's" |
szczurek
Użytkownik
Postów: 1506
Miejscowość: Rowy
Data rejestracji: 25.04.07 |
Dodane dnia 04-07-2023 17:37 |
|
|
Pumba napisał/a:
Panowie, nie ma i nie będzie żadnej "kolejki". Taki silnik, jeżeli powstanie, to jeden.
Co innego to zrobić kółko rozrządu, wybierak do skrzyni czy rozpórkę, a co innego cały, zupełnie eksperymentalny silnik. Powtarzam po raz kolejny, to jest moje hobby. Jak komuś mogę w jakiś sposób pomóc, to pomagam - ale ten temat zdecydowanie się nie mieści w tym zakresie.
Ale to ja właśnie chciałem powiedzieć...
944 '87 2,5 targa
924/944/968 Papa Smerf
Mercedes 190E 2,6 Sportline
awatar wspomnienia odległe!!!!!!
Jedna Złota Łopata |
|
|
|
|