Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 02-03-2015 08:20 |
|
|
Qbak z czego jest ten tłok regulatorze ciśnienia?
bo wiesz, wykonanie takiego elementu dla Pumby, czy tokarza to nie jest problem...
kwestia dobrania materiału...
Sprężyny też można dorobić (są firmy zajmujące się produkcją)... sęk w tym, żeby znać parametry nowej...
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 19-03-2015 12:45 |
|
|
Projekt "Raz Kozie Śmierć", rozpoczęty.
2,5mm z bloku zdjęte...
|
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 19-03-2015 13:09 |
|
|
piknie !
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 19-03-2015 14:50 |
|
|
1) zazdroszczę żeliwnego bloku
2) nie zazdroszcze głowicy i komory spalania..
DAJ PAN WINCYYYJJJ FOTUF I WINCYYJ INFORMACYJ!!!! ;]
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 19-03-2015 16:36 |
|
|
Hmm jaki to będzie miał stopień sprężania ? I skąd wiadomo, że nie będzie detonacyj od tego ?
Właściwie chyba to samo można było zrobić za pomocą tłoków od garbusa, które na 924board nazwyają flattops.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 19-03-2015 16:47 |
|
|
To teraz juz chyba tylko 100 oktanowe paliwko trzeba lac....
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 19-03-2015 17:32 |
|
|
12:1 - taki powinien mieć stopień sprężania. Wymaga tego ostry wałek rozrządu - ma dość długi czas współotwarcia zaworów - stąd konieczność podniesienia kompresji. Czy doprowadzę do spalania detonacyjnego, to się okaże.
Dziś zacząłem też ciąć materiał na elementy pompy oleju, problem mam ze zdobyciem kółek zębatych - w najgorszym wypadku je też wykonam sam, choć to już ciężka sprawa...
Foty będą, jak mi się uda coś urzeźbić, na razie to ciężko mi się dopchać do maszyn z prywatą
|
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 19-03-2015 22:24 |
|
|
Sądzę, że zaczniesz czesto wymieniac uszczelki pod głowicą i naprawiac dziury po spalaniu detonacyjnym... Już milimetr zdjetego materiału z bloku przyspiesza destrukcje (przykład ciachu).
Pomoże troche elektronika bo precyzyjniej da sie ustawic parametry spalania natomiast agresywne nastawy komputera jeszcze bardziej odbiją się na trwałości silnika...
Ale czego się nie robi w imię mocy i nauki.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 19-03-2015 22:56 |
|
|
No tak, mnie też wychodzi precyzyjnie 12,005:1 st. spreżania. Mam nadzieje że
elektronika pomoże. Jak pomoże i moc wyjściowa jest na poziomie 125KM, to
teoretyczna moc wyjściowa to ponad 180KM po takiej modyfikacji No i jeździły
924 z taką mocą Natomiast wiadomo jest że nie da się zachować wszystkich
parametrów na takim samym poziomie, więc do tej mocy pewnie trochę zabranie
ale znam 924 które ma taką moc (tak twierdził właściciel). Czujnik spalania stukowego?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 20-03-2015 08:45 |
|
|
Czujnik stukowego mam przewidziany, na focie nawet widać, ale w niewłaściwym miejscu przykręcony - muszę go umieścić na innym otworze, a to chyba będzie wymagało delikatnej przeróbki na jednej z łap silnika.
180 KM to byłaby bajka...
Eksperyment to eksperyment, miało być grubo, będzie grubo
|
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 20-03-2015 09:03 |
|
|
Gratuluję odwagi
ach te żeliwne bloki
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 20-03-2015 23:20 |
|
|
Żeliwne bloki...
Splanowałem ten blok, postawiłem na stoliku coby ociekł i stał...
Każdy z firmy podchodził i macał gładzie, w końcu każdy z nich ma w karierze jakaś praktykę w warsztacie mechanicznym w CV. Jedyne pytanie, które zadawali było takie: "który to nadwymiar".
- Otóż, Panowie, to jest 33 letni blok silnika... Bez szlifu.
Edytowane przez Pumba dnia 20-03-2015 23:23 |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 21-03-2015 19:26 |
|
|
Małymi kroczkami do przodu. Pierwszy etap modyfikacji zaworów...
Lash Capsów do zaworów o średnicy 9mm nie udało mi się zdobyć, więc kupiłem takie do zaworów 8mm...
W przyszłym tygodniu chciałbym podejść do zaworów z typowym odchudzaniem, ale jeszcze biję się z myślami czy to dobry pomysł...
|
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 03-04-2015 22:04 |
|
|
Dzień wolny = dzień w garażu...
Testowo poskładałem zawias z tyłu Dzięki Nemkowi i Marchewie, udało się skompletować części do "szerokiego" Nie wiem, czy to tylko wrażenie ( w końcu da się ustawić normalnie negatyw z tyłu ) rzeczywiście tak jest, ale wydaje mi się, że jest szerzej niż było...
"Poduszki" belki, w wersji beta, gdzieś mi się babol wkradł, zrobię poprawione i anodowane
W końcu GAZ-y Goldy i cała masa miejsca do regulacji i montażu!
No i jest szeroko... Tak powinno mieć 924 w standardzie!
Teraz czekam jeszcze na właściwe poduszki dolne belki od Qbaka... I muszę wykombinować, jak zreanimować/zrobić nowe poduszki skrzyni... A to tylko tył...
Edytowane przez Pumba dnia 03-04-2015 22:04 |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 04-04-2015 07:35 |
|
|
Z poduszkami skrzyni jak coś juz znajdziesz to się podziel info bo zapewne większość ma już je zjechane...Będziesz wulkanizowal gumę czy jakiś wogole tam czysty metal wstawisz?
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 04-04-2015 13:55 |
|
|
Czujnik spalania stukowego masz tym samym miejscu jak ja Tylko u mnie jeździ
tak od kilku lat i nic z tego nie wynika, zobaczymy jak się będzie u Ciebie sprawował
w praktyce. Jak znajdziesz lepsze miejsce to daj znać
Sprytnie obszedłeś mniejsze lashcapsy, a co masz na myśli w kwestii odelżania zaworów?
Zdejmowanie materiały ze stopki?
Mam nadzieje że nie zapomniałeś przy zawiasie o tym, że jeszcze potrzebujesz
innych półosiek? Michał928 to przerabiał w swoim byłym 931.
Poduszki skrzyni, o ile w tym projekcie wiadomo że będą twarde i niestandardowe,
o tyle w każdym cywilnym nie przeznaczonym do wyścigów aucie raczej szedłbym
w oryginalne poduszki skrzyni. Cena może nie jest super atrakcyjna, ale zawsze
to auto utrzymane bliżej oryginału o tej jeden krok
Na kiedy przewidujecie z Natalią premierę Stage2 (bo tak to chyba trzeba nazywać)?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 04-04-2015 17:00 |
|
|
Jest jeden otwór w bloku, w połowie wysokości i w osi 3-ciego cylindra, ale przykrywa go zazwyczaj trochę łapa silnika.
Tak, myślę o zdejmowaniu materiału ze stopki. Teoretycznie, z projektu wyszłoby na to, że odchudzam o 10% ... Jednak jeszcze do tego nie podszedłem, nawet z zaworem testowym...
Półośki mam u Nema zaklepane już dawno, ale jeszcze nie odebrałem - chyba muszę go poprosić o wysyłkę...
Poduszki skrzyni chcę zrobić z użyciem poliuretanu i kombinuję, jak to wpasować w oryginalne elementy stalowe. Właśnie sobie przywiozłem jedną na wzór do kombinowania...
Zdecydowanie można to nazwać "Stage2"... Chciałbym koniecznie zdążyć na Koszalin. Dziwnie mi to wyszło, miałem odchudzać budę, a jakoś tak wyszło, że dłubię silnik...
|
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 04-04-2015 17:07 |
|
|
Ja poduszkę uratowalem zalewają silikonem do form, kiedyś wrzucałem wątek o tym. Amerykanie tak robią. Zamiast silikonu można dać np inne twarde tworzywa jeśli potrzeba usztywniane. U mnie działa.
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
czerwony
Użytkownik
Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13 |
Dodane dnia 04-04-2015 20:57 |
|
|
Zazdroszczę tych eksperymentów i wiedzy, jestem ciekaw końcowych osiągów. Trzymam kciuki, za ten projekt
A jak będziesz robił jakiekolwiek eksperymenty z poliuretanami fajnie by było jakbyś zdał relację, muszę dorobić poduchę pod silnik Lincolna niedługo i nawet nie miałem czasu poczytać z czym to się je
Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82' |
|
Autor |
RE: 'Szybsze' 924 z Gdańska - Natalia & Pumba |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 14-07-2015 16:17 |
|
|
Ten samochód mnie do szewskiej pasji doprowadzi...
Nic ostatnimi czasy nie idzie tak, jak powinno.
Z najnowszych ciekawostek, znów mam problem z wałkiem od CAT-Camsów.
Oddałem w końcu cały złom, który przez rok zbierałem do warsztatu zajmującego się obróbką głowic... Klną na mnie już strasznie, bo robota dziwna dla nich - popychacze mechaniczne, jakieś Lash Capsy do regulacji luzów, o których nigdy wcześniej nie słyszeli... Mniejsza.
Okazało się, że na wszystkich zaworach oprócz jednego, na moich lash capsach o wysokości 5mm da się wyregulować luz. OPRÓCZ JEDNEGO.
W warsztacie pomierzyli wszystko - zawory, osadzenie zaworów, szklanki, lash capsy - wszystko takie samo z tolerancjami do kilku setek. A na jednym zaworze brakowało jeszcze 0,7 mm...
Wzięli więc wałek, położyli na czopach głównych wałka rozrządu i zaczęli mierzyć krzywki...
I tak:
Krzywka pierwszego zaworu dolotowego:
EDIT: Google namieszało w udostępnianiu coś, załączam zdjęcie starą metodą.
Krzywka pierwszego zaworu wydechowego:
EDIT: W drugim poście.
Otóż, jak odesłałem im wałek, żeby zrobili nowy, mieli zmniejszyć wszystkie krzywki... Zmniejszyli tylko tą jedną, na której widać było wady odlewu...
Żeby było śmieszniej, najwyższe produkowane Lash Capsy mają 5mm, i takie były mi potrzebne żeby luzy zaworowe wyregulować.No i na jednym zaworze mam teraz 0,7mm luzu zaworowego, którego nijak nie mogę zdedukować. Chyba, że osadzę zawór głębiej... Tylko jak się wtedy ten silnik zachowa?...
Pumba dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Pumba dnia 14-07-2015 16:43 |
|