Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 12-07-2012 10:25 |
|
|
Automat chyba nie taki zły. Jeździłem dwoma i w obu wrażenia były bardzo pozytywne. Moim zdaniem automat pasuje do tego auta. Zawsze robiło na mnie wrażenie gdy po puszczeniu hamulca auto jechało powoli do przodu. A manual ... no cóż ... ma swoje plusy
Co do sprzedaży to cała rodzina go polubiła więc chyba nie prędko. Poza tym trzeba go wreszcie poskrecac. Tuż przed urlopem udało się odkręcić srube która stawiała opór - w końcu musiałem zeszlifowac łeb. Gdy usunąłem podkladke śruba odkrecila się bez problemu
Przyszły też pompy z Boleslawca - obie po regeneracji. Wg miłego pana pompą powietrza jest teoretycznie wieczna o ile wymienia sie łożyska - koszt 100zl.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
Edytowane przez czerni dnia 12-07-2012 10:26 |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
ciachu
Administrator
Postów: 4155
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.01.06 |
Dodane dnia 12-07-2012 13:48 |
|
|
928 tylko w automacie i naprawdę nigdy zdania nie zmienię, ani się nie wymienię (jak ładnie się zrymowało)
924.pl
951 '88
928 GT '90
996 4S '02
ex: 924'78, 928S2'86, 944'86 |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 03-08-2012 20:56 |
|
|
Śruba taka jak na załączonym obrazku dokręca pokrywę zaworów. Uszczelkę oznaczoną zieloną kreską nabyłem w aso. Pytanie odnośnie gumowej podkładki oznaczonej kolorem czerwonym. Czy ktoś to dodał w ramach dodatkowego uszczelnienia ? Nie ma takiej podkładki w PET.
Oczywiście wszystkie śruby mają dwie podkładki gumowe.
Porównywałem to z pokrywą dla S4 i tam chyba jest inna śruba.
Czy ktoś wie ? Czy ta mała uszczelka wystarczy ?
edit:
Wyjaśniło się. Standardowa sruba niezbyt mocno dociska pokrywę co powoduje delikatne wycieki, mimo nowych uszczelek. Wprowadzenie dodatkowej podkładki daje większy docisk no i lepsze uszczelneinie.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez czerni dnia 10-03-2014 12:20 |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 03-08-2012 21:45 |
|
|
zadziwiająca drobiazgowość |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 03-08-2012 23:31 |
|
|
Oj tam oj tam . Po prostu uszczelki są do wywalenia a niechcialbym aby mi się olej lał po pięknych pokrywach
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
przemek84
Użytkownik
Postów: 3630
Miejscowość: Gdynia
Data rejestracji: 06.02.07 |
Dodane dnia 06-08-2012 07:29 |
|
|
w s4 masz wogole inna uszczelke na tej srubie a tu wogole pierwsze widze takie uszczelnienie(kolor czerwony) - nie mam tego ani w 44 s2 ani w 28 s4 (a uszczelnienia w tych 2 autach mam te same do glowic 16v).
Sprzedam troche czesci do Porsche 924 i 944. |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 16-09-2012 23:00 |
|
|
Nieco zmotywowany filmikiem jaki Ex_Lajka zapodał w Grupie Wsparcia 928 nabrałem nadziei i energii że jednak w tym roku się uda poskręcać wszystko.
Ależ to by było posłuchać tego miłego brzmienia i pojechać sobie ma krakowskie czwartki youngtimerów
A więc podsumowanie tego co wydarzyło się od ostatniej aktualizacji:
- szklanki wymienione w obu głowicach
- ślizgi wymienione (dolny i górny) w obu głowicach
- łańcuszki wymienione i naprężone wstępnie tak jak polecał WOJCIECH. Faktycznie jest to istotne gdyż pomiar czujnikiem zegarowym jest mierzony na wałku zależnym (napędzany łańcuszkiem)
- na wałkach "z kołami" założone nowe simmeringi
- mostki zewnętrzne uszczelnione rekomendowanym Loctite.
- założone 6 nowych zaślepek na wałkach. Tu ciekawostka. W 86.5 zaślepka jest zintegrowana z "palcem" przytrzymującym. W modelach po 87 są to 2 odrębne części i "palca" się nie wymienia. W ASO tego nie wiedzą więc mam 6 na zbyciu.
Generalnie silnik w S3 to taki prawie S4. Sporo tam różnic. Np. mostki na wałkach w 86.5 są przykręcane śrubami M6 (W S4 są to śruby M8). Koła zębate rozrządu w S3 są aluminiowe. Inne wałki rozrządu. Inny kolektor dolotowy. Inaczej umieszczony filtr pompy powietrza. I pewnie wiele innych różnic o których jeszcze nie wiem...
Podczas demontażu wałków zastosowałem poniższą namiastkę fabrycznego toola Nawet to pomogło.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 16-09-2012 23:02 |
|
|
A podczas montażu, we wstępnym ustawieniu wałków pomogła kolejna namiastka fabrycznego toola
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez czerni dnia 16-09-2012 23:04 |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 16-09-2012 23:06 |
|
|
Po załatwieniu obu głowic czas przyszedł na napinacz.
Wyczyszczony, wymienione uszczelki wewnątrz i na zewnątrz, zalany nowym olejem i przymocowany do bloku na nowej uszczelce.
Wymieniłem nawet zaślepki na wlewie/wylewie oleju
Integralnym elementem napinacza jest ramie z rolkami, a dokładnie z jedną - druga jest mocowana na pompie wody.
Tu wyszedł mały problem. Obecna pompa wody jest zamiennikiem więc okazało się że zamówiona w.g. PET rolka nie pasuje. I tu podziękowania dla Tomka z transaxle.pl który wymienił mi ją na inny typ.
Tuż przed napinaczem została przymocowana piękna zregenerowana pompa wody
Nieuchuchronie,długo odkładany, nadszedł moment ściągnięcia koła zębatego z wału. Nie wiem czy to przez środki mocujące
czy po prostu się zapiekł ale ściągnięcie było masakrą. Podczas ściągania zniszczone zostały podkładki po obu stronach koła zębatego a i koło się poturbowało. Nie miało to większego znaczenia gdyż podkładki i koło zębate mam nowe, a stare było bardzo sponiewierane.
Po ściągnieciu koła, wymieniłem simmering na wale. Ponowny montaż był bezproblemowy.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 16-09-2012 23:13 |
|
|
W chwili obecnej czekam na simmering pompy oleju. Gdy go dostanę to zakładam nowe koło zębate pompy oleju, pasek i zabieram się do synchronizowania głowic.
Jedyne nad czym ubolewam to wciąż stare koła na wałkach. Nie są tak zjechane jak koła pompy i wału ale aby było super trzeba by je wymienić. Niestety ich cena nie jest atrakcyjna i w tej chwili muszą a poczekać. A na allegro i eBayu brak.
W międzyczasie czyszczę pokrywy zaworów. Malować proszkowo czy nie. Oto jest pytanie ....
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
michal928
Użytkownik
Postów: 3379
Miejscowość: Raszyn
Data rejestracji: 20.10.06 |
Dodane dnia 16-09-2012 23:53 |
|
|
Prawdopodobnie bedziesz musial przesunac lub wymienic na oryginalna opaske sciskajacą gumke na napinaczu olejowym paska bo tak ulozona bedzie kolidowac z obudowa rozrzadu...
Wyjmij tez pompe oleju i wymien o-ring ktory ja uszczelnia w bloku - potrafi ciec...
924 `76, 928 S `83 MANUAL, 931 S2 `81 (turbo), Boxster 2,5 `98, 924 '85 - bedzie kiedyś wydmucha, Boxster S `00, Boxster 2,7 `04, 931 S1 `79, 924 `78 ex Ciachowóz, 996 C4 Cabrio `00, Boxster 2,7 `01, 944 Turbo `86, 996 Turbo `03, 944 S2 `87, Boxster `98
Naprawa Porsche i nie tylko - mechanika, elektryka, modyfikacje... zapraszam (508 11 55 54) www.porschepana.pl
Edytowane przez michal928 dnia 16-09-2012 23:54 |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 18-09-2012 16:26 |
|
|
Z tą opaską to masz rację. Na razie jest jak jest. Zobaczymy jak osłona przyjdzie. Co do pompy to nie pomyślałem o tej uszczelce. Już zamówiłem w PCK.
Wytargałem wczoraj pompę. Jedno koło mi się wysunęło i obróciło podczas demontażu i tu pytanie. Jak mają się do siebie te dwie kropki na kołach zębatych. Czy ustawia się je aby były prawie na wprost ?
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
Lajka
Użytkownik
Postów: 1284
Miejscowość: Jakieś takieś
Data rejestracji: 13.07.08 |
Dodane dnia 17-10-2012 11:32 |
|
|
jak tam prace? |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 17-10-2012 22:20 |
|
|
słabo. ostatni miesiąc nie pozwolił na postęp prac
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 15-11-2012 00:09 |
|
|
Pokrywy zaworów pojechały do malowania. W międzyczasie trzeba było naprawić gwint w pompie wody - ten który mocuje ramię napinacza. Zerwałem przy dokręcaniu. A w sumie nie zerwałem bo gwint był jak masło ...
Miałem naprawić na helicoilu ale ponieważ śruba wkręca się w otwór który jest na wylot do kanału wodnego więc w końcu zamontowałem tulejkę klejoną na mocnym Loctite. Mam nadzieje że nie będzie ciekło.
Dodatkowo, przy okazji poszły do wymiany tulejki na ramieniu oraz śruba.
Na tą chwilę pasek jest założony. Kolejny krok to zabawa czujnikiem zegarowym
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez czerni dnia 15-11-2012 00:13 |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 15-11-2012 00:10 |
|
|
A tu sobie czekają klamoty na montaż.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
|
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
PIeszczoH
Użytkownik
Postów: 4951
Miejscowość: Piaseczno
Data rejestracji: 07.04.06 |
Dodane dnia 15-11-2012 07:34 |
|
|
malowanie proszkowe pokryw na blisko oryginalny kolor ? czy to zwyczajnie nie jest malowanie proszkowe ?
SPRZEDAM:
ORYGINALNE ZESTAWY FILTRÓW 924S/944/S/S2/968
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=11740
Przewody Paliwa:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=9843#post_149432
Tarcza sprzęgła 924S/944/S2 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6169#post_93610
rurka do nagrzewnicy 944: http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6127
element wybieraka przy skrzyni http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5936
tłoki 2,7 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5970
stab 20mm http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=5239#post_78519
Rolka napinająca rozrządu 24s/44 http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6291
KUPIĘ:
mocowania/uchwyty spoilera przód 944/944S http://www.924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=6186
ZAMIENIĘ - BŁOTNIKI 944 I EU na BŁOTNIKI 944 I US
Szukam:
http://924.pl/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=6071#post_92228
SZUKAM ZDROWEGO 924S - może mieć korbę co wyszła bokiem, albo być niekompletna, ważne żeby buda była prosta bez tony szpachli i korozji.
__________________________
Porsche 924S '86 3,0 210PS
Jeep Grand Cherokee 2001 V8 - sprzedany
Honda Accord Aerodeck '89 - sprzedana
Garbus '60 - skończył w rękach Porsza
__________________________
Porsche 924 - Nothing even come close
Edytowane przez PIeszczoH dnia 15-11-2012 07:35 |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
cichy
Użytkownik
Postów: 744
Miejscowość: Płock
Data rejestracji: 27.11.08 |
Dodane dnia 15-11-2012 08:44 |
|
|
Wygląda super!!!
Czy pokrywy były piaskowane przed malowaniem?
Polecam wątek ku przestrodze:
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=104463&st=0
Kwestia tylko czy w tych od 928 pokrywach sa "osłony" gdzie może sie wszystko zbierać czy sa to gołe dekle.
944 T 90r. - "Rothmans"
944 T 86r.
Edytowane przez cichy dnia 15-11-2012 10:39 |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 15-11-2012 10:27 |
|
|
Pierwotnie miało być malowane normalnie, ale miałem problemy z odczyszczeniem pokryw. Mnóstwo zakamarków a z każdego miejsca odłaził lakier ...
Więc padło na piaskowanie a potem malowanie proszkowe. Wstępnie chciałem to zrobić w Colorexie ale tam mieli tylko śrut więc szukałem czegoś delikatniejszego. Zrobiłem w końcu w firmie ABM gdzie mieli drobny "piasek".
Pokrywy był piaskowane całe i malowane tylko od góry. Na oko nie ma tam pozostałości aczkolwiek jeszcze ich nie czyściłem od środka - trzeba usunąć klej po taśmie. Myślę że benzyna, szczotka a potem karcher zagwarantują dobre odczyszczenie.
Kolor pokryw faktycznie jest zbliżony do oryginału. Jest to metalizowana farba. RAL7048 firmy valspar.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
Edytowane przez czerni dnia 15-11-2012 18:37 |
|
Autor |
RE: 928s 86.5 |
czerni
Użytkownik
Postów: 476
Miejscowość: Okolice Krakowa
Data rejestracji: 31.12.09 |
Dodane dnia 20-11-2012 23:41 |
|
|
No i po zabawie z czujnikiem. Był to jeden z tematów który na początku był czarna magią i podchodziłem do niego jak pies do jeża. Okazało się że nie taki diabeł straszny...
Procedura została zaczerpnięta ze strony kondratyeva o której już wspominałem. Dodatkowo znalazłem filmik
http://www.youtube.com/watch?v=0qoZTKL8rU8&feature=relmfu
Trzecim źródłem był WSM i przyznam się że dwie poprzednie pozycje potrzebne były aby zakumać podaną tam procedurę.
W skrócie wygląda to tak się to tak:
1. Umieszczamy czujnik zegarowy na szklance dolotowej na cylindrze 1
2. Ustawiamy wał na 0T (pomarańczowe kółko) tak aby znaczniki na kółkach rozrządu pokryły się ze znacznikami na obudowie. Następnie obrót o 180 stopni. W tym momencie krzywka rozpoczyna wciskanie szklanki.
3. Zerujemy czujnik zegarowy
4. Obracamy wał aż czujnik pokaże -1.6mm
5. Teraz kontrola czy mamy szczęście i na pomarańczowym kole (tłumik drgań) strzałka pokazuje 20 stopni Jeśli tak to idziemy do punktu 11
6. Jeśli nie jest tak kolorowo to poluzowujemy śrubę mocującą kółko rozrządu i obracamy wal tak aby osiągnąć wymarzone 20 stopni. Podczas tej operacji wałki powinny stać w miejscu a jedynie koła powinny się obracać
7. Dokręcamy 3 dodatkowe śrubki aby zblokować kółko rozrządu i wykonujemy kilka pełnych obrotów wałem.
8. Jeżeli przy 20 stopniach czujnik pokazuje -1.6 to idziemy do punktu 10
9. Jeżeli nie to idziemy do punktu 2
10. Dokręcamy śrubę mocującą kółko rozrządu momentem 65Nm. Kilka razy obracamy wałem aby upewnić się że nic się nie pochrzaniło.
11. Lewa głowica zrobiona.
Procedura ustawiania prawej głowicy jest bardzo zbliżona. Różni się pięć punktów:
1. Umieszczamy czujnik na szklance dolotowej na cylindrze 6
2. Ustawiamy wał na 0T (pomarańczowe kółko) tak aby znaczniki na kółkach rozrządu pokryły się ze znacznikami na obudowie. W tym momencie krzywka rozpoczyna wciskanie szklanki.
4. Obracamy wał aż czujnik pokaże -2mm
11. Prawa głowica zrobiona
Cała procedura zajęła mi kilka godzin O czym warto pamiętać ... o dokładnym umocowaniu czujnika zegarowego
Mam nadzieje że zastosowana procedura jest poprawna. Jeśli nie, to piszcie bo niewątpliwie uratuje mi to życie.
_________
https://www.facebook.com/workshopczerni
czerni dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez czerni dnia 20-11-2012 23:44 |
|