Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 17-04-2010 16:05 |
|
|
No piękne wyniki! Gratulacje silnika
Może i ja powinienem pokręcić składem mieszanki przed sezonem. Może zróbcie
sobie w tej hamowni jakieś łódzki DynoDay, żeby porównać inne 924
A pomyśleć, że mogłem mieć ten silnik u siebie, na pocieszenie wmawiam sobie,
że przynajmniej nadal mam ten który był zamontowany w fabryce.
Co do wykresu, pewnie porównywałeś z innymi i na prawie każdym można zauważyć
właśnie taki większy lub mniejszy dołek. Dziwnie ten wykres u Ciebie taki poszarpany,
ale to może wina samej hamowni i oprogramowania.
edit: Po chwili namysłu doszło do mnie, że masz najmocniejszy silnik jaki został
zmierzony na hamowni w Polsce.
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 17-04-2010 16:09 |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 17-04-2010 17:01 |
|
|
Qbak napisał/a:
A pomyśleć, że mogłem mieć ten silnik u siebie
Możesz rozwinąć to zdanie Chętnie dowiem się więcej o przeszłości silnika znajdującego się w moim aucie.
Qbak napisał/a:
edit: Po chwili namysłu doszło do mnie, że masz najmocniejszy silnik jaki został
zmierzony na hamowni w Polsce.
Postaram się podjechać do warszawy jak będziecie robić dyno day i sprawdzić auto na innej hamowni jeszcze - choć ludzie z zasteca twierdzą, błąd pomiaru to maks 2% i często moc nominalna przed chip-tuningiem pokrywa się z tym co mierzą.
Dziwi mnie jeszcze jedna rzecz na tym wykresie. Obroty przy których mam moc maksymalną - 5tys. - trochę mało. Co prawda widać, że moc utrzymuje się mniej - więcej do 5,5 tys ale fabrycznie powinna być przy 5800. Druga sprawa to moment - maks przy 3tys - też nisko - powinno być przy 3400.
Przed wizytą na hamowni pisałem jeszcze do Jurasa - radził mi, abym pobawił się jeszcze zapłonem, ale po 3 pomiarach nie miałem już serca męczyć autka. Nie sądziłem, że podczas pomiaru jest taki hałas
No i nie wiem czy to ma wpływ (wątpię), ale odkąd mam autko staram się tankować tylko na shellu V-power racing 99 okt.
|
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 17-04-2010 19:10 |
|
|
Rozrzutny jesteś z tym V-Power Racing Ciekawe czy ma to jakiś wpływ.
Kąt zapłonu najlepiej ustawiać na lampę stroboskopową, coś o tym wiem. U mnie
był najpierw ustawiany zapłon "na słuch"/"na oko", silnik chodził bardzo dobrze,
żadnych wibracji, bardzo ładny dźwięk. Na hamowni jakieś 110KM było, potem
z 22 stopni został ustawiony niemalże idealnie i na hamowni 115KM
Co do silnika. Rok temu u mnie pękł jeden popychacz zaworowy i stałem przed
dylematem czy remontować silnik czy nie. Drwal wtedy kombinował coś z wymianą
silnika na uturbiony i chciał ten sprzedać. Ostatecznie nie dałem się skusić i remontowałem
swój, o którym wiedziałem że jest dobry (kilka miesięcy wcześniej też byłem na
hamowni i wyszła moc w granicach 115KM). Pewnie gdybym wiedział, że Drwal
miał taki zdrowy silnik, to bez wahania bym go kupił. Ot cała historia
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
vito
Użytkownik
Postów: 1197
Miejscowość: krk
Data rejestracji: 19.10.08 |
Dodane dnia 17-04-2010 19:45 |
|
|
Bluebird napisał/a:
Dzisiaj odwiedziłem hamownię, w celu sprawdzenia ile jeszcze kucyków pozostało pod maską. Byłem tutaj: http://www.zastec.pl/hamow.html
Wynik bardzo pozytywnie mnie zaskoczył, ale po kolei. Nie znam na tyle historii auta, aby wiedzieć czy miało robiony jakiś remont, wiem, że poprzedni właściciel czyli Drwal wymieniał w nim wtryskiwacze na nowe. Ja niedługo po zakupie miałem problemy z zalewaniem - uporał się z nimi Juras - jeszcze raz dziękuję za pomoc i za super wyregulowanego warm-upa.
Byłem umówiony na 3 pomiary - chciałem sprawdzić jak zmienia się moc po zmianach ustawień w K-jecie. Najpierw ustawiłem auto wg analizotora spalin w warsztacie, który montuje instalacje gazowe. Na hamowni chciałem zobie jeszcze sprawdzić co wyjdzie na wykresie AFR, ale niestety czujnik mają uszkodzony i musiałem ustawiac na "chybił-trafił" Pomiar pierwszy jest przed regulacją na hamowni, pomiar lepszy jest po ustawieniu bogatszej mieszanki (+1/6 obrotu śrubą od regulacji składu mieszaki względem pomiaru pierwszego - ustawionego na analizatorze)
Wynik pierwszy : 178Nm/2850obr. 118KM/5000obr.
Wynik na bogatszej mieszance: 189Nm/2950 125KM/5000obr.
Generalnie wyniki bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły, niepokoi mnie tylko spadek momentu w zakresie od 3000 do 4000...
to w koncu da sie je regulowac czy nie ?
jesteś na FB ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <-- dla miłośników klasycznych porsche
https://www.facebook.com/pages/Dziennik-Politologa/506206186096921 <-- najświeższe informacje polityczne
https://www.facebook.com/pages/mocnyskleppl/268077963274428 <-- w poszukiwaniu wymarzonej sylwetki |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 17-04-2010 20:24 |
|
|
Gratulacje pięknego wyniku! Rzeczywiście wygląda że mamy wreszcie 924 które ma parametry fabryczne.
Fajnie byłoby zebrać kiedyś wszystkie auta które były hamowane w różnych miejscach i zweryfikować parametry na tej samej hamowni. Ciekawy jestem czy byłyby duże różnice |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 17-04-2010 21:45 |
|
|
vito napisał/a:
[to w koncu da sie je regulowac czy nie ?
Trzeba go troszkę przerobić i wtedy się da. Tutaj jest to opisane: http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=10&thread_id=1382
|
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
drwal
Administrator
Postów: 3945
Miejscowość: Opole
Data rejestracji: 03.02.06 |
Dodane dnia 17-04-2010 23:15 |
|
|
łezka mi się w oku kręci
cieszę się ze jest zdrowy.
wymieniałeś uszczelniacze zaworowe ? moze przez nie ten spadek... hmmmm
po zatym swietny wynik !
Jest: 924S '86, 928 '79, 928S '80, 928 S3 '86
Było: 924 '77, 924 '77, 924 '77, 924 '80, 931 '80, 924 '83, 924 '84, 944 '83, 944 '84, 924 '85, 944 '85 , 928 S4 '87 |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 18-04-2010 12:53 |
|
|
Patrząc na to z perspektywy dotychczasowych wizyt na hamowniach trafił Ci się ewenement - gratulacje!!!
Don't panic! |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 18-04-2010 18:40 |
|
|
Wynik wrecz nieprawdopodobny. Moim zdaniem przeklamanie hamowni - brak jest porownania z innymi autami. Czekam na potwierdzenie z innej hamowni.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 18-04-2010 22:19 |
|
|
Ciekawe tak naprawdę jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu ustawiony. Bo na kole zamachowym nie masz żadnych znaków i było to dla mnie zagadką
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
lmy
Użytkownik
Postów: 172
Miejscowość:
Data rejestracji: 12.02.09 |
Dodane dnia 19-04-2010 08:30 |
|
|
whp - wheel horse power (moc na kołach)
bhp - break horse power (moc na wale)
hp r11; horse power (moc silnika)
Nasze silniki mają moc znamionową 125HP, hamownia bada WHP. Jakiego rzędu są straty między HP a WHP?
Co sądzicie?
Kaliber 924 |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 19-04-2010 17:08 |
|
|
Najogólniej hamownia mierzy whp i straty mocy na kołach. Suma whp i strat daje moc silnika. Na wykresie z hamowni oprócz krzywych mocy i momentu powinna być krzywa strat.
U mnie straty w 2.5 wynosiły max. 28-30 KM przy max. obrotach (ok 6700), przy obrotach mocy maksymalnej ok 25-26 KM. |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 19-04-2010 17:48 |
|
|
drwal napisał/a:
wymieniałeś uszczelniacze zaworowe ?
Jeszcze nie. Chciałem najpierw sprawdzić na hamowni jaka jest kondycja silnika czy lepiej odłożyć kasę na kompleksowy remont, czy samą głowicę regenerować, czy może bez ściągania same te gumki wymienić. Pozatym po wymianie warm-upa świece już nie są takie osmolone, a oleju aż tak dużo nie bierze Odkąd go kupiłem zrobiłem nim niewiele ponad 2tys km. dolałem niecałe 2 litry od wymiany.
miniver napisał/a:
Patrząc na to z perspektywy dotychczasowych wizyt na hamowniach trafił Ci się ewenement - gratulacje!!!
Wiesz już przynajmniej gdzie mierzyć autko jak chcesz mieć ładne wyniki.
michal928 napisał/a:
Wynik wrecz nieprawdopodobny. Moim zdaniem przeklamanie hamowni
Mówiąc szczerze to też mam takie obawy, tak jak pisałem wcześniej postaram się podjachać do Warszawy na nastepny dyno-day. Mimo wszystko takiego szczęścia jakie po sobotnich pomiarach dawno nie zaznałem - mała rzecz a cieszy
juras napisał/a:
Ciekawe tak naprawdę jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu ustawiony. Bo na kole zamachowym nie masz żadnych znaków i było to dla mnie zagadką
Hehe też mnie ciekawi ten zapłon. Od Twojej regulacji nie był ruszany - chociaż wtedy chyba też go nie zmienialiśmy tylko ustawiliśmy tak jak był wcześniej. Jak byłem na tej stacji autogazu aby sprawdzić skład mieszanki powiedziałem gościowi, że chciałem też ustawić zapłon, ale on również nie mógł znaleźć znaczników.
Chyba będę musiał odłożyć kaskę na następne pomiary na hamowni i tym razem zamiast mieszanką kręcić zapłonem. Albo wcześniej przeprowadzić jakieś testy drogowe, ale tutaj ciężko wymyślić mi jakieś wiarygodne pomiary. Może ktoś ma pożyczyć Gtecha albo inne ustrojstwo tego typu
|
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 20-04-2010 08:57 |
|
|
Bluebird napisał/a:
Ja niedługo po zakupie miałem problemy z zalewaniem - uporał się z nimi Juras - jeszcze raz dziękuję za pomoc i za super wyregulowanego warm-upa.
A jakie ustawiliście ciśnienie sterujące ciepłego silnika? Bo kwestia jego poprawnej wartości nurtuje mnie od jakiegoś czasu...
Don't panic! |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 20-04-2010 09:46 |
|
|
Ustawia się właściwie ciśnienie zimnego silnika. I to zależy od temperatury. W książce masz zakres jaki powinien być przy np 10 st C. Od ileś tam do ileś. A potem jest ważne żeby rosło ciśnienie w miarę rozgrzewania i kończy się na jakichś 5 bar chyba.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 20-04-2010 13:19 |
|
|
Dobra, znowu niejasno się wyraziłem... Pytanie powinno brzmieć - jakie powinno być ciśnienie sterujące na rozgrzanym silniku? Kiedyś miałem problemy z ustaleniem tego... Pamiętacie co pokazywał manometr na rozgrzanym silniku? Bo 5 bar to chyba za wysokie?
Don't panic!
Edytowane przez miniver dnia 20-04-2010 13:52 |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 20-04-2010 15:00 |
|
|
Na rozgrzanym jest 3 z hakiem - nie pamietam jakim (2 czy 6) Musialbym zajrzec do haynesa.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
miniver
Użytkownik
Postów: 767
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 07.04.07 |
Dodane dnia 20-04-2010 15:09 |
|
|
Kurcze, kiedyś nie mogłem znaleźć tych wartości, a teraz zajrzałem do Haynes'a i stoi jak byk - 'Warm control pressure - 3,6 bars (+/- 0,2)...
Don't panic!
Edytowane przez miniver dnia 20-04-2010 15:10 |
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 21-04-2010 17:23 |
|
|
Qbak napisał/a:
Dziwnie ten wykres u Ciebie taki poszarpany,
ale to może wina samej hamowni i oprogramowania.
edit: Po chwili namysłu doszło do mnie, że masz najmocniejszy silnik jaki został
zmierzony na hamowni w Polsce.
Napiałem do nich dlaczego wykres jest pozarpany i jak jest z tą mocą, bo wynik jest za dobry, dzisiaj mi odpowiedzieli na maila:
"Witamy serdecznie,
im wykres bardziej nieregularny, "poszarpany", tym dokładniejsza
hamownia, a pomiar uwzględnia każde najmniejsze niedociągnięcie
mierzonego pojazdu. Im wykres bardziej nieregularny, tym po prostu
dokładniejszy - można zawsze wykres "wygładzić", tylko pytanie "po
co",
skoro wtedy robi się mnie dokładny.
Jeśli chodzi natomiast o dokładność pomiarów na naszej hamowni,
to jest ona regularnie sprawdzana i błąd pomiarowy wynosi +/- 1%,
natomiast powtarzalność pomiarów mieści się w błędzie +/- 0.5%.
A już poza wszelkimi "liczbami", to zwykle, jeśli już komuś się
"nie podobają" wyniki z naszej hamowni, to dotyczą stwierdzeń,
że zaniża ;-) bo większość hamowni w Polsce zwykle pokazuje o kilka
koni więcej, niż nasza, która jest naprawdę bardzo dokładnie
wykalibrowana.
A dlaczego się dziwisz, że auto nie mogło wyjść tyle koni, ile
powinno,
(pomimo swego wieku) to już zupełnie tego nie rozumiem....
JEST to zupełnie NORMALNE z naszego ponad 10-cio letniego
doświadczenia.
Pozdrawiamy, ZT Zastec Tuning"
Trochę dziwnie opisują to szarpanie, ale co tam. Sprawdziłem inne wykresy dostępne na ich stronie i sporo jest takich właśnie "poszarpanych", ale niektóre są gładkie.
|
|
Autor |
RE: 924 '77 był Drwalowy jest Tomkowy |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 21-04-2010 18:33 |
|
|
Cóż, może to luzy w układzie napędowym czy coś? Może i faktycznie taka dokładność.
Wszystko do potwierdzenia na innej hamowni Był temat w tym dziale o wycieczce
na hamownię w kwietniu tego roku, było kilku chętnych ale w końcu chyba nic się nie
ruszyło w tym temacie. No i pewnie musiałbyś przyjechać do Wawy
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|