Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
RE: Projekt Le Mans |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 07-12-2009 16:46 |
|
|
hej,
jak zawsze pod koniec roku robię podsumowanie. są one we wcześniejszych postach.
ale robię też plany na następny rok. najpierw je przedstawię, a potem będę do Was pytanie o zdanie.
plany na następny rok:
blacharskie:
1. wymienić zderzak kompletny (ze światłami) - ma ktoś może? musi mieć wszystkie światła, osłony i inne, no i musi być od 924s/924(?)
2. wymienić nosek (może?)
3. wymienić maskę (na lżejszą - na razie stoi i Porsza)
4. załatwić oryginalne naklejki LeMans
5. oryginalne kierunki boczne
6. pomalować auto
7. wymienić tylną klapę (odkleiło mi się szkło od ramki)
tapicerskie:
1. zrobić wszystko co w mojej mocy żeby znaleźć turkusowy materiał jak w oryginale, jak znajdę to obszyć najlepiej jak można
2. jeśli się nie uda zamontować fotele Mirco, a tylne oparcie zdemontować
3. obszyć kierownicę i mieszek biegów (w Krakowie)
mechaniczne:
0. nowe świece (już wymieniłem)
1. wymienić przewody wysokiego napięcia
2. wymienić kopułkę (profilaktycznie)
3. wymienić palec (profilaktycznie)
4. zrobić akcję serwisową ASO przewodu paliwowego
5. wymienić wtryskiwacze (profilaktycznie)
zawieszenie:
1. zamontować gruby stabilizator na tył
2. obniżyć maksymalnie
3. geometria (zobaczymy - może negatyw)
skrzynia:
1. jeśli będę miał dodatkową kasę, może dorwać LSD...
elektryczne:
1. naprawić mechanizm elektrycznego otwierania lewej szyby
2. naprawić mechanizm targi
3. naprawić mechanizm podnoszenia elektrycznych świateł (szwankuje troszkę)
4. wymienić silniczek wycieraczek
opony i felgi:
1. kupić felgi telefony 15, pomalować na oryginalne malowanie (srebrne z turkusowymi środkami)
2. kupić dla nich opony do codziennej jazdy
3. pomalować moje czarne ze srebrnym rantem
4. dla nich zostawić toyo r888
akcesoria:
1. wymienić zamek tylnej klapy
2. wymienić siłowniki tylnej klapy (chcę żeby na przycisk mi się otwierała)
3. wyregulować klamkę kierowcy (ciężko chodzi)
4. wymienić wszystkie głośniki
5. kilka innych szczegółów
do tego pewnie parę rzeczy dojdzie
no i teraz ta sprawa, o której wspominałem:
Jak dotąd kupiłem auto za 8, w pierwszy remont (zawiecha, hamulce, rozrząd, i inne) wsadziłem ok. 7k + duperele (aku, rozrusznik i inne ok. 1000 zł)
Powyższy plan wyceniam mniej więcej na ok. 11k. W tym momencie kwota przeznaczona na to auto wyniesie mnie 27 000 zł.
Dlatego kieruję też moje pytanie (hipotetyczne):
powiedzmy że jest auto zrobione idealnie: wszystko sprawne jak z fabryki, powiedzmy, że trzyma moc i silnik reaguje żwawo, jest rzadka wersja, wszystko 100% oryginał (nawet naklejki oryginalne i malowanie felg), wszystko dedykowane do Porsche ew. zamienniki jeszcze lepsze niż w oryginale (np. tarcze w wersji sportowej, wydech z nierdzewki przelotowy Dansk czy stabilizatory grubsze od mocniejszej wersji) - taki rarytas, albo (jak kto woli) kolekcjonerski egzemplarz).
to jest szansa sprzedać takie auto za 25/30k? albo czy jest szansa sprzedać takie auto za 6/7k E w DE?
co myślicie na ten temat?
od razu zaznaczam - decyzja zapadła, także w żaden sposób przebieg dyskusji na nią nie wpłynie.
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Projekt Le Mans |
nemo
Użytkownik
Postów: 2143
Miejscowość: Warszawa / Praga Północ
Data rejestracji: 20.05.07 |
Dodane dnia 07-12-2009 16:57 |
|
|
igor napisał/a:
Dlatego kieruję też moje pytanie (hipotetyczne):
powiedzmy że jest auto zrobione idealnie: wszystko sprawne jak z fabryki, powiedzmy, że trzyma moc i silnik reaguje żwawo, jest rzadka wersja, wszystko 100% oryginał (nawet naklejki oryginalne i malowanie felg), wszystko dedykowane do Porsche ew. zamienniki jeszcze lepsze niż w oryginale (np. tarcze w wersji sportowej, wydech z nierdzewki przelotowy Dansk czy stabilizatory grubsze od mocniejszej wersji) - taki rarytas, albo (jak kto woli) kolekcjonerski egzemplarz).
to jest szansa sprzedać takie auto za 25/30k? albo czy jest szansa sprzedać takie auto za 6/7k E w DE?
co myślicie na ten temat?
http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=bm3gdigk1g1r
tu masz link do auta ktore dluugo stoi do sprzedania
moze z czasem bedzie rynek na te auta teraz wpadamy raczej w koszyk z golfami i BMW
924 S2 '85 Szare (WE 924 0K) Poznań 2007 2009 2:24.552
924 S '86 Szare WP0ZZZ92ZGN402273 Poznań 2011 2:19,356
944 S2 '91 Czarne
924 S '87 US Czarne
924 S TURBO '87 US Czerwone
924 S '88 Szare |
|
Autor |
RE: Projekt Le Mans |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 07-12-2009 17:10 |
|
|
Szansa jest... ale gdzie znajdziesz kogoś kto da tyle za takie autko
Raczej bym nie liczył na nagły wzrost ceny tylko dlatego, że pracowałeś dużo nad autkiem i sporo z nim zrobiłeś. Moje zabawy z czerwonym pochłonęły co najmniej 2x tyle ile dałem za autko, a realnie mogę je sprzedać za 1/2 włożonych w nie pieniędzy. Jeszcze społecznie większość nie dorosła do wyjątkowych egzemplarzy typu 924S LeMans i cena będzie porównywana do zwykłych egzemplarzy - bo mało kogo to obchodzi, że jest tu coś wyjątkowego - jak wygląda tak jak inne. A takie tam głupoty.
Za parę lat może w końcu coś się zmieni i będzie lepiej, zobaczymy. Teraz lepiej autka trzymać i dopieszczać póki jeszcze koszta są w normie i części da się normalnie dorwać.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli |
|
Autor |
RE: Projekt Le Mans |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 07-12-2009 17:22 |
|
|
Mr Nemo - wielkie dzięki za linka.
Misiek - tak się zastanawiam - są ludzie pasjonaci motoryzacji, którzy są inni od większości nabywców 924 (bez obrazy, bo to obrazą nie jest i nie powinno być, ale większość nabywców 924 to raczej ludzie traktujący 924 jako bramę do rodziny Porsche) - chodzi o takich chociażby, u którego kupiłem czerwonego 924s US (poprzednie) - jest to gość, który ma z 5 klasycznych samochodów, 15 motorów - po prostu kolekcjoner. Wśród takich ludzi łatwiej znaleźć kogoś, kto za dopieszczone auto w rzadkiej wersji odda grubą kasę. Tacy ludzie są w Polsce, więcej takich w DE.
Bynajmniej nie chcę sprzedawać za rok / dwa LeMansa, w planach jest zostawienie go sobie, nawet jeśli dokupię inne auto do ścigania, inne do jazdy na codzień, itd. Ale taka kwestia - czy mając auto tak rzadkie, że wydane w mniej niż 1000 egzemplarzach, można liczyć na takiego nabywcę?
ps> jeśli bym ogłaszał auto, to korzystałbym z bespośrednim form dotarcia do klientów, raczej nie otomoto, prędzej classicauto i inne tego typu.
ps2> wiem, co to jest wsadzić kupę kasy i sprzedać niedrogo. pierwszą eSkę kupiłem za 4k, wsadziłem ok. 8, sprzedałem za 8 , drugą kupiłem za 8, wsadziłem z 6 i sprzedałem za 10 (cały czas ta różnica 4k hehe )
EDIT: ta eSka co Mr Nemo wrzucił linka stoi w bardzo fajnym otoczeniu
ktoś mógłby przetłumaczyć treść ogłoszenia?
treść ogłoszenia
924S Exclusiv inofizill Le Mans genannt
Dieses Fahrzeug ist einer von 250 Stück die Für Deutschland gebaut wurden.
500 Stück für die USA 230 Stück für den Rest der Welt
Ausgeliefert wurden die Fahrzeuge nur in schwarz und in weiss
in schwarz war die Innenausstattung Flanell Sportsitze mit keeder Türkis sowie Tiefergelegtes Sportfahrwerk und 160PS Motor statt 150PS sowie einiger anderer Änderungen.
Im Kaufpreis enthalten ist:
Grosse Inspektion
HU abnahme
AU abnahme
Olditax Gutachten
Bei weiteren Fragen Rufen Sie bitte an.
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 07-12-2009 17:28 |
|
Autor |
RE: Projekt Le Mans |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 07-12-2009 20:01 |
|
|
Igor.. KAŻDE auto ma swojego klienta. Jeśli ktoś jest zorientowany w temacie to napewno byłby skłonny wyłożyć większą gotówkę za pewniaka, jednak trochę źle liczysz. Wymieniasz co trzeba wymienić, a to jakoś specjalnie nie będzie zwiększało wartości auta. Sam zobacz.. załóżmy że musiałbyś kupić drugi silnik i dałbyś za niego np 8tys. Czyli wartość auta automatycznie wzrośnie o te 8tys? Nikt by Tobie nie dał wtedy np 40tys za auto, bo kogo interesuje fakt że dałeś tyle za drugi silnik? (gdybym tak liczył wszystko to wyszłoby że oddałem na złom auto warte grubo powyżej 20tysięcy ) Auto ma pewną wartość rynkową i w zależności od stanu możesz żądać więcej lub mniej, ale czy znajdzie się chętny? Jak już wszystko zrobisz z rzeczy zaplanowanych.. wystaw na próbę na ebay, mobile czy w Klubach Porsche na zachodzie.. np za 30-40tys.. Wtedy się przekonasz czy jest jakaś szansa na sprzedaż
ps.
Misiek.. Igor wymienia elementy zużyte na nowe, a nie zużyte na używane. A to jednak jest na +
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego" |
|
Autor |
RE: Projekt Le Mans |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 07-12-2009 20:38 |
|
|
jest jeszcze jedno, ale....
pamiętaj że dla kolekcjonerów ma znaczenie czy samochód ma oryginalny silnik itp. itd. czy jest w opcji w której wyszło z fabryki czy nie.
Jeśli zrobisz z tego wyścigówkę, to możesz się zainteresowania - kolekcjonerów - nie spodziewać.
Ponadto znaczenie będą miały rzeczy witalne dla tego auta, czyli rozrząd pompa wody, wymiennik ciepła.
ps. oryginalnie felgi były czarne z paskiem seledynowym jak pamiętam, a nie z seledynowym środkiem.
tak samo jak białe felgi ze złotym paskiem.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Projekt Le Mans |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 07-12-2009 20:45 |
|
|
Mammoth napisał/a:
Igor.. KAŻDE auto ma swojego klienta. Jeśli ktoś jest zorientowany w temacie to napewno byłby skłonny wyłożyć większą gotówkę za pewniaka, jednak trochę źle liczysz. Wymieniasz co trzeba wymienić, a to jakoś specjalnie nie będzie zwiększało wartości auta.
nie do końca się zgadzam. bo zobacz - każde auto ma swoją wartość. wpływ na to ma model, przebieg, ale i stan. np. w 944 aucie za 5k możesz się spodziewać wszystkiego - że coś nie działa, że coś szwankuje, a tam stuka.
ale 944 za 20 k (biorąc pod uwagę, że stan aut jest faktycznie adekwatny do ceny) już raczej oczekujesz stanu kolekcjonerskiego.
dlatego - im bardziej auto jest sprawne, tym drożej kosztuje - ale tutaj też trzeba uważać, bo za sprawne auto nie ma sensu wymyślać ceny z kosmosu.
załóżmy że musiałbyś kupić drugi silnik i dałbyś za niego np 8tys. Czyli wartość auta automatycznie wzrośnie o te 8tys? Nikt by Tobie nie dał wtedy np 40tys za auto, bo kogo interesuje fakt że dałeś tyle za drugi silnik?
nie do końca się zgodzę. powiedzmy że kupując nowy silnik mogę wydać jakieś 3,5k, bo po tyle mniej więcej stoją, a mogę pójść do ASO i kupić za 5k E silnik nówkę (!!). uważasz, że wtedy wymiana silnika nie wpłynie na cenę auta?
np. kupując tarcze do auta, mogłem kupić 150 zł za sztukę z allegro, mogłem kupić zimmermany za 200 zł, mogłem kupić zimmermany sport (nawiercane) za niecałe 400 zł za sztukę - wybrałem najlepsze. uważasz, że to nie wpłynie na wartość auta? ja osobiście sądzę (oczywiście odchodząc od tematu zużycia za jakiśtam czas) myślę że tak.
Nawet ja będąc potencjalnym klientem, w momencie gdy otrzymałbym listę: klocki Textar oryginalne Porsche, tarcze Zimmerman, amorki Koni, wydech Dansk, itd. - zobaczyłbym że ta osoba faktycznie nie oszczędza na tym aucie i robi to co najlepsze. a nieraz już wspominaliśmy, że przy starych autach najważniejszy jest poprzedni właściciel.
Auto ma pewną wartość rynkową i w zależności od stanu możesz żądać więcej lub mniej, ale czy znajdzie się chętny?
no właśnie to też są dwie sprawy:
1. na ile da się dotrzeć do tego klienta z Twojego pierwszego zdania
2. faktycznie nie przesadzać z osądami odnośnie ceny, tylko jednak brać pod uwagę wartość rynkową (choć w tym przypadku, 813 sztuk na świecie, ciężko mówić o wartości rynkowej, można ew. odnosić do wartości eSki bez LeMans, ale te potrafią i 1,5k E kosztować, choć dobra eSka w DE to tak z 4500E i w górę chyba...)
Jak już wszystko zrobisz z rzeczy zaplanowanych.. wystaw na próbę na ebay, mobile czy w Klubach Porsche na zachodzie.. np za 30-40tys.. Wtedy się przekonasz czy jest jakaś szansa na sprzedaż
myślę, że spróbuję, aczkolwiek, jak wspominałem wcześniej, jeślibym miał je sprzedawać na serio w stanie kolekcjonerskim, na pewno korzystałbym z innych form ogłaszania.
osobiście uważam, że najbardziej na wartość auta wpłyną malowanie, tapicerka i nagłośnienie - te trzy rzeczy to chyba będą najbardziej odczuwalne 'jakościowo', myślę że po wymianie tych trzech sama wartość znacznie wzrośnie
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 07-12-2009 21:24 |
|
Autor |
RE: Projekt Le Mans |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 07-12-2009 20:49 |
|
|
PIeszczoH napisał/a:
jest jeszcze jedno, ale....
pamiętaj że dla kolekcjonerów ma znaczenie czy samochód ma oryginalny silnik itp. itd. czy jest w opcji w której wyszło z fabryki czy nie.
Jeśli zrobisz z tego wyścigówkę, to możesz się zainteresowania - kolekcjonerów - nie spodziewać.
no właśnie dlatego jeśli nie znajdę materiału na obicie foteli i założę Mirco, to zrobię to tak, żeby nie ingerować w karoserię (na oryginalnych szynach). gorzej z maską... ew. może jak znajdę kupca to zastanowię się nad odsprzedażą, a u siebie zostawię oryginał...
ps. oryginalnie felgi były czarne z paskiem seledynowym jak pamiętam, a nie z seledynowym środkiem.
tak samo jak białe felgi ze złotym paskiem.
no właśnie nie wiem - bo widziałem dwie wersje:
1. felgi czarne z purpurowym rantem i purpurowymi jakby 'wnetrzami telefonow' - czyli tymi obwódkami wewnętrznymi okręgów (to co mówisz)
2. j/w tylko że zamiast czarnego srebrne.
(to: http://farm3.static.flickr.com/2443/3778314682_0466318297.jpg )
i w końcu nie wiem które to oryginalne
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 07-12-2009 20:53 |
|
Autor |
RE: Projekt Le Mans |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 07-12-2009 21:34 |
|
|
to jest piekny dowod na to ze punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia
teraz Igor (hipotetycznie) sprzedajesz auto , i po wyliczeniu chcialbys za nie krzyknąc 25/30k
tymczasem pojawilo sie kilka ogloszen z 924 powyzej 20k i byly tu wysmiane na forum
skad wiadomo ze ich wlasciciel nie zrobil z autem tyle co ty , albo i wiecej ?
otóż nie wiadomo , i komentujac tutaj te ogloszenia na forum wszyscy piszecie ze 'chuj wie co to byl za remont' ze i tak na dzien dobry trzeba pelno rzeczy porobić , ze trzeba wliczyć pare k na pakiet startowy
my tu patrzymy na siebie na forum z innej perspektywy , ale poza tym ze znasz osobiscie kilkanascie osob z forum , to dla wiekszosci czytelnikow takiego ogloszenia jestes anonimowym czlowiekiem , i albo nie docenia tego co zostalo zrobione , albo uznaja ze i tak trzeba bedzie z autem robic , (sami komentujac ogloszenia podkreslacie ze jest to i to i to do zrobienia)
reasumujac takie auta jak nasze "robić" sie oplaca ale dla siebie a nie na sprzedaz
w kazdym razie jak przyjedziesz do krk obszywac kieronice zapraszam na tzw. flaszke
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: Projekt Le Mans |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 07-12-2009 21:50 |
|
|
co to tzw. flaszka? normalnie się wódy napijemy (choć przyznam, że już nawet nie pamiętam, kiedy piłem ostatnio wódkę )
w każdym razie - też nie do końca tak. już nieraz wspominałem, że bardzo dużo zależy od opisu auta. dobrym opisem masz możliwość wygrać spokojnie z tymi wszystkimi złomiakami z allegro
np. masz dwa opisy:
'silnik po generalnym remoncie'
i
'silnik remontowany u jednego z najlepszych fachowców Porsche w Polsce (dobrze znany w Porsche Club Poland i Klubie 924.pl)'
myślę, że problem to umiejętność 'sprzedania' to, czego inni mogą potencjalnie nie docenić...
bo czego szuka człowiek kupujący Porsche? wizji... wizji wolności, wizji spełnienia marzeń... niektórzy wizji pokazania swojej niezwykłości...
co stoi na przeszkodzie? wiek auta - czyli nie wiadomo, czy jutro coś się nie spsuje i auto nie pójdzie na 2 miesiące do remontu za kupę kasy; inne auta - a może jakieś bmw kupić, albo (co gorsze) skode fabię i nie wymyślać z jakimiś Porsche; inne tańsze Porsche tego samego modelu
dlatego sprzedajesz tą wizję: odpowiednimi zdjęciami, odpowiednim opisem. Jednocześnie też udowadniasz wizję - pokazujesz, że siedzisz w klimacie, jesteś Pasjonatą, Kolekcjonerem (kupujący strasznie lubią te słowa w odniesieniu do starych aut), wszystko zrobiłeś i jesteś niemalże pewien, że to będzie jeździć niezawodnie. tymi samymi argumentami możesz pobić konkurencję tańszych Porsche na allegro.
pobić konkurencję innych aut innych marek? oczywiście można sobie kupić Skodę lub BMW... i do końca życia oglądać się za tym smakiem wolności, który będzie Cię mijać na ulicy...
rozumiesz to podejście? w momencie sprzedaży trzeba sobie przypomnieć - 'a po co ja kupowałem to auto?'.
oczywiście zakładam tu, że nie chcemy biednemu kupującemu wcisnąć jakieś g...o .
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Projekt Le Mans |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 07-12-2009 21:59 |
|
|
vito, sorry, ale widzisz często ktoś pokazuje auto podaje przebieg i cenę i to wszystkie rzeczy jakie ktoś podaje. Jeśli ktoś ma pojęcie i rachunki na to co było robione w aucie a chce więcej niż cena przeciętna z allegro, to w jego najlepszym interesie jest uzasadnić czemu tak.
jest cała masa ignorantów, którzy myślą, że jak ich auto ładnie wygląda to już jest warte więcej, a zielonego pojęcia nie mają ani rachunków aby tę cenę uzasadnić. Oczywiście ,auto ma szansę się sprzedać tylko, że albo ktoś przepłaci, albo kupi ktoś nieświadomy i potem się zrazi.
Igor, akurat audio nie musi wpływać na cenę. Pamiętaj na jakiego klienta chcesz się nastawić. Bardziej blacharka, to jak została zrobiona, dobrej jakości lakier dobrze wykończony... to już nie są niskie kwoty... to nie lakierowanie za 2k pln w szopie... klient z zagranicy będzie wymagał czegoś więcej, przynajmniej kolekcjoner. to nie dość, że stan to i detale...
Auto musi być zrobione ze starannością.
Co do felg oryginalne moim zdaniem przynajmniej na rynek niemiecki były czarne z seledynowym paskiem i kółkami telefonów jak napisałeś oraz białe ze złotymi w zależności od wersji koloru nadwozia.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Projekt Le Mans |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 07-12-2009 22:00 |
|
|
PIeszczoH napisał/a:
ps. oryginalnie felgi były czarne z paskiem seledynowym jak pamiętam, a nie z seledynowym środkiem.
tak samo jak białe felgi ze złotym paskiem.
Tak dla jasności: 924S występował w dwóch kolorach nadwozia:
Biały - wtedy felgi były srebrne ze złotymi paskami (tylko otwory)
Czarny - felgi również srebrna ale z paskami turkusowymi
A wracając do wydatków na nasze Prosiaki - chyba nie ma miłośnika (o handlarzach tu nie mówimy) który w ostatecznym rozliczeniu nie byłby stratny na aucie (ok, pomijamy modele typu Carrera RS 73' które można było w przeszłości kupić za niewielki procent aktualnych cen).
Dlatego jeśli mamy auto, za które daliśmy przykładowo 10k PLN i włożyliśmy przez x lat drugie tyle (albo jeszcze więcej) to jeśli mamy je sprzedać za 11-12k PLN to po prostu... trzeba pomyśleć o większym garażu!
Ja na przykład swojej wydmuszki nigdy się nie pozbędę bo nie odzyskałbym pewnie nic z tego co w nią włożyłem (a przez 4 lata trochę się uzbierało ). I z tym się trzeba pogodzić.
Porsche to hobby do którego się dużo dokłada w kwestiach finansowych a dostaje tylko tę dziecięcą radość kiedy siedzisz za kółkiem... Jak to pisze Jadak - coś dla prawdziwych ZBOCZEŃCÓW |
|
Autor |
RE: Projekt Le Mans |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 07-12-2009 22:47 |
|
|
dokladnie , zgadzam sie wlasnie z Piotrkiem i z Toba Pieszczoch tez bym sie zgodzil, gdyby nie to ze czytalem na tym forum wysmiane oferty aut po remoncie a podane bylo wiecej niz cene i przebieg
takie widze lekkie zaprzeczenie logiczne w niektorych postach i dlatego tak pisze , co pewnie niekotrych wkurza , ale faktem jest ze wszyscy płaczą (i slusznie) nad wyprzedaza porsche za bezcen , ale jak sie pojawia co drozsze auto , to jest ze drogo , ze pare kola musi spuscic itp
Igor to co napisales o sprzedazy wizji - ladnie napisane ale nieco zbyt idealistyczne , no chyba ze jeszcze sie nie pojawil w PL zaden spec od marketingu bo jakby to bylo takie proste to jest niezly interes do ubicia : skupic te pasci z alegro co stoja po 3-4 kola i umiejetnie 'sprzedajac wizje' zarobic krocie, nikt przez ostatnie kilkanascie lat nie probowal ? dziwne
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: Projekt Le Mans |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 07-12-2009 23:02 |
|
|
Vito - odnośnie tych aut, co są 'po remoncie' nie są wyśmiewane bez powodu. zazwyczaj są to zauważalne na zdjęciach ostre wady, np. bardzo źle obszyte fotele, deska rozdzielcza, tudzież złe spasowanie elementów albo złe malowanie (np. nie zauważa się, że dolny pas powinien zostać czarny niezależnie od koloru auta, ale tak samo i słupek przy szybie w drzwiach kierowcy).
Już nieraz się przekonałem, że jak jest na allegro / otomoto fajne auto, ale naprawdę fajne, to raczej są wyrazy podziwu (patrz: chociażby to 931 co jest od jakiegoś 'kolekcjonera', co Mr Nemo na nie poluje).
Gdybyśmy negowali wszystkie auta spoza klubu, to czym sami byśmy jeździli?
co do sprzedaży wizji - prawda jest taka, że gdy sprzedajemy, albo tak naprawdę nie chcemy sprzedać, albo po prostu stawiamy się na samym początku w pozycji przegranej mówiąc 'i tak mi się nie zwróci' albo 'ten co będzie chciał wiedzieć, się dowie'. dlatego właśnie wcale nie zawsze to nam wychodzi tak, jakbyśmy chcieli.
nie mówię, że jestem specjalistą od marketingu, bo to nie moja działka, ale naprawdę warto dawać dobre opisy. np. moje poprzednie dwa sprzedawane auta lądowały na autokracie, stamtąd też było zainteresowanie (mimo dziwnych komentarzy):
http://www.autokrata.pl/artykul/auto-dnia-tuningowane-porsche-924s-3006
http://www.autokrata.pl/artykul/auto-dnia-porsche-924s-targa-4671
ze sprzedażą tych aut też nie miałem większych problemów (2/3 tygodnie).
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76 |
|
Autor |
RE: Projekt Le Mans |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 07-12-2009 23:06 |
|
|
igor napisał/a:
osobiście uważam, że najbardziej na wartość auta wpłyną malowanie, tapicerka i nagłośnienie - te trzy rzeczy to chyba będą najbardziej odczuwalne 'jakościowo', myślę że po wymianie tych trzech sama wartość znacznie wzrośnie
.. lub spadnie. W zależności od targetu. Zmienisz lakier na kameleona i dodasz audio za x tysi + plazma w bagażniku i jarzeniówka pod autem, to pewna grupa napewno się zainteresuje Jednak jeśli docelowo auto miałoby interesować jak mówisz - kolekcjonerów - to malowane w całości i jakieś wydumane car audio raczej takich ludzi nie przyciągnie.. Bo niby dlaczego było malowane? Czyżby kolekcjonerski egzemplarz stał "pod chmurką"? Może był bity? A dlaczego auto robił jakiś fachowiec, a nie Autoryzowany Serwis? A gdzie jest oryginalne audio? Chyba jednak właściciel nie dbał o nie tak jak powinien.. itd. itp.
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego" |
|
Autor |
RE: Projekt Le Mans |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 07-12-2009 23:11 |
|
|
hehe mówię oczywiście o oryginalnym kolorze, zrobionym w profesjonalnym warsztacie tak samo car audio - jak już pisałem idę w kierunku 100% fabryka pod względem wizualnym
co do 'bity / nie bity' zawsze można zmierzyć warstwę lakieru, albo pojechać na geometrię tym autem
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 07-12-2009 23:15 |
|
Autor |
RE: Projekt Le Mans |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 08-12-2009 00:15 |
|
|
nowy lakier i miernik potem? bez sensu, zwłaszcza przy lakierach wodorozcieńczalnych bodajże, które dłużej schną i kładzione są większą warstwą niż stare rozpuszczalnikowe (zabronione?)
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Projekt Le Mans |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 08-12-2009 00:43 |
|
|
Nie no - macie rację - ale pytanie - co innego można zrobić na 20 letnim aucie, żeby odświeżyć lakier?
zresztą - tak sobie dewagujemy, ale ja naprawdę nie chcę sprzedawać potem tego auta.
po co rozpocząłem dyskusję na ten temat: ostatnio gadałem z ojcem i mówiłem mu, że chcę w tym roku poświęcić ponad 10k zł na prosiaka.
On szczerze mówiąc nie ma nic do tego, ale szanuję jego rady. Z jednej strony wie, że to moja pasja, że fajnie, że się spełniam; a z drugiej zdaje sobie sprawę, że jednak co miesiąc jednak jakaś część wypłaty pójdzie na samochód (zwłaszcza, że marzyłbym o zrobieniu wszystkiego przed wakacjami). Tak więc rozpoczęliśmy bardzo ciekawą dyskusję. Zaczęliśmy rozmawiać o wartości auta, o tym, jak to może wpłynąć na jego cenę, itp.
Jednocześnie właśnie zainteresował mnie temat, co Wy sądzicie o tym.
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 08-12-2009 00:48 |
|
Autor |
RE: Projekt Le Mans |
Mammoth
Użytkownik
Postów: 1843
Miejscowość: woj. lubelskie
Data rejestracji: 13.03.08 |
Dodane dnia 08-12-2009 02:36 |
|
|
Nie napisałeś co jest nie tak z tym lakierem. Auta raczej nie maluje się ot tak (chociaż nic nie stoi na przeszkodzie ). Jeśli są tylko drobne ryski czy lakier zrobił się matowy/wyblakł, to najlepiej poświęcić kilka godzin i go wypolerować, a odzyska dawny blask. Polerowanie może usunąć nawet głębsze rysy. Do tego nie jest potrzebny żaden specjalista.. wystarczy trochę czasu i chęci.
Szkoda, że przy składaniu listy nie napisałeś co i ile mniej więcej Twoim zdaniem ma kosztować. Skąd się wzięło 11tysi? Wracając jeszcze do wartości.. co dasz radę, to naprawiaj sam (elektryka/mechanika/akcesoria) i pogódź się z myślą, że te pieniądze, które włożysz w naprawy, nie zwrócą się. Elementy które wymieniłeś, za rok lub dwa (może wcześniej) będą ponownie do wymiany (w zależności od tego jak intensywnie będziesz korzystał z auta ).. klocki, tarcze, sprzęgło, łożyska, oleje, zdarzenia losowe.. I chociaż będziesz miał rachunki za 10lat wstecz, to jednak wartości auta nie podniesie. Takie hobby musi kosztować
Porsche 924 78' (...)
Porsche 924 78' (już nie ma)
"W Porsche psują się tylko dwie rzeczy: świece lub coś innego" |
|
Autor |
RE: Projekt Le Mans |
igor
Użytkownik
Postów: 3896
Miejscowość: waw / lbn
Data rejestracji: 15.11.06 |
Dodane dnia 08-12-2009 07:21 |
|
|
wiem, niestety.. ale jak mowilem - sytuacja jest hipotetyczna dlatego pytam sie o stan 100% sprawności.
co do malowania - lakier ma dużo rys, jest mocno zmatowiały, auto było malowane (choć jak chodziliśmy z magnesem, to szpachli prawie nigdzie nie znalezlismy). auto pochodzi z Francji, po ich sposobie parkowania nie dziwie się, że lakier był odświeżany. poza tym muszę tak czy siak pomalować błotniki (na jednym są ślady po kamyczkach takie, że widać gołą blachę; drugi ma lekkie wgniecenie niestety mojej roboty), maskę (bo jest nowa), zderzak (bo też nowy będzie), i nie chcę żeby była widoczna znacząca różnica w odcieniu nowych i starych elementów auta.
co do napraw, to maksymalnie dużo będę robić sam (oprócz elektryki, na której zupełnie się nie znam; zastanawiam się jeszcze czy wymianę foteli i wymianę głośniczków <zwłaszcza tył> nie zlecić komuś, bo boję się że pourywan te takie plastikowe spinki, na których się trzymają boczki w drzwiach. a taki Porsz zna się gdzie one są dokładnie i potrafi zdjąć boczki tak, by nic przypadkiem nie pourywać). listę z kosztami wklejam poniżej, są to przeważnie ceny części, rzadziej ceny robocizny (wtedy też zaznaczam, ze robocizna.
kupić dywaniki 150 (własny wzór)
kupić nowe kierunki 20
kupić kompletny zderzak ze światłami 400-700
wymienić świece 32
wymienić przewody wysokiego napięcia 200-250 (nie pamiętam dokładnie; były to przewody Beru które brałem od Porsza)
brakujący element listwy bocznej (cena ASO) 300
nowa tylna klapa ze spojlerem 300-400 (zależnie jak się znajdzie)
stabilizator gruby na tył (cena ASO) 400
wymienić palec i kopułkę 350
wymienić wtryskiwacze 400
zrobić akcję serwisową w ASO
wstawić nowe fotele 1000-1600 (w zależności czy będę brał kubełki i czy trzeba będzie pasy dokupić)
przygotować rozpórkę na kamerę (robocizna) 100
załatwić naklejki 'LeMans' 200
załatwić spinki na maskę 400
oddać auto do malowania 4000-5000
kupić nowe felgi telefony 500
kupić do nich opony nowe opony 500 (wulkanizator 120 zł)
wymienić głośniki 1000
naprawić targę (robocizna) 100-250
naprawić lewą szybę (elektryka-koszt robocizny,w najgorszym wypadku cena robocizny + nowego silniczka) ok. 100-450
pomalować wszystkie felgi (8 sztuk) 320
naprawić otwieranie świateł 100-200
obniżenie auta 100
geometria 300
wymiana siłowników tylnej klapy (cena ASO) 160 zł
regulacja zamku tylnej klapy 100-200 zł
suma (biorąc pod uwagę wszędzie najniższe możliwości wszędzie tam, gdzie podałem widełki cenowe) = 11 654 zł
924S LeMans Targa '88
924S LeMans Targa '88 - projekt
ex 924S Targa US '87
ex 924S Targa '86
ex 924 '76
Edytowane przez igor dnia 08-12-2009 08:02 |
|
|
|
|