Autor |
RE: Prosiaczek |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 19-05-2016 09:35 |
|
|
2.
1989 944 2.7AT
Marcin dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 19-05-2016 09:38 |
|
|
3.
1989 944 2.7AT
Marcin dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 19-05-2016 09:45 |
|
|
I przy okazji, poniżej jest fotka mojej normalnej temperatury płynu.
Czy to nie jest trochę za wysoko? Jeszcze nie ma upałów
1989 944 2.7AT
Marcin dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
wit007
Użytkownik
Postów: 2479
Miejscowość: Gdynia/Warszawa
Data rejestracji: 12.02.11 |
Dodane dnia 19-05-2016 10:42 |
|
|
Trochę wysoko, jeśli dobrze pamiętam u mnie się trzymała tak ze dwie grubości wskazówki powyżej drugiej kreski
Witek
jest: 997 '09 Tor Poznań 1:55,203
było: 964 '91 TP 2:03, 944 '85 TP 2:08, 924 '85, 996 '02
www.komunikado.pl agencja public relations |
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
kosmo
Użytkownik
Postów: 139
Miejscowość: PSZ/PO
Data rejestracji: 17.08.15 |
Dodane dnia 19-05-2016 13:23 |
|
|
u mnie też jest jak u wit007
Szpachlex Porsche 944
Nowa praca, nowe wyzwania, teraz mogę pomóc w chęci zakupu klasycznego Merca
http://www.gieldaklasykow.pl/legends-duda-cars/ |
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
jacek
Użytkownik
Postów: 64
Miejscowość:
Data rejestracji: 27.09.15 |
Dodane dnia 19-05-2016 20:13 |
|
|
U mnie trzyma się drugiej kreski a mam ten sam silnik , ten sam rok , tylko manual. Czy układ chłodzenia był płukany? U mnie było sporo "błota".
944 `89 , 2,7L |
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 20-05-2016 12:13 |
|
|
Nie był płukany.
Dzisiaj zostawiłem w warsztacie w celu zweryfikowania termostatu. Jak to nic nie da trzeba będzie płukać.
Coś jest godnego polecenia z chemii w tym temacie?
1989 944 2.7AT |
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
Blumen
Użytkownik
Postów: 1072
Miejscowość: Bydgoszcz
Data rejestracji: 06.07.06 |
Dodane dnia 20-05-2016 21:15 |
|
|
hejka, patrzyłem na pierwsze zdjęcia i odnośnie nakrętek to powiem ci, że musiałbyś sobie porównać jeszcze te z magnezu
poza tym, gratuluję prosiaczka
Jest MB i BMW
Był PickUp
Była Corca
Była Ascona
Było wozidło MB w168
Była wygoda - BMW E38
Była przygoda - 944s2 |
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 21-05-2016 01:52 |
|
|
Nie jest dobrze.
Do termostatu nie udało się dostać, a po grzebaniu wskaźnik temperatury wchodzi na czerwone pole
1. Czy do wyjęcia termostatu jest potrzebny specjalny "narzędź" lub jakaś konkretna rozbiórka kawałka rozrządu?
2. Jak prawidłowo odpowietrzyć układ?
Przy robieniu rozrządu nie wymieniłem pompy wody. Nie dało się wtedy takiej kupić, a mechanik stwierdził, że na mojej starej nie widać śladów zużycia. Więc kazałem składać na starej. Czy pompa wody może sobie tak nagle wyzionąć ducha?
1989 944 2.7AT |
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
kosmo
Użytkownik
Postów: 139
Miejscowość: PSZ/PO
Data rejestracji: 17.08.15 |
Dodane dnia 21-05-2016 09:51 |
|
|
Nie na 100%, ale istnieje takie prawdopodobieństwo
Szpachlex Porsche 944
Nowa praca, nowe wyzwania, teraz mogę pomóc w chęci zakupu klasycznego Merca
http://www.gieldaklasykow.pl/legends-duda-cars/ |
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 21-05-2016 22:09 |
|
|
Termostat siedzi w pompie wody, słabo zatem widzę możliwość dostania się do niego bez zdejmowania paska. Do tego jest zamocowany dosyć głęboko i zabezpieczony grubym segerem. Bez porządnych (i długich) szczypiec go raczej nie odblokujesz. Dodatkowo może być od razu konieczność wymiany jego uszczelnienia.
Najrozsądniej? Zdjąć pompę i rozbierać to spokojnie na stole warsztatowym. A w zasadzie to: zdjąć pompę, wyjąć termostat, oddać pompę do regeneracji, po odbiorze pompy poskładać wszystko na spokojnie i na nowych partsach, przepłukać układ i zmienić płyn. Sprawdzić zawór upustowy na zbiorniczku też warto (np. u mnie nie trzymał ciśnienia).
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
tona
Użytkownik
Postów: 1556
Miejscowość:
Data rejestracji: 02.02.06 |
Dodane dnia 21-05-2016 22:57 |
|
|
simprez napisał/a:
Termostat siedzi w pompie wody, słabo zatem widzę możliwość dostania się do niego bez zdejmowania paska. Do tego jest zamocowany dosyć głęboko i zabezpieczony grubym segerem. Bez porządnych (i długich) szczypiec go raczej nie odblokujesz. Dodatkowo może być od razu konieczność wymiany jego uszczelnienia.
Najrozsądniej? Zdjąć pompę i rozbierać to spokojnie na stole warsztatowym. A w zasadzie to: zdjąć pompę, wyjąć termostat, oddać pompę do regeneracji, po odbiorze pompy poskładać wszystko na spokojnie i na nowych partsach, przepłukać układ i zmienić płyn. Sprawdzić zawór upustowy na zbiorniczku też warto (np. u mnie nie trzymał ciśnienia). Simprez...nie wymieniaj pierścionków przez rurę wydechową- termostat wychodzi z bez kombinowania. 1 odpinasz wąż gruby od pompy wody 2 wkładasz kątowe szczypce do segerów w rurę odpinasz i wymieniasz termostat. Kiedyś pół nocy szukałęm rozwiązania tego problemu...nie ma miejsca żeby można było 'wsadzic oko do rury"
924'82bylo 944S2'90bylo 944TS'89bylo 944TScup'88bylo 968turboS-
Edytowane przez tona dnia 21-05-2016 23:25 |
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
simprez
Użytkownik
Postów: 5608
Miejscowość: Kraków/Myślenice
Data rejestracji: 16.05.08 |
Dodane dnia 21-05-2016 23:53 |
|
|
Nic nie zastąpi doświadczenia - za krótki staż jeszcze mam
944s US'87 - szarak
951 EU'86 - szmergiel
951 US'89 - szweja
944 US'86 - szufla
NLA 944 EU'88 - szuwar AKA serinus canar.
NLA 944s2 EU'90 - szwarc
NLA 944 US'84 - szeryf
951SR US'88 - szyszynka
szmondak (kuratela)
szarłat (kuratela)
SR EU - szczaw - kiedy zakwitnie?
szpaner (kuratela)
szwargot (kuratela)
968 EU'91 CS look - szczepionka (kuratela)
944 US'87 - szkatuła (parts store)
[K] partsy 944S,S2,T,968
Do. Or do not. There is no try. |
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 25-05-2016 17:22 |
|
|
Macz beter
Przy 28 st. i włączonej klimie.
Chłodnice miałem prawie zatkaną. Poszła w nią i na nią jakaś agresywna chemia i teraz jest jak nowa.
Do reszty układu mało agresywna chemia, ale reszta i tak była dość czysta.
Znowu jest dobrze.
1989 944 2.7AT
Marcin dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 25-05-2016 21:29 |
|
|
oby tylko za chwilę chłodnica nie zaczęła sikać na wszystkie strony od tego kreta co jej dali.
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 25-05-2016 21:32 |
|
|
Jeszcze gwoli kronikarskiej ścisłości chciałem dodać iż Prosiaczek otrzymał fabryczny tłumik końcowy.
To tylko moje subiektywne zdanie, ale jakoś tak jest.....
szlachetniej
1989 944 2.7AT
Marcin dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 25-05-2016 21:35 |
|
|
PIeszczoH napisał/a:
oby tylko za chwilę chłodnica nie zaczęła sikać na wszystkie strony od tego kreta co jej dali.
Zawsze jest takie niebezpieczeństwo.
Ale mądrzy ludzie mówią, że od uszczelniania są uszczelki, a nie kamienne osady.
I dlatego ta agresywna chemia poszła tylko do chłodnicy. Bo to element niby wymienny jak inne, ale najłatwiej wymienny.
1989 944 2.7AT |
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 27-05-2016 17:36 |
|
|
W związku z wolnym dniem i ładną pogodą postanowiłem wyczyścić podszybie, bo marnie stamtąd woda odpływała.
Ależ tam było syfu. Mam wrażenie, że niektóre liście to były jeszcze skrzypów lub paprotników z epoki wczesnego triasu.
Przygotowałem się wcześniej z teorii i szukałem odpływów spod akumulatora i spod skrzynki bezpieczników w stronę komory silnika. Tak gdzieś wyczytałem. No więc ja mam inaczej, odpływ w Prosiaczku jest pomiędzy błotnik i nadkole. Na fotce miejsce na akumulator od strony silnika, strzałka wskazuje odpływ.
1989 944 2.7AT
Marcin dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 30-05-2016 19:54 |
|
|
Tak jak piszesz do komory woda odpływa w 944 I - stara deska,
ty masz 944 II - nowa deska i jest odpływ z boku pod błotnik
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close |
|
Autor |
RE: Prosiaczek |
Marcin
Użytkownik
Postów: 310
Miejscowość: Katowice
Data rejestracji: 07.03.16 |
Dodane dnia 09-06-2016 12:00 |
|
|
Trochę skundliłem, ale w celu lepszej sprawy.
Nie żeby mi się ta sylwetka nadepniętej żaby z wybałuszonymi oczyma nie podobała :-) ale bardziej podoba mi się sylwetka ze schowanymi lampami.
Więc żeby tak jeździć założyłem światła do jazdy dziennej.
1989 944 2.7AT
Marcin dodał/a następującą grafikę:
|
|