Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 14-04-2014 20:36 |
|
|
spokojnie, panowie wiedzieli co czynia w paru miejscach zostawile, slady ktore trzeba bylo delikatnie potraktowac, glinkowanie tez bylo tylko testowe coby pewnosc byla przed woskiem
Po prostu na tym lakierze widoczna jest najmniesza skaza stad specjalne podejscie i panowie wiedzac ze lakier ma ledwie kilka miesiecy bardzo ostroznie do niego ppdchodzili, celem bylo zabezpieczenie twardym woskiem bo bez tego zawszw slady paluchow byly widoczne
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
DjDarecki
Użytkownik
Postów: 648
Miejscowość: Pasłęk
Data rejestracji: 07.07.13 |
Dodane dnia 14-04-2014 23:49 |
|
|
Każdy nowy lakier wymaga polerki
|
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 16-04-2014 18:56 |
|
|
Nareszcie to co tygryski lubią najbardziej, są kreski!
Oczywiście nie przywiązuję się za bardzo do tego nadmiarę optymistycznego wyniku, zimno, wysokie ciśnienie i błąd pomiaru pewnie pomógł, ale dla mnie jest jedna ważna informacja, silnik jest zdrowy!
Po nocach mi się śniło że 50 kucy odbiega w dziki step...
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 16-04-2014 20:10 |
|
|
Wynik az podejrzanie za wysoki... Wszystkie S2 wychodziły na hamowni od 205-211KM...
seler2 napisał/a:
ale dla mnie jest jedna ważna informacja, silnik jest zdrowy!
A stuki? - sprawdzałeś gładzie cylindrowe?
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 16-04-2014 20:12 |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
Bluebird Tomek
Użytkownik
Postów: 1826
Miejscowość: Łódź
Data rejestracji: 15.04.09 |
Dodane dnia 16-04-2014 21:12 |
|
|
Super wynik - jak widać masz pełnokrwiste Porsche, które mimo wieku trzyma wigor! Gratuluję, po tym co musiałeść przejść z blachą i lakierem taka nagroda napewno była miłą niespodzianką
|
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 16-04-2014 22:34 |
|
|
michal928 napisał/a:
Wynik az podejrzanie za wysoki... Wszystkie S2 wychodziły na hamowni od 205-211KM...
A stuki? - sprawdzałeś gładzie cylindrowe?
Jak mówię, nie przyzwyczajam się doi tego pomiaru, zakładam że jest w okolicach normy.
Wynik mieści się powiedzmy w granicach błędu (poniżej 5%) a wystarczy zmiana temperatury czy ciśnienia powietrza by inaczej pokazywało. W ecu projekt robiłem już kilka chipów i na bieżąco serwisy więc ściemy nie ma i na tym samym programie wyniki potrafia się różnić o parę koni w zależności od dnia.
Stuki zniknęły odkąd poskładałem auto ale ni cholery nie wiem co mogło byc przyczyną, jedynie przychodzi mi na myśl że łozysko pilotujące które było kompletnie martwe ale nie jestem przekonany.
Gładzie oglądałem, mają ślady wytarć ale nie jest to jakiś dramat, auto oleju nie bierze, kompresja jest szczelnosć też, więc zgodnie z Twoim zaleceniem na razie się tym nie martwię, choć jak znam siebie gdy porobię wszystko inne to mnie będzie swędzieć
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 17-04-2014 09:21 |
|
|
https://www.facebook.com/photo.php?v=531134917006888
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 17-04-2014 22:24 |
|
|
Wykres pokazuje 180KM na kołach (czyli standard na większości wykresów jakie widziałem) i dolicza dużo bo 40KM strat, z czego to wynika ciężko powiedzieć, szerokie kapcie albo co innego...
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
jurek968
Użytkownik
Postów: 58
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.06.09 |
Dodane dnia 18-04-2014 21:14 |
|
|
Co do wykresu mocy to jestem lekko zszokowany bo moim ulubionym zajęciem jest analiza mocy głównie 968 i S2.( mam ok 100 wykresów mocy)
Gdyby wykres prawdę mówił byłoby to najmocniejsze S2 jakie się wogóle wydarzyło.
Moc tracona jest dobrze policzona , wykres jest bardzo typowy.
Korekcja co do temperatury i ciśnienia musi też być właściwa .
Inaczej trzeba by do otrzymanych wartości dodać ze 20 KM .
Mało tego z doświadczenia wiem ,że korekcja jest silniejsza niż być powinna jeśli temperatura jest poniżej 18 st , a ciśnienie powyżej 99 HPa.
Czyli prościej mówiąc auto wykazało ok 240 KM a komputer hamowni odjął te 20 KM do normy.
Trudno mi uwierzyć , że auto w tych warunkach wykazywało realne 24o KM.
No i pozostaja 2 święte zasady dla NA silników.
1.Nie ma seryjnych silników które wykazują więcej mocy niż fabrycznie
Są lepsze i gorsze ,,choć 944S2 jest wśród tych lepszych.
2.Moc maksymalna zawsze idzie się w kierunku wyższych obrotów ,im większy przebieg tym moc idzie wyżej i jest ona niższa niż seria.
Czyli perfekcyjny silnik miałby max 211 KM/5800 , nie może ich mieć więc 220/5800.
Reasumując silnik jest zdrowy ,ciekawe jaką ma kompresję.
Natomiast gdzieś jest błąd pomiaru w ustawieniach zadanych na hamownii |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
marchewa
Użytkownik
Postów: 1402
Miejscowość: Jelcz-Laskowice
Data rejestracji: 02.01.12 |
Dodane dnia 18-04-2014 21:42 |
|
|
moce mocami, ale dla mnie w tym piecu piękne jest to że przy 1600 rpm moment osiąga już 200Nm a powyżej 2000 krzywa jest juz mało krzywa
|
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 18-04-2014 22:29 |
|
|
Reasumując silnik jest zdrowy ,ciekawe jaką ma kompresję.
Natomiast gdzieś jest błąd pomiaru w ustawieniach zadanych na hamownii
Zupełnie sie z tym nie kłócę, pomiar był sprawiony dla sprawdzenia motor jest zdrowy czy nie i każdy wynik pow 200KM byłby dla mnie uspokajający. Kompresja jest bliska fabrycznej tj. 13-14 szczelnośc na poz 80%.
Co do błędu to jeszcze widzę możliwośc że zostało ustawione wyższe obciążenie hamowni, tak właśnie zaskutkował jedn z pomiarów na mojej e91. Panowie w ecu hamują dziennie po kilka samochodów, ja się wstrzeliłem w kolejkę więc może dlatego.
Tak czy inaczej badanie napawa optymizmem i to jest ważne reszta ma trzeciorzędne znaczenie.
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 18-04-2014 22:44 |
|
|
Pozostaje jeszcze możliwość że któryś z poprzednich właścicieli wstawił jakiegoś chipa (mam dużo angielskich faktur, znaczy tam był czas jakiś używany i dostępność tam takich wynalazków jest większa niż u nas), ale to by trzeba chyba komp rozebrac żeby sprawdzić
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 18-04-2014 22:54 |
|
|
marchewa napisał/a:
moce mocami, ale dla mnie w tym piecu piękne jest to że przy 1600 rpm moment osiąga już 200Nm a powyżej 2000 krzywa jest juz mało krzywa
ano na mieście wystarcz III bieg i jeździsz jak automatem
Strasznie mnie korci żeby nim pojeździć po Rakietowej...
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
Pirx
Użytkownik
Postów: 1146
Miejscowość: prawie Wroclaw
Data rejestracji: 20.02.11 |
Dodane dnia 19-04-2014 00:25 |
|
|
Tylko daj znac jak sie bedziesz wybieral
Moze spota Wroclawskiego zrobimy?
pozdrawiam,
Paweł
928S Gemballa 1983
Ducati Monster S2R 2008
___________________________
były:
986 Boxster 1997
928S4 1987 "Smok" |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
jurek968
Użytkownik
Postów: 58
Miejscowość:
Data rejestracji: 24.06.09 |
Dodane dnia 19-04-2014 17:26 |
|
|
seler2 napisał/a:
Pozostaje jeszcze możliwość że któryś z poprzednich właścicieli wstawił jakiegoś chipa (mam dużo angielskich faktur, znaczy tam był czas jakiś używany i dostępność tam takich wynalazków jest większa niż u nas), ale to by trzeba chyba komp rozebrac żeby sprawdzić
Każdy chip podnosi obroty odcinki.Wystarczy sprawdzić , czy odcina tak jak fabryka ustaliła czy wyżej.
Często złe ustawienie hamowni można rozpoznać po obrotach odcięcia.
W S2 odcięcie powinno być na 6500 i być może to tu miało miejsce.
Na wykresie wyglada jakby było ok 6200/ 6300.
Najpewniej przesuwając moment odcięcia na 6500 , wykres obniży się
i będzie wszystko grało.
Choć tylko hamownia obciążeniowa prawdę powie.... |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 19-04-2014 22:05 |
|
|
Pirx napisał/a:
Tylko daj znac jak sie bedziesz wybieral
Moze spota Wroclawskiego zrobimy?
Ja jestem chętny, choć tego auta jeszcze nie ogarniam i wstydu będzie...
Kiedyś można było rezerwować tor na godziny, jeśli takk nadal jest to pewnie można by ekipę zmontować
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 19-04-2014 22:09 |
|
|
jurek968 napisał/a:
Choć tylko hamownia obciążeniowa prawdę powie....
Napisz lub zadzwoń do Daniela z Ecu, jest w porządku, na pewno dokładnie Ci powie jaki setup był
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 08-05-2014 09:32 |
|
|
Ale jaja.
Ten mój samochód to jedno wielkie jajko niespodzianka.
Od czasu jak go poskładałem zrobiłem z 300km nie raz dość "żwawo", auto było shamowane i w ogóle wszystko git.
Tydzień temu pojechałem prosiaczkiem na wspinanie pod Jelenią, banan na twarzy (boszsz... ależ to się lepi do zakrętów!) i po jednym ze "żwawych" wyprzedzeń gdy zdjąłem nogę z gazu usłyszałem TrrrrrT! Aż mnie zmroziło ale nic się nie dzieje auto jedzie wszystko ok, myślę sobie jakaś osłona się otarła czy coś... ale auto zaczęło wydawać taki dźwięk po każdym zdjęciu nogi z gazu, gdy ciągło wszystko ok, noga z gazu rzęzi jak zmiana biegów w krazie.
Dojechałem na miejsce, telefon do Marchewy żadna hipoteza nie pasuje ale nic, po wspinaniu wracamy na parking z duszą na ramieniu odpalam auto a tu dźwięk jakby ktoś wrzucił do dzwonu sprzęgła komplet kluczu... sodomia i gomoria... ale wciskam sprzęgło - cisza, puszczam hałas no to myślę padło oporowe i może jakiś listek docisku bo hałas jakby belzebub zębami zgrzytał. Spokojnie i więcej na luzie niż na gazie doturlałem się do domu, zamówiłem oporowe u Tomka i umówiłem się z Marchewą na podnośnik, wczoraj zajechałem, w dwie godzinki zrzuciliśmy co trzeba patrzymy na sprzęgło a tu rusza się zamachowe! Ma luz obrotowy. Oczywiście Marchewa rozładował atmosferę mówiąc że jedyny przypadek jaki on kojarzy że się ruszał zamach to był pęknięty korbowód... po prostu pięknie od razu poczułem się podbudowany... zdejmujemy docisk okazuje się że to jednak zamach jest luźny na wale!
Ale jak? Przecież dokręcone jak w manualu i loctite i Michał298 straszył palnikiem a tu się rusza! po kilka mm w jedną i drugą (obrotowo) no to sprawdzamy śruby - dokręcone!
Ponieważ poprzednio były założone jakieś ręcznie docinane badziewia a ja założyłem nowiutkie oryginalne śruby do zamachu, myślę może jakieś za długie nie od tego modelu, wykręciliśmy jedną (obyło się bez palnika ) porównaliśmy do śrub które miał Marchewa w jednym ze swoich dziesiątek zalegających silników - identyczne... więc już całkiem zgłupieliśmy... że może jakaś podkładka powinna być czy coś bo ewidentnie śruby były za długie o ca 0,5mm
Okazało się że moje koło zamachowe jest podtoczonena powierzchni gdzie wchodzą śruby! Inne koła zamachowe w tym miejscu są wypukłe a moje jest wklęsłe czyli ktoś zdjął na tokarce 2-3mm i to ewidentnie można było poznać po zupełnie innym śladzie noża tokarskiego!
Podtoczenie było na tyle małe że koło trzymało się do momentu aż dostało mocno w d...ę wtedy przesunęło się raz a potem już poszło, wytarło się pod śrubami, wyjajeczkowało na otworach i hałasowało, jak było obciążone, opierało się na śrubach i było ok.
Po co ktoś to podtoczył - nie wiem, ale w życiu bym nie wpadł na to że ktoś coś takiego mógł wymyśleć i przez to oryginalne śruby nie będą pasować...
Teraz już wiem czemu mam taki wykres mocy - mam lightweight flywell
Szukam koła zamachowego do s2
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 08-05-2014 10:44 |
|
|
Mam nadzieję, że uda Ci się trafić takie koło w miarę szybko, bo to nie jest prosty temat.
Możesz iść ekstremalnie i kupić fidanze wtedy będzie lightweight
ewentualnie naprawa na sztukę... skrócić śruby ? - osobiście nie polecam, ale ...
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 08-05-2014 10:47 |
|
Autor |
RE: 944 S2 Wroc |
seler2
Użytkownik
Postów: 1352
Miejscowość:
Data rejestracji: 19.02.13 |
Dodane dnia 08-05-2014 10:59 |
|
|
PIeszczoH napisał/a:
ewentualnie naprawa na sztukę... skrócić śruby ? - osobiście nie polecam, ale ...
Naprawa na sztukę? nie znam takiego słowa zresztą otwory mają już kształt owalny i mz to się nie nadaje, co prawda powinno trzymac na tarcie a nie na otworach...
było 944 S2
jest
e91 2.0d@220KM
f11 3.0d
k260
924s |
|