Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 25-12-2014 22:14 |
|
|
Przemek - nie bardzo wiem co masz na myśli? Laminat jest tani, lżejszy od alu, zresztą elementów budy z aluminium do 944 jeszcze nie widziałem.. po co wyważać otwarte drzwi? to raz, a dwa: po co psuć idealną budę wycinankami i wstawkami? na moje - bezsens.. tym bardziej, że na podstawie mojego 951 przyznam, że podmiana tylnych ćwiartek na laminat daje tak znikomy zysk masy przy tym mocno osłabiając samą budę, że nikomu nie radzę tego robić i sam bym drugi raz w to nie poszedł..
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 26-12-2014 09:30 |
|
|
Taka piękna buda, że żadnych modyfikacji nie będzie... Zresztą ile można byłoby dodatkowo zrzucić? 10 kg? I to głównie z tyłu? Gra chyba nie warta świeczki. Będzie klatka identyczna z tą starą (robiona od nowa - starą trzeba byłoby wyciągnąć w całości co wiąże się z cięciem słupków), pełne laminaty oprócz tylnych ćwiartek (już zakupione - zderzak, nosek, błotnik lewy, maska).
Największy dylemat - co zrobić z szyberdachem. Moja połać ze starej budy to średni materiał bo już raz była przekładana i aktualnie jest zaspawana na amen. Zostaje albo zostawić targę zamkniętą na stałe albo po prostu zaspawać (???).
Drugi dylemat (chyba większy) to co zrobić z... kolorem!
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 26-12-2014 10:16 |
|
|
Targę z laminatu zrobić. Proste i lekkie
Czyli to będzie z silnikiem s2 po Cichym tak ?
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
cichy
Użytkownik
Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08 |
Dodane dnia 26-12-2014 10:59 |
|
|
Piotrek buda jak jest ładna to obklejaj miast malować.
Juras ori targa już jest z tworzywa więc sama w sobie jest lekka, ale z targa jest problem ja żałuje że nie wyrzuciłem jak klatke robilem a z drugiej strony zawsze można poźniej wyrzucić
944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r. |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 26-12-2014 12:15 |
|
|
Nie jest lekka. Waży z 10 kg. Laminat waży może z 0,5kg. Wiem bo mam Nie ważyłem ale jest różnica.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 26-12-2014 13:43 |
|
|
A ważyliście wydebeszoną targę? Ktoś mi mówił, że jak się tą 10cio kilową targę
rozbierze to sam plastik jest już lekki.
Kolor? Mam nadzieje że za jakiś czas będę mógł Ci sprzedać kilka inspiracji
A jak się nastawiasz? Jakieś barwy wyścigowe konkretne czy wyścigowe ale jeszcze
nie wiesz co?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 26-12-2014 14:17 |
|
|
ja mam wybebeszoną targę. Nie ważyłem, ale potwierdzam - leciutka jest.
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało.. |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 26-12-2014 14:45 |
|
|
Kolor masz jedyny słuszny!
Targa to problem?
To bądź hardkorem, tnij po słupkach i zrób racing-spidera
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 26-12-2014 15:07 |
|
|
Z aluminium to naturalnie nie chodzilo mi o rzeczy ktore beda laminatami - chodzilo mi bardziej o jakis wiekszy hardcore w stylu czesc podlogi w alu,caly bagaznik,fartuchy nad kielichami. Widzialem gdzies bodajze na rennlist projekt w ktorym wycieto polowe podloznic i wstawiono w to miejsce alu rury (tak chyba tez jest zrobiony 924 GTR a juz napewno GTP).
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 26-12-2014 15:08 |
|
|
juras napisał/a:
Targę z laminatu zrobić. Proste i lekkie
Czyli to będzie z silnikiem s2 po Cichym tak ?
No zdecydowanie tak - setup identyczny z zeszłorocznym. Nie przewiduję żadnych modyfikacji - chyba, że Michał wreszcie skończy transwał i będzie go można zakupić w akceptowalnych pieniądzach
cichy napisał/a:
Piotrek buda jak jest ładna to obklejaj miast malować.
Juras ori targa już jest z tworzywa więc sama w sobie jest lekka, ale z targa jest problem ja żałuje że nie wyrzuciłem jak klatke robilem a z drugiej strony zawsze można poźniej wyrzucić
No jest problem - bo przecieka, bo trzeba odpływy zostawiać itp. Łukasz Siekierka twierdzi, że najlepiej ją zaspawać na stałe i zrobi to tak, że śladu nie będzie - ale to już nieodwracalna ingerencja. Najprościej byłoby chyba jednak znaleźć kolejny dach
Oklejanie wchodzi w grę - choć zdecydowanie jednak wolałbym jednolity lakier. Będę miał część elementów czerwonych , część w czarnym macie a resztę fioletową. A przede wszystkim nie do przyjęcia jest ten kolor w środku! W dodatku wszystko trzeba czyścić z kleju - masakra...
simprez napisał/a:
Kolor masz jedyny słuszny!
Targa to problem?
To bądź hardkorem, tnij po słupkach i zrób racing-spidera
Caterham-Porsche?
Jak to jedyny słuszny? Na 944 mi się nie podoba
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
Jarzyna
Użytkownik
Postów: 1704
Miejscowość: Szczecin / Warszawa
Data rejestracji: 03.10.10 |
Dodane dnia 26-12-2014 15:35 |
|
|
piterson - targi nie zaspawa, bo wbrew pozorom nie jest metalowa. Chyba, że dorobi pod kształt z arkusza.
przemek84 - z tą podłogą rozumiem, ale podejrzewam, że jak z tylnymi ćwiartkami - zysk żaden a sztywność buda straci. Co do rennlistowego, masz prawdopodobnie na myśli źółte 944 z silnikiem corvetty Tonego Garcii - http://rennlist.com/forums/944-turbo-and-turbo-s-forum/707855-tonyg-new-race-car-build-thread.html wycięty tył auta i wstawiona kratownica pod laminatowy tył. o ile dobrze pamiętam, rury stalowe. Co do gtp/gtr, było inaczej: 924 gtp miał normalną budę, "niewiele" różniącą się od seryjnej (linia dachu, rynny, podszybie, błotniki, wzmocnienia itd) tyle, że miał dołożoną zwykłą, pełną klatkę bezpieczeństwa, 944 gtr za to nie miał nic wspólnego z nadwoziem 944/924 i w całości był oparty na kratownicy (rurowej ramie przestrzennej) na którą nałożona była laminatowa karoseria, również zresztą nie mająca wiele wspólnego z seryjnym 944.
oferuję druk 3d części wszelakich i usługi filmowe - tel So9 6o6 S33
_________________________________
951 '86 us - wieprzowina - 2.5L 16V turbo... work in progress
były
Volvo s80 II - mdła wołowina - 4.4L V8 315hp - najnudniejsze 300 kunia w tej czesci galaktyki
Volvo S60 R - surowa wołowina - 2.5L 20V turbo. sprzedany
944s2 '90 - sprzedany, wypatroszony śmiga po torach europy.
VW NewBeetle V5 SportLimited - sprzedany
Mercedes C124 '95 E-Klasse Coupe - sprzedany
AlfaRomeo 156 Sportwagon 1.9 JTD - oby się Simprezowi nic nie stało..
Edytowane przez Jarzyna dnia 26-12-2014 15:39 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
czerwony
Użytkownik
Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13 |
Dodane dnia 26-12-2014 23:01 |
|
|
A może po prostu wkleić na stałe tą targe, jeśli nie będzie używana, nie naruszamy konstrukcji i ewentualnie jest możliwość powrotu do niej. Jakaś masa uszczelniająca na równo przelecieć, tak, żeby woda nie stała i tyle. Pewnie wizualnie nawet ktoś by to potrafił dobrze zrobić
Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82' |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
noname_conek
Użytkownik
Postów: 1313
Miejscowość: Nowy Staw
Data rejestracji: 30.03.13 |
Dodane dnia 26-12-2014 23:54 |
|
|
Redukcji masy to lepiej zacznijcie od kuchni a nie tam się targa martwicie
951 86' ---->projekt in progress: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6661&rowstart=0 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
Paluch Lakiernik
Użytkownik
Postów: 656
Miejscowość: Włocławek
Data rejestracji: 17.12.11 |
Dodane dnia 27-12-2014 00:29 |
|
|
Zaspawanie targi wiąże się ze szpachlowaniem całego dachu, od początku do końca. Po 2-3 latach pewnie popęka. Nie wiem czy to takie dobre rozwiązanie? Idąc na łatwiznę można by targę oskubać z czego się da, nawet poucinać mocowania do tapicerki czy jakieś zbędne wzmocnienia. Po lakierowaniu wkleić ją na klej do szyb, razem z uszczelką i temat z głowy.
|
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
sliwa
Użytkownik
Postów: 637
Miejscowość: Pruszków
Data rejestracji: 14.06.06 |
Dodane dnia 27-12-2014 14:13 |
|
|
Swego czasu często jeździłem rajdowkami na bazie BMW e30 318is, które seryjnie miały szyber. We wszystkich egzemplarzach na otwór dopasowany byl arkusz blachy i przyspawany punktowo od środka. Od góry silikon w celu uszczelnienia. Raczej rozwiązanie "regulaminowe", bo te auta jeździły w RPP
Było: 924 '82 ('78)
Jest: skundlone 944, niski mały wóz, wysoki mały wóz i miks duroplastu z rdzą |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 29-12-2014 14:28 |
|
|
Piotr a dach z czerwonego sie nie da przespawac ? przecież tam miałeś pełny dach.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 30-12-2014 10:11 |
|
|
PIeszczoH napisał/a:
Piotr a dach z czerwonego sie nie da przespawac ? przecież tam miałeś pełny dach.
Cytat z Pitersona
"Największy dylemat - co zrobić z szyberdachem. Moja połać ze starej budy to średni materiał bo już raz była przekładana i aktualnie jest zaspawana na amen. Zostaje albo zostawić targę zamkniętą na stałe albo po prostu zaspawać (???)."
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 30-12-2014 13:13 |
|
|
Juras rozumiem słowa pisane, ale jeśli dobrze pamiętam fotki z tego wątku, Piotr przespawał dach po zgrzewach, generalnie nie widzę powodu dla którego nie da się tego zrobić jeszcze raz. Buda się chyba aż tak nie pogięła... bo jeśli tak to wtedy rozumiem, czemu nie chce starego dachu... a w zasadzie to poszycia.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 30-12-2014 14:23 |
|
|
PIeszczoH napisał/a:
Juras rozumiem słowa pisane, ale jeśli dobrze pamiętam fotki z tego wątku, Piotr przespawał dach po zgrzewach, generalnie nie widzę powodu dla którego nie da się tego zrobić jeszcze raz. Buda się chyba aż tak nie pogięła... bo jeśli tak to wtedy rozumiem, czemu nie chce starego dachu... a w zasadzie to poszycia.
Zgrzewy były rozwiercone przy demontażu. Aktualnie wszystko jest przyspawane - ponoć nie ma możliwości zdemontowania tego bez większych szkód - i potwierdziło to kilka osób.
Czyli teoretycznie taką opcję stosunkowo łatwo można zrobić tylko jeden raz...
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Piterson - 944 1986 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 30-12-2014 15:06 |
|
|
PIeszczoH napisał/a:
Juras rozumiem słowa pisane, ale jeśli dobrze pamiętam fotki z tego wątku, Piotr przespawał dach po zgrzewach, generalnie nie widzę powodu dla którego nie da się tego zrobić jeszcze raz. Buda się chyba aż tak nie pogięła... bo jeśli tak to wtedy rozumiem, czemu nie chce starego dachu... a w zasadzie to poszycia.
Oczywiście, nie oskarżam, iż nie rozumiesz słowa pisanego, a że, jak zrozumiałem, nie zauważyłeś postu
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|