Logowanie | |
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 23-09-2013 18:10 |
|
|
tak jak napisal Cichy kazdy musi swiadomie kupowac samochod, zwlaszcza tak wiekowy. Ja tez kupilem polecane forumowe auto ale z pelna swiadomoscia ze wloze nawet drugie tyle co cena zakupu i baardzo szybko zblizam sie do tej kwoty ale nie ma drog na skroty jesli auto ma byc niezawodne a przeciez moglem po prostu nim jezdzic bo auto bylo calkiem na chodzie i pare tysiecy by jeszcze wytrzymalo, tylko ze to nie oto chodzi
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 23-09-2013 19:35 |
|
|
Porsz ma na zbyciu kompletny silnik, może to będzie łatwiejsze/tańsze?
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
Lamer
Użytkownik
Postów: 1209
Miejscowość: Podbeskidzie
Data rejestracji: 29.05.11 |
Dodane dnia 23-09-2013 19:45 |
|
|
Przykra sprawa z tym silnikiem. Współczuję właścicielowi.
Moim zdaniem jednak szukanie na siłe winnych jest bez sensu. Zarzucanie ludziom nieuczciwości, kłamstwa czy czego tam jeszcze to już w moich oczach gruba przesada.
Nie znam się na samochodach ale jedna zasada stara jak motoryzacja mówi, że po zakupie w pierwszej kolejności trzeba jednak zajrzeć w rozrząd tym bardziej jeśli auto ma służyć na co dzień.
Powodzenia w odbudowie.
911 F
911 G
928 S |
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
Cyryl
Użytkownik
Postów: 1190
Miejscowość: Sandomierz
Data rejestracji: 02.11.10 |
Dodane dnia 23-09-2013 20:05 |
|
|
Rzecz w tym, że właściciel zrobił wszystko co należy, by uniknąć tej sytuacji.
Kto z Was zmienia rozrząd który ma (rzekomo) 3lata? Może ściganci, ale nie ludzie którzy swoje auta eksploatują w warunkach przeciętnych. Tu jeździ się albo na lata, albo na kilometry. Zwłaszcza, gdy na rozrządzie nie ma żadnych wycieków.
Informacje że z rozrządem jest wszystko OK nie wzięły się z sufitu, ktoś tak orzekł, i dlatego właściciel sobie spokojnie jeździł, jak czytam- także na torze. Zęby zlazły ze starości, więc ktoś dał ciała nie wymieniwszy elementarnej rzeczy za 80zł...
Nie chodzi o bicie piany, ale o elementarną uczciwość: zarówno w ogłoszeniu jak i taką twarzą w twarz. Nie znam Adama, nie bronię ani jego, ani jego interesu. Ale jeśli pokazuje on auto fachowcom, a fachowcy przeaczają tak ważną rzecz jak stan paska rozrządu, to scyzoryk się w kieszeni otwiera. Bo w sytuacji Adama mógł znaleźć się każdy z nas, każdy spośród tych, którzy takie rzeczy w zaufaniu i dobrej wierze zlecają komuś. |
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 23-09-2013 21:31 |
|
|
No cóż, myślę, że takich rzeczy dowiesz się od Adama w 4 oczy. Kupujący słyszał jedno, sprzedający mówił drugie, a mechanik 3cie, i kogo chcesz obwinić ?
Teraz pewnie każdy sobie w brodę pluje, że w ogóle coś mówił.
Kupujący, bo uwierzył.
Sprzedający, bo tak go zapewniał poprzedni właściciel.
Mechanik, bo kiedyś przy aucie robił i choć obecna sytuacja nie musi być jego winą, to również on czuje smród.
Operacja się udała, tylko pacjent zmarł, a winnego nie ma.
PS. Gazik mógłbyś w wątku swojego auta wrzucić informację i zdjęcia jeśli masz tego ślizgu...
Wielu może by to rozjaśniło.
Pamiętam, ze 2 lata temu bardzo uczulałem na to Kuzika i bardzo się cieszył, kiedy u michała rozebrali łańcuch, a ślizgi miały już widoczne pęknięcia.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 24-09-2013 11:59 |
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 23-09-2013 21:57 |
|
|
Cyryl napisał/a:
Rzecz w tym, że właściciel zrobił wszystko co należy, by uniknąć tej sytuacji.
Kto z Was zmienia rozrząd który ma (rzekomo) 3lata? Może ściganci, ale nie ludzie którzy swoje auta eksploatują w warunkach przeciętnych.
Jesteś w mylnym błędzie w moim samochodzie rozrząd był robiony bodaj dwa lata temu i zostało zrobione na nim niecałe 1tkm więc teoretycznie powinienem mieć spokój ale sam fakt że auto stało jest wystarczającym powodem że by dokonać co najmniej szczegółowych oględzin a może i prewencyjnie paski powymieniać
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
adam1201
Użytkownik
Postów: 39
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.09.12 |
Dodane dnia 24-09-2013 20:39 |
|
|
Chciałbym wyjaśnić wszystkie wątpliwości w tym poście i więcej do tego nie wracać. Każdy niech oceni sytuację po swojemu, przedstawię swoje zdanie chodź nie konecznie wszyscy mogą się z tym zgadzać.
Z porsche przed zakupem pojechałem do mechanika, który wszystko sprawdził. Wielu rzeczy za pewne nie wiedział jak sprawdzić, jak na codzień zajmuje się oplami lub volkswagenami. Sam był bardzo podekscytowany oglądając samochód, a bardziej oceniając stan z zewnątrz. Najlepiej jechać z osobą, która ma doczynienia z porsche na codzień lub mechanikiem specjalizującym się tylko w tych samochodach. Dużo rzeczy trudno sprawdzić nie rozkłądając samochodu na części jak np. rozrząd czy sprzęgło. Byłem kompletnie zielony, pytałem o rzeczy najważniejsze i uwierzyłem na słowo.
Samochód był określony w stanie IDEALNYM przez sprzedającego w opisie na forum i allegro, to samo potwierdził mechanik, który serwisował samochód. Uśpiło to moją ostrożność, co skończyło się jak widać. Nie mam doświadczenia z samochodami, mechanicznie żadnego samochodu nigdy nie naprawiałem. Sytuacja wyglądała by inaczej jeśli przy sprzedaży dowiedziałbym się, że przez 2 lata nic nie zostało zrobione, bo jak jeździ to po co robić. Tłumaczenie się, że nie ma książki serwisowej i nie wiadomo co było robione, a co nie jest śmieszne. Na jakie podstawie samochód był określony jako idealny, bo jeździ prosto ?! Żaden samochód by nie dał rady być użytkowany przez taki okres czasu bez wymiany części eksploatacyjnych. Chodzi o UCZCIWOŚĆ, jak nie wiem to mówię, że nie wiem i tyle.
Michał oglądając samochod stwierdził, że nawet filtr paliwa nie był nigdy wymieniany! Pasek rozrządu był za stary i przez ładnych kilka lat jak nie więcej nie wymieniany. W innej sytuacji samochod zostałby dokłanie zbadany pod każdym względem i udałoby się wyeliminować idące w koszta ustereki. Przebieg 163 tys. jest niedużym przebiegiem jak na 25letnie auto i na pewno nie oryginalnym od nowości. Najbardziej wkurza mnie delikatnie mówiąc nie dokładne określenie stanu, chodź może jest to moja wina lub braku doświadczenia. Każdy się uczy na błędach, chociaż wolałbym się uczyć na innych mniej kosztownym samochodzie. Rozrząd nie był wcześniej rozbierany, co mogło być moim zaniechaniem. Będzie to pierwsza rzecz jaką zrobię przy następnym samochodzie.
Opiszę całe koszty jak będę je znał, obecnie jest to trudno do określenia. "Umiesz liczyć licz na siebie!" Jest idealnym podsumowaniem, nie na wszystkim mogę się znać i za dużą wiarą w innych się kierowałem.
Chciałem podziękować wszystkim za wsparie i pomoc. Mam nadzieję, że każda nowa osoba jak i z doświadczeniem będzie pamiętać o podstawowych rzeczach jakim jest rozrząd. Spodziewałem się, że samochód 25letni wymagać będzie napraw, chociaż obecne mnie troche przerosły.
Porsche 944 S '88 |
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 24-09-2013 22:45 |
|
|
Oceń koszty i... zadzwoń do Porsza w sprawie silnika. Może wyjdzie taniej zmienić cały, a ten sprzedać na graty.
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 25-09-2013 09:01 |
|
|
adam1201 napisał/a:
Samochód był określony w stanie IDEALNYM przez sprzedającego w opisie na forum i allegro, to samo potwierdził mechanik, który serwisował samochód. Uśpiło to moją ostrożność, co skończyło się jak widać. Nie mam doświadczenia z samochodami, mechanicznie żadnego samochodu nigdy nie naprawiałem. Sytuacja wyglądała by inaczej jeśli przy sprzedaży dowiedziałbym się, że przez 2 lata nic nie zostało zrobione, bo jak jeździ to po co robić. Tłumaczenie się, że nie ma książki serwisowej i nie wiadomo co było robione, a co nie jest śmieszne. Na jakie podstawie samochód był określony jako idealny, bo jeździ prosto ?! Żaden samochód by nie dał rady być użytkowany przez taki okres czasu bez wymiany części eksploatacyjnych. Chodzi o UCZCIWOŚĆ, jak nie wiem to mówię, że nie wiem i tyle.
Z całym szacunkiem ale trochę Cię nie rozumiem. Kupowałeś wiekowe auto za kilkanaście tysięcy (z czego ładnych kilka tysięcy to nowy lakier) i przyjąłeś że auto jest "idealne" w potocznym tego słowa znaczeniu tzn, wsiadaći jeździć? Co więcej, już w pierwszym poście pisałeś że auto dużo stało, że filtr paliwa nie był nigdy wymieniany, brał olej itd. a Ty nie zrobiłeś mu dużego przeglądu w zaufanym warsztacie, nie przetrzepałeś wszystkich kluczowych elementów mimo iż do Michała masz kilka kilometrów tylko jeździłeś na co dzień?
Pisałeś w pierwszym poście również że po majówce sprawdzisz rozrząd i to było słuszne założenie tyle że jak widać chyba się go nie trzymałeś i masz efekt.
Płacisz za lekkomyślność ot co. Co więcej, jeśli naprawdę będziesz chciał żeby to auto było niezawodne i nadające się do bezpiecznej jazdy na co dzień bez obaw że stanie w polu to jest to dopiero początek wydatków.
Można odnieść wrażenie że masz pretensje do forumowiczów że zachwalali egzemplarz i do mechaników którzy kiedyś-tam coś przy samochodzie dłubali ale całkiem niesłusznie. Ludziom się może wizualnie auto podobać i nazwą je idealnym, mechanik który nie pamięta żeby robił jakieś grube rzeczy przy danym samochodzie i powie że było ok też będzie miał rację, ale to na Tobie spoczywa obowiązek sprawdzenia w odpowiednim warsztacie auta przed zakupem, bądź wkalkulowania ryzyka koniecznych napraw.
Czy ja też powinienem się obrażać na forum bo polecano auto któremu bliżej do dawcy niż "idealnego" egzemplarza? A może na Blumena który powiedział ile musiał żeby auto sprzedać albo zwyczajnie taki stan auta mu odpowiadał? Nic z tych rzeczy, wystarczy poczytać to forum i realistycznie oceniać sytuację by wiedzieć że zabawa w "stare porsze" kosztuje i to nie mało, ciesz się że nie zachciało Ci się 928
Jeśli chciałeś mieć tanie i niezawodne auto do jazdy na codzień to lepszym wyborem byłby golf tdi, wiekowe porsze może być tylko albo tanie albo niezawodne.
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 25-09-2013 09:16 |
|
|
Seler jesteś chyba dość szorstki w swojej ocenie. Tak jak obowiązkiem kupującego jest sprawdzić, tak obowiązkiem sprzedawcy jest rzetelna i prawdziwa informacja....
Tak jak pisałem jeden powiedział jedno, drugi drugie, a trzeci usłyszał i zrozumiał trzecie.
Tak naprawdę, każdy dał trochę Ciała w związku z tym autem.
Bliskość Michała niczego nie usprawiedliwia, bo on bez rozebrania też nic nie stwierdzi, a rozebranie i złożenie zwyczajnie kosztuje i może było planowane... ale nie doczekało, dodam niestety.
Szkoda, że nie było okazji ani czasu aby forumowiczowie nakreślili Adamowi problem i zdołali nakłonić go na rewizję witalnych rzeczy.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 25-09-2013 09:30 |
|
|
PIeszczoH napisał/a:
Bliskość Michała niczego nie usprawiedliwia, bo on bez rozebrania też nic nie stwierdzi, a rozebranie i złożenie zwyczajnie kosztuje i może było planowane... ale nie doczekało, dodam niestety.
Nie wiem, ja tam nie wyobrażam sobie kupić samochód i nie zrobić mu najpierw dużego przeglądu, w po-Blumenowym ametyście przegląd wyszedł tak duży że od lutego się auto po specjalistach włóczy i chyba dopiero na wiosnę będę mógł powiedzieć że się nadaje do jazdy na codzień
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
adam1201
Użytkownik
Postów: 39
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.09.12 |
Dodane dnia 25-09-2013 18:51 |
|
|
seler2 napisał/a:
adam1201 napisał/a:
Samochód był określony w stanie IDEALNYM przez sprzedającego w opisie na forum i allegro, to samo potwierdził mechanik, który serwisował samochód. Uśpiło to moją ostrożność, co skończyło się jak widać. Nie mam doświadczenia z samochodami, mechanicznie żadnego samochodu nigdy nie naprawiałem. Sytuacja wyglądała by inaczej jeśli przy sprzedaży dowiedziałbym się, że przez 2 lata nic nie zostało zrobione, bo jak jeździ to po co robić. Tłumaczenie się, że nie ma książki serwisowej i nie wiadomo co było robione, a co nie jest śmieszne. Na jakie podstawie samochód był określony jako idealny, bo jeździ prosto ?! Żaden samochód by nie dał rady być użytkowany przez taki okres czasu bez wymiany części eksploatacyjnych. Chodzi o UCZCIWOŚĆ, jak nie wiem to mówię, że nie wiem i tyle.
Z całym szacunkiem ale trochę Cię nie rozumiem. Kupowałeś wiekowe auto za kilkanaście tysięcy (z czego ładnych kilka tysięcy to nowy lakier) i przyjąłeś że auto jest "idealne" w potocznym tego słowa znaczeniu tzn, wsiadaći jeździć? Co więcej, już w pierwszym poście pisałeś że auto dużo stało, że filtr paliwa nie był nigdy wymieniany, brał olej itd. a Ty nie zrobiłeś mu dużego przeglądu w zaufanym warsztacie, nie przetrzepałeś wszystkich kluczowych elementów mimo iż do Michała masz kilka kilometrów tylko jeździłeś na co dzień?
Pisałeś w pierwszym poście również że po majówce sprawdzisz rozrząd i to było słuszne założenie tyle że jak widać chyba się go nie trzymałeś i masz efekt.
Płacisz za lekkomyślność ot co. Co więcej, jeśli naprawdę będziesz chciał żeby to auto było niezawodne i nadające się do bezpiecznej jazdy na co dzień bez obaw że stanie w polu to jest to dopiero początek wydatków.
Można odnieść wrażenie że masz pretensje do forumowiczów że zachwalali egzemplarz i do mechaników którzy kiedyś-tam coś przy samochodzie dłubali ale całkiem niesłusznie. Ludziom się może wizualnie auto podobać i nazwą je idealnym, mechanik który nie pamięta żeby robił jakieś grube rzeczy przy danym samochodzie i powie że było ok też będzie miał rację, ale to na Tobie spoczywa obowiązek sprawdzenia w odpowiednim warsztacie auta przed zakupem, bądź wkalkulowania ryzyka koniecznych napraw.
Czy ja też powinienem się obrażać na forum bo polecano auto któremu bliżej do dawcy niż "idealnego" egzemplarza? A może na Blumena który powiedział ile musiał żeby auto sprzedać albo zwyczajnie taki stan auta mu odpowiadał? Nic z tych rzeczy, wystarczy poczytać to forum i realistycznie oceniać sytuację by wiedzieć że zabawa w "stare porsze" kosztuje i to nie mało, ciesz się że nie zachciało Ci się 928
Jeśli chciałeś mieć tanie i niezawodne auto do jazdy na codzień to lepszym wyborem byłby golf tdi, wiekowe porsze może być tylko albo tanie albo niezawodne.
Zdawałem sobie sprawę od początku, że jest to porsche i dodatkowo 25 letnie. Chodziło mi o opis dotyczący stanu technicznego, podekscytowanie i chęć szczera spowodowały nie dopilnowanie najwazniejszych spraw. Porsche robiłem max 20km i to nie codziennie.
Porsche jest naprawiane, mam nadzieję, że w najbliższych dniach będzie składane. W pewien sposób moja lekkomyślnośc też się do tego przyczyniła, na samochodach i mechanice byłem kompletnie zielony i rzeczy dla niektórych oczywiste takimi dla mnie nie były.
Szkoda czasu na spekulowanie co by było gdyby, nie twórzmy historii. Jak kiedyś słyszałem, porsche kupuje się sercem, nie rozumem.
Porsche 944 S '88 |
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 25-09-2013 22:13 |
|
|
adam1201 napisał/a:
Szkoda czasu na spekulowanie co by było gdyby, nie twórzmy historii. Jak kiedyś słyszałem, porsche kupuje się sercem, nie rozumem.
Otóż to, prawdziwa miłość nie liczy czasu i pieniędzy będzie dobrze a z każdym wydanym tysiącem coraz lepiej
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
Pumba
Użytkownik
Postów: 2950
Miejscowość: Gdańsk
Data rejestracji: 06.12.09 |
Dodane dnia 25-09-2013 22:58 |
|
|
O, jaki fajny moment w wątku.
Już kilka razy podchodziłem do napisania tu czegoś od siebie... Za każdym razem stwierdzałem, że jestem zbyt 'szorstki' ( bo obiema łapkami - bo umiem! - bym się czasem pod postami Selera podpisał ), i przykrości Adamowi mógłbym narobić niepotrzebnie, a nie o to przecież chodzi!
Od siebie więc. Ja mam jakąś 'smykałkę' do robienia samemu. Bawi mnie to, uczy ( głównie na błędach ) i przede wszystkim - uświadamia. Kurczę, żeby obejrzeć rozrząd nie trzeba wiele rozkręcać! Ba, żeby ocenić pasek czy ślizgi nie trzeba gigantycznej wiedzy... A nawet, jeżeli i to jest zbyt trudne, zdejmujemy osłony i ślemy fotkę do Michała928. Przy wolnej chwili na pewno spojrzy i powie - wymieniać/nie wymieniać...
( Michał pewnie czasem przez moje telefony białej gorączki dostaje... Ja bym dostał... )
Na szorstkich słów zakończenie. Nie da się jeździć żadnym 25-letnim autem bez świadomości stanu eksploatacyjnych podzespołów. Można je albo wymienić od razu ( co wiąże się z kosztami a'la Seler ), albo być czujnym i robić po kolei...
Śmieszny ten mój post, pewnie o coś w nim chodziło, ino sens uciekł...
Nic to! Powodzenia!
Edytowane przez Pumba dnia 25-09-2013 23:02 |
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 26-09-2013 08:15 |
|
|
Pumba, może to nie jest jakoś mega dużo ale rozrząd w każdej 16v to jednak trochę czasu,
porozbierać musisz, bo ślizgu dolnego łańcucha nie zobaczysz, a zazwyczaj jest on w gorszym stanie,
stanu łożysk w rolkach, czy pompy wody ze zdjęcia nie ocenisz.
W 924 2,0 to faktycznie może dużo roboty nie jest.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
adam1201
Użytkownik
Postów: 39
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.09.12 |
Dodane dnia 01-11-2013 20:04 |
|
|
Porsche już odebrane po 1,5 miesiąca spędzonych u Michała.
Zostało zrobione:
-wymiana rozrządu (wszystkie rolki, paski)
-zestaw uszczelek na górę
-wymiana zaworów
-wymiana wałków rozrządu
-regeneracja pompy wody (wymiana uszczelki i uszczelniacza)
-obróbka głowicy
-komplet popychaczy zaworowych
-łańcuszek rozrządu
-ślizgi
-uszczelki obudów balansów
-uszczelniacze rozrządu
-śróby mostków
-wymiana filtrów paliwa, oleju, powietrza (przyszedł i pasuje tylko do 944, więc czekam na filtr od 944S)
-regeneracja wachacza prawego
-wymiana drążków kierowniczych prawego i lewego wraz z osłonami
-przewody hamulcowe tył
Samochód zbiera się jak burza, w najbliższym czasie będę musiał zająć się jeszcze sprzęgłem.
W wolnej chwilii wrzucę zdjęcia
Porsche 944 S '88 |
|
Autor |
RE: 944 S '88 |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 03-11-2013 20:26 |
|
|
No i git. Teraz bedziesz mógł nad nim popracować
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
|
|
|