Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 01-12-2012 02:21 |
|
|
Szarak113 napisał/a:
Kibicuje i liczę na conajmniej 180 kuca!
Bo to jest do zrobienia.
W mojej opinii bez na prawdę dużych zmian (bardzo wyścigowy wałek, kompletnie inny dolot i wydech, większe zawory) nie da się w tym silnikuy zrobić tych 180 KM.
Strasznie wredna i nierozwojowa jest ta głowica ( końcu z ciężarówki ).
Co nie zmienia faktu, że chciałbym się mylić i też trzymam kciuki. |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 01-12-2012 12:17 |
|
|
Szarak113 napisał/a:
Tak zainspirowany silnikiem 2.7 rs z 1973 zapytam - nie myślałeś kiedyś o
napawaniu gladzi cylindrów nikasilem? Lepsze osiągi i przy remontach
wymiana tylko tlokow, bez szlifowania gladzi.
2,7 RS z tego mi sie wydaje mial aluminiowe cylindry.
Nicasil jest to krzemowa powierzchnia wycierana z nadmiaru tego pierwisatka ze stopu aluminium z ktorego odlany jest blok z cylindrami.
Prosto ujmujac nicasil nie jest nakladany a "wycierany" z aluminiowego cylindra specjalnymi pastami, przstrzegajac specjalnej procedury.
W tej technice sa wykonywane gladzie chocby w calej serii 944. Kosmicznej mocy to nie przynosi a jest problematyczne i na pewno nie odporne na wszystko.
Nie da sie go uzyskac na zeliwnych cylindrach - slyszalem o jakis powierzchniach ceramicznych nakladanych na powierzchnie a czy to cos warte - nie wiem.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
AdamWalenda
Użytkownik
Postów: 1188
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11 |
Dodane dnia 01-12-2012 18:10 |
|
|
Wszystko jest do zrobienia, kwestia $, aczkolwiek przy tych przeróbkach, które robię wątpię aby mi się udało uzyskać 180 KM. Jak będzie 140 KM, w porywach do 150 KM to będę się cieszył Wszystko wyjdzie na hamowni po ukończeniu prac.
A tak generalnie to "...Podnoszenie mocy sprawia, że jesteś szybszy na prostej, zmniejszenie masy powoduje, że jesteś szybszy wszędzie..." - to słowa Colina Chapmana, konstruktora i założyciela marki Lotus Cars ...i własnie główny nacisk stawiam na maksymalne zmniejszenie masy w przypadu tego projektu.
Generalnie wyrzucam wszystko co możliwe z auta. Powycinałem trochę z niego i jeszcze będę wycinał, wszystkie szyby, łącznie z klaposzybą będa z poliwęglanu (oprócz czołowej ale to oczywiste) aby zmniejszyć masę, zakładam równiez laminatową maske, błotniki, nosek, drzwi z laminatu. Lżejsze, gładkie lampy (jak w GTP) mechanizm przecież tez trochę waży lżejszy zbiornik paliwa ...i jeszcze pare drobiadgów. Sam osprzęt z kolektorem i filtrem od K-Jeta tez sporo ważył, a zastąpiły go gaźniki Kawasaki, leki aluminowy kolektor i filtr Pipercrosa). Jak już auto bedzie gotowe to bedę je ważył. Chciałbym zamknąc się najchętniej w 800 kg, ale nie wiem czy to będzie możliwe (biorąc pod uwagę, że auto ma pełną klatkę), nawyżej bedę przerabiał konstrukcję auta i wycinał otwory aby go jeszcze odelżyć. Wyjdzie w praniu.
Pzdr,
AW
IN:
924 1984 Dakar No.3 (Fallout II)
924 1980 Dakar No.4 (SilverShark)
924 1982 Dakar No.5 (Apocalypse)
924 1980 (Restomod)
924 1977 (Racecar)
944 1989 S2
944 1989 S2 (Racecar)
951 1989 TurboS (ExTromer 3,0 16v Turbo)
OUT:
944 1986
924 1978 Dakar No.1 (Fallout)
924 1981 Dakar No.2 (Cyberpunk)
924 1977
Edytowane przez AdamWalenda dnia 01-12-2012 18:12 |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 01-12-2012 19:11 |
|
|
Max.pro podejscie - jakbys mial pewnie wiecej kasy to zamiast laminatu byloby wlokno weglowe...jak bedziesz zamawial gdzies klaposzybe z poliweglanu daj znac to moze bym tez sie dolaczyl do zamowienia.
Nikasil wg.Porsche dawalo 5% wzrost mocy w przypadku 917stki...calkiem mozliwe ze i tyle samo w przypadku innych modeli z nikasilem.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944.
Edytowane przez przemek84 dnia 01-12-2012 19:12 |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 01-12-2012 19:41 |
|
|
AdamWalenda napisał/a:
Chciałbym zamknąc się najchętniej w 800 kg, ale nie wiem czy to będzie możliwe (biorąc pod uwagę, że auto ma pełną klatkę), nawyżej bedę przerabiał konstrukcję auta i wycinał otwory aby go jeszcze odelżyć. Wyjdzie w praniu.
800 kg z klatką - raczej niemożliwe. Jeśli zmieścisz się w 900 to będzie naprawdę dobrze. Obym się mylił
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 01-12-2012 20:54 |
|
|
Zamknąć się w 800kg to spore wyzwanie nawet z przerabianiem konstrukcji. Daj z siebie wszystko już nie mogę sie doczekac końca. Aha, Lotus to świetna sportowa marka, jednak myślę że z Porsche nie powinna być porownywana, bo ma do niego daleko , poza tym Seven, był robiony typowo do ścigania a 924 to klasa gt, a do ścigania adoptowana przez nas.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 01-12-2012 23:25 |
|
|
Podobnie jak piterson uwazam ze jezeli zejdziesz do 900kg to bedzie spory wyczyn. Nizej - nie sadze...
Co do mocy tez niebylbym az tak optymistyczny.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 01-12-2012 23:51 |
|
|
Za chwilę będą zakłady o tą moc . Masz możliwości- działaj. Przybrałem podejście
mało realistyczne, ale wierzę w tego prosia
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić. |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
AdamWalenda
Użytkownik
Postów: 1188
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11 |
Dodane dnia 03-12-2012 20:23 |
|
|
No dobra przednia szyba wycięta
Ktoś ją kiedyś nieumiejętnie wkleił, ale udało się ją uratować.
Teraz biorę się za dokończenie klatki
Chcę przebić się do komory silnika jak na fotce poniżej
Pzdr,
AW
IN:
924 1984 Dakar No.3 (Fallout II)
924 1980 Dakar No.4 (SilverShark)
924 1982 Dakar No.5 (Apocalypse)
924 1980 (Restomod)
924 1977 (Racecar)
944 1989 S2
944 1989 S2 (Racecar)
951 1989 TurboS (ExTromer 3,0 16v Turbo)
OUT:
944 1986
924 1978 Dakar No.1 (Fallout)
924 1981 Dakar No.2 (Cyberpunk)
924 1977 |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
AdamWalenda
Użytkownik
Postów: 1188
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11 |
Dodane dnia 04-12-2012 17:39 |
|
|
Oczywiście tych co rozchodza się do kielichów od środka nie bedzie, natomiast bedą te co odchodza z "A" do kielichów + mam rozpórkę Staffa do niego i to powinno fajnie usztywnić
Jak już skończę to zamieszczę foty.
Elementy odebrane z proszku
Pzdr,
AW
IN:
924 1984 Dakar No.3 (Fallout II)
924 1980 Dakar No.4 (SilverShark)
924 1982 Dakar No.5 (Apocalypse)
924 1980 (Restomod)
924 1977 (Racecar)
944 1989 S2
944 1989 S2 (Racecar)
951 1989 TurboS (ExTromer 3,0 16v Turbo)
OUT:
944 1986
924 1978 Dakar No.1 (Fallout)
924 1981 Dakar No.2 (Cyberpunk)
924 1977 |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 05-12-2012 21:41 |
|
|
W kwestii formalne wagi, najlżejsze 924 jakie znam i które było ważone to zdaje się
924 Kuzika - 1015kg z klatką. Tylko maska laminatowa. Osobiście ważyłem. Waga +-5kg.
Licząc tak na szybko, to można zejść do jakiś 925-935kg bez większego wycinana blach,
auto też jest bez targi jak Twoje, ale na 15stkach. Niżej będzie już spory wyczyn,
co nie znaczy że się nie da, bo...
...tutaj masz artykuł (cały w dziale download) na temat pewnego 924 które ma
straszną anoreksję Może Cię zainspiruje do pewnych przeróbek odnośnie masy.
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=7&thread_id=1826#23367
Masa tego 924 to 840kg, a przeróbki są hardcoreowe, silnik pomijam bo to inna
bajka (znów 2,4l).
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
AdamWalenda
Użytkownik
Postów: 1188
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11 |
Dodane dnia 06-12-2012 00:25 |
|
|
Odnośnie odchudania mojego auta, jeśli ktoś zna dokładną wagę tam gdzie napisałem "???" to prosze o pomoc w uaktualnieniu listy. Na bierząco bedę ważył pozostałe elementy i poszerzał listę modyfikacji.
UPDATE LISTY NA NASTĘPNEJ STRONIE!
Tam gdzie jest znaczek "~" moge się mylić, wiec jeśli ktoś zna dokładną wage prosze o pomoc.
Pzdr,
AW
IN:
924 1984 Dakar No.3 (Fallout II)
924 1980 Dakar No.4 (SilverShark)
924 1982 Dakar No.5 (Apocalypse)
924 1980 (Restomod)
924 1977 (Racecar)
944 1989 S2
944 1989 S2 (Racecar)
951 1989 TurboS (ExTromer 3,0 16v Turbo)
OUT:
944 1986
924 1978 Dakar No.1 (Fallout)
924 1981 Dakar No.2 (Cyberpunk)
924 1977
Edytowane przez AdamWalenda dnia 06-12-2012 20:56 |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 06-12-2012 00:57 |
|
|
Wywalasz "doglega" i jaką skrzynię chcesz wstawić? Osobiście wydaje mi się, że to jedna z lepszych skrzyń jakie zrobili do sportu dla 924 i 931... pomimo parszywych synchronizatorów, jednak możliwość ingerencji w przełożenia bije na głowę wszystkie inne modele skrzyń tzn można spokojnie dopasować przełożenia do własnych potrzeb.
Poza tym przy odrobinie wprawy taką skrzynię demontuje się w godzinkę czy dwie.
Nie wiem jak inne skrzynie ale waga doglega z 924 i 931 to ok 50-60kg kiedyś to draństwo ważyłem.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
AdamWalenda
Użytkownik
Postów: 1188
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11 |
Dodane dnia 06-12-2012 00:59 |
|
|
Już go wywaliłem i sprzedałem. 1, 2 i 3 były wywalone w doglegu, zapakowałem zawias hamulce i naped od S2.
IN:
924 1984 Dakar No.3 (Fallout II)
924 1980 Dakar No.4 (SilverShark)
924 1982 Dakar No.5 (Apocalypse)
924 1980 (Restomod)
924 1977 (Racecar)
944 1989 S2
944 1989 S2 (Racecar)
951 1989 TurboS (ExTromer 3,0 16v Turbo)
OUT:
944 1986
924 1978 Dakar No.1 (Fallout)
924 1981 Dakar No.2 (Cyberpunk)
924 1977 |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 06-12-2012 01:03 |
|
|
Jechałem niedawno 931 ze skrzynią od S2 daje to radę.
Skoro napęd od S2... to sprzęgło też jakieś inne dajesz? wypadałoby dać "dzwon sprzęgła z 931... bo przy gratach z 924 możesz mieć problem ze zbyt grubym wałem... chyba ze już rozwiązałeś to zagadnienie. (924 - wał 20mm S2 - wał 25mm).
Aaa.. waga doglega z 924 n/a to 55kg - bez oleju. Samego oleju chyba koło 2,5L wchodziło choć teraz nie pamiętam dokładnie.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Edytowane przez Misiek dnia 06-12-2012 01:13 |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
gta77
Użytkownik
Postów: 302
Miejscowość: Zamość
Data rejestracji: 01.12.09 |
Dodane dnia 06-12-2012 08:37 |
|
|
Właśnie mam rozgrzebane przednie zawieszenie więc co nieco mogę poważyć:
zacisk przedni z klockami i czujnikami - 3,8kg /1szt
tarcza p - 6,1kg /1szt (nie nawiercana ale ma juz z 10tys km przejechane)
zwrotnica z czujnikiem abs - 6,3kg
wahacz (bez łacznika sta - 3,5kg
stabilizator 27mm z obejmami, mocowaniami do nadwozia tulejami i łącznikami - 4,2kg
|
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
AdamWalenda
Użytkownik
Postów: 1188
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 17.06.11 |
Dodane dnia 06-12-2012 16:12 |
|
|
U mnie o ile się nie myle akurat wał i skrzynia pochodza ze starego 944, w takiej kombinacji pasowało to pod motor seryjny z 924.
-Skrzynka uszczelniona
-Simmeringi wymienione
-Nowy olej w skrzyni zalany
-Półosie skręcone
...Można działać dalej
Gta77, dzieki za info, tylko napisz mi od jakiego konkretnie modelu wagę gratów podałeś? S2? 924?
Pzdr,
AW
IN:
924 1984 Dakar No.3 (Fallout II)
924 1980 Dakar No.4 (SilverShark)
924 1982 Dakar No.5 (Apocalypse)
924 1980 (Restomod)
924 1977 (Racecar)
944 1989 S2
944 1989 S2 (Racecar)
951 1989 TurboS (ExTromer 3,0 16v Turbo)
OUT:
944 1986
924 1978 Dakar No.1 (Fallout)
924 1981 Dakar No.2 (Cyberpunk)
924 1977
Edytowane przez AdamWalenda dnia 06-12-2012 16:24 |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
Szarak Maryjusz
Użytkownik
Postów: 1708
Miejscowość: Coruscant
Data rejestracji: 15.05.12 |
Dodane dnia 06-12-2012 17:17 |
|
|
Zastanawia mnie docinanie deski rozdzielczej. Nie szkoda jej? Może lepiej dać porządnie do obszycia porządną skórą (jeśli popękana) i puścić w obieg do jakiegoś ładnego 924. Deska cała też trochę waży, a można tak po prostu zrobić jakiś panel z cieńszej blachy pod budziki i tyle, tak jak w linku od Qubaka ten koleś ma:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=7&thread_id=1826#23367
Jak myślicie? Z masą zejdzie (niewiele, ale jednak) i deska będzie uratowana ładna . Czy raczej gra nie warta świeczki? Bo np. ktoś produkuje samemu takie deski po niskiej cenie ... nie sądzę. Ów ścigant oparł swoją konsolkę na podszybiu i klatce, to wystarczy.
EDIT: te konsolki środkowa i kierowcy są z aluminium, czyli jeszcze dalej poszedł z masą.
Porsche 924 2.0 Szarak
Nie przestaliśmy się bawić, gdy staliśmy się starzy.
Stajemy się starzy, bo przestajemy się bawić.
Edytowane przez Szarak Maryjusz dnia 06-12-2012 17:23 |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 06-12-2012 18:37 |
|
|
Adam, ten temat pewnie Cię zainteresuje:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=1975&rowstart=0
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Torowe 924 by Walenda Motorsport |
gta77
Użytkownik
Postów: 302
Miejscowość: Zamość
Data rejestracji: 01.12.09 |
Dodane dnia 06-12-2012 19:24 |
|
|
AdamWalenda napisał/a:
Gta77, dzieki za info, tylko napisz mi od jakiego konkretnie modelu wagę gratów podałeś? S2? 924?
Pzdr,
AW
Mam S2 z seryjnymi hamulcami brembo i seryjnym stabilizatorem, amortyzatorów nie ważyłem bo to ani u mnie nie jest w serii ani w Twoim pewnie też nie będzie |
|