Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
PiotrekOptics
Użytkownik
Postów: 215
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 09.05.11 |
Dodane dnia 12-11-2013 12:19 |
|
|
seler2 napisał/a:
Ma ktos instrukcję jak przejrzeć/wyczyścić przepływomierz
Tu akurat naprawa elektryki w AFM (i to w zwykłym 944, nie wiem, czy u ciebie jest identyczny), ale może się przyda: http://www.the944.com/afm.htm.
Mój przepływomierz był zaolejony, wyczyściłem go po prostu benzyną i szczoteczką do zębów.
Projekt Nie Gorsze Porsche http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=6220 |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 12-11-2013 16:12 |
|
|
w tym wątku: http://forums.rennlist.com/rennforums/944-and-944s2-forum/522743-starting-problem-944s2.html
prawie identyczny problem gość rozwiązał wymieniając "dampner" co to u licha jest? może chodziło o damper ale w jakim rozumieniu, przepustnica?
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 12-11-2013 16:36 |
|
|
W listwie wtryskowej masz osadzone dwa elementy, oba sterowane podcisnieniem - regulator cisnienia paliwa ( na wyjsciu ) oraz wlasnie Damper, sluzy chyba tlumieniu skokow cisnienia na listwie. ( w czesci silnikow w ogole takiego elementu w ukladzie paliwowym nie ma).
Moze sie zacina?... |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 12-11-2013 16:58 |
|
|
Pumba napisał/a:
W listwie wtryskowej masz osadzone dwa elementy, oba sterowane podcisnieniem - regulator cisnienia paliwa ( na wyjsciu ) oraz wlasnie Damper, sluzy chyba tlumieniu skokow cisnienia na listwie. ( w czesci silnikow w ogole takiego elementu w ukladzie paliwowym nie ma).
Moze sie zacina?...
o toto a może podciśnienie ma ucieczki i przez to wariuje... no nic trzeba będzie część po części wymieniać... w tym tempie to to auto będzie za rok w połowie nowe...
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 12-11-2013 19:10 |
|
|
Czy jest sposób na przetestowanie regulatora paliwa? Nie chcę bez powodu wydać 4-ech stówek...
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 12-11-2013 20:02 |
|
|
A pewnie, że jest. Powiedz mi Bracie, masz Ty Workshop Manuala? |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 12-11-2013 21:51 |
|
|
Pumba napisał/a:
A pewnie, że jest. Powiedz mi Bracie, masz Ty Workshop Manuala?
Mam, czytam również Clark's-a ale nie jestem mechanikiem i nie mam zaufania do siebie samego w tak poważnych kwestiach, według mamuala to trzeb ciśnienie mierzyć - nie mam czym, clark's pisze żeby odpiąć zasilanie wtryskiwacza ale to tylko gdy silnik gaśnie, u mnie po prostu nie równo chodzi i dzieją się takie klocki.
Natomiast objawy powtarzają się przy trzech diagnozach DME (tani, można śmiało wymienić) przepływomierz, chyba jestem w stanie rozkręcic i sprawdzić czy się nie zacina i czy nie jest zasyfiony no i ten regulator. Więc zrobię pewnie dwa pierwsze elementy jak nie pomoże to wymienię regulator, choć czytałem na rennilist że ktoś wymienił to wszystko plus mnóstwo innych rzeczy i nadal to samo się działo...
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
DjDarecki
Użytkownik
Postów: 648
Miejscowość: Pasłęk
Data rejestracji: 07.07.13 |
Dodane dnia 12-11-2013 22:56 |
|
|
Przepływkę łatwo rozebrać i sprawdzić , przeczyścić.
Sam to robiłem
|
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
gta77
Użytkownik
Postów: 302
Miejscowość: Zamość
Data rejestracji: 01.12.09 |
Dodane dnia 13-11-2013 08:45 |
|
|
pierwsze co zrób to wyczyść wszystkie złącza elektryczne na czujnikach (wału, wałka, przepustnicy itd) przepływce, module zap. i wszystkie co masz pod maską, wiem że niby są hermetyczna ale samochód ma juz pare lat i różnie bywa
Mój często stoi po 1,5-2 miesiące nie palony i też zdarza sie podobna sytuacja co jakiś czas, w moim przypadku taka operacja pomaga
Tomek |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 13-11-2013 09:16 |
|
|
gta77 napisał/a:
pierwsze co zrób to wyczyść wszystkie złącza elektryczne na czujnikach (wału, wałka, przepustnicy itd) przepływce, module zap. i wszystkie co masz pod maską, wiem że niby są hermetyczna ale samochód ma juz pare lat i różnie bywa
Mój często stoi po 1,5-2 miesiące nie palony i też zdarza sie podobna sytuacja co jakiś czas, w moim przypadku taka operacja pomaga
mam też taki zamiar ale połapanie się co jest co i można z tym zrobić trochę mi zajmie samemu grzebałem tylko przy swoim maluchu piętnaście lat temu ale to była trochę prostsza konstrukcja...
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 14-11-2013 22:21 |
|
|
Wziąłem się dzisiaj za te wolne obroty.
Najpierw posprawdzałem wtyczki czujnika temperatury i przepływomierza, były ok ale psiknąłem "kontaktem" na wszelki wypadek.
Potem zajrzałem do filtra powietrza, bez rewelacji ale dramatu nie było.
Potem zdemontowałem przepływomierz, najpierw zauważyłem że na kołnierzach łączących am gruby nalot jakby z soli który ciężko było doczyścić szczotką drucianą, w komorze klapki był cały zawalony grubą warstwą sadzy która powodowała że klapka przyklejała się do takiego gumowego odboju w pozycji zamkniętej. Nie to że całkowićie ale ten "sticky feel" był bardzo wyraźny i być może to powodowało że klapka się blokowała, i powietrze na wolnych nie mogło jej przesunąć i tym samym wskoczyć na wysokie obroty. tak czy inaczej wymyłem całą komorę w środku i teraz klapka pracuje swobodnie. Do potencjometru nie zaglądałem bo jest zaklejony jakimś silikonem i nie chciałem otwierać.
Tak czy inaczej po zamontowaniu na powrót przepływki, auto odpaliłem, na zimnym chodził jak zawsze ale w miarę nagrzewania się obroty stawały się coraz bardziej nierówne aż zaczęło w końcu kołysać całą budą. To se naprawiłem - pomyslałem ale został mi ostatni punkt programu czyli przekaźnik DME. Zwarłem styki, przekaźnik w gniazdo, odpalam i jak ręką odjął
Co prawda jałowe obroty nadal nie są idealne, występują delikatne drgania jak w dobrym dieslu ale budą już nie trzepie, nie falują i jest generalnie lepiej. Czy w s2 wolne obroty powinny być idealnie gładkie i niesłyszalne w środku?
Czekam więc na zamówiony u Tomka przekaźnik i chyba muszę gdzieś oddać przepływomierz do jakiegoś sensownego wyczyszczenia, sprawdzenia i regeneracji.
Mam dwa pytania:
Czym czyścicie swoje silniki że tak błyszczą? Ja nie moge doczyścić w moim aluminiowych elementów, pokrtye są patyna i jakby warstwą kamienia...
I drugie, czy zamienianie każdej odkręconej śrubki/nakrętki na nierdzewną to jest jakaś jednostka chorobowa?
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
czerwony
Użytkownik
Postów: 552
Miejscowość: Poznań/Śrem
Data rejestracji: 24.08.13 |
Dodane dnia 14-11-2013 22:34 |
|
|
Uważaj na te śrubki/nakrętki. Teraz nawet jak nierdzewne to z takiego materiału, że fabryczne wytrzymalsze
seler2 napisał/a: delikatne drgania jak w dobrym dieslu
Pozdrawiam, Adam
924 "Yeti" 78' http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=16&thread_id=7066
928S 82'
Edytowane przez czerwony dnia 14-11-2013 22:34 |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 14-11-2013 22:34 |
|
|
Seler, po pierwsze sprawdź przepływkę. To naprawdę potrafi pomóc, a zajrzeć nie zaszkodzi. Poza tym - krokowiec ( jeżeli przepływka jest dobita osadem, jego też bym umył, oraz sprawdził właśnie wspomniane regulatory ciśnienia paliwa/damper. Ciśnienie paliwa na listwie jest rzeczą dość ważną dla zachowania właściwej mieszanki.
I, na koniec, nie bój się dłubać samemu! |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 14-11-2013 22:35 |
|
|
silnik najlepiej czyści zestaw: plyn do silników - taki z marketu z psik-psikiem + myjka wysokociśnieniowa, 10 minut roboty i plus 100 pkt do urody komory silnikowej, a ze śrubkami i nakrętkami nierdzewnymi to uważaj i nie wkręcaj gdzie popadnie bo za chwilę nie odkręcisz, łączenie stali nierdzewnej ze stalą węglową powoduje powstawanie mikroogniw galwanicznych na styku powierzchni i przyspieszoną korozję w/w elementów.
|
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
pilatus
Administrator
Postów: 1733
Miejscowość: Cze-wa/Piaseczno
Data rejestracji: 28.01.06 |
Dodane dnia 14-11-2013 22:37 |
|
|
seler2 napisał/a:
I drugie, czy zamienianie każdej odkręconej śrubki/nakrętki na nierdzewną to jest jakaś jednostka chorobowa?
Jest, ale lekarze nie chcą na to dawać zwolnień (bo wtedy rozwija się jeszcze szybciej) .
Tylko nie przesadź - jak spotkasz na swej drodze podrdzewiałą śrubkę klasy 8.8 i więcej, wyglądającą na to, że na prawdę pełni wytrzymałościową rolę, to oczywiście wymień ją, ale jednak na ocynkowaną 8,8 - nie na nierdzewkę |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 14-11-2013 23:01 |
|
|
Pumba napisał/a:
Seler, po pierwsze sprawdź przepływkę. To naprawdę potrafi pomóc, a zajrzeć nie zaszkodzi. Poza tym - krokowiec ( jeżeli przepływka jest dobita osadem, jego też bym umył, oraz sprawdził właśnie wspomniane regulatory ciśnienia paliwa/damper. Ciśnienie paliwa na listwie jest rzeczą dość ważną dla zachowania właściwej mieszanki.
I, na koniec, nie bój się dłubać samemu!
No na pewno nie powiedziałem ostatniego słowa w tym temacie po prostu była juz 21-wsza a jutro rano wózek musi być na chodzie. Ale jutro wieczorem sobie zdemontuję przepływkę krokowiec itd, zabiorę do mieszkania i na spokojnie przy biurku nad tym popracuję
Przy okazji, odpadła mi taka niebieska zatyczka która zamyka dostęp do jakiejś śrubki w głębi, służącej pewnikiem do jakiejś regulacji, zaślepka ta pewnie nie musi być hermetyczna, tymczasowo przynajmniej? Tylko gdzie ja takie gówienko dostanę...
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 14-11-2013 23:15 |
|
|
Zaślepka śruby regulującej skład mieszanki. Nic się nie powinno stać. Ważne jest natomiast, żeby śrubki regulujące zarówno skład mieszanki, jak i obroty jałowe miały 'sprawne' o ringi. Inaczej będziesz miał 'lewe' powietrze w dolocie...
Niech mnie ktoś poprawi, jeżeli się mylę, proszę |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 15-11-2013 10:16 |
|
|
O czym świadczy sadza w przepływomierzu i dolocie? Nieszczelność za filtrem?
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
DjDarecki
Użytkownik
Postów: 648
Miejscowość: Pasłęk
Data rejestracji: 07.07.13 |
Dodane dnia 15-11-2013 12:19 |
|
|
Olej dostający się z odmy?
|
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 15-11-2013 12:32 |
|
|
DjDarecki napisał/a:
Olej dostający się z odmy?
wtedy sadza byłaby tłusta raczej a ta jest sucha jak w kominie opalanym węglem...
możliwe jest żeby się np. spaliny jakoś cofały np. przez niedomykający się zawór?
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|