Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 21-10-2011 15:24 |
|
|
Przy wymianie płynu zobacz jeszcze czy masz otwarty układ nagrzewnicy (musi być ustawione na ciepło). Odpowietrzyć trzeba - pewnie po tej operacji będziesz jeszcze musiał dolać płynu. A odpowietrzenie jest stosunkowo proste - też nawiew na ciepło, aby cały układ pracował i wyjęty koreczek czerwony z węża od obudowy termostatu - jak zacznie tam lecieć woda to jest oki. Jak coś namieszałem w wypowiedzi to niech mnie ktoś poprawi.
|
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
SamuraY
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11 |
Dodane dnia 21-10-2011 16:57 |
|
|
Kurczę no nie mogę znaleźć tego kraniku.... hm....mógłby ktoś opisać?? albo zdjęcie??
SamuraY
924 '81 |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
Misiek
Użytkownik
Postów: 3476
Miejscowość: Jelenia Góra
Data rejestracji: 16.05.07 |
Dodane dnia 21-10-2011 18:43 |
|
|
Korek zaznaczyłem na foto tzn śrubkę, którą trzeba wykręcić. Widok z miejsca silnika
Przy zlewaniu płynu tak jak było wcześniej napisane, trzeba otworzyć na full zaworek od grzania nagrzewnicy - i ma tak zostać otwarty do czasu odpowietrzenia.
Odpowietrza się zalewając na full do zbiorniczka wyrównawczego - jak już nie schodzi poniżej kreski. Włączamy silnik i rozgrzewamy - najlepiej patrzeć by temperatura nie wzrosła do czerwonej kreski. Powinien otworzyć się termostat i trzeba poczekać aż woda zacznie wytryskiwać z węża, na którym jest ten czerwony korek. Wtedy można uznać, że układ jest odpowietrzony i można zakręcić zbiorniczek wyrównawczy i korek na wężu.
było:
924 Turbo (931'82) - Ihasa green metallic niestety ... Odjechało w świat ;-(
924'81 - Alpinweiss - ponoć gdzieś jeździ koło Wrocławia
924'77 - RHD - Poszło na części
Lista turbo prosiąt w PL
Mapa Polskich Transaxli
Misiek dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
SamuraY
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11 |
Dodane dnia 22-10-2011 13:06 |
|
|
czujnik Wtrysku do K-Jet.
jak można sprawdzić poprawność działanie (bo coś mi mówi że źle chodzi.)
gdzie można by to kupić jeżeli będzi zły??
SamuraY
924 '81 |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
SamuraY
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11 |
Dodane dnia 22-11-2011 09:54 |
|
|
witam serdecznie.
nadchodzą mrozy, nadchodzi zimne powietrze i pojawiają się nowe problemy.
mianowicie wentylator(ten kabinowy) niby się kręci, osłonka działa jak należy. ale powietrze nie leci.. jakby może zapchany... albo za wolno się kręcił... jak to sprawdzić, ewentualnie jak to naprawić?
SamuraY
924 '81 |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 22-11-2011 12:29 |
|
|
Czujnik wtrysku do K-jet, jakbyś sprecyzował to może coś będę wiedział na ten temat.
Co do zimnego/ciepłego powietrza. Na początek musisz się upewnić że nagrzewnica
i zawór do nagrzewnicy są ok. Następnie faktycznie może przewody są lekko przytkane,
u mnie np. jeden przewód był czymś ściśnięty i w związku z tym także zablokowany
Masz sterowania starego typu? Suwakiem czy przełącznikiem? Wentylator powinien
zasuwać dość szybko. Wydajność jest na poziomie tym nowoczesnych, więc jak
zamkniesz większość kanałów to z jednego powinno porządnie dmuchać
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
SamuraY
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11 |
Dodane dnia 22-11-2011 21:50 |
|
|
K-Jet: nie przepala benzyny- zapach benzyny przy wydechu... ogromne spalanie (rzędu 25l, nie wiem czy to ogromne jak na ten samochód ale tak mi sie wydaje) mechanik coś wspominał o tym że wtrysk rozruchowy (5) działa non stop.
Wentylator: suwaki, ciepłe powietrze leci dopiero po dłuuuugim czasie(chyba tylko raz tak długo chodził bo tylko raz pamiętam żeby w miarę Ciepłe leciało). Coć mi się wydaje, że własnie za wolno się kręci. Przewody sprawdzałem dzisiaj rano... niby wszyto ok, ładnie dopięte, w miarę dobrym stanie (tylko ta "nakrętka co jest na samym czubeczku, co jak się nią pokręci to wentylator też się kręci, jest trochę przyrdzewiała, ale chodzi luźno). No i nawet jak zostawię otwarty tylko jeden zawór to też bardziej "chucha" (chyba tak się pisze ) niż dmucha.
SamuraY
924 '81
Edytowane przez SamuraY dnia 22-11-2011 21:51 |
|
Autor |
RE: Zdjęcia |
SamuraY
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11 |
Dodane dnia 22-11-2011 22:11 |
|
|
Tu parę zdjęć Silnika. (wiem ze dużo do zrobienia, czekam na fundusze, bo mnie Ministerstwo Edukacji zrobiło w przysłowiowego.... balona). W związku z Nawiasem zwracam się z prośbą (jako, że pierwszy samochód i w dodatku nie oszukujmy się, wciąż na mechanice się za dobrze nie znam) (uff jaki eufemizm): jakie ogromne obrzydlistwa i straszne, niedopuszczalne zaniedbania widać na pierwszy rzut oka, moi drodzy, starsi stażem, koledzy?
[img]http://img3.imageshack.us/img3/1127/20111122093356.jpg[/img]
[img]http://img805.imageshack.us/img805/9597/20111122093350.jpg[/img]
[img]http://img7.imageshack.us/img7/7638/20111122093342.jpg[/img]
SamuraY
924 '81 |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
SamuraY
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11 |
Dodane dnia 23-11-2011 10:59 |
|
|
Witam ponownie. Jakie opony całoroczne polecacie? (niestety biorę pod uwagę tylko całoroczne, choć przeczytałem baaardzo dużo dobrych opinii o Navigatorze 2 i 4seassons. Jaki rozmiar... bo teraz mam 185/70/R14. myślałem może o 205?? ale nie znam się na tym a słyszałem ze nie każdy rozmiar można zakładać na R14. Zależy mi na jak najmniejszych felgach...
SamuraY
924 '81 |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 23-11-2011 12:34 |
|
|
Przede wszystkim sprawdziłbym termostat, bo 924 ma to do siebie że się bardzo
szybko rozgrzewa. Piąty wtrysk możesz manualnie odłączyć (tzn. przewód elektryczny
który jest do niego podpięty). Spalanie dużo za duże.
Pod maską względny porządek. Jakiś wielkich cudów nie widzę.
Co do opon. Ja bym nie kupował całorocznych. Latem nie odczujesz duże różnicy,
ale zimą to jest przepaść. Ja bym zrobił tak, używane zimowe (ale dobrej marki),
a potem używane letnie (też dobrej marki). Teraz masz założony standardowy rozmiar,
który ja bym Ci polecał na zimowe. Na letnie możesz zejść lekko niżej 195/65R14.
Można i 205, ale nie wiem jak to będzie wyglądać na 14stakch. Założyć się da bo
felgi są szerokie (6 cali). Może jakieś 205/60R14, ale nie wiem jak to będzie wyglądać.
Zależy Ci na jak najmniejszych felgach? Czy na jak najmniejszej oponie (średnicy)?
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
SamuraY
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11 |
Dodane dnia 23-11-2011 14:24 |
|
|
hm.. no ale jak odłączę wtrysk rozruchowy to odpali?? no bo z czego rozruch??
Jak najmniejszych Felgach (co te 14) bo mi się to mega podoba... nie wyobrażam sobie 30-letniego samochodu na np. 22. błeee)
tylko kurde wszyscy mówią żeby całoroczne nie a ja nie mam pieniędzy aktualnie, a jako "prezent" to wchodzą w gre tylko całoroczne...
SamuraY
924 '81 |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 23-11-2011 14:54 |
|
|
Może coś w tym jest skoro wszyscy tak mówią.
Co do wtrysku. Jest sterowany w Termo Time Switch. Może podaje cały czas sygnał
i wtrysk leje non stop. A co do rozruchu to piąty wtrysk tylko wspomaga odpalanie,
normalnie działają cztery wtryskiwacze główne. Bez niego będzie ciężej uruchomić
auto, zimą jeszcze ciężej, natomiast ja bym nie zaakceptował spalania rzędu 25l/100km.
Wtrysk rozruchowy powinien działać tylko przez około 8 sekund, więc dużej straty
nie będzie.
Więcej o K-jet: http://924.pl/downloads.php?cat_id=2&download_id=5
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche
Edytowane przez Qbak dnia 23-11-2011 14:55 |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
SamuraY
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11 |
Dodane dnia 23-11-2011 15:44 |
|
|
no wszystko fajnie, ale jak sprawdzić czy wtrysk leje non stop?
SamuraY
924 '81 |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 23-11-2011 16:35 |
|
|
Ja bym sprawdził czy wtrysk jest cały czas sterowany, tylko nie pamiętam czy jest
sterowany prądowo czy napięciowo. Może ktoś pomoże bardziej ogarnięty
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
SamuraY
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11 |
Dodane dnia 27-11-2011 11:56 |
|
|
jak działa wam wskaźnik paliwa?? bo mi lata na lewo i prawo raz rezerwa po 5 min pierwsza kreska. za chwile znów rezerwa.. Co dziwniej "podnosi się" jak pocisnę na wyższych obrotach chwilkę... od czego to może być?
SamuraY
924 '81 |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 27-11-2011 12:30 |
|
|
Instalacja elektryczna + zapewne plywak + zegar wskazania (zimne luty).
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
eyeless
Użytkownik
Postów: 40
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 27.10.11 |
Dodane dnia 27-11-2011 19:53 |
|
|
U mnie wystarczyło przeczyścić styki trzech kabli na górze pływaka. Wywal dywanik z wygłuszeniem w bagażniku, ściągnij czarny gumowy dekiel i przeczyść te styki. Może pomoże...
Jak nie, to resztę elementów wymienił kolega wyżej.
Generalnie powinieneś przeczyścić wszystkie masy i konektory ... nówka to nie jest.
Pozdrawiam, Wojtek. |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
SamuraY
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11 |
Dodane dnia 10-12-2011 12:54 |
|
|
Witam...
Ile wam palą wasze 924 2.0?? w mieście przy spokojnej jeździe....
SamuraY
924 '81
Edytowane przez SamuraY dnia 10-12-2011 12:54 |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 10-12-2011 12:56 |
|
|
Miasto zawsze bylo 13-15L.
Turbo pali wiecej... Napewno powyzej 15L
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 10-12-2011 12:57 |
|
Autor |
RE: Witam. 924 '81 |
SamuraY
Użytkownik
Postów: 46
Miejscowość: Poznań
Data rejestracji: 07.09.11 |
Dodane dnia 10-12-2011 13:25 |
|
|
no to robotę czas zacząć bo ja mam około 25l.
SamuraY
924 '81 |
|