Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
devilyn
Użytkownik
Postów: 313
Miejscowość:
Data rejestracji: 10.06.06 |
Dodane dnia 14-11-2011 10:15 |
|
|
To auto ma pecha... Krąży od dobrych kilku lat po PL i wygląda coraz gorzej. Jeździłem nim przed kilkoma laty jak jeszcze mniej więcej trzymało sie kupy. Wtedy był niewiarygodny luz w układzie napędowym i lewarek zmiany biegów latał dookoła.
Mechanik jednego z właścicieli (Szymona z Żywca) zbyt mocno przykręcił wał i dół popękał co brzmi absurdalnie. Kupił ode mnie M44/05 albo 6 ale nie wiem czy siedzi w nim do dzisiaj, musisz sprawdzić. Następny właściciel dzwonił do mnie, że coś mu się podziało z silnikiem ale nie pamiętam jakie to było schorzenie. Wiem, że kombinowali coś z kompem.
Z ciekawostek to auto miało kiedyś błotniki z przodu z włókna szklanego.
Jeśli buda nie jest przekoszona po jakimś wypadku to tragedii nie ma.
Życzę powodzenia! |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 14-11-2011 15:09 |
|
|
A mnie ten temat podoba sie z zupelnie innego powodu...jeszcze niedawno Pumba mial zgola inne problemy..te obecne wydaja sie bardzo radosne.
Trzymam kciuki.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS- |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 14-11-2011 18:15 |
|
|
Fotka pożegnalna, Prosiaki na 11 dni zostają same. Oby nie spadł śnieg, bo czerwony jeszcze na letnich
Tona, właśnie jadę do Szwecji, żeby zielonego odpracować
A póki autko nie 'wymaga' wkładu pieniężnego, a jedynie pracy wlasnej - dotychczas prawie wszystko i tak miałem na półce - to będę robił. Spawanie, ogarnięcie silnika, Torsen, uszczelnienie skrzyni, klatka bezpieczeństwa. Gorzej, jak przyjdzie kupić ( w kolejności chronologicznej ) rozrząd, uszczelnienia silnika, amortyzatory ( chyba tym razem GAZ-y, dla porównania ), lakiery, stabilizatory, sprężyny, drążki skrętne, felgi, semi-slicki, kubełkowe fotele, kierownicę, wałek rozrządu, mega-squirta , dolot, wydech... Obawiam się, że Św. Mikołaj aż tak bogaty nie jest
|
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Qbak
Użytkownik
Postów: 7461
Miejscowość: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Data rejestracji: 03.08.07 |
Dodane dnia 14-11-2011 19:25 |
|
|
Pumba napisał/a:
amortyzatory ( chyba tym razem GAZ-y, dla porównania )
Hehe, witam w klubie taczkowozów
Co do tej listy, mam podobną. Najgorszym punktem jest ten o oponach...
Ładnie i dynamicznie się temat rozwija, oby tak dalej
924 2.0 N/A - 83' Targa LM8U
Tor Poznań 2:04,992
Mapa Polskich Transaxli
QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Andrew
Użytkownik
Postów: 1464
Miejscowość: Niegowonice, woj. śląskie, blisko Łazy
Data rejestracji: 30.10.09 |
Dodane dnia 14-11-2011 19:49 |
|
|
Widzę, że rośnie nam nowy uzdrowiciel transaxli na północy. Trzymam kciuki za nowy projekt.
Andrew
924S US '87 2.5 M44.07
944 '88 LY7U
Był Boxster '97 2.5 M96.20 L92U
Był 944 '88 2.7 M44.11 LY7U M220 |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 14-11-2011 20:19 |
|
|
Nooo lista Pumby nie jednego Mikolaja moze wprawic w KOMPLEKSY.
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Edytowane przez tona dnia 14-11-2011 21:03 |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 15-11-2011 20:51 |
|
|
Mikolaj niech przejdzie na max.diete,zacisnie pasa i zeby i da rade! powodzenia!
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 05-12-2011 19:56 |
|
|
Powróciłem do grzebania w cudaku.
Z ciekawych informacji - iskra jest już wszędzie. Oczywiście co do czujników położenia wału byłem 'nieco' w błędzie Człek się całe życie uczy.
Mechanik jednego z właścicieli (Szymona z Żywca) zbyt mocno przykręcił wał i dół popękał co brzmi absurdalnie.
Ten silnik dalej siedzi w tym aucie. Blok jest pospawany przy mocowaniach obudowy sprzęgła.
Teraz walczę z tematem zalewania się paliwem, a zalewa się autko okrutnie.
Nie udało mi się dziś sprawdzić ciśnienia na listwie, bo paliwa zabrakło, jutro będzie ciąg dalszy.
Potrzebowałbym może jednak sprawny regulator Bosch 280160214 ( 944 110 198 01 ). Może miałby ktoś taki na stanie? W końcu i tak pewnie kupię nowy, na razie chciałbym używany - dlaczego? Odpowiem za chwilę.
Otóż zalałem silniczek nowym syntetykiem - czego oczywiście uszczelnienia nie zniosły dobrze - olej wali zewsząd. Nie to jest jednak najgorsze - najgorsze jest ciśnienie oleju na poziomie 1,5 bar przy zimnym na 'jałowych'. Jak się lekko rozgrzeje - leci w dół niemal do zera.
Generalnie plan jest taki, że silnik niedługo z auta wywędruje i zostanie rozebrany do cna i 'zregenerowany'. Możliwości mam wiele, bo stary silnik stoi pod ścianą. Będę mógł też zrobić porównanie między starym typem i nowym.
Taka regeneracja to będzie dosyć 'ciekawe' doświadczenie dla portfela, stąd na razie wolę oszczędnie podejść do innych elementów.
Swoją drogą - zawsze chciałem rozebrać silnik na części pierwsze, ale nigdy nie było powodu - aż do teraz
|
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
piterson
Użytkownik
Postów: 3497
Miejscowość: Kraków
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 05-12-2011 20:31 |
|
|
No to czeka Cię remoncik Opisz nam koniecznie co znajdziesz w środku silnika! Ciekawe co z blokiem - czy nie jest np jeszcze gdzieś pęknięty.
Ale z dwóch silników powinieneś poskładać jeden dobry (+ oczywiście jeszcze solidny zestaw naprawczy). Może warto przy okazji rozważyć pozbycie się balansów (zawsze to kilka simeringów, rolek, pasek mniej) - tym bardziej że blok już i tak spawany.
944 '86 3.0
996.2 C4 cabrio '02
997TT '06
Cayenne S Diesel '14
Macan GTS '16
ex:
944 S2 '89 |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 05-12-2011 21:08 |
|
|
co do regulatora ciśnienia paliwa: może podsunę jakiś pomysł (vel patent).
W turbo odziedziczyłem takie cudo. Nieporszowski (ponoć fordowski, ze sierry) regulator z możliwością ręcznej zmiany nastaw (na imbus).
Sam ustawiasz żądane ciśnienie.
Chyba łatwiej dostępny od oryginału do 944. A skoro i tak ma być na razie do testu
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try.
simprez dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 05-12-2011 21:28 |
|
|
Mam chyba 2 regulatory,jutro sprawdze nr.i Ci dam znac jesli ktorys to ten przez Ciebie poszukiwany .
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 05-12-2011 22:02 |
|
|
Przemek, a miałeś kiedyś 2,5 starego typu? Bo niestety to są różne regulatory ( inne przyłącza ) EDIT: Przypomnij mi, dlaczegośmy tak dawno nie pili?
Simprez, w sumie ciekawy patent. Tylko musiałbym go jakoś wpiąć za moim regulatorem ciśnienia. Może nawet coś takiego się w czeluściach garażu znajdzie?...
Piterson - mam zamiar dużo pisać przy rozbieraniu - postaram się robić więcej zdjęć.
Zastanawiam się, czy nie wziąć niespawanego bloku M44/07 i reszty z M44/03. Nad usuwaniem balansów też już myślałem, bo jak patrzę na ilość panewek i uszczelnień z nimi związanych, to portfel się głębiej w kieszeni chowa
Może przy okazji trochę się materiału zbierze z wału korbowego, korbowodów i koła zamachowego? Ależ samowolka!
Edytowane przez Pumba dnia 05-12-2011 22:16 |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 05-12-2011 22:50 |
|
|
Pumba - jesli chodzi o kiepskie cisnienie oleju to sprawdz zawor zanjdujacy sie pod wymiennikiem ciepla - moze obejdzie sie bez rozbierania silnika
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 06-12-2011 09:29 |
|
|
simprez napisał/a:
co do regulatora ciśnienia paliwa: może podsunę jakiś pomysł (vel patent).
W turbo odziedziczyłem takie cudo. Nieporszowski (ponoć fordowski, ze sierry) regulator z możliwością ręcznej zmiany nastaw (na imbus).
Sam ustawiasz żądane ciśnienie.
Chyba łatwiej dostępny od oryginału do 944. A skoro i tak ma być na razie do testu
Ciekawe czy ten patent jest od forda z turbo. Bo jak nie to możesz mieć ciekawie Regulator z silnika wolnossącego raczej nie przewiduje czegoś takiego jak ciśnienie w kolektorze wyższe od atmosferycznego...
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 06-12-2011 11:03 |
|
|
Pumba faktycznie to co michal pisze ma sens bo w USA chlopaki wymieniaja te zawory z 2 czesciowych (ktore rdzewieja) na 1 czesciowe...sam chcialem u siebie wymienic ale mialem bez rdzy w ladnym stanie 1 czesciowy i ...mam teraz 1 extra ktory zakupielm i jeszcze 1 z silnika 2.7. wieczorem napisze Ci pw odnosnie spotkania i tego regulatorka.
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 06-12-2011 22:34 |
|
|
juras napisał/a:
simprez napisał/a:
co do regulatora ciśnienia paliwa: może podsunę jakiś pomysł (vel patent).
W turbo odziedziczyłem takie cudo. Nieporszowski (ponoć fordowski, ze sierry) regulator z możliwością ręcznej zmiany nastaw (na imbus).
Sam ustawiasz żądane ciśnienie.
Chyba łatwiej dostępny od oryginału do 944. A skoro i tak ma być na razie do testu
Ciekawe czy ten patent jest od forda z turbo. Bo jak nie to możesz mieć ciekawie Regulator z silnika wolnossącego raczej nie przewiduje czegoś takiego jak ciśnienie w kolektorze wyższe od atmosferycznego...
Wstyd się przyznać, ale jako ciągły laik zupelnie nie zdawałem sobie z tego sprawy! Się człowiek na niewiedzy może przejechać...
Dzięki za cenną uwagę!
Mój regulator wygląda na taki jak tu:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270854861837&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:top:en
Muszę jutro dla świętego spokoju sprawdzić nr na nim.
Wg wujka Google regulator z ebay'a jest z Cossie
To podążę jeszcze oftop. Czy spadek ciśnienia paliwa o ~0,4 bara (w stosunku do biegu jałowego) podczas wzrostu doładowania jest czymś potencjalnie niebezpiecznym (czy też normalnym)?
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 06-12-2011 22:56 |
|
|
Kurcze, nie mogę znaleźć w mądrej książce ( workshop manualu do 944 ) silnika Turbo, musi był osobny... Tak więc nie pomogę Ci Simprez, doświadczenia w tej kwestii nie mam
Natomiast do 944 mądra książka mówi, że przy jałowych obrotach powinienem mieć około 2 bar na listwie. Ja mam 2,4 bar, co ciekawe na dwóch różnych regulatorach to samo. Powrót paliwa nie jest przytkany - sprawdzałem. Dwa, że to auto generalnie nie generuje podciśnienia...
Anyway, moje piękne auto zaczęło dziś po chwili 'pracy' walić olejem w dolot. Znaczy się syntetyk gadzinie zaszkodził. I dobrze
W tej chwili paskud nie ma już dolotu, wtrysku, rozrządu, chłodzenia i paru innych rzeczy. W weekend pewnie silnik już będzie całkiem rozebrany. Będzie fun w końcu.
|
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
juras
Użytkownik
Postów: 2409
Miejscowość: łódź
Data rejestracji: 31.01.06 |
Dodane dnia 06-12-2011 23:29 |
|
|
simprez napisał/a:
To podążę jeszcze oftop. Czy spadek ciśnienia paliwa o ~0,4 bara (w stosunku do biegu jałowego) podczas wzrostu doładowania jest czymś potencjalnie niebezpiecznym (czy też normalnym)?
Muszę jeszcze spojrzeć jak u mnie pokazuje ciśnienie paliwa ale jak na mój gust to ciśnienie musi być stałe względem ciśnienia w kolektorze ssącym a więc na zegarku ciśnienia paliwa bez doładowania będzie poniżej 3.0 bar a pod doładowaniem powinno rosnąć powyżej 3.0 bar. Ale to potwierdzę ci jeszcze. A czy masz niebezpiecznie to by ci pokazała sonda szerokopasmowa afr. Czy ci nie zubaża mieszanki pod doładowaniem.
ps. Nie wiem czy każde turbo tak ma ale ja mam regulator 3.0 barowy.
2.5 turbo, 2.5 N/A, 2.0 turbo, 2.0 N/A, 0.8 CDI, 0.600 |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 07-12-2011 10:28 |
|
|
Tak jak pisze juras - tylko ze standartowe cisnienie to 2,5 bar.
Czyli bez podcisnienia mamy 2,5 bar, na jalowych ok 2 bar a przy doladowaniu ponad 3 bar.
Aha - regulatory 944 NA i Turbo sa takie same - oczywiscie z tego samego typu listwy.
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 07-12-2011 10:51 |
|
Autor |
RE: Pumba - '84 Porsche 944 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 08-12-2011 22:09 |
|
|
Zrzuciliśmy dziś silnik. Nie bez problemów - trzeba było wyciągać go z ZAŁOŻONYM sprzęgłem - jak zwykle - górą, ale trzeba było zrzucić belkę przednią. Nie dało się wyciągnąć trzpienia łapy sprzęgła.
To, co ujrzałem nie przesądza o tym, co mu dolega... Ale widok jest dość ciekawy. Zrzucona głowica ukazała taki widok na 3 cylindrach:
Tłoki zaś wyglądają... tak:
'Badanie' magnesem wykazało, że pozostałości tego cuda, które w te cylindry wpadło są wprasowane w głowicę. Na powrót wyląduje splanowana głowica z M44/07, gdzie dolot i wydech będą polerowane. Wałki balansu wylatują . Zostają tłoki z pierwszej serii. Koło zamachowe będzie odchudzone - może zrobię podobnie z wałem korbowym - zobaczę, jak go zdejmę. W sobotę.
W zrzuconym oleju jest i chłodziwo i benzyna - co znaczy tyle, że coś jest nie tak i w układzie wtryskowym i chłodniczym ( wymiennik? ) . Układ chłodniczy był zalany jakimś 'uszczelniaczem'. Absolutny syf. Chłodnica cieknie.
Jest fun!
Edytowane przez Pumba dnia 08-12-2011 22:10 |
|