Autor |
RE: Pumba - '87 924S |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 24-11-2012 22:36 |
|
|
Rajdy są be bo drzewa i rowy. Tory i lotniska są fajne bo nie ma metalowych band, wyrypanych płyt betonowych i pofałdowanych pastwisk wokół? Na mojej pierwszej imprezie w Ułężu mało brakowało, a strzeliłbym dacha... więc też można!
Po prostu na trackdayach są wyższe prędkości. Więc potencjalnie większy fun! I nie ma co dorabiać do tego jakiejś wyższej teorii
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Pumba - '87 924S |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 24-11-2012 23:08 |
|
|
Mam takie momenty, że siadam przed kompem oglądam filmy, onboardy itp. z rajdów.
Wtedy włącza się we mnie tryb rajdowy! Już się widzę na jakimś oesie lecąc szybko
w lesie między drzewami i tylko pilota brak. Natomiast YT od razu wtedy podsuwa
jakieś filmy z tej mniej chlubnej strony rajdów - wypadki... Oj, wystarczy kilka i już
mam dość... Oczywiście to co napisał powyżej Simprez i to co ja wykonałem ostatnio
jakby zaprzecza stwierdzeniu że tylko na rajdach można uszkodzić siebie i/lub auto,
ale jakoś mam wrażenie że prawdopodobieństwo jest kilka razy większe, tym bardziej
że po jeździe na lotniskach, przy kilkukrotnym zapoznaniu i pokonywaniu tej samej
trasy, staram się już jeździć maksymalnie szybko jak tylko potrafię, co w rajdach
zdaje mi się nie kończy się dobrze, bo o pomyłkę łatwiej
Sorka Pumba za taki OT, ale sam widzisz ile emocji wzbudziłeś
Jakby co to ja trzymam kciuki za projekt rajdowy!
Tymczasem ja będę wykonywał pogoń za pewnym czasem na pewnych 4km w tym
kraju (i ucieczką przed Simprezem, co widać na moim avatarze )
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 24-11-2012 23:10 |
|
Autor |
RE: Pumba - '87 924S |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 24-11-2012 23:19 |
|
|
Qbak napisał/a:
Mam takie momenty, że siadam przed kompem oglądam filmy, onboardy itp. z rajdów.
Wtedy włącza się we mnie tryb rajdowy! Już się widzę na jakimś oesie lecąc szybko
w lesie między drzewami i tylko pilota brak.
Da się załatwić
Qbak napisał/a:
(...) Tymczasem ja będę wykonywał pogoń za pewnym czasem na pewnych 4km w tym
kraju (i ucieczką przed Simprezem, co widać na moim avatarze )
Byłem, jestem i (długo) będę bez szans
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Pumba - '87 924S |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 24-11-2012 23:22 |
|
|
Nie mam za złe off-topów - ten topic i tak jest pełen zmienności, może czasem niezdecydowania. Wyłazi czasem brak wiedzy, który wytknięty motywuje do dokształcania. Nie jestem typem człowieka, który na stwierdzenie, że "szkoda do rajdów", odpowie "moje auto-mój biznes"
Seicento na pewno bym do rajdów nie wziął. Może BMW, jeżeli nie Porsche - całkiem śmiesznie to lata A jednak, chodziło zawsze o ściganie się Porsche. I skoro nie ma szans ( zarówno pod względem torów, jak i finansów ) na rywalizację bok w bok ( tyle się w różne gry naśmigało, filmów naoglądało... ), to może rajdy choć uda się wdrożyć. Mam świadomość, czym to grozi. Po pierwszym, drugim - dwudziestym rajdzie mogę rozpieprzyć ładne auto w drobny mak. A na nowe - nie stać mnie i prędko mnie stać nie będzie.
A jednak kusi taka rywalizacja - szczególnie, że można się zakręcić całkiem blisko. I, śmiem stwierdzić, że nawet 90km/h wąską dróżką między brzozami może emocjonować bardziej niż 170 km/h po lotnisku
Muszę do wiosny wybrać jakąś opcje dla kolumn przednich i drążków skrętnych więc na razie paniki nie ma - mam trochę czasu na przemyślenia.
|
|
Autor |
RE: Pumba - '87 924S |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 25-11-2012 10:54 |
|
|
Dla mnie sytuacja jest prosta i klarowna - wracasz do oryginalnego zawieszenia lub 924s/early 944 euro a to co masz sprzedajesz majac $$$ na starty.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Pumba - '87 924S |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 25-11-2012 11:06 |
|
|
Przemek84 dobrze podpowiada. Budę masz już uszykowaną, tylko zrób do końca: powywalaj nawiewy, resztę pierdół i więcej laminatów, zejdziesz jeszcze wtedy ładne parę kilo.. naddatek na klatkę, bo ona też waży. Na takim zawiasie imprezy z 924.pl możesz obstawiać także... chociaż czas będzie pewnie trochę gorszy w stosunku to tego z torowym zawieszeniem, ale niewiele! Moim zdaniem liczy się zabawa, czas stawiam na 2 miejscu (przynajmniej ja). Rajdy, Classic Auto możesz objeżdżać wtedy chyba wszystkie imprezy jakie się da... kurczę, to niegłupie.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Pumba - '87 924S |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 25-11-2012 12:42 |
|
|
924S jest za miękkie. Wciąż obstawiałbym twardość co najmniej podobną do 944 Turbo. No i chciałbym to mieć na gwintach, żeby móc regulować.
W budzie została do zrobienia klatka oraz fotele z pasami ( "Matko jedyna" - westchnęło konto w banku ) Potem już tylko odchudzanie... Ech, przyjdzie replikę CGT odłożyć na dalszą przyszłość...
EDIT: Szarawy, zalecam RWD dla rajdówki - skoro fun się liczy...
Edytowane przez Pumba dnia 25-11-2012 12:43 |
|
Autor |
RE: Pumba - '87 924S |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 25-11-2012 13:23 |
|
|
Jeśli ma być z tego kiedyś replika CGT, to do roboty projekt S rally! Z RWD doskonale rozumiem, tylko muszę wpaść na pomysł samochodu z napędem na tył, nadającym się do rajdów i uwaga taniego...... bo to jest mój plan na najbliższą przyszłość, bez wyścigów nie wytrzymam. A 924 jako samochód rajdowy to genialny pomysł.. jeśli będę zmieniał auto-zabawkę, to na właśnie taką. Szarak puki co dupowozem zostanie, czasami wlatującym na tor.. to mu bardzo dobrze robi. Im bardziej te samochody są pałowane, tym lepiej chodzą... podziwiam na prawdę cały czas mnie zaskakują. Po wczorajszym silnik równiej pracuje, skrzynia, sprzęgło i poznikały dziwne dźwięki przy pracy.. wynikające chyba z długiego przestoju.
EDIT: Astra 1 wzięła mi się stąd, że dość dobrze sobie radzi, dużo ich jeździ i części w miarę tanie. A ja się zasadzam na jedną od kumpla, bo to taka trochę dupa wołowa jest. Strzeliła mu uszczelka pod głowicą, w astrze są to grosze, a on kręci nosem, mówi, że będzie jeździł tak długo, aż się rozpadnie i odda na złom, bo wymieniać nie ma sensu.. Nie stękałbym w sumie gdyby mi oddał za 200zł.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 25-11-2012 13:27 |
|
Autor |
RE: Pumba - '87 924S |
TomekSz
Użytkownik
Postów: 93
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 06.03.09 |
Dodane dnia 25-11-2012 13:38 |
|
|
Byłoby miło gdyby ktoś zrealizował projekt rajdowy z 924. Czy w 924 czy w każdym innym aucie jest to spore przedsięwzięcie. Pamiętajmy, że auto+klatka+motor+zawias to szczyt góry lodowej. Dochodzi bezpieczeństwo- kask, kombinezon, bielizna, system gaśniczy, Hans, itp no i koszty startów. Ale co by nie dochodziło to naprawdę warto.
Kilka lat temu z moim przyjacielem postanowiliśmy spełnić chłopięce marzenia. Mieliśmy już po 30-tce na karku więc jak na karierę w motorsporcie to już dużo za późno. Po 1,5 roku startów w kjs-ach za sterami E-30 318i (bez większych sukcesów) chcieliśmy stanąć na starcie prawdziwego oes-u. Ja marzyłem o 924 Radek o japończyku. Niestety 924 przygotowany do sportu to jak biały kruk padło na Japończyka. Toyota Corolla Gti AE92 z 1987 w zawrotnej kwocie 5k zł ale z ważnymi homologacjami na pasy, fotele, system gaśniczy itp., przybliżyła nas do spełnienia marzeń.
Rok 2011 to 6 startów w RPP- wszystkie ukończone. 2012 RSMP! w klasie HR- Lotos Baltic Cup. I to byłoby na tyle. Koszty nas przerosły. Ale to na pewno nie koniec.
Po pierwszym stracie w RD3L cieszyliśmy się jak dzieci. Każdemu, kto ma żyłkę rajdowca życzę 300 metrowego spadania na Rajdzie Rzeszowskim kiedy faktycznie drzewa śmigają za szybą aż strach podnosić głowę znad notatek :-)
Pumba nie zastanawiaj się dłużej. O pilota się nie martw- służę licencją w którejkolwiek lidze chciałbyś jeździć.
Pozdrawiam
T
p.s. przepraszam za propagandę innej marki ale podaję to jako przykład. Nasza Rolla jest jedyna w stawce. 924 byłoby na pewno jedyne i rozpoznawalne. Problem z Twoim 24 jest tylko taki, że on nie miał homologacji FIA (tak mi się wydaje), a na kjs-y go szkoda.
http://www.youtube.com/watch?v=uC3Q44QvrrI
924 '82
https://www.facebook.com/storkservice
email: tomasz.szumert@gmail.com |
|
Autor |
RE: Pumba - '87 924S |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 25-11-2012 14:13 |
|
|
924 miało homologacje FIA! Startowało w MC
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Pumba - '87 924S |
TomekSz
Użytkownik
Postów: 93
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 06.03.09 |
Dodane dnia 25-11-2012 14:24 |
|
|
simprez napisał/a:
924 miało homologacje FIA! Startowało w MC
Ale 2,5 chyba nie miało.
http://www.fia.com/resources/documents/1906603385__Historic_Pre_Homologations_a.pdf
924 '82
https://www.facebook.com/storkservice
email: tomasz.szumert@gmail.com
Edytowane przez TomekSz dnia 25-11-2012 14:28 |
|
Autor |
RE: Pumba - '87 924S |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 25-11-2012 14:26 |
|
|
Masz rację. Z aut z silnikami m44.xx tylko 951 miało homologację
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Pumba - '87 924S |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 25-11-2012 14:36 |
|
|
No to wychodzi o czym nie pomyślałem, a pamiętam nawet że Qbak kiedyś wyszukiwał takie informacje. Na początku na pewno byłyby tylko KJS-y, ale tyle pracy wkładać w projekt nierozwojowy?... 944T odpada, to już zupełnie inna liga.
|
|
Autor |
RE: Pumba - '87 924S |
TomekSz
Użytkownik
Postów: 93
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 06.03.09 |
Dodane dnia 25-11-2012 14:46 |
|
|
Pozostaje jakieś 2.0. Ja uważam, że jeśli ktoś trochę liznął tego sportu to szkoda "prądu" na KJS-y. Licencję R2 zrobić może każdy kto ma prawo jazdy. Rajdowy Debiut ( 3 liga) jedzie na końcu stawki RPP bez pomiaru czasu, a doświadczenie na jednym rajdzie można zdobyć jak na co najmniej 10- kjsach (zapoznanie z trasą 60-80 km oesów).
Pozdr.
T
924 '82
https://www.facebook.com/storkservice
email: tomasz.szumert@gmail.com |
|
Autor |
RE: Pumba - '87 924S |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 25-11-2012 16:21 |
|
|
Dla mnie to ogromnie dziwne, że 2.5 nie ma homologacji .....
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Pumba - '87 924S |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 25-11-2012 18:05 |
|
|
Szarak113 napisał/a:
Dla mnie to ogromnie dziwne, że 2.5 nie ma homologacji .....
A jeździłeś?
Bardzo dobrze że auto z takim nierozwojowym silnikiem nie ma homologacji! Za to turbo - jak najbardziej!
Pumba - widzę że im bliżej końca tym coraz więcej wątpliwości. Ja zasadniczo zanim skończyłem dłubać swoją wydmuszke to już wiedziałem że to złe auto i strasznie żałowałem że nie co najmniej S2...
Natomiast co do rajdów - startowałem raptem kilka razy i jakoś mi to nie leży. Brałeś w ogóle udział w jakimkolwiek? To jednak zupełnie coś innego niż nasze jazdy po torach/lotniskach (i mówię tu po prawdziwych rajdach z kilkunastokilometrowymi OES a nie rajdzikach wszelakiej maści)...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Pumba - '87 924S |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 25-11-2012 18:29 |
|
|
Piotr - w tym sezonie nigdzie się nie ścigałem - brakuje mi tego, a muszę mierzyć siły na zamiary. Złe auto... Nie nazwałbym tego tak - po prostu trzeba dużo rzeczy wymienić
|
|
Autor |
RE: Pumba - '87 924S |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 26-11-2012 18:35 |
|
|
Piterson - jeździłem Pumbowozem odchudzonym już, bardzo fajnie się zbiera. Nierozwojowy hmm.. a nie da rady tam wpakować po prostu jakiegoś turbo np. Gready, albo Garretta, jak to z tym wygląda?
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Pumba - '87 924S |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 26-11-2012 19:58 |
|
|
Wygląda to tak, że pochłonie więcej kasy niż wsadzenie silnika z 944 turbo
i jeszcze problemy ze zestrojeniem tego, plus nieoryginalność, choć 924 z takim
silnikiem nie było.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Pumba - '87 924S |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 26-11-2012 20:45 |
|
|
Już czaję, Robert mi objaśnił poza tematem . Qbak - masz na myśli, że podczas udoskonaleń w kierunku "sport" warto ładować rzeczy po prostu z mocniejszych porszawek ze względu na to, że zachowuje się "jako taką" oryginalność? No bo w pełni oryginalny nie będzie, ale jednak jakoś w tym kręgu marki pozostajemy - silnik w sumie od Porsche, tylko, że innego. Czy jest to po prostu temat rzeka i lepiej załadować to co tańsze i lepiej się spisze?
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|